Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Elokapinalle 200 000 euroa Koneen Säätiöltä

Vierailija
28.08.2023 |

Elokapinalle 200 000 euroa Koneen Säätiöltä
Koneen Säätiö haluaa lisätä yhteiskunnallista keskustelua metsistä. Säätiö on myöntänyt rahoituksen 20 metsäaiheiselle hankkeelle.
Hanke sisältää taideperformansseja, mielenosoituksia sekä keskustelutilaisuuksia, Koneen Säätiö kertoo.

Koneen Säätiö kertoo rahoittavansa syvällisiä, oivaltavia ja rohkeita hankkeita metsään liittyvistä aiheista.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/38c72b3e-cd56-4bc4-b4b4-1f1721a95ab7

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koneen säätö hakee huomion pois erittäin saastuttavasta betonirakentamisesta (pilvenpiirtäjät, kerskarakentaminen, hissit).

Kapinaliike ja mielenosoitukset Suomen metsiin, josta on tullut kaiken pahan pesäke. 

Mihin tämä maailman on menossa?

Rakennetaan talot mieluummin puusta kuin betonista:

Sementin valmistus kuluttaa runsaasti energiaa. Lisäksi kalkkikivestä irtoaa sitä kuumennettaessa huomattava määrä hiilidioksidia. Suomen sementtiteollisuuden vuotuiset hiilidioksidipäästöt ovat noin 0,9 miljoonaa tonnia Suomen kaikkiaan noin 50 miljoonan tonnin vuosipäästöistä.

Vierailija
182/185 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koneen säätö hakee huomion pois erittäin saastuttavasta betonirakentamisesta (pilvenpiirtäjät, kerskarakentaminen, hissit).

Kapinaliike ja mielenosoitukset Suomen metsiin, josta on tullut kaiken pahan pesäke. 

Mihin tämä maailman on menossa?

Rakennetaan talot mieluummin puusta kuin betonista:

Sementin valmistus kuluttaa runsaasti energiaa. Lisäksi kalkkikivestä irtoaa sitä kuumennettaessa huomattava määrä hiilidioksidia. Suomen sementtiteollisuuden vuotuiset hiilidioksidipäästöt ovat noin 0,9 miljoonaa tonnia Suomen kaikkiaan noin 50 miljoonan tonnin vuosipäästöistä.

3 kerroksisnen puupalo, ilman hissiä. Halpa, hengittävä ja ympäristöystävällinen.

Tämä ei sovi elokapinalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä meni koneen maine lokaan. Hyvin Ukkola kirjoittaa iltalehdessä 👍

Vierailija
184/185 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiva kun teitä tukitaan mutta ole. 100% samaa mieltä että muutos etenee liian hitaasti ellei joku nouse barrikadeille. Minä olen siihen liian vanha ja asemassa jossa niin ei voi tehdä mutta kiitän Elokapinaa ja Koneen säätiötä siitä että niillä on omatunto.

Vierailija
185/185 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiva kun teitä tukitaan mutta ole. 100% samaa mieltä että muutos etenee liian hitaasti ellei joku nouse barrikadeille. Minä olen siihen liian vanha ja asemassa jossa niin ei voi tehdä mutta kiitän Elokapinaa ja Koneen säätiötä siitä että niillä on omatunto.

Minä myös. Ilmaston kanssa ei voi neuvotella tai tehdä kompromisseja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme