Miten sinä koet käsitteen perhe,
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Tilastokeskuksen sivuilla perheen muodostavat vain yhdessä asuvat avio- tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.
Niin. Erittäin selvä asia. Kysymys olikin miten kukakin KOKEE perheen.
Niin, pitääkö perheessä aina olla enemmän kuin vain yksi henkilö?
Ehkä joku muu kokee kuitenkin sinut osaksi yhtä suurta perhettään, jos kuulut johonkin porukkaan. Vaikka sen porukan äitihahmon mielestä olet tärkeä osa hänen mieltämäänsä perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja asun yksin. Minulla ei ole perhettä, enkä sellaista myöskään halua!
Tarkoitin tuon ylläolevan kommenttini ajatukseksi tähän.
Eli
Niin, pitääkö perheessä aina olla enemmän kuin vain yksi henkilö?
Ehkä joku muu kokee kuitenkin sinut osaksi yhtä suurta perhettään, jos kuulut johonkin porukkaan. Vaikka sen porukan äitihahmon mielestä olet tärkeä osa hänen mieltämäänsä perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe on minä, puoliso ja meidän lemmikki.
Sama, ja sen lisäksi usein vanhempani ja sisarukseni puolisoineen ja lapsineen.
Tilastokeskuksen sivuilla perheen muodostavat vain yhdessä asuvat avio- tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.