Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20845)

Vierailija
341/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä eilen ehdotti sellaista iltaa Tavastialla, jossa olisi K n ja Tommyn keikat peräkkäin. Välinumerona toki heidän yhdessä vetämä icip sen kolmisen kertaa.

Jos tällainen tulisi, niin ottakaa minun kaikki rahat vaikka.

Mennäänkö jo jonottamaan?

Vierailija
342/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä eilen ehdotti sellaista iltaa Tavastialla, jossa olisi K n ja Tommyn keikat peräkkäin. Välinumerona toki heidän yhdessä vetämä icip sen kolmisen kertaa.

Minä nökötän jo täällä Tavastian edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas artistin persoona kuuluu olennaiseksi osaksi fanitusta (vaikka en sitä tehnytkään vuosikymmeniin). En ymmärrä, miten joku voi fanittaa vaikka Rihannaa tai Madonnaa kun heidän luonteensa ei ole kiinnostava.

Vierailija
344/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nökötän jo täällä Tavastian edessä.

Pystytäppä sinne teltta, minä tuon bajamajan 💪

Vierailija
345/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas artistin persoona kuuluu olennaiseksi osaksi fanitusta (vaikka en sitä tehnytkään vuosikymmeniin). En ymmärrä, miten joku voi fanittaa vaikka Rihannaa tai Madonnaa kun heidän luonteensa ei ole kiinnostava.

Mulla on tämä sama. Ja jos esimerkiksi artistilla olisi jotenkin tosi radikalisoituvalla tavalla itsestä eroavia arvoja, olisi vaikea nauttia edes musiikista.

Vierailija
346/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku kutomassa ne mätsäävät villasukat?

Vierailija
347/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta.. itselleni tulee mieleen Lana del Rey.. hänen musiikkinsa on todella hyvää, ja sitä kuulee usein tahtomattaankin.. mutta persoonana ei sytytä sellaista fanitusintoa

Vierailija
348/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi K:n keikkakuvat eivät ole itselleni yhtään mielenkiintoisia eri keikoilta, ei niissä ole koskaan mitään uutta katsottavaa.

Jokereilla sentäs vaihtuu vaatteet! En tajua miksi noista samoista kuvista joku jaksaa olla niin innoissaan.

Siis joo, on kuuma (vaikka ei edes joka kuvassa ole) ja saattaa olla se kiva hymy siellä, mutta kun ed keikalta oli täysin samat niin. . .

Mut eipä siinä, jos joku ei tarvitse niissä mitään uutta.

Vähän sama fiilis, ei kyllä pelkästään vaatteiden takia, vaan viisi tyyppiä hillumassa keskenään saa aikaan enemmän kiinnostavia tilanteita kuin yksi. Toki Kärtsälläkin lavalla tuplaajia yms, mutta vähän eri juttu.

Mulla on just päinvastoin. Mä nukahdan pystyyn Jokereiden keikkapätkistä ja kuvista, vaikka musaa jossain määrin jaksan kuunnellakin. On vaan niin perinteistä bändiestetiikkaa, ettei herätä tunteita.

Minulla on vähän samat fiilikset.. ja tämä koskee kaikkia bändejä. En ole ikinä fanittanut mitään bändiä, ja näin ulkopuolelta se meno näyttää -minulle- hyvin samankaltaiselta. Ehkä jos olisin tykästynyt johonkin jäseneen samalla tavalla kuin K:hon, ehkä näkisin bändin eri tavalla... Mutta K:n lavakarisma on -minulle- jotain todella erityistä, mitä en ole ennen nähnyt. Nämä ovat makuasiota

Mä taas en ole koskaan kokenut, että on tavallaan ok sekoittaa fanitus ja musiikki keskenään. En tosin muutenkaan ole ihminen, joka fanittaa ketään helpolla. en ikinä fanittais Käärijää - enkä Jokereita - yksittäisinä artisteina siis mennen ihmisiin, mutta K&B -saagaa aloin FANITTAA :D

Mulle bändeissä on aina ollut oleellisinta ja tärkeintä musiikki, ei ihastuminen soittajiin. Jotenkin se on minusta tosi typerää. 

En nytkään koe, että fanittamisaspekti on tuonut itselleni mitään hyvää tässä keississä, mutta niin sitä vain mukana ollaan ja voin sanoa, että rakastuin Bojaniin :) Ja nyt ainaskin vähän fanitan häntä :) Se on hassua, kun olen tuplat hänen ikäisensä! 

Mutta sairaalloisen kiinnostunut sitä on sen joka liikkeestä, mutta uskoisin näin olevan siksi, että odotan, millainen kaksikon jälleennäkeminen ja on ja sitä varten pitää olla perillä kaikesta. Niin se on sitten johtanut tällaiseen fanittamisen kaltaiseen olotilaan. Huoh.

Piti hetki miettiä, että ehdinkö jo kommentoida koska tämä on niin täydellisesti kuin mun tilanne!

Olen aina kuunnellut musiikkia, mutta en ole tiennyt enkä ole ollut kiinnostunut bändin tai artistin muusta elämästä. Lähinnä ärsyttänyt jos jotain onkin tullut tietoon.

Ja nyt, keski-ikäisenä, olen hurahtanut nimenomaan Bojaniin. Olin ja olen kiinnostunut myös Käärijästä, mutta hänen muu tekeminen alkoi kiinnostaa vasta Bojanin myötä. Enkä edelleenkään ole muiden muusta elämästä kiinnostunut kuin näiden kahden.

Mutta se on tullut uutena kaikkeen musiikin seuraamiseen, että nyt osaan etsiä instasta myös muiden lempiesiintyjien klippejä keikoilta.

Vierailija
349/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikke! Kuulolla? Tällaista toivotaan tällä kertaa.

Vierailija
350/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eihän tässä kukaan sanonutkaan, että fanittaessa ei persoona ole tärkeä. Vaan että ei artisteja tarvitse tällä tasolla fanittaa tykätäkseen musiikista ja kuunnellakseen sitä. On mullakin pari sellaista yhtyettä ollut, että tykkäsin myös bändin jätkistä, mutta en mä heistä sen ihmeemmin haaveillut. Ja siis fiilistelin etenkin lyriikoita, että täytyy olla mahtava tyyppi, kun kirjoittaa tällaista ja muukin esiintyminen (mitä vähää sai US indie-bändistä tietää aikana ennen somea) tuki artistin mahtavuutta.

Mutta että olisin suurennuslasilla seuraillut heitä missään? No way. Mä kuuntelin musiikkia.

Vierailija
351/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi K:n keikkakuvat eivät ole itselleni yhtään mielenkiintoisia eri keikoilta, ei niissä ole koskaan mitään uutta katsottavaa.

Jokereilla sentäs vaihtuu vaatteet! En tajua miksi noista samoista kuvista joku jaksaa olla niin innoissaan.

Siis joo, on kuuma (vaikka ei edes joka kuvassa ole) ja saattaa olla se kiva hymy siellä, mutta kun ed keikalta oli täysin samat niin. . .

Mut eipä siinä, jos joku ei tarvitse niissä mitään uutta.

Vähän sama fiilis, ei kyllä pelkästään vaatteiden takia, vaan viisi tyyppiä hillumassa keskenään saa aikaan enemmän kiinnostavia tilanteita kuin yksi. Toki Kärtsälläkin lavalla tuplaajia yms, mutta vähän eri juttu.

Mulla on just päinvastoin. Mä nukahdan pystyyn Jokereiden keikkapätkistä ja kuvista, vaikka musaa jossain määrin jaksan kuunnellakin. On vaan niin perinteistä bändiestetiikkaa, ettei herätä tunteita.

Minulla on vähän samat fiilikset.. ja tämä koskee kaikkia bändejä. En ole ikinä fanittanut mitään bändiä, ja näin ulkopuolelta se meno näyttää -minulle- hyvin samankaltaiselta. Ehkä jos olisin tykästynyt johonkin jäseneen samalla tavalla kuin K:hon, ehkä näkisin bändin eri tavalla... Mutta K:n lavakarisma on -minulle- jotain todella erityistä, mitä en ole ennen nähnyt. Nämä ovat makuasiota

Mä taas en ole koskaan kokenut, että on tavallaan ok sekoittaa fanitus ja musiikki keskenään. En tosin muutenkaan ole ihminen, joka fanittaa ketään helpolla. en ikinä fanittais Käärijää - enkä Jokereita - yksittäisinä artisteina siis mennen ihmisiin, mutta K&B -saagaa aloin FANITTAA :D

Mulle bändeissä on aina ollut oleellisinta ja tärkeintä musiikki, ei ihastuminen soittajiin. Jotenkin se on minusta tosi typerää. 

En nytkään koe, että fanittamisaspekti on tuonut itselleni mitään hyvää tässä keississä, mutta niin sitä vain mukana ollaan ja voin sanoa, että rakastuin Bojaniin :) Ja nyt ainaskin vähän fanitan häntä :) Se on hassua, kun olen tuplat hänen ikäisensä! 

Mutta sairaalloisen kiinnostunut sitä on sen joka liikkeestä, mutta uskoisin näin olevan siksi, että odotan, millainen kaksikon jälleennäkeminen ja on ja sitä varten pitää olla perillä kaikesta. Niin se on sitten johtanut tällaiseen fanittamisen kaltaiseen olotilaan. Huoh.

Piti hetki miettiä, että ehdinkö jo kommentoida koska tämä on niin täydellisesti kuin mun tilanne!

Olen aina kuunnellut musiikkia, mutta en ole tiennyt enkä ole ollut kiinnostunut bändin tai artistin muusta elämästä. Lähinnä ärsyttänyt jos jotain onkin tullut tietoon.

Ja nyt, keski-ikäisenä, olen hurahtanut nimenomaan Bojaniin. Olin ja olen kiinnostunut myös Käärijästä, mutta hänen muu tekeminen alkoi kiinnostaa vasta Bojanin myötä. Enkä edelleenkään ole muiden muusta elämästä kiinnostunut kuin näiden kahden.

Mutta se on tullut uutena kaikkeen musiikin seuraamiseen, että nyt osaan etsiä instasta myös muiden lempiesiintyjien klippejä keikoilta.

Samiiis..! 

Se kelle vastasit :)

Vierailija
352/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanittamisella käsitteenä on tosi ikävä leima nykyään. Itse olen fanittanut useampaakin asiaa elämäni aikana, mut monella on käsitys että fanittaminen tarkoittaa ilmiötä, joka riistäytyy käsistä. Eli ns. kaikki superfanit tai yksityiselämän stalkkaajat. Vaikka fanittamisen tarkoitus ei ole se.

Vierailija
353/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös huvittaa, kun näissä ketjuissa joku pari kertaa tuli opastamaan, että ei sitten halua, että fanitus täällä päin menee K-popin kaltaiseksi. Kun mun silmissä tää nykymenokin on jo ihan liian olettavaa, esim. että Bojanin pitäis olla somessa koko ajan tms. 

Siis ehtihän minullekin tulla häntä kova ikävä ja se eilinen Jokereiden videopostaus oli kuin vettä janoisille huulille aavikolla, mutta en kyllä tee päätelmiä artistin mistään voinnista tai ihmissuhteista minkään instan takia ja minusta on hassua lähetellä heille tonnikaupalla jotain omia piirustuksia ja klippejä ja koruja. Onhan tuollaista fanikrääsää kai ollut aina, mutta en itse sellaiselle kyllä syty.

Ja siis K-pop kuviossa ongelma oli ymmärtääkseni se artisteilta vaadittu fan service, ei nämä lahjat sun muut, mutta on näissäkin ketjuissa välillä ollut sellaista fan service pettymystä ilmassa, että minua ihmetyttää. 

No, ei nyt onneksi ihan viime aikoina ole ollut. Ehkä ne tyypit menivät fanittamaan joitain servaavampia (pun intended)!

Vierailija
354/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K lla tänään keikka kello 21, Jokereilla taisi olla kello 23 jälkeen. Huomenna K lla ei varsinaisesti ole keikkaa, on lapsille tarkoitettu meet + greet ja esittää sivujen ohjelman mukaan vain cha cha cha. Saattaakin olla viimeisiä kertoja, kun on lapsille tällaisia.

Niin ja Tommyn keikka alkaa huomenna meidän aikaa puoli yksi yöllä.

Vierailija
355/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua myös huvittaa, kun näissä ketjuissa joku pari kertaa tuli opastamaan, että ei sitten halua, että fanitus täällä päin menee K-popin kaltaiseksi. Kun mun silmissä tää nykymenokin on jo ihan liian olettavaa, esim. että Bojanin pitäis olla somessa koko ajan tms. 

Siis ehtihän minullekin tulla häntä kova ikävä ja se eilinen Jokereiden videopostaus oli kuin vettä janoisille huulille aavikolla, mutta en kyllä tee päätelmiä artistin mistään voinnista tai ihmissuhteista minkään instan takia ja minusta on hassua lähetellä heille tonnikaupalla jotain omia piirustuksia ja klippejä ja koruja. Onhan tuollaista fanikrääsää kai ollut aina, mutta en itse sellaiselle kyllä syty.

Ja siis K-pop kuviossa ongelma oli ymmärtääkseni se artisteilta vaadittu fan service, ei nämä lahjat sun muut, mutta on näissäkin ketjuissa välillä ollut sellaista fan service pettymystä ilmassa, että minua ihmetyttää. 

No, ei nyt onneksi ihan viime aikoina ole ollut. Ehkä ne tyypit menivät fanittamaan joitain servaavampia (pun intended)!

Musta lahjojen antaminen on ihan ok ja kivakin. Sen sijaan niiden heittely missään nimessä ei, eikä nyt mitään ihan älytöntä tarvitsisi.

Vierailija
356/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K lla tänään keikka kello 21, Jokereilla taisi olla kello 23 jälkeen. Huomenna K lla ei varsinaisesti ole keikkaa, on lapsille tarkoitettu meet + greet ja esittää sivujen ohjelman mukaan vain cha cha cha. Saattaakin olla viimeisiä kertoja, kun on lapsille tällaisia.

Miten se voi olla, vaikka Kazakstan varmaan on meitä edellä kellonajoissa? Aamuyölläkö se niille paikallisille esiintyy?

Vierailija
357/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-popin fanitus on kyllä omaa luokkaansa.. siihen kuuluu juuri tuon oman idolin "suojeleminen" mutta hänen yksityiselämänsä loukkaaminen, tunteet siitä että oikeasti tunnet hänet kuin omat taskusi jne. Itse yritän pitää oman fanitukseni juurikin artistin itse antaman julkisen sisällön rajoissa. Tietenkin meitä kiinnostaa, mutta pitää muistaa myös kunnioittaa artisteja 💚

Vierailija
358/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen joka aamu tällaisen tiedotteen.

Helkkari näiden ulkomaalaisten seurattavien ja heidän keikka kellonaikojensa kanssa. K n kello 21 on mulle jo myöhä.

Vierailija
359/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta lahjojen antaminen on ihan ok ja kivakin. Sen sijaan niiden heittely missään nimessä ei, eikä nyt mitään ihan älytöntä tarvitsisi.

K on pyhittänyt huoneen fanikamoillr, joten ei ne ainakaan roskiin mene 💚

Vierailija
360/20845 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, vaikka K onkin varmaan jättämässä lapsiartistiviittansa, että ihailen sitä, miten se pystyy vetämään samaan aikaan ehkä Suomen tabuimmaksi oletetun videon kuvauksia ja seuraavaksi menemään ihan huipputyyppinä lasten luokse viihdyttämään ja nostattamaan lasten tunnelmaa!