Luoja miten törppö vanhempi uuden lastensairaalan päivystyksessä pari päivää sitten
Menin päivystykseen mun kipua karjuvan 12-vuotiaan kanssa. Istuttiin hetkeksi odottamaan ja lapsi karjui tuskissaan kipuaan. Yksi äiti tuli minulle valittamaan miten muita ottaa korviin mun lapsen huuto ja että hänen pienempi lapsi osaa käyttäytyä paljon paremmin. Ei vertailla lapsiamme eihän? Kaikki ollaan siellä syystä ja halutaan auttaa lapsiamme. Toinen lapsi pystyy istumaan hiljaa ja rauhassa paikoillaan ja toinen ei. Anteeksi kun tiuskaisin sinulle takaisin, mutta meni tuosta kuppi nurin siinä tilanteessa. Teidän onneksenne päästiin nopeasti siitä odotustilasta eteenpäin.
Kommentit (65)
Oli tuossa puhetta lapsen suun teippaamisesta ja liimaamisesta. Kuka tällaista puhuu ihan vakavissaan? Jos lapsen suun teippaa tai liimaa kiinni sehän on vaarallists.
Mekin laitetaan ämpäri lapsen päähän jos se mölisee.
Vieerä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjuminen ei auta kipuun. Kipulääkkeitä on myös lapsille, joita on syytä käyttää tarpeen vaatiessa.
Voin kertoa sinulle äärimmäistä kipua kokeneena, että karjuminen oli ainoa asia, mikä esti minua menettämästä tajuntaani.
Ilmeisesti et istunut tuossa vaiheessa odotushuoneessa odottamassa vuoroasi?
On ihan normaalia soittaa anpulanssi päivitykseen. Itse työskentelen päivityksessä ja soitan joka päivä anpulansseja päivitykseen.
Nyt täytyy ihan erikseen kysyä, missä ihmeen PÄIVITYKSESSÄ työskentelet, missä olet soittavinasi ANPULANSSEJA.
Oletko aivan tyhmä vai oliko tämä vain erittäin huonoksi tarkoitettu vitsi?
Vierailija kirjoitti:
Vieerä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjuminen ei auta kipuun. Kipulääkkeitä on myös lapsille, joita on syytä käyttää tarpeen vaatiessa.
Voin kertoa sinulle äärimmäistä kipua kokeneena, että karjuminen oli ainoa asia, mikä esti minua menettämästä tajuntaani.
Ilmeisesti et istunut tuossa vaiheessa odotushuoneessa odottamassa vuoroasi?
On ihan normaalia soittaa anpulanssi päivitykseen. Itse työskentelen päivityksessä ja soitan joka päivä anpulansseja päivitykseen.
Nyt täytyy ihan erikseen kysyä, missä ihmeen PÄIVITYKSESSÄ työskentelet, missä olet soittavinasi ANPULANSSEJA.
Oletko aivan tyhmä vai oliko tämä vain erittäin huonoksi tarkoitettu vitsi?
Olen töissä sairaalan päivityksessä, mikä tässä on vaikeaa ymmärtää. Ja päivitykseen soitellaan päivittäin anpulansseja.
älä... no shit sherlock... ettäkö ihan voi hengitys lakata kulkemasta, no shit sherlock....
ei viivästy tajuttoman potilaan hoito. tajuttoman potilaan hoito on helppoa, siellä on lista miten tehdään ja missä järjestyksessä. JOs potilas ei sitten tule tajuihinsa, niin sairaalaan tajuttomana, jos tulee, niin joko kotiinsa tai sairalaan tajuissaan.
huutoa todellakin voi kontrolloida. En väitä, että 100% kaikki siihen kyekenvät, koska psyykkiset sairaudet yms. Mutta ihan suurin osa voisi vain opetella kivun hallintaa jo etukäteen. Hengitys auttaa siinä huomattavasti ja sitten kivun luonteen ymmärtäminen. Meillä on kehossa vielä hieno kivunlievitysjärjestelmä, joka kyllä käynnistyy itsenäisesti, jos antaa sen käynnistyä. Sekin auttaa. Ihmisten pitäisi oikeasti opetella noita asioita. Samalla kun oppi menee perille, niin mieli tyyntyy eikä sitten ole niin paniikissa, jos jotain joskus sattuukin.