Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetko raamattua?

Vierailija
29.08.2023 |

Luetko tai oletko lukenut raamattua?Mitä mieltä olet raamatusta?

Luetko raamattua?

Vaihtoehdot

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääniraamattu/tuleuskoon.fi

Vierailija
22/175 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, koska se on sisimmän ruokaa. Muuten alkaa hiukomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
24/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun elämässä tulee vaikea hetki, niin mietin mitä Jeesus tekisi tässä tilanteessa.

Oletko miettinyt, miten Jeesus suhtautuisi homoseksuaalisuuteen?

Raamattu on hyvin suorasanainen: "Jos mies makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava."

Tuo ei ymmärtääkseni ole Jeesuksen sanomaa. Eikös Vanhassa Testamentissa avionrikkojatkin kivitetä kuoliaiksi, mutta tuota ei jostain syystä edes Räsänen vaadi. Milläköhän perusteella valitaan .

Ei ole Jeesuksen sanomaa vaan käsky suoraan Jumalalta. Kristinuskon mukaan Jumala on muuttumaton ja erehtymätön. Joten aika vaikea tuota on kääntää miksikään muuksi kuin suoraksi käskyksi ihmisille.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia vaan täyttämään sen. (Matt.5:17-20)

Niin, hän täytti sen meidän puolestamme, hän oli viaton uhri.

Hän jätti meille rakkauden kaksoiskäskyn, ja se on korkein laki.

Vierailija
25/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuleuskoon.fi ääniraamattu.

Englanniksi you tube; David Suchet (näytteli Poirotia) lukee koko raamatun.

Vierailija
26/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjallisuuden opinnoissa tenttinyt Raamatun. Joskus saatan lukea sieltä osia. Olen ateisti ja tunnen teoksen varmaan paremmin kuin suurin osa olevinaan kristityistä, joilla ei ole haisuakaan siitä, mikä se oppi oikeasti on.

No tämä! Useimmat siteeraavat lauseen sieltä, toisen täältä. Syntyhistoriasta tai historiasta tai muusta ei hajuakaan..

Vierailija
27/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun elämässä tulee vaikea hetki, niin mietin mitä Jeesus tekisi tässä tilanteessa.

Raamattu on hyvin suorasanainen: "Jos mies makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava."

Tuo ei ymmärtääkseni ole Jeesuksen sanomaa. Eikös Vanhassa Testamentissa avionrikkojatkin kivitetä kuoliaiksi, mutta tuota ei jostain syystä edes Räsänen vaadi. Milläköhän perusteella valitaan .

Ei ole Jeesuksen sanomaa vaan käsky suoraan Jumalalta. Kristinuskon mukaan Jumala on muuttumaton ja erehtymätön. Joten aika vaikea tuota on kääntää miksikään muuksi kuin suoraksi käskyksi ihmisille.

Samalla voidaan heittää romukoppaan kymmenen käskyä. Nekin on Vanhaa Testamenttia... Koko kristinuskolta putoaa pohja pois jos aletaan mitätöimään puolet Raamatusta. Tuollainen "rusinat pullasta" teologia on täysin kestämätön tapa ajatella. Et voi valikoida Raamatusta pelkästään omaan ajatteluun sopivia paloja.

Vierailija
28/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla voidaan heittää romukoppaan kymmenen käskyä. Nekin on Vanhaa Testamenttia... Koko kristinuskolta putoaa pohja pois jos aletaan mitätöimään puolet Raamatusta. Tuollainen "rusinat pullasta" teologia on täysin kestämätön tapa ajatella. Et voi valikoida Raamatusta pelkästään omaan ajatteluun sopivia paloja.

Kristityt seuraavat Kristuksen viitoittamaa tietä. Pikkumaiset kiistelyt ovat yhdentekeviä, fariseuslaista puuhastelua. Jumalsuhde on henkilökohtainen.

Vierailija
29/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin "nämä uskovaisten asiat eivät kiinnosta minua" koska en halua väittää olevani uskovainen. Siihen liittyy aina se sietämätön oikeassa olemisen ajatus. Minä en halua tuomita enkä usko olevani muita parempi vaikka luen Raamattua ja pohdin paljon uskonasioita ja uskon että Jumala on olemassa. Ymmärrämmekö me häntä - emme.

Vierailija
30/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ja laki

"»Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

Vierailija
31/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen Raamattua säännöllisen epäsäännöllisesti. Olen tullut uskoon kohta 8 vuotta sitten. Raamattu on Jumalan rakkauskirje minulle.

Voi, miten söpöä! Mäkin aina iltaisin ajattelen, että keijut ne kuiskivat tuulten mukana mulle, että...hyvää yötä, rakas...hyvää yötä, rakas...hyvää yötä, rakas...

Tuntuu niin ihanalta.

Vierailija
32/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ja laki

"»Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

Paino on sanoissa ennen kuin.

Laki on vallankäytön väline.

Taivas ja maa katoavat siis vain vallasta luopumalla.

"Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'?"

"Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."

"Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain."

"Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni koroke"

”Antakaa rikkaan olla kuningas, ja antakaa hänen, jolla on valtaa, luopua siitä.”

Köyhällä ei ole valtaa

"Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."

"Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Lapsella ei ole valtaa.

"Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

Ihmisellä ei ole valtaa suhteessa toiseen ihmiseen.

"Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään."

"Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."

Vierailija
33/175 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä luen Raamattua. (Uskontojen pyhät kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.)

Se on kirjan nimi. Myös Tuntematon sotilas kirjoitetaan isolla.

Vierailija
34/175 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolottaa myöntää, että en lue, vaikka uskon jumalaan.

Kristityistä tyyliin 99 % ei ole lukenut Raamattua. Harva uskova oikeasti edes tietää mitä se pitää sisällään.

Vierailija
35/175 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleuskoon.fi

Vierailija
36/175 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääniraamattu tuleuskoon.fi kuuntele psalmit 103 ja 91.

Vierailija
37/175 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylpeydessään jumalaton ajattelee: "Ei Jumala vaadi tilille. Ei häntä edes ole." Siinä kaikki hänen ajatuksensa.

Psalmit 10:4

No siinä on kaikki ajatukset mitä jumalista tarvitsee olla.

Vierailija
38/175 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/175 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuleuskoon.fi

Mikä raamatunkäännös näillä on käytössä?

Vierailija
40/175 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ääniraamattu tuleuskoon.fi kuuntele psalmit 103 ja 91.