Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä koet käsitteen perhe,

Vierailija
25.08.2023 |

mitä sana perhe sinulle merkitsee?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä.

Vierailija
2/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on käsite, joka tarkoittaa eri yhteyksissä eri asioita. Joskus se on vain minä, mies ja lapset, joskus se kattaa myös vanhempani ja sisarukseni. Joissain tilanteissa perhe ei edes ole sukulaisuutta. Esim. jonkun joukkueen faniryhmä on eräänlainen perhe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on aina tunneside.

Vierailija
4/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on minä, puoliso ja meidän lemmikki.

Vierailija
5/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on samassa asunnossa elävät, kuten kela määrittelee samassa osoitteessa asuvat perheeksi. 

Vierailija
6/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kysymys :) Mulle se tarkoittaa lähintä lähipiiriä. Niitä, joiden kanssa tätä elämää suurimmaksi osaksi elelee. Varsinaista "omaa perhettä" mulla ei ole, siksi ehkä näin laaja määritelmä mulla. Jonkunlainen sukulaisuus siinä kyllä kaikilla on kytköksenä.

N30+

Vierailija
7/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on samassa asunnossa elävät, kuten kela määrittelee samassa osoitteessa asuvat perheeksi. 

No ei kyllä määrittele. Kämppikset eivät ole perhettä. 

Vierailija
8/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän kela määrittele kämppiksiä perheeksi. 

Vierailija
9/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän kela määrittele kämppiksiä perheeksi. 

Juurihan sinä väitit, että Kela määrittelee samassa osoitteessa asuvat perheeksi. Ja kämppikset asuvat samassa osoitteessa. 

Vierailija
10/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perhettä on jo omillaan asuvat aikuiset lapseni ja mies.

Vierailija
11/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa ne, jotka asuvat yhdessä ja kotoa pois muuttaneet lapset siihen saakka, että saavat oman perheen.

Vierailija
12/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisperheenä toimineessa kodissa kasvaneena perheen käsite on minulle aika laaja. Pidin myös meillä sijoitettuna olevia lapsia sisaruksinani. Etenkin niitä, jotka olivat meillä pitkään. Nyt aikuisena minulla on erikseen oma perhe ja lapsuuden perhe. 

Vierailija
13/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa ne, jotka asuvat yhdessä ja kotoa pois muuttaneet lapset siihen saakka, että saavat oman perheen.

Ajatteletko, että lapsesi ei enää ole osa perhettäisi, kun hänestä tulee äiti tai isä? 

Vierailija
14/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun kämppiset kylläkään mun perhettä ole. Ei edes Kelan mielestä. 

Vierailija
15/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään yksi mutta yleensä vähintään kaksi toistensa kanssa suhteessa olevaa aikuista plus näiden kotona asuvat kakarat. Ei mitään, mikä koskettaisi minua.

Vierailija
16/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa asunnossa asuvat, vanhemmat ja lapset. En esim aikoinaan äidin miesystävää laskenut perheeseen kuuluvaksi. Veli lakkasi olemasta perhettä kun kumpikin asui omillaan.

Vierailija
17/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on ydinperhe ja jollekin toiselle jotain muuta. Meidän perhe isä, äiti (minä) ja kaksi tytärtä. Koirakin on. Onko se perhettä...hmmm.

Vierailija
18/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on eri ihmisille eri tavalla rajautunut. (Paitsi ydinperheihmisten mielestä ydinperhe on ainoa oikea perhe. Johtuu siitä että he pelkäävät perheen ratkeavan hetkellä millä hyvänsä.)

Vierailija
19/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri elämänvaiheissa vähän eri asioita. Nykyään lasken perheeseen eri asunnossa asuvan puolison, pienen lapsemme, muutaman läheisen ystävän joiden kanssa eletään hyvin rinnakkaista elämää, sekä vanhempani. Riippuu vähän kenelle asiasta puhun ketkä heistä mainitsen mutta itse määrittelen noin.

Vierailija
20/25 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton ja asun yksin. Minulla ei ole perhettä, enkä sellaista myöskään halua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän