Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan mummot kinuavat vauvaa jatkuvasti yökyläilemään

Vierailija
28.08.2023 |

Onko nykyään yleistäkin, että ihmiset laittavat pieniä vauvoja hoitoon yönyli esimerkiksi mummolaan? Minulla on 3kk ikäinen vauva ja jatkuvasti anoppi tai oma äitini kyselee, josko vauva tulisi yökylään, jotta saisimme miehen kanssa 'omaa aikaa' ja voisimme mennä johonkin hotelliin tai kylpylään. Olenko ainoa, jonka mielestä pienen vauvan paikka on vanhempien luona, eikä yökyläilemässä vieraiden ihmisten kanssa. En voisi kuvitellakaan olevani yötä erossa vauvasta, jotta pääsisin johonkin hotelliin viettämään 'parisuhdeaikaa'. Tätä ei tunnuta millään ymmärtävän vaan saan jatkuvasti kuulla, että olen liian kiinni vauvassa ja pitäisi välillä lähteä juhlimaan tai viettää aikaa miehen kanssa kaksin. Onko se outoa, että en kaipaa vauvavuonna mitään baarissa notkumista tai hotelliöitä miehen kanssa?

Kommentit (1177)

21/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa iltahoitoon, kerran kuussa yöhoitoon. Niin säilyy parisuhde ja lapsi tottuu olemaan vähän irti äidistä.

Terveisin kolmen äiti.

22/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on käsittämätöntä, että näin monen mielestä pieni imeväisikäinen pitäisi erottaa tuntikausiksi tai jopa yöksi ulkopuolisten hoitoon, jotta vanhemmat pääsisivät viettämään parisuhdeaikaa. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin.

Ap

Lapsen isovanhemmat ei kyllä ole ulkopuolisia.

Samat tyypit on teidätkin kasvattaneet ja aikanaan hoitaneet, eiköhän ne osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Vauvaa näkee mummo vierailulla. Mummo ja pappa ei ole nyt lapsen äiti.

Vierailija
24/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäjäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on käsittämätöntä, että näin monen mielestä pieni imeväisikäinen pitäisi erottaa tuntikausiksi tai jopa yöksi ulkopuolisten hoitoon, jotta vanhemmat pääsisivät viettämään parisuhdeaikaa. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin.

Ap

Ovat ulkopuolisia. Ja tekevät invaasion. Pikkuvauva (sielu) ei ole velvollinen isovanhempia kohtaan millään tavalla. On mieluiten kotonaan rauhallisessa paikassa. Eiköhän mummot ja papat näe ihan tarpeeksi muutenkin vauvaa tai serkkuvauvaa.

Vierailija
25/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on nykyään lapsivihamielinen palsta, jossa pyörii lähinnä lapsettomia inceleitä ja muita syrjäytyneitä. Jutut on sen mukaisia. Mistään vauvoihin liittyvästä aiheesta on turha kuvitellakaan saavansa asiallisia vastauksia.

Vierailija
26/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäjäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä ne on.

eri

Vierailija
27/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne nyt osaa vauvaa hoitaa. Katso vaikka itseäsi ja miestäsi, kumpikin aivan pilalla ja paskoja.

Vierailija
28/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saattaa se kääntyä niinkin, että joskus kun sulle tuntuu olevan oikea aika yökyläilyyn, niin he kieltäytyvät jatkossa.

Niinkö? Moni vauva ei yökyläile yksinään yhtään missään. Todella outoa sellaista vaatia.

Vierailija
29/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäjäinen kirjoitti:

Kerran viikossa iltahoitoon, kerran kuussa yöhoitoon. Niin säilyy parisuhde ja lapsi tottuu olemaan vähän irti äidistä.

Terveisin kolmen äiti.

Hyvin on säilynyt ilman hoitojakin kun on parisuhde kunnossa.

Vierailija
30/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykään ei ole yleistä, ennen niiden mummojen ollessa äitejä se oli yleistä. Ei suoritettu äitiyttä, vaan oli ok antaa muidenkin hoitaa ja kasvattaa.

Vierailija
31/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mies kaipaa yhteistä aikaa, mummot on luvanneet järjestää ja sinä sanot, että ei käy. Ero on totta aika pian! Vaikka sinä et voi olla erossa vauvasta, mies voi eikä se yksin hotelliin lähde.

Jos mies kaipaa vauvavuonna jotain yhteisiä hotelliöitä, saakin mennä. Yhdessä vauva päätetty tehdä ja miehellä luulisi olevan realiteetit tiedossa, että vauvavuonna sitä yhteistä kahdenkeskistä aikaa ei vain niin paljoa ole.

Ap

Älä huoli, tuskin se jaksaa enää kauaa kysellä, kun vaimolla ei ole haluja yhteiseen aikaan. Teistä on tulossa kaksi yksikköä, sinä+lapsi ja mies. Onnea jatkoon avioliitossa.

Mustasukkainen mieslapsi siellä kirjoittelee.

Vierailija
32/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäjäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole kyse siitä, etteivät osaisi vaan siitä, että on valtava stressi pienelle vauvalle olla erossa ensisijaisesta hoivaajastaan useita tunteja tai jopa lähemmäs vuorokausi. Mikään muu eläin ei ole yhtä kylmä poikasilleen kuin ihminen.

Vierailija
33/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus saan lapsenlapsia varmasti tulen kysymään säännöllisesti josko lapset tulisivat (yö)kylään.

Itse myös halusin hoitaa lapset itse (miehen kanssa), enkä imetyksenkään vuoksi halunnut jättää vauva-ikäistä hoitoon. Olisi kannattanut. Olin aivan sekopäinen, kun en kuukausiin saanut nukuttua edes 2 t putkeen. En nimittäin pystynyt nukkumaan, jos vauva huusi viereisessä huoneessa kuin mikäkin. Mies ei kiljuvan vauvan kanssa myöskään halunnut lähteä minnekään. Eikä mies myöskään herännyt vauvan itkuun, joten hän ei voinut hoitaa edes osia öistä.

Loppujen lopuksi siihen mennessä, kun kuopus oli 14 v olimme miehen kanssa olleet jossain kaksin 2 kertaa. Tuon jälkeen periaatteessa lapset pystyi jättämään yöksikin yksin kotiin, mutta eipä juurikaan ole tehnyt mieli. Miksi sitä viitsisi lomailla uppo-oudon tyypin kanssa?

Jos lasten vanhemmat eivät lastenhoitoapua toivo, se on tietenkin ok. Tarjoudun silti, eli tarvittaessa olen käytettävissä.

3 kk vs 14 v... ehkä olis se joku kultainen keskitie. Itsekin olen halunnut hoitaa _vauvat_ itse, imetyksenkin vuoksi. Muttei siihen 14 vuotta mennyt.

Vierailija
34/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa pyytämällä pyytää yöksi.

Siis leikkiäkseen vauvan äitiä vai onko parisuhdeajan paapominen ( miehen äitinä) kyseessä. Mies haluaa baarin? En tykkäisi tuollaisesta.

Vierailija
35/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykään ei ole yleistä, ennen niiden mummojen ollessa äitejä se oli yleistä. Ei suoritettu äitiyttä, vaan oli ok antaa muidenkin hoitaa ja kasvattaa.

Imeväisikäisen paikka on aina ollut äidin luona.

Vierailija
36/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saattaa se kääntyä niinkin, että joskus kun sulle tuntuu olevan oikea aika yökyläilyyn, niin he kieltäytyvät jatkossa.

Miksi kieltäytyisivät? Siksikö, että kun et silloin 3 kk ikäistä antanut yökylään niin enpäs nyt kostoksi ota 2-vuotiastakaan. Kuulostaa aika lapselliselta. t. mummo

Vierailija
37/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mies kaipaa yhteistä aikaa, mummot on luvanneet järjestää ja sinä sanot, että ei käy. Ero on totta aika pian! Vaikka sinä et voi olla erossa vauvasta, mies voi eikä se yksin hotelliin lähde.

Jos mies kaipaa vauvavuonna jotain yhteisiä hotelliöitä, saakin mennä. Yhdessä vauva päätetty tehdä ja miehellä luulisi olevan realiteetit tiedossa, että vauvavuonna sitä yhteistä kahdenkeskistä aikaa ei vain niin paljoa ole.

Ap

Älä huoli, tuskin se jaksaa enää kauaa kysellä, kun vaimolla ei ole haluja yhteiseen aikaan. Teistä on tulossa kaksi yksikköä, sinä+lapsi ja mies. Onnea jatkoon avioliitossa.

Mustasukkainen mieslapsi siellä kirjoittelee.

Aikuisen lapsen äiti, eronnut ensimmäisestä liitostaan, toisessa viisaampi.

Vierailija
38/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus saan lapsenlapsia varmasti tulen kysymään säännöllisesti josko lapset tulisivat (yö)kylään.

Itse myös halusin hoitaa lapset itse (miehen kanssa), enkä imetyksenkään vuoksi halunnut jättää vauva-ikäistä hoitoon. Olisi kannattanut. Olin aivan sekopäinen, kun en kuukausiin saanut nukuttua edes 2 t putkeen. En nimittäin pystynyt nukkumaan, jos vauva huusi viereisessä huoneessa kuin mikäkin. Mies ei kiljuvan vauvan kanssa myöskään halunnut lähteä minnekään. Eikä mies myöskään herännyt vauvan itkuun, joten hän ei voinut hoitaa edes osia öistä.

Loppujen lopuksi siihen mennessä, kun kuopus oli 14 v olimme miehen kanssa olleet jossain kaksin 2 kertaa. Tuon jälkeen periaatteessa lapset pystyi jättämään yöksikin yksin kotiin, mutta eipä juurikaan ole tehnyt mieli. Miksi sitä viitsisi lomailla uppo-oudon tyypin kanssa?

Jos lasten vanhemmat eivät lastenhoitoapua toivo, se on tietenkin ok. Tarjoudun silti, eli tarvittaessa olen käytettävissä.

3 kk vs 14 v... ehkä olis se joku kultainen keskitie. Itsekin olen halunnut hoitaa _vauvat_ itse, imetyksenkin vuoksi. Muttei siihen 14 vuotta mennyt.

Ehken tarkoittaa sitä, että jos ei alusta saakka opi olemaan hoidossa, sitä on vaikeampi opetella myöhemmin? Mun siskolla vähän tuo tilanne, oli tosi kiinni lapsissa ja kontolloi koko ajan muiden olemista lastensa kanssa. Se johti siihen, että läheiset otti etäisyyttä eikä tunkenut heidän elämäänsä. Myöhemmin sisko on valitellut, miten yksin ja ilman turvaverkkoja olivat.

Vierailija
39/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imeväisikäisen paikka on aina ollut äidin luona.

Luepa historiaa, ei ole ollut. T. FM

Vierailija
40/1177 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko heppoiseen parisuhteeseen on tehty vauva, jos tuohon kaatuu.

Totta, hyvä parisuhde ei kaadu siihen, että mies käy vieraissa.