Luetko raamattua?
Luetko tai oletko lukenut raamattua?Mitä mieltä olet raamatusta?
Kommentit (175)
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Luen raamattua ja pääasiassa arvostettua Pyhän Raamatun Uuden Maailman käänöstä. Kehotan muuta tekemään samoin. Käännös löytyy netistä osoitteesta
JW. ORG. Halutessasi he toimittavat sinulle kirjaversion kotiisi maksutta.
Lisäksi tuolta verkkosivustolta saat yhteyden raamatun asiantuntijoihin jotka tarjoavat mahdollisuuden henkilökohtaiseen raamattukurssiin sinulle sopivana aikana haluamassasi paikassa. Ja sinulle kuluitta tietysti. Eikö kannattaisi käyttää hyväksi tällainen suurenmoinen etu?
Kaikella kunnioituksella Jehovan todistajien (JW) vakaumusta kohtaan ja tämän suunnan henkilöt ovat varmastikin vilpittömiä ja hyväntahtoisia, mutta tuota suuntausta ei pidetä klassiseen kristinuskoon kuuluvana.
Siinä ei ole Kristuksen täydellisen sovitustyön ehdotonta armoa vaan pelastus pitää ansaita omilla hyvillä teoilla eli suorittamiseksi menee.
Jeesus teki jo ristillä kaiken puolestamme, pelastuksen ilmainen lahja tarvitsee vain vastaanottaa omalle kohdalle!
Luen, suomeksi 33/38 ja tietysti King James 1612 sekä Great Bible 1540.
En. Sekavia tarinoita, joita en ole koskaan ymmärtänyt.
Miksipä sitä sekavaa sepitettä yhtä kertaa enempää lukisi?
"Ota vastaan opetus.
Ei Raamattu kokonaisuudessaan kiellä sekotekankaita.
Ne kiellettiin vain Mooseksen aikaan erämaassa.Nykyisin 5000v. myöhemmin se on historiaa jota ei kukaan edellytä .Nykyteknologian aikaan."
Jeesus itse sanoi että VT:n laki on voimassa pienintä piirtoa myöten. Eiköhän se silloin koske sekoitekankaita myös.
Luen aina välillä päivän sanan lehdestä.
Uskokaa koliyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!
Luen. Raamattu on Jumalan Sana!
Suosittelen lämpimästi lukemaan rationaalisesti ajatellen.
Joo. Joskus kun ei uni tule luen Mooses-vainaan osiosta Israelin sukulutteloa. On se niin unettavan tylsää...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tänänkin.
Tänänkin lukit?
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjallisuuden opinnoissa tenttinyt Raamatun. Joskus saatan lukea sieltä osia. Olen ateisti ja tunnen teoksen varmaan paremmin kuin suurin osa olevinaan kristityistä, joilla ei ole haisuakaan siitä, mikä se oppi oikeasti on.
Epäilemättä. Ei kaikki uskovaiset muista Raamattua ulkoa ja monella meistä olis paljon petrattavaa Täytyy muistaa että Saatana osaa raamatun hyvin ja osasi käyttää tietoaan Jeesuksen kiusaamiseen. No, Jeesus on voittanut ja pian Saatanan aika täällä loppuu.
Olen lukenut kirjan joo. Ei oo siksi nyt jesken. Mihin kohtaan rasti?