Pitäisikö ABAYA-vaatteet kieltää myös suomalaisissa kouluissa?
Kommentit (356)
Vierailija kirjoitti:
Haluatte siis lain määräämään miten saatte pukeutua, kuten Pohjois-Koreassa?
Onpas kärjistettyä. Ranskassa näiden kieltojen tarkoitus on se, että päällepäin ei voi tietää kenenkään uskonnollista vakaumusta. Juutalaisten kipat ovat myös kielletty.
En muuten itsekään halua toitottaa kenellekään omia vakaumuksiani/ uskomuksiani, joten kannatan Ranskan mallia. Oma vakaumus, oma asia - ei kuulu muille.
Minä en kertakaikkiaan ymmärrä ihmisten vihaa, joka kohdistuu naisten vaatteisiin. Kohta varmaan rintaliivejä aletaan kieltämään.
Vierailija kirjoitti:
Kielletään sitten myös nuo napapaidat. Enemmän tuo paljas pinta silmiin sattuu. T. Ope idästä
Sinä päätät, mihin katsot. Silmiisi sattuu juuri niin paljon kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole mikään Ranska.
Ei vielä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tyttöjä ei päästetä kouluihin, jos heidän pitää pukeutua paljastavammin kuin kotona?
Entäs jos miehet, jotka eivät kestä naisten pukeutumista miten haluavat, jäisivät kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Minä en kertakaikkiaan ymmärrä ihmisten vihaa, joka kohdistuu naisten vaatteisiin. Kohta varmaan rintaliivejä aletaan kieltämään.
Tässä Ranskan mallissa EI ole kyse naisten pukeutumisesta, vaan siitä, että ihmisistä ei pitäisi päällepäin kyetä arvaamaan heidän uskontoaan. Myöskään juutalaiset eivät saa pukeutua siten, että heidät tunnistaa juutalaisiksi (esim MIESTEN kipa-lakki).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi. Monessa maassa kouluissa on pukeutumissäännöt. Suomessakin voisi olla.
Se olisi viesti, että meillä tytöt ja naiset saavat ylpeästi olla sen näköisiä kuin ovat, ilman pelkoa että he joutuvat kokemaan arvostelua tai ahdistelua.
Mikä se sääntö olisi?
Että jokaisen on pakko pukeutua niinkuin itse haluaa? Entä jos haluaa pukeutua peittävästi?
Peittävää on muutakin kuin teltta tai säkki.
Ei tuollaiset kiellot toimi. Mieluummin pitäisi panostaa koko kansan koulutukseen, sivistämiseen ja etenkin henkiseen hyvinvointiin. Monet ääriuskonnot kumpuavat henkisestä pahoinvoinnista sekä tietämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tyttöjä ei päästetä kouluihin, jos heidän pitää pukeutua paljastavammin kuin kotona?
Lasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä Ranskan mallissa EI ole kyse naisten pukeutumisesta, vaan siitä, että ihmisistä ei pitäisi päällepäin kyetä arvaamaan heidän uskontoaan. Myöskään juutalaiset eivät saa pukeutua siten, että heidät tunnistaa juutalaisiksi (esim MIESTEN kipa-lakki).
Eli rippiristit myös pannaan.
Parempi olisi kun tulisi suoraan koulupuvut käyttöön. Loppuisi samalla se lesoilu vaatteilla.
No ei todellakaan. Abaya on vaate joka peittää kaiken muun paitsi pään, jalat ja kädet. Pakotetaanko lapset tästä lähtien minisortseihin vai mistä on kyse jos peittävä pukeutuminen kielletään?
Niin kauan kuin koulupukua ei ole, jokainen pukeutuu miten lystää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi viesti, että meillä tytöt ja naiset saavat ylpeästi olla sen näköisiä kuin ovat, ilman pelkoa että he joutuvat kokemaan arvostelua tai ahdistelua.
Mikä se sääntö olisi?
Että jokaisen on pakko pukeutua niinkuin itse haluaa? Entä jos haluaa pukeutua peittävästi?Voi sitä pukeutua peittävästi ilman että pukeutuu mustaan säkkiin.
Miksi ei saa halutessaan pukeutua mustaan säkkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sääntö olisi?
Että jokaisen on pakko pukeutua niinkuin itse haluaa? Entä jos haluaa pukeutua peittävästi?Sehän on ok jos itse haluaa. Se ei ole ok, jos suku pakottaa haluamaan tai sut on aivopesty muka haluamaan.
Miten se todistetaan kuka haluaa ja kenet on pakotettu tai aivopesty? Psykologiset testit ja perhehaastattelut ja niiden pohjalta kielletään osalta tietty vaate ja osalta ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sääntö olisi?
Että jokaisen on pakko pukeutua niinkuin itse haluaa? Entä jos haluaa pukeutua peittävästi?Sehän on ok jos itse haluaa. Se ei ole ok, jos suku pakottaa haluamaan tai sut on aivopesty muka haluamaan.
Miten se todistetaan kuka haluaa ja kenet on pakotettu tai aivopesty? Psykologiset testit ja perhehaastattelut ja niiden pohjalta kielletään osalta tietty vaate ja osalta ei?
Ei tarvii todistella kun kielletään näkyvät uskonnolliset tunnukset kaikilta.
No onneksi ei kielletä. Suomi on vapaa maa, ja lapsetkin saavat pukeutua miten haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sääntö olisi?
No onneksi ei kielletä. Suomi on vapaa maa, ja lapsetkin saavat pukeutua miten haluavat.
No eiväthän saa, kun lapset pakotetaan pitämään vaatteita joita eivät itse ole valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiset kiellot toimi. Mieluummin pitäisi panostaa koko kansan koulutukseen, sivistämiseen ja etenkin henkiseen hyvinvointiin. Monet ääriuskonnot kumpuavat henkisestä pahoinvoinnista sekä tietämättömyydestä.
Et sinä pysty sivistämään ihmistä ilman että tuhoat sen uskon. He kun uskoo tosissaan että tuolla on heidän vaatteitaan vahtiva taivasisukki ja heille käy huonosti jos ei tee niin kuin tämä käskee. Se on sitä uskomista ja sillä ei ole mitään tekemistä järjen ja ymmärryksen kanssa, kun olet täysin aivopesty uskomaan järjettömiä asioita.
Mites kristinusko? Kristityt uskovat ihan samaan soopaan. Pitääkö myös se tuhota?
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Abaya on vaate joka peittää kaiken muun paitsi pään, jalat ja kädet. Pakotetaanko lapset tästä lähtien minisortseihin vai mistä on kyse jos peittävä pukeutuminen kielletään?
Niin kauan kuin koulupukua ei ole, jokainen pukeutuu miten lystää.
Onko se normaali pukeutuminen tosiaan noin vaikea hahmottaa muslimille? Minun poikani lähti kouluun ja sillä oli verkkarit ja huppari päällä. Ei yhtään käyty keskusteluja siitä laittaako tangat ja onko ilman paitaa, koska kumpikaan ei ole meistä idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sääntö olisi?
No eiväthän saa, kun lapset pakotetaan pitämään vaatteita joita eivät itse ole valinneet.
Mistä tiedät?
Kieltoon vaan. Kristinuskoonhan kuuluu, että naisella pitää olla pitkät hiukset ja miehellä lyhyet, lukee siellä Hyvässä Kirjassa ja Uudella Puolella, joten tähänkin pitää tehdä sääntö.