Mitä tori.fissä tarkoittaa kunto tyydyttävä?
Vaatteissa ja vastaavissa? Minkälaista vaatetta olette ostaneet tuolla kunnolla? Entä milloin myydessä pitää laittaa kunnoksi tyydyttävä? Aiheuttaako vaikka pesussa lähtemätön tahra muuten ehjässä lastenvaatteessa sen?
Kommentit (21)
Sellainen kunto että vaatetta tai tavaraa voi käyttää, mutta ei ole hyväkuntoinen. Esim. pesunyppyä, lievää kulumista.
Useimmiten sitä, että tavaran oikea paikka olisi roska-astia.
Ihmisillä on oudon ruusuinen kuva omistamistaan romuista.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kunto että vaatetta tai tavaraa voi käyttää, mutta ei ole hyväkuntoinen. Esim. pesunyppyä, lievää kulumista.
Mutta minulla on välillä jo uuden vaatteen käyttöönottopesussa tullut pesunyppyä ja pintaan kulumista. Ennen yhtään käyttökertaa. Onko se siis tyydyttävä kunnoltaan silloin? Ap
Se voi olla ihan mitä tahansa roskiin kuuluvasta lähes uuden veroiseen.
Ihampaska mutta hluaa napata sulta rahat
Arkikielellä se tarkoittaa normaalisti, "älä osta".
Vaatteiden kohdalla se on turvallisuus merkintä ," vaate jonka kanssa voit kulkea kaduilla ilman että joudut ryöstetyksi".
No cap.
Vaikka kyseessä olisi dildo niin paikka olisi silti roskis ja kunto surkea 🙄
otetaan karvakolmio esiin ja aletaan tyydyttää, sitä se tarkoittaa
En myöskään ostaisi vaatteita jonka kunto tyydyttävä. Voi olla: reikiä, ratkeamisia, tahroja, nyppyjä, virttymistä, vetoketju rikki, napit löysällä/irtoamassa jne. Olen ostanut joitain vaatteita käytettynä ja aika 50/60 sen puolesta mitä on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minulla on välillä jo uuden vaatteen käyttöönottopesussa tullut pesunyppyä ja pintaan kulumista. Ennen yhtään käyttökertaa. Onko se siis tyydyttävä kunnoltaan silloin? Ap
Jos uusi vaate nukkautuu ja siihen tulee kulumia, niin laatu ei ole ollut edes ostohetkellä tyydyttävä.
Otsikkoon vastaten, otappa selvää.
Ihmisten käsitys tuotteen kunnon ja laadun määritelmistä on todellakin varsin vaihteleva useilla eri variaatioilla. Sinun mielestäsi aivan hyvä voi olla minulle vaikka korkeintaan keskinkertainen, ehkä tyydyttävä ja sama vastaavasti toisinpäin.
No, talomainoksissakin laitetaan joskus talon kunnoksi tyydyttävä, vaikkei talossa ole mitään muuta "vikaa" kuin että se on vanhanaikainen. Se ei ole mielestäni syy laittaa "tyydyttävä" talon kunnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten käsitys tuotteen kunnon ja laadun määritelmistä on todellakin varsin vaihteleva useilla eri variaatioilla. Sinun mielestäsi aivan hyvä voi olla minulle vaikka korkeintaan keskinkertainen, ehkä tyydyttävä ja sama vastaavasti toisinpäin.
Niinpä. Minulle hyvä laatu tarkoittaa melkein uutta. Ei silloin voi olla kulumaa / nyppyjä vaatteessa. Mutta sama koskee muutakin tavaraa kun arvioidaan kuntoa. Minulle myytiin kännykkä, jossa oli maalit kulunut reunasta hyvä kuntoisena. Eikä mitään mainintaa kulumasta ja paljastui vasta tuotteen saatua.
EU.n ja Suomen Tori-säädösten mukaan sen pitää olla valtuutetun tori-asiantuntijan tyydyttäväksi tarkastama.
Että tavara on roskiskamaa, mutta jos siitä joku onneton maksaisi vielä pari pennosta
Vierailija kirjoitti:
No, talomainoksissakin laitetaan joskus talon kunnoksi tyydyttävä, vaikkei talossa ole mitään muuta "vikaa" kuin että se on vanhanaikainen. Se ei ole mielestäni syy laittaa "tyydyttävä" talon kunnoksi.
Vanhanaikaisen voisi ehkä tulkita jollain tapaa ns. kulahtaneeksi.
Melkein mitä vain.