Mies ostaa lahjoja muille mieluummin kuin minulle
Mua on pitkään ärsyttänyt mieheni käyttäytyminen lahjojen suhteen.
Hän on valmis ostamaan perheenjäsenilleen lahjoja, muttei minulle.
Mä kysyn joka vuosi jo hyvissä ajoin (1-2 kk) ennen hänen synttäreitä ja joulua, että onko jotain toiveita.
Mies ei koskaan kysy minulta synttäriä tai joulua ennen lahjatoivetta, vaan joudun itse tyyliin viikkoa ennen oma-aloitteisesti kertomaan toiveeni. Ja kovaan ääneen kyllä kertoo, jos toiveeni on "ihan liian kallis". Perheenjäseniin lahjoihin hän kyllä laittaa useita, useita kymppejä, mutta mä en uskalla enää edes toivoa mitään muuta kuin halpaa. Koska jos esitän vain kalliin toiveen, niin paketista löytyy sen sijaan deodorantti, jotain huonoja luomivärejä ja hiusharja (joita en tarvitse).
Sitten on näitä tapauksia:
Hän toi minulle naistenpäiväkukat, kun vihjaisin, et olispa kiva saada. Muuten en varmaan olis saanut. Sitten kuulin myöhemmin, että hän oli vienyt samaisena naistenpäivänä työkaverilleen (naiselle) työpaikalle omana vapaapäivänään työkaverin lempilimsaa ja suklaata. Oma vaimo joutuu vihjailemaan ja työkaverille viedään hyvää hyvyyttään??
Mies lupasi mulle taannoin erään lahjan. Yhtenä päivänä oli mahdollisuus ostaa se lupaamansa lahja, kun olimme yhdessä siinä kaupassa, josta kyseisiä tuotteita saa. Heitin vähän "vitsillä", et "saanko nyt valita minkä vaan näistä?" Hän vaan naurahti ja voitte arvata, että ilman lahjaa sieltä lähdettiin. Samassa kaupassa vähän loukkaannuin, kun hän sitten sanoi "vitsi, tekis kyllä mieli ostaa faijalle tällainen lahjaksi". No ei ostanut, mutta aika suoraan sanottuna kettumaista olla ostamatta mulle lupaamaansa ja sitten perään toitottaa, miten "faija tykkäisi ja voisin hänelle ostaa".
Mistä tämä mielestänne kertoo? Olenko miehelle itsestäänselvyys?
Kommentit (42)
Kyllä, mieheni on pihi. Mutta pihiys kohdistuu vaan muhun. On mm. maksanut ystäväni taksin kotiin, muttei koskaan ole kuitannut meidän yhteistä taksia vaan on aina käsi pitkällä pyytämässä puolta minulta.
Hän ei myöskään maksa mielellään puolia talouteen hankittavista pienistä käyttötavoista. Kuittaa ne sillä, että kun mä halusin, niin myös maksan. Mä joudun kuitenkin osallistumaan esimerkiksi elektroniikkahankintoihin puolella, vaikka ne olisivatkin mun mielestä ei-niin-tarpeellisia hankintoja. Meillä on valehtelematta kaikki liinavaatteet, astiat, pyyheliinat, torkkupeitot, sisustustavarat yms mun ostamia. Hän niitä kuitenkin myös käyttää, eikä arvosta. Saattaa pyyhkiä kaatamansa kahvit juuri ostamallani viltillä. :(
Hän myös tahallaan unohtaa asioita, joita pitäisi tehdä minun vuokseni/auttaakseen/miellyttääkseen. Ei esimerkiksi "muista" kauppareissulla tuoda pyytämääni suklaalevyä tai voi noutaa postipakettiani, vaikka kulkee autolla noutopisteen ohi.
Kodin siisteys on myös mun kontolla. Hänen ei mielestään tarvitse siivota, kun on vapaapäivä, muttei toisaalta rankan työpäivänkään jälkeen. Jännä juttu, sillä mullakin on aina joko rankka työpäivä tai vapaapäivä, mutta silti siivoan.
Mieslapsi...
Tekis mieli vaan pakata tavarat salaa ja lähteä, mutta onko musta siihen.
Minäkin ostan mielummin lahjoja muille kuin sinulle, AP.