Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tori.fissä tarkoittaa kunto tyydyttävä?

Vierailija
26.08.2023 |

Vaatteissa ja vastaavissa? Minkälaista vaatetta olette ostaneet tuolla kunnolla? Entä milloin myydessä pitää laittaa kunnoksi tyydyttävä? Aiheuttaako vaikka pesussa lähtemätön tahra muuten ehjässä lastenvaatteessa sen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mitä vain.

Vierailija
2/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kunto että vaatetta tai tavaraa voi käyttää, mutta ei ole hyväkuntoinen. Esim. pesunyppyä, lievää kulumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten sitä, että tavaran oikea paikka olisi roska-astia.

Ihmisillä on oudon ruusuinen kuva omistamistaan romuista.

Vierailija
4/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kunto että vaatetta tai tavaraa voi käyttää, mutta ei ole hyväkuntoinen. Esim. pesunyppyä, lievää kulumista.

Mutta minulla on välillä jo uuden vaatteen käyttöönottopesussa tullut pesunyppyä ja pintaan kulumista. Ennen yhtään käyttökertaa. Onko se siis tyydyttävä kunnoltaan silloin? Ap

Vierailija
5/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla ihan mitä tahansa roskiin kuuluvasta lähes uuden veroiseen.

Vierailija
6/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihampaska mutta hluaa  napata sulta rahat

Vierailija
7/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkikielellä se tarkoittaa normaalisti, "älä osta".

Vaatteiden kohdalla se on turvallisuus merkintä ," vaate jonka kanssa voit kulkea kaduilla ilman että joudut ryöstetyksi".

No cap.

Vierailija
8/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyseessä olisi dildo niin paikka olisi silti roskis ja kunto surkea 🙄

Vierailija
9/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kunnin lähikuva virheistä.

Vierailija
10/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyydytykseen sopiva

Vierailija
11/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan karvakolmio esiin ja aletaan tyydyttää, sitä se tarkoittaa

Vierailija
12/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ostaisi vaatteita jonka kunto tyydyttävä. Voi olla: reikiä, ratkeamisia, tahroja, nyppyjä, virttymistä, vetoketju rikki, napit löysällä/irtoamassa jne. Olen ostanut joitain vaatteita käytettynä ja aika 50/60 sen puolesta mitä on saanut.

Vierailija
13/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minulla on välillä jo uuden vaatteen käyttöönottopesussa tullut pesunyppyä ja pintaan kulumista. Ennen yhtään käyttökertaa. Onko se siis tyydyttävä kunnoltaan silloin? Ap

Jos uusi vaate nukkautuu ja siihen tulee kulumia, niin laatu ei ole ollut edes ostohetkellä tyydyttävä.

Vierailija
14/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon vastaten, otappa selvää.

Vierailija
15/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten käsitys tuotteen kunnon ja laadun määritelmistä on todellakin varsin vaihteleva useilla eri variaatioilla. Sinun mielestäsi aivan hyvä voi olla minulle vaikka korkeintaan keskinkertainen, ehkä tyydyttävä ja sama vastaavasti toisinpäin.

Vierailija
16/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, talomainoksissakin laitetaan joskus talon kunnoksi tyydyttävä, vaikkei talossa ole mitään muuta "vikaa" kuin että se on vanhanaikainen. Se ei ole mielestäni syy laittaa "tyydyttävä" talon kunnoksi.

Vierailija
17/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten käsitys tuotteen kunnon ja laadun määritelmistä on todellakin varsin vaihteleva useilla eri variaatioilla. Sinun mielestäsi aivan hyvä voi olla minulle vaikka korkeintaan keskinkertainen, ehkä tyydyttävä ja sama vastaavasti toisinpäin.

Niinpä. Minulle hyvä laatu tarkoittaa melkein uutta. Ei silloin voi olla kulumaa / nyppyjä vaatteessa. Mutta sama koskee muutakin tavaraa kun arvioidaan kuntoa. Minulle myytiin kännykkä, jossa oli maalit kulunut reunasta hyvä kuntoisena. Eikä mitään mainintaa kulumasta ja paljastui vasta tuotteen saatua.

Vierailija
18/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU.n ja Suomen Tori-säädösten mukaan sen pitää olla valtuutetun tori-asiantuntijan tyydyttäväksi tarkastama.

Vierailija
19/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tavara on roskiskamaa, mutta jos siitä joku onneton maksaisi vielä pari pennosta

Vierailija
20/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, talomainoksissakin laitetaan joskus talon kunnoksi tyydyttävä, vaikkei talossa ole mitään muuta "vikaa" kuin että se on vanhanaikainen. Se ei ole mielestäni syy laittaa "tyydyttävä" talon kunnoksi.

Vanhanaikaisen voisi ehkä tulkita jollain tapaa ns. kulahtaneeksi.