Ikisinkkunaiset eivät ole valmiita tekemään minkäänlaisia kompromisseja parisuhteessa
Heidän näkymys parisuhteesta on sellainen, että nainen jatkaa täysin samanlaista elämäntyyliä kuin ollessaan sinkkuja, mutta mies vain rahoittaa osan naisen menoista. Tällaiseen johtopäätökseen olen tullut luettuani tätä palstaa.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Ikisinkkuna haluaisin tietää, miksi ihmeessä minun pitäisi ryhtyä parisuhteeseen, jos se heikentää elämänlaatuani. En minä halua tehdä kompromisseja elämässäni, sillä se on hyvää sellaisenaan. Jos haluaisin parisuhteen, en olisi ikisinkku alunperinkään.
Aamen!
En ole itse sinkku mutta tämä periaate mulla on aina ollut. Siksi ehkä meninkin naimisiin vasta 38-vuotiaana. Kannatti odottaa.
Vierailija kirjoitti:
No en mä (ikisinkkunaisena) ainakaan olettais että mies kustantaisi mulle yhtään mitään. Ihan itse käyn töissä ja maksan elämiseni. N34 ei koskaan suhteessa kun ei kelpaa miehille
Skippaa Tinderi. https://www.co-parentmatch.com/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta muilta osin, paitsi että rahoittajaa en etsi. Tienaan omat rahani ihan itse.
T. Ikisinkkunainen
Jos olisit parisuhteessa, sinulle todennäköisesti tulisi kiusaus kuluttaa vieläkin enemmän rahaa vaatteisiin, huonekaluihin, lemmikkien lääkärilaskuihin ym. ja sitten valittaisit miehellesi hitsi kun ei ole rahaa (= maksa mun kahvila- ja ravintolalaskut).
Millainen mies ei saa suutaan auki ja ehdota, että kulut maksetaan puoliksi? Me perustimme yhteisen pankkitilin jo ennen kuin muutimme yhteen. Sieltä maksettiin ne kahvilat ja elokuvat ja matkat ym yhteiset menot. Molemmat talletimme silloin ja talletamme edelleen tilille saman verran, nykyisin sen summan verran mitä kulloinkin tarvitaan kuukauden asumis- ruoka- ja yhteisen auton kuluihin.
Joustin 20 vuotta, kun olin yh.
Sain siis lapset 20/22 -vuotiaana, joten täyttäessäni 40 he ovat nyt täysi-ikäisiä. Nyt elän vain itselleni ensisijaisesti enkä todellakaan jousta
Ja huomioi: aloin joustamaan kaikessa lasteni takia jo parikymppisenä. Nyt Saan ekaa kertaa elämässäni ajatella ensin itseäni.
Ulkonäköni puolesta ei uskoisi, että koko lastenkasvatusralli on jo takanapäin, kun näytän vähemmän kuluneelta, kuin ne, jotka eivät ole rallia aloittaneetkaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millä lailla mies rahoittaa? Maksamalla oman osansa yhteisistä menoista sen sijaan, että loisii naisen lompakolla?
Nainen yleensä kuluttaa kaikki rahansa vaatteiden ja kosmetiikan ostoon, jolloin mies joutuu sitten kustantamaan molempien elämisen.
Et taida tuntea kovin montaa naista?
Todella harvoin on tullut vastaan nainen, joka käyttää rahaa järkevästi. Yleensä rahaa uppoaa naisilla vaatteiden ja kosmetiikan lisäksi uusiin huonekaluihin, auton korjauksiin ja lemmikkien lääkärilaskuihin ym. Äkkiä laskuja kertyy niin, ettei niitä kaikkia pysty maksamaan. Tässä vaiheessa mies tulee apuun taloudellisesti.
Onneksi miehet fiksusti käyttävät rahansa viimeisimpään elektroniikkaan ja autoihin jotka pitää tietenkin uusia vaikkei vanhassa ole mitään vikaa ja baareihinkin palaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein avioliitossani kaikki kompromissit, mistä potkin itseäni nilkkoihin nyt jälkikäteen. Kompromisseja on hyvä tehdä, jos niitä tehdään molemmin puolin, kummankin hyvinvoinnin ja onnen nimissä. Yksipuoliset kompromissit katkeroittavat. Sen takia olen luultavimmin loppuelämäni ikisinkku.
Eri mieltä. Kompromisseja pitäisi parisuhteessa aktiivisesti välttää. Se, että kumpikin joutuu vuorotellen nielemään epätyydyttäviä puolivälin ratkaisuja, pilaa maun suhteesta hyvin nopeasti. Keksikää ratkaisu, joka innostaa molempia, tai toimikaa asiassa kumpikin omilla tavoillenne.
Ideaalielämässä toki näin olisi. Kummatkin elää täysin oman päänsä mukaan, eikä jousta missään asiassa. Silti maagisesti kaikki sujuu kuin tanssi ja molemmat ovat ihan ihastuneita toisiinsa.
Siitä vain yrittämään.
"Tällaiseen johtopäätökseen olen tullut luettuani tätä palstaa."
Et ole. Ihan vain omasta päästäsi keksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millä lailla mies rahoittaa? Maksamalla oman osansa yhteisistä menoista sen sijaan, että loisii naisen lompakolla?
Nainen yleensä kuluttaa kaikki rahansa vaatteiden ja kosmetiikan ostoon, jolloin mies joutuu sitten kustantamaan molempien elämisen.
Todella harvoin on tullut vastaan nainen, joka käyttää rahaa järkevästi. Yleensä rahaa uppoaa naisilla vaatteiden ja kosmetiikan lisäksi uusiin huonekaluihin, auton korjauksiin ja lemmikkien lääkärilaskuihin ym. Äkkiä laskuja kertyy niin, ettei niitä kaikkia pysty maksamaan. Tässä vaiheessa mies tulee apuun taloudellisesti.
Alkoi hymyilyttämään tämä ulostulo. Totta, naiset varmaan monesti käyttävät enemmän rahaa kosmetiikkaan. Sisustamisesta en nyt tiedä, jonkun uuden tyynyn saa parilla kympillä eikä kukaan tuntemani nainen osta vaikka uutta sohvaa parin vuoden välein. Mutta sitten se toinen puoli eli miesten käyttämä raha elektroniikkaan, peleihin tai mitä noita nyt on. Kun naisten ostokset ovat usein kympeissä niin miehillä puhutaan satasista ja tuhansista. Eikä siinä mitään, sen kuin ostavat jos rahaa on. Mutta edelleen ihan turha paukutella henkseleitä kun joutuu osallistumaan myös niihin yhteisiin kustannuksiin. Ei naisten tehtävä ole kustantaa sinun syömisiä tai asumisia. Maksat oman osasi ja teet lopuilla mitä lystäät. Vaimosi ei ole äitisi eikä hänen tarvitse elättää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta muilta osin, paitsi että rahoittajaa en etsi. Tienaan omat rahani ihan itse.
T. Ikisinkkunainen
Jos olisit parisuhteessa, sinulle todennäköisesti tulisi kiusaus kuluttaa vieläkin enemmän rahaa vaatteisiin, huonekaluihin, lemmikkien lääkärilaskuihin ym. ja sitten valittaisit miehellesi hitsi kun ei ole rahaa (= maksa mun kahvila- ja ravintolalaskut).
Millainen mies ei saa suutaan auki ja ehdota, että kulut maksetaan puoliksi? Me perustimme yhteisen pankkitilin jo ennen kuin muutimme yhteen. Sieltä maksettiin ne kahvilat ja elokuvat ja matkat ym yhteiset menot. Molemmat talletimme silloin ja talletamme edelleen tilille saman verran, nykyisin sen summan verran mitä kulloinkin tarvitaan kuukauden asumis- ruoka- ja yhteisen auton kuluihin.
Ikisinkut suuttuvat tuollaisesta. Se on heille liian iso kompromissi.
Ap tarkoittaa ilmeisesti, että jotkut naiset eivät ole (enää) valmiita joustamaan parisuhteessa enempää kuin mieskään?
On hyvin tavallista edelleen niin, että nainen joustaa selvästi enemmän kuin mies parisuhteessa ja perhe-elämässä. Näin edelleen moni odottaa ja moni on näin kasvatettu. Toki kaikilla ei ole enää nykyaikana tällä tavoin. Ja nykymaailmassa joskus harvemmin jopa löytyy poikkeuksia toisinpäinkin :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein avioliitossani kaikki kompromissit, mistä potkin itseäni nilkkoihin nyt jälkikäteen. Kompromisseja on hyvä tehdä, jos niitä tehdään molemmin puolin, kummankin hyvinvoinnin ja onnen nimissä. Yksipuoliset kompromissit katkeroittavat. Sen takia olen luultavimmin loppuelämäni ikisinkku.
Eri mieltä. Kompromisseja pitäisi parisuhteessa aktiivisesti välttää. Se, että kumpikin joutuu vuorotellen nielemään epätyydyttäviä puolivälin ratkaisuja, pilaa maun suhteesta hyvin nopeasti. Keksikää ratkaisu, joka innostaa molempia, tai toimikaa asiassa kumpikin omilla tavoillenne.
Kertoo lähinnä siitä että se suhde ei ole kauhean kummoinen. Hyvässä suhteessa menee yleensä ihan luonnostaan niin että ne kompromissit eivät kummastakaan tunnu miltään erityisiltää kompromisseilta vaan siltä yhteiseltä elämältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehille sitten kelpaa meikkaamaton ja nukkavieruissa vaatteissa viihtyvä nainen? Itse te sen valinnan teette, naisen ulkonäköön käyttämä rahamäärä selviää yhdellä vilkaisulla.
Hyvältä näyttäminen on taitolaji. Ei siihen paljoa rahaa vaadita.
Eli sinä olet se palstan mies,joka linkitti Elsa Hoskin kuvan,kun kysyttiin,miltä näyttää söpö naapurintyttö. Elsa Hosk oli kuvassa kivasti toppatakki päällä kivassa pakkassäässä ja näytti aamukasteen raikkaalta. Semmoiselta luonnonkauniilta,hiukset pehmeästi pörrölöä. Siihen ei tarvitse kuin laittaa vaatteet päälle ja kävellä pirteä lenkki pakkassäässä. Eikö niin.
Paitsi Elsa on huippumalli, Victorias Secret malli. Tuommoinen fysiikka eli pituus vartalon malli,kasvojen luusto ja hiukset on ehkä 1/100 000 0. Ja se kuva: kuvaa on otettu kokp päivä, vaatteet ovat huippukalliita designervaatteita, ennen kuvaa on meikattu ja hiuksia laitettu muutama tunti. Ja kuva on vielä stailattu.
Että sinäkin voit näyttää Henry Cavillilta, se on vain taitolaji.Mikä on sinun tekosyysi olla näyttämättä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän kiinnostava nainen, sitä enemmän hänellä on yleensä vaatimuksia miehelle. Hämmästyttävää kyllä, mitä paremman näköinen nainen, sitä vähemmän on itseasiassa vaatimuksia miehelle. Heillä on yleensä miehistä positiivisempia kokemuksia, kuin rumilla naisilla.
Hahhah mitkä sedän fantasiat taas täällä :D
Mulla oli kaveri joka luuli että vaatimattomuus miehiä kohtaan tekee "hyväksi naiseksi". Todellisuudessa sen miehet lyttäsivät ja pitivät häntä täysin itsestäänselvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi hymyilyttämään tämä ulostulo. Totta, naiset varmaan monesti käyttävät enemmän rahaa kosmetiikkaan. Sisustamisesta en nyt tiedä, jonkun uuden tyynyn saa parilla kympillä eikä kukaan tuntemani nainen osta vaikka uutta sohvaa parin vuoden välein. Mutta sitten se toinen puoli eli miesten käyttämä raha elektroniikkaan, peleihin tai mitä noita nyt on. Kun naisten ostokset ovat usein kympeissä niin miehillä puhutaan satasista ja tuhansista. Eikä siinä mitään, sen kuin ostavat jos rahaa on. Mutta edelleen ihan turha paukutella henkseleitä kun joutuu osallistumaan myös niihin yhteisiin kustannuksiin. Ei naisten tehtävä ole kustantaa sinun syömisiä tai asumisia. Maksat oman osasi ja teet lopuilla mitä lystäät. Vaimosi ei ole äitisi eikä hänen tarvitse elättää sinua.
Naisella on yleensä kissa, koira ja kani. Niiden rokotukset, siruttaminen ja lääkärilaskut tulee todella kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap tarkoittaa ilmeisesti, että jotkut naiset eivät ole (enää) valmiita joustamaan parisuhteessa enempää kuin mieskään?
On hyvin tavallista edelleen niin, että nainen joustaa selvästi enemmän kuin mies parisuhteessa ja perhe-elämässä. Näin edelleen moni odottaa ja moni on näin kasvatettu. Toki kaikilla ei ole enää nykyaikana tällä tavoin. Ja nykymaailmassa joskus harvemmin jopa löytyy poikkeuksia toisinpäinkin :O
Ap odottaa saavansa äitinsä palvelut pullulusällä ja täydellä ylöpidolla,jotta voi itse jatkaa syrjäytyneen olin elämää ja teollaamista av palstalla. Mikä sen ihanampaa hänestä olisi kuin päästä valmiin ruuan äärelle päivällä ja kostean pillun illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ikisinkkunainen
Ikisinkut suuttuvat tuollaisesta. Se on heille liian iso kompromissi.
Niin? Sitten sen miehen pitää päättää, haluaako hän naisen, jonka kuluja joutuu makselemaan. Jos haluaa, niin ei kannata valittaa jälkeen päin.
Vauvapalstan miesten puheiden perusteella olen saanut sellaisen kuvan, että 99% heteroparisuhteista on sitä, että mies maksaa itsensä vararikkoon rahoittaessaan työttömän naisystävän luksuselämää.
Kuitenkaan tosielämässä tällaista dynamiikkaa en näe juuri muilla kuin harvoilla ulkomaisilla julkkispareilla, suurilla pikkulapsiperheillä, joissa kotiäiti ei todellakaan revittele miehen palkalla vaan rahat menee lapsiin, ruokaan ja kodinhoitoon, tai joillain rappiotubettajilla, jotka kerää uteliaita katsojia kertomalla videoillaan sugar daddystaan.
Suurin osa tuntemistani miehistä, jotka tienaa vaimoaan enemmän, pitää kyllä huolen että nainen ei niihin rahoihin käsiksi pääse, vaan perheessä eletään kahta elintasoa. Jos osat vaihtuvat, niin parempituloinen nainen kyllä tukee miestään taloudellisesti.
Ehkäpä miehet näkevät vain tällaiset miesjulkkisten kauniit vaimot ja sugar babet oikeina naisina ja potentiaalisina pariutumiskumppaneina. Naista etsiessään he tuskailevat, että hitto kun se mallikaunotar tulisi kyllä kalliiksi, eivätkä edes muista että suurin osa meistä naisista elää samanlaista elämää kuin miehet, eli tienaamme itse omat rahamme tai kituuttelemme tuilla ja huolestuneelta äidiltä saadulla ruokakassilla. Jos te miehet alatte luokitella naisiksi muutkin kuin futistähtien, räppäreiden ja somevaikuttajien edustusvaimot niin ehkä uskallatte jatkossa etsiä parisuhdetta ilman pelkoa lompsanne puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaankin sitä ikäluokkaa, jossa naiset ovat oppineet äitiensä ja muiden itseään vanhempien naistuttavien virheistä, eivätkä halua toistaa niitä.
Mun ikäluokka 50+ ja valtaosa itseäni 10-15v nuoremmatkin naiset ovat lähes kaikki parisuhteessa kotiorjan, lastenhoitajan ja makkariviihdyttäjän roolissa. Sen lisäksi, että näissäkin ikäluokissa naiset osallistuvat perheen elatukseen täysimääräisesti kokopäivätyötä tekemällä. Kotityöt, lastenhoito, yhteydenpito lasten kouluun/ päivähoitoon, sukulaisikn, sekä kaikki perheasioiden organisoiminen on näissä ja vanhemmissa ikäluokissa 80% naisen vastuulla. Todella harva asuu ison pihan ok-talossa tai maaseudulla, jossa miehillä olisi "miesten töitä". Autot huolletaan ja renkaat vaihdetaan rahalla.
Miksi nuirten naisten pitäisi tehdä kompromisseja, ja ryhtyä orjaksi, saamatta siitä mitään, yleensä seksikin on surkeaa, kun siinäkin 80% miehistä ajattelee vain itseään.
En allekirjoita, vaikka kuulun 50+ ikäluokkaan. Ja mitä ystäviäni katson, niin ei päde heihinkään. Meillä mies tekee enemmän kotitöitä, minä teen ruoan. Kumpikin huolehtii omat sukulaisensa, ei tulisi mieleenkään ottaa vastuuta yhteydenpidosta, muistamisesta jouluna/merkkipäivinä tms. Mukaan heitä tapaamaan lähden joskus mutta puhutaan noin yhdestä kerrasta vuodessa. Lapsia ei ole, mitään sen kummempia perheasioiden organisointeja ei ole, kumpikin organisoi omat asiansa, yhteiset kulut (asuminen, ruoka, yhteinen auto) maksetaan puoliksi, muuten ei ole millään tapaa toiselle velvollisia omasta rahankäytöstä. Pihatöistä mies tykkää leikata ruohon päältäajettavalla ruohonleikkurilla, minä hoidan kasvihuoneen, perennat ja juuresmaan. Hedelmäpuut ja marjapensaat leikataan yhdessä. Lumityöt tekee paikallinen yrittäjä, autot huolletaan ja renkaat vaihdetaan rahalla.
Seitsemän vuotta ehdin olla sinkkuna edellisen suhteen jälkeen ennen kuin tämän miehen tapasin, mutta kannatti olla. Kovin suuriin kompromisseihin en tosiaan olisi enkä ole suostunut.
Hienoa - onnekas olet, kun voitit mieslotossa. Ehkä ystäväpiiriisi on myös valikoitunut keskimääräistä valveutuneempia ihmisiä, jos heilläkin on aktiivisesti osallistuvat miehet.
Valtaosassa oman tuttavapiirini ihmisistä naiset ovat niitä, jotka kantavat vastuun perhearjesta. Poikkeuksia on lähinnä niissä perheissä, joissa on sairauden vuoksi rajoitteita, ja mies on avioeron ja hylkäämisen sijaan ottanut vastuunkantajan roolin esim. jos nainen sairastuu psyykkisesti.
Tuntemani naiset ovat hyvin perinteisiä, kerätään marjoja, säilötään, leivotaan, tehdään käsitöitä, hemmotellaan perhettä (oman jaksamisen kustannuksella), ja miehet köllöttelevät sohvalla ja harrastavat. Tekeepä moni nainen köllötelijän puolesta lumityötkin aamuviideltä, muuten ei saa autoa pihasta ulos.
En osaa sanoa, miten tämä olisi ollut estettävissä, olisiko mies täytynyt "opettaa tavoille" parisuhteen alkuvaiheessa, mutta myöhemmin se wi ole enää onnistunut (vaimo "nalkuttaa"). Sepä juuri on syy ja peruste olla valikoiva, ja olla tekemättä kompromisseja suhteen alkuvaiheessa sellaisissa asioissa, jotka ovat tärkeitä naisen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh, kannattaiskohan miettiä, että onko sun naismaussa jotain vikana, jos vaan tämmösiä naisia tullut vastaan.
Kuka mies, sinä? Oletko oman elämäsi objekti vai miksi et osaa sanoa, että peli seis?