Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20845)
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä mietityttää toi shippaus. Paljon puhutaan siitä että sitä tehdään huumorilla, ei tosissaan, mutta onko todella niin? Välillä tuntuu että kaikki nuo toiveet k:n lähtemisestä b:n luo heti kun hänellä on parikin päivää vapaata on sellaista epätoivoista toiveajattelua, joka ei ole tervettä. Kysellään täällä että onko muiden mielestä k lähdössä jne. Sitten sanotaan, että vitsillä vaan, ei oikeasti näin ajatella.
Ehkä emoketjussa aikanaan käytiin keskustelua fiilistelyyn ja shippauksen eroista, ja jotkut pysyvät juuri tuossa fiilistelyssä joka enemmän todellisuuspohjaista, mutta toiset taas välttämättä eivät, ja vähän huolettaa heidän puolestaan jos todellisuutta aletaan vääntämän väkisin omien mielihalujen mukaiseksi.
Tämä siis kaikella rakkaudella, ei ole tarkoitus dissata ketään, kunhan vaan pohdiskelen tätä shippausta ilmiönä.
Samoja ajatuksia minulla. Yritän asettua näiden henkilöiden saappaisiin, ja miettiä miten haluaisin vieraiden ihmisten minusta puhuvan. Me kun emme näe kaikkea heidän elämästään (mikä on hyvä!) ja emme pysty lukemaan heidän ajatuksiaan ja tunteitaan. Tulkinnat rajattuun tietoon pohjautuen, ja näihin tulkintoihin nojaavat odotukset eivät ole hyväksi omalle päälle.. Varsinkaan silloin kun jotain omien odotuksien vastaista tapahtuu. Mieluummin keksityn fiilistelemään musiikkia, sitä perhanan musiikkivideota ja julkisia somejulkaisuja. Muiden asioiden en koe olevan minulle kuuluvia. Mutta, tästäkin on erilaisia näkemyksiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas se siellä kainalon alla seisoskelee 😂
https://www.tumblr.com/wednesdayday/726756084931592192/that-tongue-i-ne…
En honestly ole edes huomannut, että tässä kuvassa on joku muu, kuin K.
No kuka ja kenen kainalon alla? (nuo wednesdaydayn jutut ei näy)
Turvamies siellä siis vaan hilluu Kärtsän kainalon alla.
Twitteristä sama kuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä mietityttää toi shippaus. Paljon puhutaan siitä että sitä tehdään huumorilla, ei tosissaan, mutta onko todella niin? Välillä tuntuu että kaikki nuo toiveet k:n lähtemisestä b:n luo heti kun hänellä on parikin päivää vapaata on sellaista epätoivoista toiveajattelua, joka ei ole tervettä. Kysellään täällä että onko muiden mielestä k lähdössä jne. Sitten sanotaan, että vitsillä vaan, ei oikeasti näin ajatella.
Ehkä emoketjussa aikanaan käytiin keskustelua fiilistelyyn ja shippauksen eroista, ja jotkut pysyvät juuri tuossa fiilistelyssä joka enemmän todellisuuspohjaista, mutta toiset taas välttämättä eivät, ja vähän huolettaa heidän puolestaan jos todellisuutta aletaan vääntämän väkisin omien mielihalujen mukaiseksi.
Tämä siis kaikella rakkaudella, ei ole tarkoitus dissata ketään, kunhan vaan pohdiskelen tätä shippausta ilmiönä.Samoja ajatuksia minulla. Yritän asettua näiden henkilöiden saappaisiin, ja miettiä miten haluaisin vieraiden ihmisten minusta puhuvan. Me kun emme näe kaikkea heidän elämästään (mikä on hyvä!) ja emme pysty lukemaan heidän ajatuksiaan ja tunteitaan. Tulkinnat rajattuun tietoon pohjautuen, ja näihin tulkintoihin nojaavat odotukset eivät ole hyväksi omalle päälle.. Varsinkaan silloin kun jotain omien odotuksien vastaista tapahtuu. Mieluummin keksityn fiilistelemään musiikkia, sitä perhanan musiikkivideota ja julkisia somejulkaisuja. Muiden asioiden en koe olevan minulle kuuluvia. Mutta, tästäkin on erilaisia näkemyksiä :D
Jos maailma romuttuu silloin, jos jotakin odotusten vastaista tapahtuu, on se juuri merkki aivan yli menneestä shippamisesta. Ei ole tarkoitus ns. odottaa yhtään mitään oikeassa elämässä.
Niin kaikki on harmitonta jos shippaaja itse pysyy todellisuudessa kiinni niin ettei siitä koidu ongelmia itselle eikä shippauksen kohteena oleville. Ikävä kyllä eikö niitä esimerkkejä ole jossa shipattavat ovat itse pyytäneet ettei heitä shipattaisi ja silloin ollaan kyllä minusta menty liian pitkälle jos omasta pään sisäisestä kivasta tulee harmia ja ongelmia shipattaville itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Niin kaikki on harmitonta jos shippaaja itse pysyy todellisuudessa kiinni niin ettei siitä koidu ongelmia itselle eikä shippauksen kohteena oleville. Ikävä kyllä eikö niitä esimerkkejä ole jossa shipattavat ovat itse pyytäneet ettei heitä shipattaisi ja silloin ollaan kyllä minusta menty liian pitkälle jos omasta pään sisäisestä kivasta tulee harmia ja ongelmia shipattaville itselleen.
Minä en ikimaailmassa haluaisi shippaamieni ihmisten edes saavan tietää, että shippaan. Olisi ihan kamalaa ja h elvetin noloa. Kyllä se pitää pitää kaukana oikeasta elämästä. Toki kiva just jos löytää samanhenkistä porukkaa niin keskustella ja fiilistellä tai shippaillakin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ikimaailmassa haluaisi shippaamieni ihmisten edes saavan tietää, että shippaan. Olisi ihan kamalaa ja h elvetin noloa. Kyllä se pitää pitää kaukana oikeasta elämästä. Toki kiva just jos löytää samanhenkistä porukkaa niin keskustella ja fiilistellä tai shippaillakin yhdessä.
Niinpä..nykyään fandomeissa on sisäisiä "sääntöjä" tuollaiseen shippaamiseen liittyen, etteivät kohteet itse joutuisi kosketuksiin ko. materiaalin kanssa. Juuri se Larry tilanne oli (ja on edelleen joissain osissa nettiä) niin kamala! Minä haluan vain fiilistellä ja nauraa hauskoille meemeille jne.
Olen aikaisemmin fanittanut joitain julkkiksia, jotka ovat olleet oikeasti parisuhteessa toisen julkkiksen kanssa. Tällöin heidän parisuhteeseensa on suhtauduttu fandomissa todella intohimoisesti ja sitten kun se parisuhde on päättynyt niin se on tuntunut melkein yhtä hirveältä kuin oma parisuhde olisi päättynyt. Yleensä tässä kohtaa fanikunta jakautuu ja osa siirtyy fanittamaan toista entisen suhteen osapuolta ja osa toista ja osa ei millään hyväksy kummallekaan uusia kumppaneita vaan roikutaan toivossa, että nämä exät palaavat yhteen.
Näen tässä K ja B jutussa osin samaa, osa shippaajista ei vain ymmärrä että K ja B ovat oikeasti vain hyviä ystäviä joilla on läheiset välit. Nyt kun K:lla on yhteistyö ja kemiaa T:n kanssa, tämä sama vastustus tulee ilmi ja osa ei kestä edes T:n mainintaa, koska kokevat hänet uhkaksi B:lle.
Onneksi itse tajuan kyllä mikä on fiktiota ja mikä faktaa ja iloisesti shippaan K:ta ihan kaikkien kanssa unohtamatta sitä todellisuutta mikä taustalla on. Tämän kuuluu olla ihan vain hauskaa hupia ja fiilistelyä eikä sellaista, että oikeasti todellisuus hämärtyy ja aletaan kuvittelemaan olemattomia asioita.
Minusta ei ole esim tervettä että kommentoi K:n ig-kuviin T:n kanssa B:sta, niin kuin joku teki. En voi ymmärtää sellaista. Se on noloa ja harhaista ja siitä tulee vaikutelma että kommentoija elää jotain ihan omaa shippi-todellisuuttaan joka ei palvele ketään asianosaista.
Kärtsä vaijerilennolla! 😃
https://www.tumblr.com/musicalislife/726817839839920128/its-crazy-its-z…
Mä esimerkiksi kirjoitan ficcejä, mutta en ole koskaan julkaissut esim ao3 mitään. Toki sekin päivä saattaa olla tulossa, koska olen sinne tunnuksia hakenut. Sekin tavallaan jännittää, julkaiseminen ylipäätään, että meneekö se jotenkin yli.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä, kun se riippuu noissa valjaissa.
Mielenkiintoista tuo fandomien sisäiset säännöt, joilla pyritään pitämään matskut piilossa! Jotkut fandomit ovat siis oikein alkaneet luomaan sääntöjä toiminnalleen, mikä osoittaa kunnioitusta itse fanituksen kohteina olevia kohtaan. Kuulostaa jotenkin terveemmältä toiminnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä, kun se riippuu noissa valjaissa.
Vähänkö on lutunen 💚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä..nykyään fandomeissa on sisäisiä "sääntöjä" tuollaiseen shippaamiseen liittyen, etteivät kohteet itse joutuisi kosketuksiin ko. materiaalin kanssa. Juuri se Larry tilanne oli (ja on edelleen joissain osissa nettiä) niin kamala! Minä haluan vain fiilistellä ja nauraa hauskoille meemeille jne.
Nykymaailmassa lienee mahdotonta, etteivät shippauksen kohteet joutuisi lainkaan kosketuksiin shippimateriaalien kanssa, vaikka keskustelut käytäisiin suljetuissa ryhmissä. Matskut kuitenkin leviävät eri somekanavissa kuin kulovalkea ja myös shippaukseen liittyvää kommentointia ja keskustelua näkee vähän joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikaisemmin fanittanut joitain julkkiksia, jotka ovat olleet oikeasti parisuhteessa toisen julkkiksen kanssa. Tällöin heidän parisuhteeseensa on suhtauduttu fandomissa todella intohimoisesti ja sitten kun se parisuhde on päättynyt niin se on tuntunut melkein yhtä hirveältä kuin oma parisuhde olisi päättynyt. Yleensä tässä kohtaa fanikunta jakautuu ja osa siirtyy fanittamaan toista entisen suhteen osapuolta ja osa toista ja osa ei millään hyväksy kummallekaan uusia kumppaneita vaan roikutaan toivossa, että nämä exät palaavat yhteen.
Näen tässä K ja B jutussa osin samaa, osa shippaajista ei vain ymmärrä että K ja B ovat oikeasti vain hyviä ystäviä joilla on läheiset välit. Nyt kun K:lla on yhteistyö ja kemiaa T:n kanssa, tämä sama vastustus tulee ilmi ja osa ei kestä edes T:n mainintaa, koska kokevat hänet uhkaksi B:lle.
Onneksi itse tajuan kyllä mikä on fiktiota ja mikä faktaa ja iloisesti shippaan K:ta ihan kaikkien kanssa unohtamatta sitä todellisuutta mikä taustalla on. Tämän kuuluu olla ihan vain hauskaa hupia ja fiilistelyä eikä sellaista, että oikeasti todellisuus hämärtyy ja aletaan kuvittelemaan olemattomia asioita.
Minäkin olen käynyt tuollaisia fandom-kokemuksia läpi! Minusta tuntuu, että olen kirottu! Pari vuotta sitten seurasin erästä julkkispariskuntaa, he olivat kuin luodut toisilleen! Sitten muutaman kuukauden kuluttua he erosivat xD (olivat olleet yhdessä yli kaksi vuotta). Sitten äskettäin seurasin vähän aikaa erästä toista paria, mutta hekin erosivat n. kahden viikon jälkeen. Silloin päätin että en voi enää seurata julkkispareja, kun kyllähän heihin kiintyy. Mutta en halua erotilanteessa "valita puolta" tai olla juuri siitä exästä huutava hullu fani :D
Vierailija kirjoitti:
Mä esimerkiksi kirjoitan ficcejä, mutta en ole koskaan julkaissut esim ao3 mitään. Toki sekin päivä saattaa olla tulossa, koska olen sinne tunnuksia hakenut. Sekin tavallaan jännittää, julkaiseminen ylipäätään, että meneekö se jotenkin yli.
Mielestäni ihan oikeasti, julkaise vain.
Tuota en kans ymmärrä, jos noiden omaan someen jotakin laitetaan, muuten kyllä kovasti shippaan K ja B ja varmaan vähän irti realiteeteista, enkä esim. usko, että K:lla on kumppani, pidän niitä vaaleita naisia työntekijöinä ja toivon, että lähtee maanantaina Sloveniaan, pettyisin kyllä tosi pahasti, jos ei lähtisi sinne ikinä milloinkaan
Mun korviin ei ole kantautunut, mutta toisaalta T on ehkä sellaisesta kasuaalin viileästi suhtautunut usein ihmisiin, joiden kanssa työskentelee. Esimerkiksi, kyllä siitä jaettiin materiaalia, kun oli täällä Adilin kanssa tekemässä biisiä, mutta en nähnyt heidän välillään kyllä kemiaa niin millään lailla.