Joko koirasi on rekisteröity koirien väestörekisteriin?
Pirkanmaalla 10%, Uudellamaalla 30% koirista rekisteröity. Jos koiraa ei rekisteröi vuoden loppuun mennessä tulee seuraamusmaksut jotka vastaavat samaa kuin koiran siruttamattomuudesta eli 300-5000 euroa. Koirien väestörekisteriä tullaan käyttämään mm. verotukseen. Rekisteriä ylläpitää ruokavirasto.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eikä tule. Se on jo kennelliiton rekisterissä.
Niin, jos koira on jo sirutettu ja Kennelliiton rekisterissä niin mihin tätä uutta tarvitaan? Minulla leikattu narttukoira 12v, en takuulla pentutehtaile ja mummokoira on jo elämänsä loppusuoralla muutenkin. Mikä tarve tuplarekisteröinnille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Jo kertaalleen rekisteröidyt (ja siitä maksaneet) koirat olisi pitänyt saada rekisteröidä ilmaiseksi tähän uuteen palveluun, jos todella haluttiin kaikki koirat rekisteröidä. Nyt se on vaan rahastusta ja minä en siihen ainakaan koiravanhukseni kanssa suostu.
Juu, 10e onkin aivan valtava summa.
Ensimmäisenä päivänä hoidin niin ompahan tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos koira on jo sirutettu ja Kennelliiton rekisterissä niin mihin tätä uutta tarvitaan? Minulla leikattu narttukoira 12v, en takuulla pentutehtaile ja mummokoira on jo elämänsä loppusuoralla muutenkin. Mikä tarve tuplarekisteröinnille?
Kennelliitto on pelkkä koirajärjestö, ei viranomainen.
Vierailija kirjoitti:
On rekisteröity.
Oli helppo homma ja hintakaan ei päätä huimannut.
Luuletko, että se tähän jää? Seuraavaksi tulee vero yms. Miksi tätä muuten tarvittaisiin?
Jotenkinhan se pentutehtailu on saatava kuriin.
Minun koiraani ei viedä Ruokaviraston rekisteriin. Koirani ei ole tarkoitettu syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä päivänä hoidin niin ompahan tehtynä.
Samoin. Älytöntä kiukutella kympin takia. Tällainen viranomaisrekisteri on pelkästään hyvä asia, karanneet koirat saadaan nopeammin ja helpommin takaisin kotiinsa - mikä voi säästää omistajalta paljon enemmän kuin sen vaivaisen kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep sama täällä, 13,5 vuotias leikattu narttu. Ei mitään vaaraa millekään pentutehtailulle tai muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ELi mikä tarve tuplarekisteröinnille - se oli se mun kysymys. Kaikki tieto löytyy Kennelliitosta. Mitä viranomainen haluaa mun koirasta?
Vierailija kirjoitti:
Rekisterin tarkoitus oli ehkäistä pentutehtailua. En vaan jotenkin usko, että sen toimivan.
Miksi sinne pitää sitten rekisteröidä vanhat leikatut koirat?
Vierailija kirjoitti:
Koiravero saatava käyttöön! Mielellään niin että koiran omistavat joutuvat hankkimaan vähintään yhtä monta ihmislasta kuin heillä on koiria, jotta vero poistuu.
Saako veronpalautusta jos on enemmän ihmislapsia kuin koiria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ELi mikä tarve tuplarekisteröinnille - se oli se mun kysymys. Kaikki tieto löytyy Kennelliitosta. Mitä viranomainen haluaa mun koirasta?
Ei minkään kerhojen viisi eri rekisteriä ole yhtä hyvä kuin yksi yhteinen.
On ihan älytöntä että jollekin koirakerholle on annettu kaikki valtuudet ylläpitää koirarekisteriä - ja samalla ihmisrekisteriä. Kennelliiton rekisteröintimaksut on lisäksi moninkertaisesti enemmän kuin kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep sama täällä, 13,5 vuotias leikattu narttu. Ei mitään vaaraa millekään pentutehtailulle tai muulle.
Meillä on 11v syöpää sairastava uros. En tasan rekisteröi ennen kuin viimeisenä päivänä jos on silloin vielä elossa. Jos vielä silloinkaan, kun elinaikaa ei todennäköisesti kauhean paljon ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekisterin tarkoitus oli ehkäistä pentutehtailua. En vaan jotenkin usko, että sen toimivan.
Miksi sinne pitää sitten rekisteröidä vanhat leikatut koirat?
Rekisteristä on myös muuta hyötyä. Myös vanha leikattu koira voi kadota. Vai eikö sinua haittaisi ollenkaan?
Toivottavasti tulee ihan stnanmoiset sakkomaksut pullikoijille.
Entä jos koira on yhteisomistuksessa kenen nimiin se pitää rekisteröidä?
Ei minun tarvitse fifiä rekisteröidä, eikä ole sitä 10 € siihen sijoittaa.
t: koiranomistaja
Hyvä koska kunnan kompostitatarkastajat hiipparoi niitä tarkastamassa ihmisten pihoilla ilman enempiä ilmoittelematta. Etenkin sellaisten jotka ei ole kompostista ilmoittaneet.
Kohta saattaa myös hiipparoida koirarekisterin valvojatkin. Jos ei nyt ihan pihoilla niin ainakin koirien ulkoilutusreiteillä ja koirapuistoissa.