Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luoja miten törppö vanhempi uuden lastensairaalan päivystyksessä pari päivää sitten

Vierailija
26.08.2023 |

Menin päivystykseen mun kipua karjuvan 12-vuotiaan kanssa. Istuttiin hetkeksi odottamaan ja lapsi karjui tuskissaan kipuaan. Yksi äiti tuli minulle valittamaan miten muita ottaa korviin mun lapsen huuto ja että hänen pienempi lapsi osaa käyttäytyä paljon paremmin. Ei vertailla lapsiamme eihän? Kaikki ollaan siellä syystä ja halutaan auttaa lapsiamme. Toinen lapsi pystyy istumaan hiljaa ja rauhassa paikoillaan ja toinen ei. Anteeksi kun tiuskaisin sinulle takaisin, mutta meni tuosta kuppi nurin siinä tilanteessa. Teidän onneksenne päästiin nopeasti siitä odotustilasta eteenpäin.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä annoit sen vain huutaa? Olisit sanonut että nyt pitää jo rauhoittua kun täällä on muitakin

Vierailija
22/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se tällä palstalla, kun joku äiti oli vienyt teiniään mahakivun vuoksi ja teini oli itkenyt huutanut kipuaan siellä. Siihen oli sitten joku hoitajatädeistä tullut selittämään teinille, että "Kipu on ystäväsi". Joku vatsakatastrofi se oli, joutui leikkaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt vasta kerrot? Ootko trolli?

Vierailija
24/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä annoit sen vain huutaa? Olisit sanonut että nyt pitää jo rauhoittua kun täällä on muitakin

En ihan usko että se kipu käskemällä olisi loppunut. Lapsi oli oikeasti todella kipeä silloin.

Ja miksi en heti kertonut? Pari päivää sitten mulla oli paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin surfata netissä. Ap

Vierailija
25/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultsi kirjoitti:

Mikset sanonut lapsellesi, että on hiljaa? Kukaan jaksa kuunnella möliseviä lapsia. Itse teippaan lapsen suun joskus kiinni kun se mölisee kuin elukka.

Meillä sama. Jos lapsi mölisee niin heti teipataan suu kiinni ja työnnetään mehupillit sieraimeen, että henki kulkee

Vierailija
26/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut soittaa ambulanssi

Vierailija
27/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjuminen ei auta kipuun. Kipulääkkeitä on myös lapsille, joita on syytä käyttää tarpeen vaatiessa.

Voin kertoa sinulle äärimmäistä kipua kokeneena, että karjuminen oli ainoa asia, mikä esti minua menettämästä tajuntaani.

Vierailija
28/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufuf kirjoitti:

Kultsi kirjoitti:

Mikset sanonut lapsellesi, että on hiljaa? Kukaan jaksa kuunnella möliseviä lapsia. Itse teippaan lapsen suun joskus kiinni kun se mölisee kuin elukka.

Meillä sama. Jos lapsi mölisee niin heti teipataan suu kiinni ja työnnetään mehupillit sieraimeen, että henki kulkee

Meilläkin lapsi on opetettu, että suu teipataan jos se mölisee. Nykyään usein riittää, että nostaa teippirullan pöydälle ja lapsi hiljenee heti. Joskus vedellään teipillä pään ympäri suu kiinni. Oppiipahan olemaan hiljaa.

Vierailija
29/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aikuiset naiset huutaa esim synnärillä minkä ehtivät ja se on kaikille ok. Mutta ilmeisesti itsekin synnyttänyt nainen moittii lapsen huutoa niin.... Tämä nainen oli joko muuten vain väsynyt tai päästään sekaisin.

Vierailija
30/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun olisi pitänyt valita mahdollisimman syrjäinen paikka. lapsesi ei nyt vain sitten osaa hallita tunnepurkauksiaan, kannattaa nyt jo alkaa kouluttaa lasta kestämään pettymyksiä paremmin ja vähemmällä volyymilla. Itku sinällään on täysin normaalia, mutta liian äänekäs itku ei.

Vierailija
31/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän aikuiset naiset huutaa esim synnärillä minkä ehtivät ja se on kaikille ok. Mutta ilmeisesti itsekin synnyttänyt nainen moittii lapsen huutoa niin.... Tämä nainen oli joko muuten vain väsynyt tai päästään sekaisin.

Ei ole ok huutaa silloinkaan. Kyllä kätilöt kieltävät huutamasta.

Vierailija
32/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ehkä. Toisaalta mä pääsin itse hänen kanssaan nopeasti päivystykseen ja hänellä ei ollut missään vaiheessa hengenvaaraa vaikka kivut olivat kovat. Ap

Vierailija
33/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovivi i kirjoitti:

Ufuf kirjoitti:

Kultsi kirjoitti:

Meilläkin lapsi on opetettu, että suu teipataan jos se mölisee. Nykyään usein riittää, että nostaa teippirullan pöydälle ja lapsi hiljenee heti. Joskus vedellään teipillä pään ympäri suu kiinni. Oppiipahan olemaan hiljaa.

Ihana huomata, että on muitakin teippiaikuisia vastuullisia vanhempia. Meillä menee jeesusteippiä urakalla kun lapsen suu teipataan mölinän hiljentämiseksi.

Vierailija
34/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni kerran polvilumpio sijoiltaan ja se kipu oli sietämätöntä. Pystyin pitämään jalkaa vain yhdessä asennossa tuettuna ja pienikin liike sai minut huutamaan kivusta suoraa huutoa. Ei lähtenyt se kipu buranalla tai panadolilla, vaan tarvittiin kovempia aineita ennen kuin polvi saatiin paikoilleen. 

en ole itse koskaan huutanut kivusta, koen että siitä ei ole mitään apua. Enemmänkin alan hengittämään eri tavalla, koska koen, että se auttaa. Sama juttu oli synnytyksessä. En huutanut, vaan hengitin. Toiset tietysti huutaa. En voi sanoa onko se oikien vai väärin, mutta onhan se vähän outoa, kun synnyttäjä huutaa ja kätilö yrittää siinä sanoa vieressä, että hengitä näin ja näin, se auttaa paremmin kipuun. Ei sitä silti kuunnella saati kokeilla.

Vierailija
35/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lapsi oli adobtiolapsi eikä äiti ollut labsen piologinen äiti. Ei siis oleteta etukäteen onko joku synnyttänyt vai ei.

Vierailija
36/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjuminen ei auta kipuun. Kipulääkkeitä on myös lapsille, joita on syytä käyttää tarpeen vaatiessa.

Voin kertoa sinulle äärimmäistä kipua kokeneena, että karjuminen oli ainoa asia, mikä esti minua menettämästä tajuntaani.

Ilmeisesti et istunut tuossa vaiheessa odotushuoneessa odottamassa vuoroasi?

Vierailija
37/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sinne päivystykseenkö? Olisiko kannattanut lukea aloitus?

Vierailija
38/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et istunut tuossa vaiheessa odotushuoneessa odottamassa vuoroasi?

On ihan normaalia soittaa anpulanssi päivitykseen. Itse työskentelen päivityksessä ja soitan joka päivä anpulansseja päivitykseen.

Vierailija
39/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päivystyksessä kattelit vaan puhelimestasi ISn uutisia ja lapsi huutaa yksin vieressäsi, niin en kyllä ihmettele.

Noinhan se kyllä taisi olla, mutta miten tuo liittyy mihinkään?

Vierailija
40/65 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jotkut puhui lasten suun teippaamisesta. Olen miettinyt, että jos liimaisi lapsen suun kiinni. Olisi lopullinen ratkaisu mölinään.