Elokuun loppu, lämpötila 21 astetta. Ihmisten pukeutuminen? -15 astetta. WTF?!
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Kalenterin mukaan sitä kuuluu sivistyksen mukaan pukeutua. Tuulipuku päälle kuin olisi jo!
Ihmiset todellakin toimivat näin, siis oikeasti.
Huhtikuussa teepaita päälle vaikka olis pakkasta, ja elokuun lopussa takki päälle vaikka olis hellettä.
Suomi on konformistinen laumayhteiskunta.
Missä niitä tuulipukuja on? Minä en ole nähnyt ensimmäistäkään sitten 90-luvun, mutta aika moni tuntuu näkevän niitä kaikkialla. Lenkkipolulla näkee nykyajan ulkoilupukuja, jotka eivät kahise, mutta todella vähän niitä kaupunkialueella näkee. Sama juttu kuin toiset näkee täällä hyvin pukeutuvia venäläisiä aina vaan. Kajaanissa he kuitenkin ostivat valtavat määrät vaatteita Anttilasta ja Maksi-makasiinista, joka oli Tokmannin edeltäjä. Samoin kuin näin paljon 80-luvun tyyliin pukeutuneita venäläisiä vielä 2000-luvulla. Halpalenkkarit, toppatakki ja karvahattu saattoi olla ihan kauniilla naisella päällään. Te vain näette, mitä haluatte nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että etenkin miehillä takki ja hattu kuuluu ulkovaatetukseen säästä riippummatta. Katsokaapas vaikka vanhoja valokuvia! Kaikilla on siistit ja peittävät vaatteet vaikka oltaisiin heinätöissä! Ja sitä paitsi mukavahan sitä on lämpimästi pukeutua. Ei tarvitse mennä "rimpsuvaate-muodin" mukana. Olisihan se ennen ollut hassua jos polvet ja kyynärpäät paljaina olisi kylänraitilla paljaspäisenä kävelty.
Niin on. Minulla on isäni ottama kuva papastakin ripustamassa just teurastettuja sikoja ja puku päällä sekin homma tehdään vaikka on kotipihallaan hommissa. Puhumattakaan heinän teosta ja muista. Aina oli hattu ja puku päällä. Kaupalle kun meni niin laittoi paremman puvun.
Mun takki on vedenpitävä. Mulla on siellä alla vaan kevyt toppi. Koko ajan on tummia pilviä taivaalla.