Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärtsältä studiostoori! Ja saatesanat Hey ja Perhana. Ja mikä lie sarjakuvahahmo-kana joka lyö itseään pannulla päähän? Öööö.. ja Joostin Europapa musiikkina. Mitä tää tarkoittaa?
Alkaisko jotain tapahtua? Iik, apua. Jos on reaaliaikainen stoori, niin vielä viimeistellään jotain. Varmaan on Klla ja tiiimillä kovat paineet levyn suhteen ja viilataan viime hetkiin saakka.
Joo ei ole mikään ihan leppoisan oloinen tuo stoori kanoineen. Pitkii päivii varmaan vedetty... mutta artistien studiostoorin laittaminen viestii ainakin itelleni aina että jutut on sujuneet ja jotain on saatu tehtyä, kun ei ne taiteellisessa ahdistuksessa ja kauheassa deadline-paniikissa ole niissä fiilareissa että viitsii ottaa kuvaa ja jakaa someen.
Joo en tarkoittanut, että mitään panikkia olis ilmassa, vaan sitä, että nyt alkaa näköjään tapahtua ja mulle itselle tuli "iik, apua" -reaktio. En malttais odottaa.
Eka tän vuoden studiokuva jonka K on itse laittanut tai jakanut omiin stooreihinsa, muuten. Ne muut ovat olleet Allun, Jukan ja Jurekin instoissa, mutta K ei edes jakanut niitä. Tai ole mitenkään muutenkaan viestinyt näistä studiohommista somessaan tähän mennessä.
Ja näköjään heti perään alkaa myös taas nämä K:n itseironiset hassuttelustoorit myös.... eiköhän nyt ala tapahtua
"Joo en tarkoittanut, että mitään panikkia olis ilmassa, vaan sitä, että nyt alkaa näköjään tapahtua ja mulle itselle tuli "iik, apua" -reaktio. En malttais odottaa."
Juu ei mitään, ei mitään, ymmärsin toki reaktiosi. :) Itsellekin tuli ilo nähdä taas jotain päivitystä. Tosin vähän oletin että levy olisi jo ehkä valmis nyt, huhhuh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ENTÄ JOS tää onkin joku ihan muu juttu? Levy on kasassa jo mutta tää on joku extrajuttu?
ENTÄ JOS musiikkina on Europapa koska liittyy viisuihin jotenkin? Kärppä esiintyy sittenkin Malmössä?
No ei nyt sentään! xD K käyttää aina ihan mitä vaan musaa josta se tykkää tai on sen mielestä hauskaa stooreissa. Ja K on sanonut ettei sitä tulla näkemään Malmössä. Ja ei studiohommat liittyisi siihen mitenkään.
Featti Joostin kaa sit :D No ei vais.
Mut joo. Ei Kärppy taida viisuihin mennä.
TOSIN kiinnitin huomiota että Allu, Jaakko ja Jesse ja kirokin vissiin. . niin kaikilla näkyy viimeisimpänä seurattavana Eurovision. Vai näkyykö vain mulla noin? Luulis että ne ois jo pitkään seuranneet mut miks yhtäkkiä se olis Siel ylimpänä? Mä itse en seuraa Eurovision tiliä.
On ainakin niitten oma studio tällä kertaa, ei Jukan työhuone eikä sen Jurekin studio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka se pitkähiuksinen tyyppi on? Sonny? Se Jurek? Joku muu?
Ite oletin että Sonny, olemus sama. Ja onhan se ollut aika vakiona mukana tuottamassa/kirjoittamassa näitä viimeisimpiä K-biisejä.
Mä taas ajattelin, että se on Kärtsä se peruukki päässä😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka se pitkähiuksinen tyyppi on? Sonny? Se Jurek? Joku muu?
Ite oletin että Sonny, olemus sama. Ja onhan se ollut aika vakiona mukana tuottamassa/kirjoittamassa näitä viimeisimpiä K-biisejä.
Mä taas ajattelin, että se on Kärtsä se peruukki päässä😅
Ois voinut olla muuten, mutta itse herra taitaa olla ihan kameran takana loikoilemassa sohvalla. Tutut raitapökät näkyy kuvan alakulmassa. :D
Oma veikkaus aikatauluihin: Warnerilla on joku deadline jolloin biisit pitää olla valmiina masteroitaviksi, ja K-tiimi vääntää levyn biisejä mahdollisimman hyviksi deadlineen asti. Koska miksei väännettäisi, ei niitä etukäteen kannata julistaa valmiiksi jos voi vielä jotain viilailla.
Spotifyn minimi milloin biisit pitää viimeistään olla systeemissä on 5p työpäivää/ 1 viikko ennen julkaisua. Niin JOS levy on päätetty laittaa pihoille Bökeen mennessä niin mahdollinen aikataulu voisi olla: deadlinet biiseille ens viikon puolivälissä (miksaus mukaanlukien), masterointi 1 viikko (biisien tyypistä riippuen voi onnistua nopeamminkin, parhaissa tapauksissa jopa parissa päivässä olen kuullut) , spottariin tiedostot viimeistään 25. päivä.
Mutta jos siellä studiolla pyöritään biisinteossa vielä ens viikon jälkeenkin niin sitten menee kyllä niin tiukalle ettei sitä varmana saada puserrettua systeemiin ajoissa keikalle.
Joku fanitili epäili, että studiokuvassa olisi T? Onko mahdollista, vain onko tunnistettu jo joksikin muuksi? Pitkät hiukset kyllä mätsää. Onko K:n piireissä muita pitkähiuksisia miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Joku fanitili epäili, että studiokuvassa olisi T? Onko mahdollista, vain onko tunnistettu jo joksikin muuksi? Pitkät hiukset kyllä mätsää. Onko K:n piireissä muita pitkähiuksisia miehiä?
Sonny Kylä-Liuhala. Yksi K:n tuottajista ja biisien kanssakirjoittajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ENTÄ JOS tää onkin joku ihan muu juttu? Levy on kasassa jo mutta tää on joku extrajuttu?
ENTÄ JOS musiikkina on Europapa koska liittyy viisuihin jotenkin? Kärppä esiintyy sittenkin Malmössä?
No ei nyt sentään! xD K käyttää aina ihan mitä vaan musaa josta se tykkää tai on sen mielestä hauskaa stooreissa. Ja K on sanonut ettei sitä tulla näkemään Malmössä. Ja ei studiohommat liittyisi siihen mitenkään.
Featti Joostin kaa sit :D No ei vais.
Mut joo. Ei Kärppy taida viisuihin mennä.TOSIN kiinnitin huomiota että Allu, Jaakko ja Jesse ja kirokin vissiin. . niin kaikilla näkyy viimeisimpänä seurattavana Eurovision. Vai näkyykö vain mulla noin? Luulis että ne ois jo pitkään seuranneet mut miks yhtäkkiä se olis Siel ylimpänä? Mä itse en seuraa Eurovision tili
Mulla näkyy et suurin osa noista olis alkanut seuraamaan sexmanea viimeksi, eurovision tili jossain tosi syvällä. En perustaisi mitään päätelmiä noille seuraamisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin just muistella, että mitä K on sanuonut Viisuista. Muistan vain sen yhden viime vuodelta (olisko ollut Emmojen ehdokasjulkistustilaisuus), jossa joku kysy viisuista ja K sanoi että ei ole kutsuttu/oltu yhteydessä mitenkään Viisujen puolelta. Oliko vielä joku muu, jossa kommentoinut asiaa? Viisuilla on vähän dilemma, jos haluaisi kutsua L:n lisäksi viime vuodelta jonkun artistin viisuihin. Jos ei kutsu K:ta vaan jonkun muun viime vuotisen, se on aika dissaus K:ta kohtaan ja oikein korostaa sitä et yrittää häivyttää sen. Se oli kuitenkin se viime vuoden viisuilmiö. En nyt muista onko edelliseltä vuodelta yleensäkään esiintynyt muita kuin voittaja.
"Mulla näkyy et suurin osa noista olis alkanut seuraamaan sexmanea viimeksi, eurovision tili jossain tosi syvällä. En perustaisi mitään päätelmiä noille seuraamisille."
Mullakaan ei näy Eurovision-tiliä missään lähelläkään korkeimpana seuratuissa kellään, eikä liemmin Sexmaneakaan. Ehkä Installa on vähän eri systeemit mikä mukan ne lajittelee noi seuratut riippuen tilistä ja katsojasta, asetuksista ym. Ehkä joillekin se laittaa korkeimmaksi tilejä joita itsekin seuraa, tai tilejä joilla on eniten seuraajia ym.
Vierailija kirjoitti:
Tänään ylittyy todennäköisesti 6M striimiä Spotifyssa Ruoskan kohdalla. Eli suurin piirtein kahdessa kuukaudessa.
Kuten odotettua, niin nyt ylittyi Ruoskalla 6M striimiä ja samalla myös Auto jää on ohitettu!
"En nyt muista onko edelliseltä vuodelta yleensäkään esiintynyt muita kuin voittaja. "
Ei yleensä. Yleensä isäntämaa tekee shown oman kulttuurinsa ja maan omien artistien pohjalta. Viime vuonna oli poikkeus kun isäntämaa jouduttiin vaihtamaan, niin siitä tehtiin semmoinen potpuri-juttu ennemin. Veikkaan vahvasti Abba-tribuutti-esityksiä tälle vuodelle, ei K sinne sopisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muuten melko tuoretta Sonnya kuvattuna jos joku ei tiedä miltä hän näyttää. Kuten näkyy niin hiukset, kehon rakenne ja jopa käsien pitäminen selän takana tuossa asennossa on samat. Sonny se on, 99%. https://www.tiktok.com/@museokortti/video/7263472981005978913
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä muuten melko tuoretta Sonnya kuvattuna jos joku ei tiedä miltä hän näyttää. Kuten näkyy niin hiukset, kehon rakenne ja jopa käsien pitäminen selän takana tuossa asennossa on samat. Sonny se on, 99%. https://www.tiktok.com/@museokortti/video/7263472981005978913
Tumpussa ainakin vaikuttaa olevan aika paljon faneja joilla ei ole hajuakaan Sonnysta ja ovat jo hypettäneet itsensä uskomaan että kyseessä on T ja siellä tehdään uutta yhteisbiisiä. Mitä en tajua ollenkaan miten tuosta saa edes kuviteltua T:n , kun T on keholtaan hontelo pitkäjalka, kun taas kuvan herra on klassinen tanakka suomalaismies rakenteeltaan.
"Tumpussa ainakin vaikuttaa olevan aika paljon faneja joilla ei ole hajuakaan Sonnysta ja ovat jo hypettäneet itsensä uskomaan että kyseessä on T ja siellä tehdään uutta yhteisbiisiä. Mitä en tajua ollenkaan miten tuosta saa edes kuviteltua T:n , kun T on keholtaan hontelo pitkäjalka, kun taas kuvan herra on klassinen tanakka suomalaismies rakenteeltaan."
Yhtenä alkuperäisenä ICIP-dissaajana (varsinkin Tommyn osuuden sanoitusten ikuisena inhoajana) en voi sanoa muuta kuin että onneksi/pliis ei toista Tomppa-fiittiä levylle. Ottaisin sata kertaa ennemin jopa Auto Jää osa 2, kun vaikka biisi ei ole yhtään omaan makuuni muuten niin ainakin sanoitukset on vaan symppistä Suomi-hassuttelua eikä just sitä semmoista noloa make a trick on my d*** lyriikkaa jota inhoan "ison maailman" räpmusan sanoituksissa.