Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haittaako, ettet ole aatelisesta suvusta?

Ritarihuoneelta päivää
25.08.2023 |

Kuten minä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei haittaa. Vaikea edes kuvitella millaista olisi olla. Asuisin jossain ulkomailla, tilillä olisi miljoonia. Olisi velvollisuuksia. Lehdet seuraisivat. Koko elämä olis ennalta määritetty ja muiden sanelema. Varsinkin, jos olisin kruunuperillinen. En tiedä millaista olisi sitten olla joku Rockefeller Rotcshild. Heitä ei tosin lehdet seuraa. Vähän eri sfäärissä kuin jotkut Ruotsin kuninkaalliset. Mutta joo, ei haittaa.

Vierailija
22/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, ovat outoa väkeä. Ap, hengaatko ritarihuoneella ja onko sinulla the kalenteri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Savon aatelisia: Heikkinen.

Oletko varma? Heikkinen on suosittu sukunimi Kainuussa. Jos oletkin Kainuun aatelisia?

Muuruvesi. Kaikki Heikkiset menivät Kainuuseen Savosta 1600-luvulla.

Vierailija
24/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aikaisemmin että Björn Wahlroos on aatelinen kun se puhui ja käyttäytyi niin aatelisesti mutta sitten selvisi että on sen isä on vaihtanut sukunimen Valtosesta.

Vierailija
25/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kautta aikojen ovat niin sisäsiittoista ja sairasta sakkia että ei haittaa yhtään etten ole.

Minä haluan takaisin entisajan Ruotsi-Suomen. Silloin oli aatelisia, ritareita ja arvostettiin opillista sivistystä. Miksi Suomi ja Ruotsi ei yhdisty uudestaan? Olisi paras vastavoima persuille. 

Ruotsista ei tulossa enää Suomeen muuta kuin tätä.

Vierailija
26/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mun talonpoikaiset juuret on tiedossa 1500-luvulta asti ja aina on aatelisia potkittu persuksille kun ovat jotain koittaneet ja siitä on jopa kirjeenvaihtoa tallessa ja oikeuden pöytäkirjoja Ruotsin vallan ajalta.

Mun maajussisuvun sukututkimuksessa taisi selvitä, että suku on tullut Venäjältä ja sukunimi on suomalaistettu Venäjän kielisestä nimestä joskus vuonna miekka ja kirves. 

Vierailija
27/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, sukunimi voisi olla jopa rasite, jos erottuisi. Suomessa on vähän aatelissukuja.

Vierailija
28/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei haittaa, olen tsaarillisesta suvusta. Joku esi-isä oli kuulemma tsaarin tallipoika aikoinaan.

Vierailija
29/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilta puolilta noita löytyy nopeesti useampi, kun kaivelee pari sukupolvea taaksepäin. Tommonen korkeampi hengenperintö kulkee tietysti vain isälinjassa, eikä niitä aviottomia lasketa.

Koetko sää sitte olevas joku Jumala apinoiden keskellä? Itselläni on aika tavallinen olo, mitä ny hiukan migreeniä pukkaa.

Vierailija
30/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kautta aikojen ovat niin sisäsiittoista ja sairasta sakkia että ei haittaa yhtään etten ole.

Minä haluan takaisin entisajan Ruotsi-Suomen. Silloin oli aatelisia, ritareita ja arvostettiin opillista sivistystä. Miksi Suomi ja Ruotsi ei yhdisty uudestaan? Olisi paras vastavoima persuille. 

Ei se haittaa hei. Eihän Ruotsin kulttuuria ole olemassa. Koskakohan nuo implementoi ei uskovaisten veron?

Vierailija
31/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmilta puolilta noita löytyy nopeesti useampi, kun kaivelee pari sukupolvea taaksepäin. Tommonen korkeampi hengenperintö kulkee tietysti vain isälinjassa, eikä niitä aviottomia lasketa.

Koetko sää sitte olevas joku Jumala apinoiden keskellä? Itselläni on aika tavallinen olo, mitä ny hiukan migreeniä pukkaa.

Ja normaalijakauman vasemmalta puolelta? Sellaistahan se teillä on.

Vierailija
32/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa.

Sukututkimus voi olla todella mielenkiintoista, löytyypä suvusta sitten aatelisia tai vaikka murhamiehiä. Sillä edellytyksellä tietysti, että nuo mahdolliset murhamiehet on useamman sukupolven takaisia, ettei tarvitse kylillä kulkiessaan hävetä.

Toisaalta jos nyt löytyisi se sellainen tieto, että olisinkin jonkun aatelisen jälkeläinen, niin tuskinpa se asuntovelallisen mielialaa nostattaisi, jos ei niitä killinkejä ole  periytynyt omalle pankkitilille käytettäväksi. En siis kokisi tarpeelliseksi "päteä" missään yhteyksissä sillä, että polveutuisin jostakusta sukuhaarassa olleesta aatelisesta.

Muutoin kyllä olen aina ollut kiinnostunut kaikkineen, että millaisia ne esivanhemmat olivat, jos siis sellaista tietoa löytyy jostain. Nimensä sinällään jossain kirkonkirjoissa tai rippikirjoissa kun eivät tarinaansa kovin paljon valaise. Varsinkin jos ovat eläneet nuhteettomasti. Tuomituista sen sijaan löytyy enemmän tietoa.

Vierailija
33/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs aikuiskouluttaja sanoi että vaikutan aateliselta.

Olin ihmeissäni. Skitsoilin että liittyikö ulkonäkööni, näytän habsburgilaiselta vai vaikuttanko fiksulta. Vaatteista ei ainakaan johtunut.

Vierailija
34/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se haittaa hei. Eihän Ruotsin kulttuuria ole olemassa. Koskakohan nuo implementoi ei uskovaisten veron?

Todennäköisesti vielä meidän elinaikanamme, imaameilla on selvät suunnitelmat edetä profeetan viitoittamalla tiellä

https://youtube.com/shorts/c5DPxqj6prQ?si=DrMu_qRnDY9RgHEZ

Vierailija
35/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiajan aatelisia on suomalaisten enemmistöllä esipolvissa. Tavasteja, Kurkia, Svärdejä, Flemingejä jne. Silloin oli niin vähän väestä Suomessa, että väkisinkin polveutuvat monet. Säätykierto oli laskeva.

Vierailija
36/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen buurit pitäisi ripustaa lyhtypylväisiin. Älyäisivät edes pyytää anteeksi sortoaan.

Vierailija
37/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa.

Vierailija
38/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa sotilassukua ollaan!

Vierailija
39/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rälssiä, mutta se menettiin sittemmin

Vierailija
40/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei haittaa, olen tsaarillisesta suvusta. Joku esi-isä oli kuulemma tsaarin tallipoika aikoinaan.

Tsaarin jälkeläisiä on Suomessa jonkun verran. Osa heistä sen tietää ja osa ei.