Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko koirasi on rekisteröity koirien väestörekisteriin?

Vierailija
24.08.2023 |

Pirkanmaalla 10%, Uudellamaalla 30% koirista rekisteröity. Jos koiraa ei rekisteröi vuoden loppuun mennessä tulee seuraamusmaksut jotka vastaavat samaa kuin koiran siruttamattomuudesta eli 300-5000 euroa. Koirien väestörekisteriä tullaan käyttämään mm. verotukseen. Rekisteriä ylläpitää ruokavirasto.

Kommentit (292)

Vierailija
81/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13,5 vuotias sterkattu, nivel- ja sydänvaivainen narttu. Sirutettu ja kennelliiton rekisterissä mistä näkyy myös koko sukupuu. Enpä usko että on tarvetta tälle rekisterille.

Vierailija
82/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on, mutta tuskin sitä kukaan tarkastaa.

Eläinlääkäriin kun menee vain rokotuksille niin lukevat jo nyt sirun joka kerta. Ensi vuonna myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä vastustusta. Kun tarkoituksena on edes jollakin tavoin parantaa koirien hyvinvointia ja oikeuksia sekä saada ne yhteen yhteiseen rekisteriin, niin kymppi on aivan mitätön summa. Tätähän on tarkoitus laajentaa myöhemmin kissoihinkin, mikä tulee erityisen kovaan tarpeeseen.

Toimipa rekisteri pentutehtailun vähentämispyrkimyksessä edes pienesti, niin se on sen arvoista. Jos ei toimisikaan, niin siltikin rekisteri on mielestäni hyvä asia.

Hävettää, että noin moni koiranomistaja osoittaa täydellisen junttiutensa protestoimalla asiaa, jolla pyritään edistämään koirien hyvinvointia. 

Vierailija
84/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Toivottavasti koiria kiusaavat pentutehtailijat saadaan kuuriin.

Vierailija
85/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13,5 vuotias sterkattu, nivel- ja sydänvaivainen narttu. Sirutettu ja kennelliiton rekisterissä mistä näkyy myös koko sukupuu. Enpä usko että on tarvetta tälle rekisterille.

Alahan sitten säästämään sakkomaksua varten. 

Vierailija
86/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä vastustusta. Kun tarkoituksena on edes jollakin tavoin parantaa koirien hyvinvointia ja oikeuksia sekä saada ne yhteen yhteiseen rekisteriin, niin kymppi on aivan mitätön summa. Tätähän on tarkoitus laajentaa myöhemmin kissoihinkin, mikä tulee erityisen kovaan tarpeeseen.

Toimipa rekisteri pentutehtailun vähentämispyrkimyksessä edes pienesti, niin se on sen arvoista. Jos ei toimisikaan, niin siltikin rekisteri on mielestäni hyvä asia.

Hävettää, että noin moni koiranomistaja osoittaa täydellisen junttiutensa protestoimalla asiaa, jolla pyritään edistämään koirien hyvinvointia. 

Mitä vanhan sterkatun elämänsä ehtoopuolella olevan koiran rekisteröinti tuonne auttaa? Uudet ja nuoret koirat ymmärrän.

Vierailija
87/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse fifiä rekisteröidä, eikä ole sitä 10 € siihen sijoittaa.

t: koiranomistaja

Toivon että tekevät rekisteröimättömästä koirastasi jauhelihaa ja pakkosyöttäisivät sen sinulle. Lisäksi miljoonan korvausvaatimus ihan vaan tyhmyydestäsi.

Vierailija
88/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alahan sitten säästämään sakkomaksua varten. 

Mistä ne osaa mun ovelle tulla laskua tuomaan saati tietää onko mulla koiraa enää tai onko koira elossa?

Vierailija
89/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Toivottavasti saadaan verot koirien terveydenhuollolle, ylläpito, koulutus yms. niin palvelut ovat ilmaisia!

Ja tuohon uskot? Vai oliko hervoton läppä?

Vierailija
90/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että tekevät rekisteröimättömästä koirastasi jauhelihaa ja pakkosyöttäisivät sen sinulle. Lisäksi miljoonan korvausvaatimus ihan vaan tyhmyydestäsi.

Mun koira on sirutettu jo pentuna ja on kennelliiton rekisterissä. Kiitos vaan.

Vierailija
91/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä hyödyn tosta rekisteristä vanhan koirani kanssa?

Vierailija
92/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, joku on saanut tahtonsa läpi. Voisiko tämä joku sitten esittää koko kansalle viralliset ilmoitukset siitä, mihin rahat käytetään. Aika vaatimaton vaatimus niinkin suurelle summalle. Rikollisethan eivät tästä kärsi, senhän me kaikki jo tiedämme. 

Vierailija
93/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teen puusta itselleni koiran ja asennutan siihen mikrosirun, voinko liittää tuon puukoirani tyohon rekisteriin?

Vierailija
94/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä rekisteri. Oletko tyhmä vai vaan koiranomistaja jotka ovat ihmiskunnan alinta kastia?

Vierailija
95/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun koiranikin on Metsänperän mäyräkoirakerhon rekisterissä. Eiköhän se riitä. 

Vierailija
96/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, miten pentutehtailua suitsitaan tällä?

Mitä tahansa pentuja myydään nyt "rekisteröitynä", kun ne ovat tuossa uudessa rekisterissä. Eli paperittomasta tehtiin paperillinen, vaikka meno ei muutu.

Tämän lisäksi voit pölliä minkä tahansa koiran mikrosirunumeron ja rekisteröidä koiran sillä. Onnistuu lukemani mukaan hienosti.

Eli rekisteri lienee jo susi syntyessään ja susi on aina peto koiralle.

Vierailija
97/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla vaivihkaa kerätään omistajien tietoja. Ketä varten? Missä on henkilösuoja?

Vierailija
98/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teen puusta itselleni koiran ja asennutan siihen mikrosirun, voinko liittää tuon puukoirani tyohon rekisteriin?

Luultavasti, ei kai sille esteitä ole, jos kerran haluat maksaa puukoiran siruttamisesta ja rekisteröinnistä. Kiva tuen osoitus asialle! 

Vierailija
99/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun koiranikin on Metsänperän mäyräkoirakerhon rekisterissä. Eiköhän se riitä. 

Ei riitä. Valtio palkannee kaltaisiani koiranvihaajia valvomaan kaltaisiasi moraallittomia sontakasoja. Opit maksamaan rakkimaksus kun annan sinulle tuhansien sakot!

Vierailija
100/292 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti. Eikös joku ollut rekannut mielikuvituskoiran vuonna -89 syntyneen koiran sirullakin ja läpi meni, että heilahti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi