Joko koirasi on rekisteröity koirien väestörekisteriin?
Pirkanmaalla 10%, Uudellamaalla 30% koirista rekisteröity. Jos koiraa ei rekisteröi vuoden loppuun mennessä tulee seuraamusmaksut jotka vastaavat samaa kuin koiran siruttamattomuudesta eli 300-5000 euroa. Koirien väestörekisteriä tullaan käyttämään mm. verotukseen. Rekisteriä ylläpitää ruokavirasto.
Kommentit (292)
Rekisteröikää ne typerät rakkinne!
Kennelliitosta ei saa rekisteröimättömien koirien tietoja. Ja niitähän Suomessa riittää!
Mikä tuon koirarekisterin varsinainen tarkoitus on?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eikä tule. Se on jo kennelliiton rekisterissä.
Sama.
Jo kertaalleen rekisteröidyt (ja siitä maksaneet) koirat olisi pitänyt saada rekisteröidä ilmaiseksi tähän uuteen palveluun, jos todella haluttiin kaikki koirat rekisteröidä. Nyt se on vaan rahastusta ja minä en siihen ainakaan koiravanhukseni kanssa suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eikä tule. Se on jo kennelliiton rekisterissä.
Sama.
Jo kertaalleen rekisteröidyt (ja siitä maksaneet) koirat olisi pitänyt saada rekisteröidä ilmaiseksi tähän uuteen palveluun, jos todella haluttiin kaikki koirat rekisteröidä. Nyt se on vaan rahastusta ja minä en siihen ainakaan koiravanhukseni kanssa suostu.
Jos rekisteröit netissä maksaa kympin, jos paperilomakkeella kaksikymppiä. Ei siihen kenenkään talous kaadu.
On rekisteröity.
Oli helppo homma ja hintakaan ei päätä huimannut.
" Tunnistamisen ja rekisteröinnin lainsäädännön noudattamatta jättämisestä VOI aiheutua eläintenpitäjälle hallinnollisia seuraamuksia. Valvonnassa havaitut epäkohdat edellytetään korjattaviksi lainsäädännön vaatimalle tasolle.
Eläinten tunnistamisesta ja rekisteröinnistä annetun lain mukainen pakkokeino on mm. määräys epäkohdan poistamisesta. Määräystä VOIDAAN TEHOSTAA uhkasakolla ja teettämisuhalla.
Koiran tunnistusmerkinnän laiminlyönnistä VOIDAAN määrätä myös eläinten tunnistamis- ja rekisteröintivalvonnan seuraamusmaksu."
https://www.ruokavirasto.fi/elaimet/elaintenpito-tunnistaminen-ja-rekis…
"Koirien kohdalla liikutaan lähempänä 300 euroa." Ruokaviraston yksikönjohtaja Jaana Mikkola sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä mielenkiintosta tietää, miten voidaan laskea et kuinka monta rekisteröityä koiraa on prosenteissa. Siinähän tulisi tietää kuinka paljon eri alueilla on koiria ylipäätään.
Kennelliitto rekisterin kautta tiedot tulevat. Vielä ei voi pakottaa siirtoa tai rangaista mutta sieltä saadaan myös silloin selville kenellä on koiria, kuinka monta ja sakon määrä.
No ei tasan tule Kennelliiton kautta! Esim mulla on kennelliiton rekisterissä 6 elävää koiraa, mutta vain yksi on niistä oikeasti elossa. Kennelliitolla ei myöskään ole tietoa kaikkien sinne rekisteröityjen koirien omistajista, koska uudet omistajat eivät ole tehneet omistajanvaihdosilmoitusta. Siellä ei ole myöskään sekarotuisia eikä kaikkia ulkomaantuonteja rotukoiriakaan. Mun yksi koirista on ulkomaantuonti, mutten ole rekisteröinyt sitä kennelliittoon, koska minulla ei ole syntymätöpöstä todistusta.
Aion rekisteröidä koirani ruokavirastoon 31.12 vähän ennen puoltayötä, mikäli koirani ovat silloin vielä elossa.
Niinpä, hyvä kysymys! Kansaa taas viedään, todellinen tarkoitus selviää myöhemmin...
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuon koirarekisterin varsinainen tarkoitus on?
Niinpä, hyvä kysymys! Kansaa taas viedään, todellinen tarkoitus selviää myöhemmin...
Rekisterin tarkoitus oli ehkäistä pentutehtailua. En vaan jotenkin usko, että sen toimivan.
Toivoisin tästä asiasta kirjettä kotiin tai näkyvää kadunvarsikampanjaa. Tietäisi edes mihin rahat menee.
Sirutettu on, rekisteröity ei.
(Lähi)tulevaisuudessa käy rekisteröimättömän ja siruttoman koiran ulkoiluttaminen haasteelliseksi kun dronet tekee etäluentaa että kuka liikkuu, missä liikkuu ja miksi liikkuu.
Rekisteröity koira suurentaa myös henkilökohtaista hiilijalanjälkeä, joten vähemmän digikrediittejä koiranomistajalle.
Vierailija kirjoitti:
(Lähi)tulevaisuudessa käy rekisteröimättömän ja siruttoman koiran ulkoiluttaminen haasteelliseksi kun dronet tekee etäluentaa että kuka liikkuu, missä liikkuu ja miksi liikkuu.
Rekisteröity koira suurentaa myös henkilökohtaista hiilijalanjälkeä, joten vähemmän digikrediittejä koiranomistajalle.
No wuhuu! Foliohattu päähän!
En. Mun koira on 10. Sillä on siru ja jopa passi, joten....
Kakkis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No wuhuu! Foliohattu päähän!
Avaa silmäsi, alat olla vähemmistössä. Kaikki on esillä, katso.
Katsotaan joulukuussa