Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuun loppu, lämpötila 21 astetta. Ihmisten pukeutuminen? -15 astetta. WTF?!

Vierailija
26.08.2023 |

Mikä teitä vaivaa?!

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona täysi kesä ja jengi vetää takkeja päälle 😂. Ymmärrän Etelä-Euroopassa syntyneet ja asuneet. Alle kahdessakympissä tulee vilu. Mutta Suomessa 😂😂.

No eilen ainakin Kuopion suunnalla oli +14 ja tuuli. Ei mikään t-paitakeli.

Vierailija
42/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ja yöllä on viileää. Ja välillä alkaa sataa vettä, niin on kiva olla joku takki. En jaksa sateenvarjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt liioittelet tuota - 15.

Vierailija
44/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on alkaneet tottumaan hulluihin helteisiin, niin nyt normaali kesäkeli tuntuu viileältä?

Vierailija
45/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän nyt liioittelet tuota - 15.

En ole aloittaja, mutta johan täällä joku kertoi käyttävänsä kesällä kevyttoppatakkia. Itse otan sen käyttöön sitten kun pakkasta on 10-15 astetta.

Vierailija
46/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkona täysi kesä ja jengi vetää takkeja päälle 😂. Ymmärrän Etelä-Euroopassa syntyneet ja asuneet. Alle kahdessakympissä tulee vilu. Mutta Suomessa 😂😂.

No eilen ainakin Kuopion suunnalla oli +14 ja tuuli. Ei mikään t-paitakeli.

Jos aurinko paistaa, niin +14 on todellakin t-paitakeli, vaikka tuulisi kuinka paljon.

Vierailija
47/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yöllä +2, kolea sumuinen aamu taas, kylmyys menee luihin ja ytimiin. Päivällä olikin +18 ja aurinkoista. Saa siinä olla monet vaatteet mukana kun aamusta töihin polkee.. Enkä todellakaan viitsi tahallaan paleluttaa itseäni näillä petollisilla keleillä..

Vierailija
48/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärvi on sallittua kirjoitti:

Meillä oli yöllä +2, kolea sumuinen aamu taas, kylmyys menee luihin ja ytimiin. Päivällä olikin +18 ja aurinkoista. Saa siinä olla monet vaatteet mukana kun aamusta töihin polkee.. Enkä todellakaan viitsi tahallaan paleluttaa itseäni näillä petollisilla keleillä..

Missä tuo sallittu maalaisjärvi sijaitsee? Täällä on edelleen öisin yli 10 astetta.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kaupoilla shortseissa ja t-paidassa, tuntui hauteiselta. Katsoin, että porukalla on jo takit päällä yms.

Täällä on tänään ollut +20 astetta lämmintä ja shortseissa sekä t-paidassa mäkin olen ollut ulkona. 

Vierailija
50/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kalenterinkin mukaan on vielä elokuu eli kesä.

Kalenterin mukaan syksy alkaa tänä vuonna perjantaina syyskuun 1. päivänä. Tosin monesti syyskuun alkupuoli voi vielä varsin lämmintä aikaa eikä vain vesisadetta.

Olen itse varsin lämminverinen ja minulle tulisi aivan tarpeettoman hikinen olo, jos minulla olisi liikaa vaatetta päällä ulkona liikkuessa. Jotkut ovat kyllä jo elokuussa tiukasti takit päällä aivan kuin olisi jo täysi syksy. Hyvä että ei sentään ole vielä näkynyt pipoja päässä ja hansikkaita kädessä.

Tavallisesti lisään omaa vaatetusta asteittain niin että ne lämpimmät vaatteet ovat käytössä vasta sitten tammikuun -15 ja - 20 asteen tuulisessa säästä ja sitä kylmemmässä. Silloin pipon käyttö on jo perusteltua. Jos kulkee paksussa toppatakissa jo syyskuussa, niin eihän se elimistö lainkaan sopeudu ja karaistu siihen kylmämpään säähän,

Vierailija
51/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota lyhythihaista T-paitaa ja shortseja käyttämään. Itse käytän pitkiä hihoja ja pitkiä lahkeita koko kesän, koska en kaipaa rusketusta.

Eikä kukaan kiellä toppatakkiakaan käyttämästä, mutta saa sitä silti ihmetellä, miten ihmeessä joku pystyy kesäkeleillä niin tekemään.

Vierailija
52/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla ja yöllä on viileää. Ja välillä alkaa sataa vettä, niin on kiva olla joku takki. En jaksa sateenvarjoja.

Jos käyttää silmälaseja, niin 4000 vuotta vanha kiinalainen keksintö eli sateenvarjo suojaa koko päätä ja muuta vaatetusta. Suosin semmoisia isoja mustia sateenvarjoja, jotka kestävät kovassakin tuulessa eivätkä ne ole samalla tavalla hentorakenteisia kuin kokoontaitettavat sateenvarjot.

Vierailija
53/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka. Ei tule liian kuuma.

Vierailija
54/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka. Ei tule liian kuuma.

Minäkin olen hoikka. Tulee liian kuuma.

Vierailija
55/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä saatte taas laittaa päälle mustan untuvatakin ja heittää olalle Marimekkkokassin :)

Vierailija
56/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt helposti astuu nappoon pukeutumisen suhteen. Lähdet ulos t-paidassa ja shortseissa mutta nopeasti kylmenee ja piaan olet flunssassa. Inhoan kurkkukipua ylikaiken ja siksi pukeudun mielummin liian lämpimästi kuin vilustun.

Vierailija
57/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin taas ihmiset on edelleen t-paidoissa ja shortseissa, vaikka lämpötila on 20 asteen paikkeilla. Terveisin Oululainen.

Vierailija
58/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli semmonen sää, että puin ja riisuin takkia päälle ja päältä pois vähän väliä. T-paita riitti hyvin kun aurinko paistoi mutta sitten kun meni pilveen tuli kylmä kun myös tuuli kylmästi kuitenkin.

Vierailija
59/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi ketään kiinnostaa?

Antakaa ihmisten pukeutua kuten tahtovat. Koulut ovat alkaneet, kesä on ohi.

Koulu ei vaikuta minun elämääni millään tavalla. Miksi se määrittelisi pukeutumiseni? 

Vierailija
60/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi ketään kiinnostaa?

Antakaa ihmisten pukeutua kuten tahtovat. Koulut ovat alkaneet, kesä on ohi.

Koulu ei vaikuta minun elämääni millään tavalla. Miksi se määrittelisi pukeutumiseni? 

Eihän sen tarvitse määritellä kenenkään pukeutumista.

Mutta minusta aina tuntuu syksyltä, kun koulut ovat alkaneet. Eikä sen asian luulisi häiritsevän ketään.