Onko normaalia, että rekrytoinnissa monta eri vaihetta
Siis kolme eri vaihetta ? Läpäisin ensimmäisen ja nyt seuraava. Sen jälkeen vielä yksi jos seuraavasta suoriutuu. Onko kuinka yleistä?
Itse olen yleensä ollut vain haastattelussa ja sitten ilmoitettu kyllä tai ei.
Kommentit (110)
Johtotason tehtäviin normaalia. Kolmanteen vaiheeseen voidaan pyytää kahta tai kolmea hakijaa, mutta välillä ei ole tarjolla kuin yksi, jos ollenkaan hakijoita, joita kannattaa lähteä laajemmin testaamaan, tutustumaan ja haastattelemaan.
Myös asiantuntijatehtävissä on ihan tavallista tuollaiset monivaiheiset rekryt. Itänaapurin sanoisi "narmal'na".
Vierailija kirjoitti:
Johtotason tehtäviin normaalia. Kolmanteen vaiheeseen voidaan pyytää kahta tai kolmea hakijaa, mutta välillä ei ole tarjolla kuin yksi, jos ollenkaan hakijoita, joita kannattaa lähteä laajemmin testaamaan, tutustumaan ja haastattelemaan.
Nyt ei ole kyllä kyse johtotehtävän tasosta
On yleistä. Ja lopulta voi käydä niin, että olet ykkösvalinta, mutta ketään ei palkatakaan.
Vain lampaat suostuvat tuollaiseen nöyryytykseen.
Mä olen ensin ollut rekryfirman haastattelussa, yrityksen omassa haastattelussa (edelliskohdan karsinnan jälkeen) ja soveltuvuushaastattelussa, johon liittyi myös testit. Tämä siis kun hain nykyistä työpaikkaani.
Vaikee sanoo onko normaalia, itelle on se 1-2 kertaa riittäny.
Mulla oli tommonen kun hain 2kk määräaikaista pätkää Hkin kaupungille. Siis mitä ihmettä... Olen ollut vakkarina, pidemmissä sijaisuuksissa ym eikä koskaan mitään vastaavaa 😁😁
Työhaastattelussa vielä nuori tyttö sanoi, että töitä ei välttämättä kauheasti ole. XD
No sain paikan ja osoittautui että tyttö oli käsittänyt väärin paljon asioita ja tarjosi mulle ihan vääränlaista työpaikkaakin.
Ei mitään järkeä..
No vähän riippuu. Semmoinen on nykyään ihan tavallista, että ensin joku soittaa ja sen kanssa käydään läpi koulutukset ja työkokemukset. Sitten vasta sen jälkeen on se varsinaisempi haastattelu. Tuossa ideana on vaan se, että joku toinen ihminen tekee sen työn että käy läpi koulutukset ja pätevyydet, ja sitten joku kiireisempi pomo 😃 tekee sen haastattelun.
Tutkitustihan mitä vaikeampi rekry on, niin sitä huonommin työntekijät pysyvät siinä työpaikassa. Siitäkin syystä kannattaisi vähän malttia käyttää noissa rekryissä.
Mulla tilanne, että etenin puhelinhaastattelusta seuraavaan etappiin, johonkin testeihin. Jos seuraavasta selviytyy niin sitten vielä f2f haastatteluun. Mielenkiintoista... Kyllähän mä tän teen, mutta jotenkin jää ihmeellinen fiilis
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tommonen kun hain 2kk määräaikaista pätkää Hkin kaupungille. Siis mitä ihmettä... Olen ollut vakkarina, pidemmissä sijaisuuksissa ym eikä koskaan mitään vastaavaa 😁😁
Työhaastattelussa vielä nuori tyttö sanoi, että töitä ei välttämättä kauheasti ole. XD
No sain paikan ja osoittautui että tyttö oli käsittänyt väärin paljon asioita ja tarjosi mulle ihan vääränlaista työpaikkaakin.Ei mitään järkeä..
Mikä ala? 😃
Vierailija kirjoitti:
Mulla tilanne, että etenin puhelinhaastattelusta seuraavaan etappiin, johonkin testeihin. Jos seuraavasta selviytyy niin sitten vielä f2f haastatteluun. Mielenkiintoista... Kyllähän mä tän teen, mutta jotenkin jää ihmeellinen fiilis
Nuo soveltuvuustestitkin on monesti vähän siinä hilkulla, että onko niissä mitään järkeä. Toki psykologit niitä innolla myyvät jos kysyntää on, mutta esim. aiemmin käytetty MBTI-persoonallisuustestin hyödyllisyys on osoitettu olevan horoskooppien kanssa samalla tasolla.
Asiantuntija-/päällikkötasolle on ihan tavallista 2-3 haastattelukierrosta + soveltuvuustestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo soveltuvuustestitkin on monesti vähän siinä hilkulla, että onko niissä mitään järkeä. Toki psykologit niitä innolla myyvät jos kysyntää on, mutta esim. aiemmin käytetty MBTI-persoonallisuustestin hyödyllisyys on osoitettu olevan horoskooppien kanssa samalla tasolla.
Iso osahan niistä on kielellisen tason/matemaattisen osaamisen selvittämistä. Tai ainakin niistä mitä olen itse tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija-/päällikkötasolle on ihan tavallista 2-3 haastattelukierrosta + soveltuvuustestit.
Tässä ei oo kyse näin korkeasta virasta
Itsellä ihan normisti ollut 2-3 haastattelua ja jotkut testit. Joka kerta kun olen saanut uuden duunin.
Tietysti tulee hyvä fiilis kun pääsee ns jatkoon, mutta silti iskee pieni epävarmuus. Mitä jos en saakaan tätä kiinnostavaa työtä. Haluan olla eduksi.
Miksi tuhlataan nii paljon resursseja
Saattaa olla monivaiheinen