Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin että oisko se Käärijä-spesiaali sellanen että lavalla nähtäis kaikki ne joiden kaa on tehnyt collabin? Alan Walker, Antti Tuisku, Tommy?
Se olis hienoo! Jos tulis sellanen medley. :)
Mä toivon ennemmin että kyseessä ois uutta musaa sen seuraavalta levyltä, ja niihin kivat koreografiat. Riippuu miten paljon esiintymisaikaa se saa, tietty. Mutta vaikkapa 2 uutta biisiä tulevalta levyltä, ja ICIP jos Tommy saadaan mukaan (+ ehkä on päätetty vetää myös Ccc tavis yleisön vuoksi jotka ei ole sitä nähneet viisujen jälkeen). En hirveästi itse innostuisi Alanista tai Antista, varsinkin kun kyseessä ois Auto Jää, ei millään pahalla. xD
Niinpä! Voisiko K:lla olla oma lämmittelysetti ennen varsinaisen UMK:n alkua? vaikka 30 min. Siinä ehtisi esitellä suomalaisille uutta tuotantoaan. Se on tietenkin kaksiteräinen miekka, kun hänen uusia biisejään verrattaisiin UMK:n kilpailubiiseihin ja ccc:hen :D Mutta ainakin olisi sopivasti yleisöä, jolle esitellä uutta musiikkia niin paikan päällä kuin tv:n ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, että odotukset on niin korkealla K:n jälkeen, ettei niitä voi kukaan täyttää eikä ylittää. Tämä vuosi oli niin ainutlaatuinen 🥲
Itse kaipaan kuitenkin jotain seurattavaa talveen, joten yritän innostua umk:sta. Jos sieltä nousisi vaikka jokin hitti tai artisti kotimaiseen soitantoon, kuten Kuumaa tänä vuonna. Mutta viisuja en pysty seuraamaan kun ne on Ruotsissa, nyt ainakin tuntuu vahvasti siltä. Naurettavaahan tällainen katkeruus on, mutta siltä nyt vaan tuntuu. Toki voihan se olla että ens keväänä fiilis on toinen, mutta vaikea nyt nähdä sitä. Paitsi jos K esiintyy siellä niin sehän on tietty nähtävä!
Mä melkein toivon että tästä vuodesta tulee reset-vuosi Suomelle jossa "tavalliseen" tapaan pudotaan jo semifinaalissa pois, sitten ei tarvitse kärvistellä siellä Ruotsin finaalissa ollenkaan. Seuraavana vuonna sitten taas uutta yritystä pesään ilman K-vuoden varjoa.
Ei nappaa viisut enää ollenkaan, eikä kyse ole jury/Ruotsi-katkeruudesta, vaan siitä, että mitä ne voisivat enää tämän vuoden jälkeen tarjota minulle. :)
Tuo UMK-julistus pyrkii niin paljon hypettämään UMK:ta... katsotaan, mihin johtaa... Siitä tulee varmasti hyvä show, ja varmaan ennätysmäärä ulkkis-faneja seuraa... Mutta viime vuotta on vaikea saavuttaa. Uskon, että UMK-biisesitä tulee suosittuja Suomessa, ja olemme todella tyytyväisiä edustajaamme, mutta sitten viisuissa joudumme vähän pettymään, kun ei tulekaan samanlaista ilmiötä kuin viime vuonna. Voin myös kuvitella, että Suomen edustajalta kysytään siellä : "miltä tuntuu edustaa Suomea K:n jälkeen?"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin että oisko se Käärijä-spesiaali sellanen että lavalla nähtäis kaikki ne joiden kaa on tehnyt collabin? Alan Walker, Antti Tuisku, Tommy?
Se olis hienoo! Jos tulis sellanen medley. :)
Mä toivon ennemmin että kyseessä ois uutta musaa sen seuraavalta levyltä, ja niihin kivat koreografiat. Riippuu miten paljon esiintymisaikaa se saa, tietty. Mutta vaikkapa 2 uutta biisiä tulevalta levyltä, ja ICIP jos Tommy saadaan mukaan (+ ehkä on päätetty vetää myös Ccc tavis yleisön vuoksi jotka ei ole sitä nähneet viisujen jälkeen). En hirveästi itse innostuisi Alanista tai Antista, varsinkin kun kyseessä ois Auto Jää, ei millään pahalla. xD
Niinpä! Voisiko K:lla olla oma lämmittelysetti ennen varsinaisen UMK:n alkua? vaikka 30 min. Siinä ehtisi esitellä suomalaisille uutta tuotantoaan. Se on tietenkin kaksiteräinen miekka, kun hänen uusia biisejään verrattaisiin UMK:n kilpailubiiseihin ja ccc:hen :D Mutta ainakin olisi sopivasti yleisöä, jolle esitellä uutta musiikkia niin paikan päällä kuin tv:n ääressä.
Ois kyl hienoa jos K:lle oikeasti annettaisiin kunnon puolikeikkanen jossa se sais soittaa sekä suutansa että erityyppisiä biisejään. Eikä olisi edes täysin epärealistista, muistan yhä kun viisut järjestettiin Suomessa niin Apocalypticaa pyydettiin yhdeksi väliaikaesiintyjäksi, ja herrat ilmoittivat etteivät tule elleivät saa itselkeen koko väliaikashow:ta. Noh, niinhän se sitten meni että tyyliin puoli tuntia viusuyleisö sai kuunnella pelkkää Apocalyptican keikkaa. Muistaakseni toimi oikein hyvin.
Mä luulen että Kärtsä on UMKssa siinä ääntenlaskun aikana väliesiintyjänä. Kun tosiaan jos avaa niin voipi olla vähän lässähdys sen jälkeen.
Mutta taas viisuissa toivon että Kärtsä avaa koko paskan. Ja ois semmonen luulot pois nyt mennään -show niin sais juryt ja muut viime vuodelta vähän palautetta. 😅
Viisut on kiva tapahtuma keväisin. Meillä on ollut omat perinteet, viisukatsomot ja omat top 5 veikkaukset yms, Teini-ikäiset lapsetkin innostuivat viisuista BC vuonna, joten niistä on tullut koko perheen juttu, kun aiemmin vaan puolison kanssa katseltiin semit ja finaali. En haluaisi luopua tuosta perinteestä, mutta fiilistä ei kyllä ole tällä hetkellä tipan tippaa.
Meneeköhän UMK:n liput nopeasti? En ole varma haluanko mennä.. Mutta jos K olisi siellä enemmän kuin ccc:n verran, niin se olisi sen arvoista...
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että Kärtsä on UMKssa siinä ääntenlaskun aikana väliesiintyjänä. Kun tosiaan jos avaa niin voipi olla vähän lässähdys sen jälkeen.
Mutta taas viisuissa toivon että Kärtsä avaa koko paskan. Ja ois semmonen luulot pois nyt mennään -show niin sais juryt ja muut viime vuodelta vähän palautetta. 😅
Oih! Olis tosiaan niiiiiiiin upeaa jos K avais shown, mutta tuskin ruotsalaiset sitä kunniaa K:lle antaisi.
Onkohan se keskustelu jury-äänten painoarvosta muuten jatkunu vai onko se haudattu kokonaan? En ole kuullut mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän UMK:n liput nopeasti? En ole varma haluanko mennä.. Mutta jos K olisi siellä enemmän kuin ccc:n verran, niin se olisi sen arvoista...
Nyt on niin paljon lippuja myynnissä että en usko niiden ihan heti menevän. Toki onhan se hype vieläkin aikamoinen ja voi olla että ulkomaiset viisufanit on myös apajilla.
Kyllä se varmaan jotain muutakin esittää kuin CCCn mutta en usko tuohon omaan puolikeikkaan kuitenkaan. Vähän veikkaan että myös ainakin Kuumaa on esiintymässä kun viime vuodelta sekin sai aika hyvää nostetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oih! Olis tosiaan niiiiiiiin upeaa jos K avais shown, mutta tuskin ruotsalaiset sitä kunniaa K:lle antaisi.
Onkohan se keskustelu jury-äänten painoarvosta muuten jatkunu vai onko se haudattu kokonaan? En ole kuullut mistään mitään.
Mä taas luulen että vois hyvinki olla mahdollista. Eihän tuo pelkästään ruotsalaisten päätettävissä ole, varmaan viisuorganisaatiollakin on sanansa sanottavana (tosin eikö se pomo ollu myös ruotsalainen 😅). Mutta siis sillä tuota mietin kun viisuillahan on vähän ongelmana että ihmiset ei katso sitä alusta asti, vaan alkavat seuraamaan vasta puolenvälin jälkeen tms. ja ekat esiintyjät jää yleensä poikkeuksetta vähän pimentoon. Niin Kärtsällä varmaan ainakin sais ihmiset telkkareiden ääreen heti alusta asti. 😉
Vierailija kirjoitti:
Viisut on kiva tapahtuma keväisin. Meillä on ollut omat perinteet, viisukatsomot ja omat top 5 veikkaukset yms, Teini-ikäiset lapsetkin innostuivat viisuista BC vuonna, joten niistä on tullut koko perheen juttu, kun aiemmin vaan puolison kanssa katseltiin semit ja finaali. En haluaisi luopua tuosta perinteestä, mutta fiilistä ei kyllä ole tällä hetkellä tipan tippaa.
Älä luovu perinteestä jos muut perheenjäsenet haluaa katsoa, pure vaan hammasta ja taistele läpi kärsien tämä kevät. Lapsille/teineille tuommoiset vuosittaiset perhe-jutut voi olla yllättävän tärkeitä, eikä ne viisut ole edes se pääjuttu siinä. Mutta jos lapsetkin on huonoissa fiiliksissä asiasta ja vastahakoisia katsomaan niin sitten ei kannata pakottaa, sopikaa yhdessä että pidetään välivuosi ja jatketaan 2025. Ja jos teinarit on sen tyyppisiä että perhe-aika kelpaa niin pitäkää joku perheen pizza-ja-videopeli-ilta viisuiltana ennemmin.
Kolme päivää seuraavaan K keikkaan!
Taas odotan että saadaan välispiikkimateriaalia. Mistäköhän se tällä viikolla höpöttää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä luovu perinteestä jos muut perheenjäsenet haluaa katsoa, pure vaan hammasta ja taistele läpi kärsien tämä kevät. Lapsille/teineille tuommoiset vuosittaiset perhe-jutut voi olla yllättävän tärkeitä, eikä ne viisut ole edes se pääjuttu siinä. Mutta jos lapsetkin on huonoissa fiiliksissä asiasta ja vastahakoisia katsomaan niin sitten ei kannata pakottaa, sopikaa yhdessä että pidetään välivuosi ja jatketaan 2025. Ja jos teinarit on sen tyyppisiä että perhe-aika kelpaa niin pitäkää joku perheen pizza-ja-videopeli-ilta viisuiltana ennemmin.
Kiitos sinulle! Meidän perheessä huonot fiiliksethän on siis vaan mulla 😆 koska eivät muut Kärtsää fanita niin kuin minä. Ei he tiedä kuinka äiti/puoliso kuolaa tuon hurmaavan ja vähän hassun tyypin perään. Jos tietäisivät saisin kuulla siitä jatkuvasti, joten on vaan oma juttuni. Olen kuitenkin meillä ollut se hengennostattaja ja organisaattori umk:n ja viisujen seuraamisen suhteen, joten nyt kun en halua sitä tehdä niin saa nähdä miten käy. Kuulostelen varmaan keväällä lasten tunnelmia asian suhteen ja päätän sitten mitä tehdään.
Joku taisi jo sanoakin, mutta mäkin melkein toivoisin ettei Suomi olisi finaalissa (kuitenkin jollain kädenlämpöisellä kipaleella) niin voisi sitten vaan keskittyä muihin eikä jännittämään ollaanko finaalin viimeisiä vai toiseksi viimeisiä. Jostain syystä ne on vähän noloja sijoja, vaikka ei varmaan niin tarvitsisi ajatella.
Laitan tähänkin ketjuun:
Asiasta toiseen....
Onko kukaan menossa Little Bigin keikalle tänään?
Mietin että kun K on heidän fani, niin entäs jos K on menossa sinne? Oispa kivaa jos saisi mahdollisuuden tavata heidät. K on tykännyt Little Bigin Iliya Prusikinin viimeisimmästä insta-postauksesta, missä hänellä on seilorimekko päällä. Little Big laittoi myös stooria Helsingistä, saunasta.
Vierailija kirjoitti:
Laitan tähänkin ketjuun:
Asiasta toiseen....
Mietin että kun K on heidän fani, niin entäs jos K on menossa sinne? Oispa kivaa jos saisi mahdollisuuden tavata heidät. K on tykännyt Little Bigin Iliya Prusikinin viimeisimmästä insta-postauksesta, missä hänellä on seilorimekko päällä. Little Big laittoi myös stooria Helsingistä, saunasta.
Tommyhan on muuten tehnyt yhteistyötä LBn kanssa. Mulle tuli heti mieleen että voisko nyt olla tekeytymässä jotain K ja LB collabia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan tähänkin ketjuun:
Asiasta toiseen....
Tommyhan on muuten tehnyt yhteistyötä LBn kanssa. Mulle tuli heti mieleen että voisko nyt olla tekeytymässä jotain K ja LB collabia?
Se olisi mahtava nähdä! 👀 katsotaan, että bongataanko K:ta keikalta.. mutta hän on kyllä sen verran tunnettu, että varmaan jonkinlainen ertyisjärjestely pitäisi olla 😅
Vierailija kirjoitti:
Hesarissakin Umk:sta:
Mukana on ensijulkaisunsa tekevän artistin ysäri-dance-tanssittaja, upeaäänisen laulajan voimabiisi, indie-suosikin uran kenties hienoin kappale, kahden nimekkään artistin yllättävä duo kovalla kertsillä, räjähtävä rock-anthem maailmalla keikkailevalta bändiltä, todella intensiivinen biisi yhdeltä tämän hetken kuunnelluimmista artisteista sekä tunnetun artistin nostattava klubi-bängeri,
Ajatuksia?
Tässä omia arvauksia.
Upea ääninen laulaja: Nelli Matula tai Bee, kuunnellun artistin biisi: Behm tai Jenni Vartiainen, tunnetun artistin klubi-bängeri: Abreu tai lähtisikö Isaac Eliot (vaikea sanoa nykyimagon perusteella), indie-artisti: Pehmo-Aino tai Vahtera
Muista en oikein osaa sanoa, mutta toivon, että olisi vähemmän tunnetumpia/uusia talentteja. Jonain vuonna haluaisin nähdä Joalinin UMK:ssa. Hänellä on tosi uniikki kansainvälinen soundi ja karismaa, mutta esiintyjänä tarvitsee vielä lisää kokemusta. Ehkä vuonna 2025. Ylex-läpimurto listauksista saisi varmaan osaan vihjeitä. Siellähän Käärijäkin oli joku vuosi.
Onko umk24 isoin umk tapahtuma aikoihin
Olen samoilla linjoilla... K:n vuoksi katson UMK:sta ainakin hänen klippinsä, ja varmaan kuulen ne kappaleetkin. Mutta viisut tuntuvat liian aralta vielä... Ellei K tietenkin ole siellä :D Jotenkin minulle olisi vaikea innostua muista artisteista, ja olisi katkeran suloista nähdä joku K:n tyyppinen valloittava persoona hurmaamassa viisufaneja... esc23 on vielä sydämessäni!