Elokuun loppu, lämpötila 21 astetta. Ihmisten pukeutuminen? -15 astetta. WTF?!
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen nuoren miehen, jolla oli farkut, varsikengät ja karvakauluksinen toppatakki. Minulla oli sortsit ja huppari.
Miksi se huppu pitää olla. Ei sitä kukaan päähänsä tunge.
Touko Puuppanen kirjoitti:
Syksyllä saatte taas laittaa päälle mustan untuvatakin ja heittää olalle Marimekkkokassin :)
Joo käytän vielä tulevan kauden vanhaa mustaa untsikkaa koska ehjä vielä. Rahaa säästäen. Marimekkoa nyt en koskaan olalleni heittäisi.
Tänä päivänä syyskuu on ihan kesää vielä, lokakuussa viilenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona täysi kesä ja jengi vetää takkeja päälle 😂. Ymmärrän Etelä-Euroopassa syntyneet ja asuneet. Alle kahdessakympissä tulee vilu. Mutta Suomessa 😂😂.
Jos sun partsi on tuulen suojassa ja auringon puolella ja puolen päivän jälkeen hädin tuskin herättyäsi rojahdat krapulassa siihen kämäseen rottinkituoliin ja hikeä pukkaa niin se ei tarkoita että oikeasti ulkona olisi kesä.
Päättelin statuksesi hymiöiden käytöstä, juntti.
Totta. Täytyy aika hitaalla kulkea käyttäessään noita hymiöitä.
Samat tyypit on keväällä heti alasti kun aurinko vilahtaa vaikka on paljon kylmempi koska maa kylmä. Syksyllä taas lämpöä riittää lokakuulle. Ei nyt tarvitse mitään takkeja sun muita.
Eikö jokainen saa laittaa ne vaatteet, jotka haluaa ja katsoo tarpeelliseksi? Miksi pitää kytätä muita ja keskittyä tuollaiseen. Jos sinulle tulee kuuma villapaidassa, toisella voi olla kylmä siinä samassa lämpötilassa.
Aamulla on aika viileää. Monilla on sen takia takkeja ym töihin lähtiessä vaikka illalla on usein n 20 C. Jossain meren rannalla terassilla voi myös olla illalla viileää. Sadekuurojakin on välillä.
Joskus kun reissuun lähden kesällä ja otan paljon vaatteita ja muita tavaroita mukaan, niin joudun osan pitkistäkin vaatteista päälläni kantamaan, vaikka olisi hellettä, koska laukut ovat niin täynnä, ettei enää sinne mahdu.
Lihavat ihmiset kestää kylmyyttä paremmin joten ne kulkee vielä kesävaatteissa. Me normaalipainoiset ja hoikat ihmiset pukeudumme sään mukaan.
Minusta ilmassa on kuitenkin jo pientä koleutta. Tuuli ja kosteus yhdessä. Juoksin lenkin tänään aamulla sortseissa ja pitkähihaisesa ja alkuun oli vähän kylmä. Aamuisin on myös aika kylmä jo, kun lenkittää koiraa. Mutta pitkälahkeisilla ja T-paidalla pärjäsi päivällä auringon paisteessa.
Kaiken todennäköisyyden perusteella meidän lapsilla ei tule olemaa helppo tulevaisuus muutaman kymennen vuodena päästä kun katselee mitä maailmalla tapahtuu.
Persut voi ostella ihan rauhassa toppatakkeja lapsilleen ja äänestäjilleen.
Meille luvattiin pari vuotta sitten että ilmastonmuutoksen seurauksena suomessa kasvaa palmuja ja ettei lunta enää sada suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat ihmiset kestää kylmyyttä paremmin joten ne kulkee vielä kesävaatteissa. Me normaalipainoiset ja hoikat ihmiset pukeudumme sään mukaan.
Mä olen normaalipainoinen ja kuljen säänmukaisissa vaatteissa, nythän on kesä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla ja yöllä on viileää. Ja välillä alkaa sataa vettä, niin on kiva olla joku takki. En jaksa sateenvarjoja.
Jos käyttää silmälaseja, niin 4000 vuotta vanha kiinalainen keksintö eli sateenvarjo suojaa koko päätä ja muuta vaatetusta. Suosin semmoisia isoja mustia sateenvarjoja, jotka kestävät kovassakin tuulessa eivätkä ne ole samalla tavalla hentorakenteisia kuin kokoontaitettavat sateenvarjot.
Enpä ole tullut ajatelleeksi. Itselläni ei ole rillejä. Vedän mieluummin säänkestävän kevyen hupullisen takin niskaan.
Mulla on välillä sandaalit ja villapaita. Kai sitä saa pukeutua miten haluaa. Oon laiha ja mulla on aina kylmä.
No siis en minä seitinohuella pilottitakilla kyllä -15 keleillä kulje...
Enkä kyllä ymmärrä miksi toisten pukeutuminen menee niin tunteisiin. Miten se on itseltä pois?
Vierailija kirjoitti:
Kävin kaupoilla shortseissa ja t-paidassa, tuntui hauteiselta. Katsoin, että porukalla on jo takit päällä yms.
Kaupassa on kylmä.
Kesä kääntyi syksyksi jo pari viikkoa sitten.
Minustakin on kummaa että aikuiset ihmiset ajattelevat kesän loppuvan siinä vaiheessa kun koulut alkavat etenkin jos itsellään ei ole mitään kouluikäisiä lapsia. Koulujen kesälomia lyhennettiin ainakin viikon verran elokuussa siinä vaiheessa haluttiin tehdä tilaa koulujen syyslomalle. Minun kouluaikana kesälomat alkoivat kesäkuun 1. päivänä ja päättyivät joskus elokuun 17. tai 20. päivän tienoilla.