Lattiaan laminaatti, joka ei näytä puulta?
Osaako joku vihjata laminaattilattioiden valmistajan, jonka valikoimissa olisi jotain muuta kuin puun näköistä/ puun väristä laminaattia? Vaikka jotain yksiväristä väriä? (Myöskään esim. kivilaatan näköinen laminaatti ei kiinnosta)
Kuinkahan usein laminaattilattioiden valmistajilta ilmestyy uusia kuoseja...?
Kommentit (31)
Ap tässä hei. Onko mun alkuperäisessä kysymyksessä jotain vikaa, kun siinä on niin paljon alapeukkuja?
Joku kyseli siitä, miksi en pidä vinyylilankuista: Ne vasta kopiseekin, tuntuu jalkaan inhottavalta ja haisee muovilta. Ja ihan ns. tunnetun firman tuote meillä, ei mikään kiinalaisversio.
Toivottavasti muovimattokyselijä löysi muovimattonsa. Minä en oo vielä löytänyt laminaattia, joka ei suoranaisesti näytä miltään materiaalilta, mitä se ei ole. Joku jännä painokuvio olisi kiva, mutta ne muutamat, mitä olen nähnyt, on sitten taas niin liioiteltuja...
-ap-
Äkkiseltään en muista nähneeni kuviollista laminaattia. Linoleumissa vaihtoehtoja kyllä on. Minkä tyylistä ap siis etsit? Voitko linkata jotain edes sinnepäin olevaa?
Etsitkö jotain tällaista? https://www.bricoflor.fi/ter-hurne-classic-line-f01-laatta-georgetown.h…
Mitenkäs Paradorin Hygge tai Malaga? Näyttävätkö liikaa joltain materiaalilta mitä eivät ole?
Ei natsaa ylemmät hyget eikä malagat. Haluaisin jotain lähelle yksiväristä. Sellainenkin olisi kiva, että laminaatissa olisi maalattu puulattia. Mutta ei missään tapauksessa puun värinen...
Laminaatissa voisi olla kuva melkein mistä tahansa: Nurmikko, taivas, savinen pelto, pellavakangas, farkkukangas... Tai oikeastaan kun avaisi tapettikirjan, niin jos niitä kaikkia olisi ssaatavilla myös laminaatteina, eikä vaan seinään :) -ap-
Kartanossani on köyhien luista tehty mosaiikkipinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö missään ole enää muovimattoja? Mukavampi lattiamateriaalihan se on kuin kylmä laminaatti, helppo hoitaa eikä kopise.
Onhan niitä saatavilla, lisäksi vinyylilattiat on umpimuovia.
Kerropa liikkeet, jotka myyvät muovimattoja. Ainakin kaikki kotiin tulevat rautakauppojen mainokset ovat täynnä laminaatteja ja parkettia. Kumpaakaan en kerrostalokämppään laita, en.halua, että alakertalainen kuulee minun kulkemiseni eri huoneiden välillä. Eikä mulla ole aikaa lähteä rautakauppakierroksille turhaan kiertelemään pitkien matkojen päähän. Korkki ja linoleum vaikuttavat vieläkin turhan kalliilta.
Niitä löytyy ihan kaikkialta, mm.
https://www.k-rauta.fi/kategoria/pintamateriaalit/lattiat/vinyylilattia…
Et nyt sitten ymmärtänyt yhtään. Kysyin muovimatoista, en vinyylilankusta. Nuokin ovat suurimmalta osaltaan jotakin puujäljitelmäkuviota. Matto on se, joka on rullalla ja josta leikataan sopiva pala, ei ladota lankkuja.
On niitäkin k-raudassa ja myös bauhausista löytyy. Eikä ne ainakaan kaikki mitään puukuviota ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö missään ole enää muovimattoja? Mukavampi lattiamateriaalihan se on kuin kylmä laminaatti, helppo hoitaa eikä kopise.
Vinyyli (ennen muovi) mattoja on vaikka kuinka paljon.
Nekin ovat nykyisin jotakin puujäljitelmäkuviota. Ei kiitos sille, en halua tuollaista saati laminaattia, molemmat köyhän parketteja.
Totta ja en tykkää. Asossa meillä sellainen on. Yksikään ei näköjään ymmärrä kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Etsitkö jotain tällaista? https://www.bricoflor.fi/ter-hurne-classic-line-f01-laatta-georgetown.h…
Kamala. Etsii yksiväristä eikä tuollaista levotonta.
Mä haluaisin kokolattiamaton koko lattiaan.