Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mennäkö vai eikö mennä, avecittomat häät

Vierailija
03.08.2026 |

Sain hääkutsun kaverini häihin, olemme tunteneet 16 vuotta, asuneet aina eri paikkakunnilla, mutta nähneet 1-3 krt vuodessa yhteisen kaveriporukan (yht 7) voimin / joskus kahdestaan. Olen ollut naimisissa 17 vuotta ja puolisoni on ollut myös kaverini kanssa. 

Heillä on ollut ongelmia häävieraiden rajaamisessa (morsiamelta tiedän) ja nyt sain kutsun avecittomiin häihin. Ok, tällä mennään. Ainoa, että tuosta yhteisestä kaveriporukasta meitä on kutsuttu juhliin vain 5. Kaksi jätettiin kutsumatta (yksi tiesi, että siksi, ettei morsian koe olevansa heidän kanssa läheinen, vaikka samassa porukassa on kuljettu sama aika). 

Minä taas en saanut kutsua polttareihin, mutta 1 meidän porukasta sai :D 

On kuitenkin niin, että kukaan muu kuin minä ei ole menossa häihin muiden esteiden vuoksi. En tunne sieltä kunnolla ketään, morsiamen sukulaisia tiedän kaksi. Mennäkö vai eikö mennä? Matkustusaikaa per suunta 2 h 30 min. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että he ovat pee aa ja häät tuskin siis vuosisadan bileet

Vierailija
2/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole mikään lähin ystävä, mietin jo tuon vierasongelman kuullessani, ettei minua varmaan edes kutsuta. Mutta nyt tuntuu, että jaksanko nähdä vaivaa häihin osallistumisesta, kun en selkeästi kuulu sisäpiiriin, osa meidän porukasta jätettiin kutsumatta ja minulla ei ole seuraa juhlissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin että saanko tuoda avecin kun kaverit perui ja paikkoja vapautui 

Vierailija
4/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi. Voit kuitenkin tehdä oman päätöksesi.

Vierailija
5/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ihmisuhdepeliä pitää kirjaa kuka, ketkä, jne on kutsuttu milloin minnekin ja minne ei, jne. 

Vierailija
6/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avecittomat häät on kyllä outo konsepti, kai nyt oman puolison saa tuoda mukanaan sentään?

Vierailija
7/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylyä rajausta. Jättäisin itse menemättä.

Vierailija
8/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että on menoa mutta yritän järjestää asiaa, sitten kysyisin kiinnostuneena häiden ruoasta ja ohjelmasta ja päättäisin sen perusteella 

Vierailija
9/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisin miehen kanssa hotellin, piipahtaisin häissä ja viettäisin tämän jälkeen parisuhdeaikaa miehen kanssa. 

Vierailija
10/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräisesti hajotettu kaveripiiri. En menisi mokomiin juhliin. Häät ei kiinnosta ja sen lisäksi riski joutua vaivaannuttavaan yksinoloon tai tuntemattomien seuraan lyöttäytymistä. Pitkä ja tylsä päivä. 

Vierailija
11/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli budjettia mutta hääpaikkaan mahtui vain tietty määrä ihmisiä. Minä kutsuin omat kaverini niin että joko koko porukka tai ei ketään. Moni jäi kutsumatta. Mieheni kutsui AP:n esittelemään tyyliin ja se oli mielestäni kiusallinen idea

Vierailija
12/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ihmisuhdepeliä pitää kirjaa kuka, ketkä, jne on kutsuttu milloin minnekin ja minne ei, jne. 

Asia tuli ilmi kun näimme ilman morsianta ja mietimme polttareita ja hääohjelmaa. Niin tämä polttareihin pääsevä osasi meitä informoida. Että joo.. 

Vierailija
13/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan syömään ja juomaan jos/kun ilmaiseksi saa.

Vierailija
14/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaan syömään ja juomaan jos/kun ilmaiseksi saa.

Häät maksaa vieraalle aina enemmän kuin sama ruoka ravintolassa mutta itse valittuna

Vierailija
15/15 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap jatkaa, nyt ei meillä ole tarvetta miettiä polttareita eikä hääohjelmaa, en yksin meinannut mitään puhetta pitää "meidän porukan" puolesta, kun hän ei nähtävästi näidenkään vuosien jälkeen pidä meidän porukkaa yhtenäisenä tämän vieraiden rajaamisen vuoksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän