Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään sinulla menee nukahtamiseen?

Vierailija
24.08.2023 |

Minulla 2-4 tuntia. Välillä en nukahda ollenkaan. Mietinkin, onko tämä kovin yleistä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä meni 8 tuntia. Sitten saikin jo nousta ylös ku piti lähteä töihin.

Vierailija
2/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-30 minuuttia. Kuuntelen yleensä äänikirjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantien kun menen sänkyyn, väsytti tai ei, oli sitten yö tai päivä. Nukun normaalisti todella hyvin ja herään joko herätykseen tai luonnollisesti.

Unihalvauksia ja lucid unia näen usein. Unihalvaukset on mukavia.

Vierailija
4/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeillä 5 min. ilman lääkkeitä 5-8 tuntia tai viikko.

Vierailija
5/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-10 minuuttia korkeintaan, on todella harvinaista että pyörisin sängyssä. Asun maalla, täällä on hiljaista ja rauhallista.

Vierailija
6/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8 minuuttia. Tiedän tämän siitä, että laitan äänikirjaan 15 minuuttia ja ehdin yleensä kuunnella juuri sen 8 minuuttia ennen kuin olen unessa. 

Vierailija
7/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä silloin kun on tarkoitus lukea joku juttu, tehdä mielikuvaharjoituksia tms. juttuja niin nukahdan samantien.

Vierailija
8/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15 min mutta 3-4 tunnin päästä herään enkä saa enää unta.

Vierailija
9/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari minuuttia, väsytti sitten enemmän tai vähemmän. Pitää vain ottaa hyvä asento niin kuorsaus kuuluu.

Vierailija
10/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuutti kaks, sammuu kuin saunalyhty paikassa kuin paikassa 🤣🤣🤣.

Vierailija
11/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 minuuttia. Opettelin tekniikan etten välitä nukunko vai en kunhan pääsen pötkölleen.

Ei pidä unta väkisin vääntää. Antaa ajatuksen rullata vaan kunhan ei aktiivisesti funtsi mitään.

Voi olla että joskus pitempään mutta idea on että vaikka tuntisi olevan valveilla mutta ei aktiivisesti ajattele niin se on jo sitten unen puolella.

2h ihmiset on jo tavallaan unessa vaikka eivät tiedä sitä

Stressissä asia on hankalampi kun pitäisi saada ajatus poikki

Vierailija
12/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun päivä sisältää riittävästi raskasta fyysistä liikuntaa, max. 5min.

Unilääkkeellä, max. 5min.

Ilman edellisiä nukahtamiseen menee huomattavasti kauemmin ja isompana ongelmana herään pian enkä nukahda uudelleen.

Vierailija
13/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan luullakseni alle minuutissa. Olen aina ollut hyväuninen ja myös herääminen on minulle helppoa, joko herätyskelloon tai luonnollisesti.

Vierailija
14/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdan liian nopeasti. Olisi ihanaa, kun saisi ajatella kerrankin ihan rauhassa haluamiaan asioita ilman perheen hälinää, mutta ei, nukahdan muutamassa minuutissa aina.

Minulla on esivaihdevuodet ja heräsin kuukausien ajan yöllä valvoen tunnin pari ja se oli mukavaa, mutta nykyään nukun aamuun asti.

N49

Vierailija
15/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut huono nukahtamaan. Joskus harvoin nukahdan heti, mutta usein siihen menee todella pitkään. Olen jo vuosikymmeniä sitten lakannut edes yrittämästä: jos en saa tunnissa tai parissa unta, valvon suosiolla koko yön ja kuljen seuraavan päivän puolivaloilla. Kyllä se uni sitten seuraavana yönä tulee.

Suuri muutos tähän tapahtui reilut kaksi vuotta sitten, kun muutama vuosi avioeron jälkeen löysin uuden rakkaan. Hän on todella nopea nukahtamaan, harvoin menee viittä minuuttia.

Syistä, joita en yhtään ymmärrä, nukahdan rakkaani vieressä viimeistään vartin päästä, usein nopeamminkin. Minulla on ollut samat univaikeudet 40 vuoden ajan teini-iästä asti ja useita pitkäaikaisia (yli 5 vuotta kestäviä) suhteita, joita nämä univaikeudet ovat omalta osaltaan värittäneet. Nykytilanne on siis vähintään hämmentävä. Kun sitten välillä olemme töiden takia erillämme, kuten viimeiset kaksi yötä, "normaalit" univaikeudet palaavat heti. Mutta kun otan hänet kainalooni, nukun kuin tukki. Jokin minussa asettuu sellaiseen rauha- ja lepoasentoon, jota en ole lapsuuteni jälkeen kokenut.

Vierailija
16/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samantien kun menen sänkyyn, väsytti tai ei, oli sitten yö tai päivä. Nukun normaalisti todella hyvin ja herään joko herätykseen tai luonnollisesti.

Unihalvauksia ja lucid unia näen usein. Unihalvaukset on mukavia.

Minun vaimoni unihalvaukset ovat niin pelottavia, että hän ei niiden jälkeen yleensä uskalla mennä lainkaan nukkumaan seuraavana yönä. Pimeä, pahaa tahtova noita-akka on sängyn päädyssä ja kokemus on hyvin pelottava.

Vierailija
17/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tuhat vuotta. Olen todella huono nukkumaan.

Vierailija
18/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan jotain 2 minuuttia. 

Vierailija
19/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30min-2h

Vierailija
20/25 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-10 minuuttia korkeintaan, on todella harvinaista että pyörisin sängyssä. Asun maalla, täällä on hiljaista ja rauhallista.

Sama täällä, 5-10 min., tosin asun kaupungissa ja käytän korvatulppia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän