Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulehdessä allergiatutkimuksesta:

Vierailija
31.08.2008 |

Keskiviikon Aamulehti uutisoi:

"Saksalaiset tutkijat ovat paikantaneet ihmisestä geenin, joka altistaa merkittävässä määrin useille tai jopa kaikille allergioille.

FCERIA-koodin saanut geeni säätelee kehossa immunoglubuliini E-proteiinin tuotantoa. Geenin tietyt muodot tuottavat IgE:tä huomattavan paljon.

Immunoglobuliini E on vasta-aine, joka suojaa ihmistä loiseläinten levittämiltä tartunnoilta, mutta LIIAN PUHTAASSA YMPÄRISTÖSSÄ IMMUUNIJÄRJESTELMÄN TOIMINTA KÄÄNTYY ALLERGIAKSI."

Eli nyt on sitten todistettu, että liika puhtaus saa aikaan allergian puhkeamisen.

Tulipa hyvä mieli siitäkin, etten ole jaksanut tämän kolmannen lapsen tutteja paljon keitellä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että allergiat johtuvat vain ja ainoastaan geeniperimästä. Ympäristötekijöillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
2/7 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko meidän nykyiseen puhtauskäsitykseen. Eli allergiat lisääntyy kun yleinen puhtaustaso nousee ja meillä se alkaa olla todella kova.

Me pelätään flunssa + muita pöpöjä niin paljon että kaikki paikat on jo vuosikymmeniä pidetty liian puhtaina. Meillehän on todellakin ihan normaalia että me steriloidaan vauvan ympäristö! Minäkin silitin kaikki vauvan vaatteet, että ne olisivat steriilejä. Muistan jopa pesseeni rintoja todella lujasti, että vauvat saisivat puhdasta ruokaa. Herää vaan kysymys miten ne kivikaudella pärjäsi?

Ja juu, olen juuri ollut lasten astmaleirillä ja sielläkin jo kuulutetaan, että ÄLKÄÄ SIIVOTKO LIIKAA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkään ei kahteen viikkoon yhtään...

Ja ulkona lapset saa syödä suoraan puskista ja maasta marjoja likaisin käsin. Eikä ole hirveätä jos kivet suuhun menevät, kunhan eivät niele.

Vauvan vaatteet silitin ennen vauvan syntymää, etteivät tuntuisi karhealta ihoa vasten, sen jälkeen en ole vaivautunut. Tutteja olen keittänyt kaksi kertaa, vauva nyt 4kk. Muutenkin saa imeskellä sisarusten leluja, vauvalelujakaan en pessyt tässä välissä.

Ihana vain saada vahvistusta omalle kannalle, ihan mustaa valkoisella!

Ap, jonka lapsilla ei allergioita eikä astmaa ole, eikä atooppista ihoakaan.

Vierailija
4/7 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä oli paljon työtä, ja lapsia monta. kotona oli kaikkea muuta kuin siistiä, eläinten kanssa olin ihan pienestä ja mullassa möyrittiin. Silti minulla ja siskollani on vaikka mitä allergiota, samoin maalla kasvaneilla serkuillani. Yksi oli allerginen kalalla, viljalle, siitepölylle, eläinpälylle ja sillä oli lisäksi paha atopia. Sisareni meni naimisiin naapurikunna pojan kanssa, sen lapset on kovin allergisia ja molemmilla astma. Mun mies on ulkomaalainen, ja lapsellani ei ole mitään allergiaa. Ne geenit, ne geenit....

Vierailija
5/7 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä oli paljon työtä, ja lapsia monta. kotona oli kaikkea muuta kuin siistiä, eläinten kanssa olin ihan pienestä ja mullassa möyrittiin. Silti minulla ja siskollani on vaikka mitä allergiota, samoin maalla kasvaneilla serkuillani. Yksi oli allerginen kalalla, viljalle, siitepölylle, eläinpälylle ja sillä oli lisäksi paha atopia. Sisareni meni naimisiin naapurikunna pojan kanssa, sen lapset on kovin allergisia ja molemmilla astma. Mun mies on ulkomaalainen, ja lapsellani ei ole mitään allergiaa. Ne geenit, ne geenit....

Jutussahan puhuttiin nimenomaan geenistä, joka tuottaa immunoglobuliinia. GEENI itsessään JA liian puhdas ympäristö aikaansaavat allergian.

Eipä ole ihmisessä monta asiaa, johon vaikuttaisi pelkästään ympäristö tai pelkästään perimä!!!!

Otetaanhan nyt järki käteen, jookos.

Vierailija
6/7 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta on vain se, että geeni on paikannettu.

Minä en usko että lian puuttuminen olisi ratkaisevinta - ihminen ei elä steriilisti, vaikka siltä kuinka tuntuisikin. "Puhdas tuoksu" ei poista bakteereja joita on kuitenkin paljon. Ja eri sisaruksilla taipumus allergiaan voi ilmetä eri tavoin.

Suomalaisilla on taipumusta allergiaan, ja kyse on useamman sukupolven "kehityksestä".

Vierailija
7/7 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voiko allergian saada myös muuten. Eli likainen ympäristö ja ei kyseistä geeniä?

Mä uskon geeneihin enemmän ja Suomen suppeaan geeniperimään. Mun suvussa on aina ollut allergioita, aiemmin niitä ei ole diagnosoitu, mutta kyllä suvun vanhemmat muistivat isoäidin ikuisen ihottuman ja isoisotädit jotka kuolivat "hengenahdistukseen"> astmaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme