Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20845)

Vierailija
2561/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää mulle mikä saa ihmisen kirjoittamaan tähän k:n kuumimmista kuumimpaan tiktok videoon b:sta?!? Mä en ymmärrä sitä että onko nämä k:n faneja oikeasti vai mitä he oikein ovat? Miksi seuraavat k:ta jos sisältö ei miellytä?

Mä luulen että suurin osa niistä sanoo sen "voi Bojan parkaa/mutta Bojan/Bojan itkee" silleen vitsinä/meeminä, eivätkä ihan tajua että se on jo vähän kulunut juttu. Nuorta porukkaa, levy jää päälle, ei katsota mitä muut on kommentoineet ensin ja luullaan olevansa nokkelia.

Kyllähän porukka tuosta itse kontentista tykkää, katselukertoja jo jotain 70k ja tykkäyksiä yli 10k, ei huono rationi.

Mutta oikeasti Bojanista on jo varmaan aika kiusallista että se ei millään näytä pääsevän eroon tästä meemistatuksestaan K:n surkuteltavana sidekickinä, nyt joutuu vielä pakotetuksi kahden kaoottisen alt-räppärin sivuvitsiksi fanikuntansa puolesta. Joo, joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön, ja koko bändi sai valtavasti nostetta K:n takia, mutta ei B varmaan aavistanut että K:n kanssa leikittely viisuissa+tavastialla johtaisi tällaiseen tilanteeseen jossa hänen koko persoonansa ja musiikillinen työnsä+bändi joutuisi melkein kokonaan alistetuksi K-shippailun alle fandomeissa. Varsinkin siis maansa ulkopuolella, jonne haluaisivat tähdätä.

Esim tumblrssa valtaosa suosituista K-postauksista on ihan vaan puhdasta K ja K-crew aiheisia. Mutta käänteisesti valtaosa suosituista B ja JO postauksia on K-aiheisia. Jos itse olisin muusikko/osa bändiä tässä vaiheessa rupeaisi jo vähän harmittamaan että tällainen alisteinen asetelma on tullut, ja jopa jatkuu yhtä kiihkeänä vaikka sen päääasiallinen kohde, eli B, on poistunut somesta.

Olisikin mielenkiintoista tietää kuinka paljon koko k:n fanikunnasta (Suomessa ja ulkomailla) on näitä k&b shippaajia. Kuinka suuresta ilmiöstä puhutaan vai ovatko kokonaisuudessaan kuitenkin marginaalissa? Vai ovatko pieni mutta näkyvä ja äänekäs porukka?

Ihan pelkästään siltä pohjalta että K:n somekanavien seuraajamäärät on monenkertaiset JO:n seuraajiin, voi heti sanoa että valtaosa ainakaan K:n faneista ei ole vähääkään kiinnostuneet JO/B jutuista. Veikkaan että kyseessä on näkyvä ja äänekäs, ja tunteiltaan intensiivinen pieni osa.

Vierailija
2562/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tänne on muut kuin K/T shipit tervetulleita? K/B, Jan/Nace, K/Johannes?

Ovat toki! mukaan vaan :D Nyt on vain ollut T/K rintamalla paljon puhuttavaa, mutta muutkin asiat mahtuvat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö tänne on muut kuin K/T shipit tervetulleita? K/B, Jan/Nace, K/Johannes?

Tottakai!

Vierailija
2564/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää mulle mikä saa ihmisen kirjoittamaan tähän k:n kuumimmista kuumimpaan tiktok videoon b:sta?!? Mä en ymmärrä sitä että onko nämä k:n faneja oikeasti vai mitä he oikein ovat? Miksi seuraavat k:ta jos sisältö ei miellytä?

Mä luulen että suurin osa niistä sanoo sen "voi Bojan parkaa/mutta Bojan/Bojan itkee" silleen vitsinä/meeminä, eivätkä ihan tajua että se on jo vähän kulunut juttu. Nuorta porukkaa, levy jää päälle, ei katsota mitä muut on kommentoineet ensin ja luullaan olevansa nokkelia.

Kyllähän porukka tuosta itse kontentista tykkää, katselukertoja jo jotain 70k ja tykkäyksiä yli 10k, ei huono rationi.

Mutta oikeasti Bojanista on jo varmaan aika kiusallista että se ei millään näytä pääsevän eroon tästä meemistatuksestaan K:n surkuteltavana sidekickinä, nyt joutuu vielä pakotetuksi kahden kaoottisen alt-räppärin sivuvitsiksi fanikuntansa puolesta. Joo, joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön, ja koko bändi sai valtavasti nostetta K:n takia, mutta ei B varmaan aavistanut että K:n kanssa leikittely viisuissa+tavastialla johtaisi tällaiseen tilanteeseen jossa hänen koko persoonansa ja musiikillinen työnsä+bändi joutuisi melkein kokonaan alistetuksi K-shippailun alle fandomeissa. Varsinkin siis maansa ulkopuolella, jonne haluaisivat tähdätä.

Esim tumblrssa valtaosa suosituista K-postauksista on ihan vaan puhdasta K ja K-crew aiheisia. Mutta käänteisesti valtaosa suosituista B ja JO postauksia on K-aiheisia. Jos itse olisin muusikko/osa bändiä tässä vaiheessa rupeaisi jo vähän harmittamaan että tällainen alisteinen asetelma on tullut, ja jopa jatkuu yhtä kiihkeänä vaikka sen päääasiallinen kohde, eli B, on poistunut somesta.

Olisikin mielenkiintoista tietää kuinka paljon koko k:n fanikunnasta (Suomessa ja ulkomailla) on näitä k&b shippaajia. Kuinka suuresta ilmiöstä puhutaan vai ovatko kokonaisuudessaan kuitenkin marginaalissa? Vai ovatko pieni mutta näkyvä ja äänekäs porukka?

No kyllähän Jokereiden ja K:n fanikunta risteää paljon ja se johtuu juuri tuosta Euroviisu bromancesta ja shippauksesta. Esimerkiksi Twitterissä on aika vähän K fanitilejä, jotka eivät toisi esiin lainkaan Bojania ja Jokereita ja vice versa.

Vierailija
2565/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hän on Käärijä. Ymmärrätkö? J-kirjain tuolla välissä. Opettele kirjoittamaan, sääliö!

Vierailija
2566/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, hän on Käärijä. Ymmärrätkö? J-kirjain tuolla välissä. Opettele kirjoittamaan, sääliö!

Puuttuva J meidät pelastaa!

Vierailija
2567/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä K&T on niin ihanan kevyttä seurattavaa, ei mitään painavaa tunnelastia mukana, vaan voi ottaa popparit esiin ja katsoa, kun pojat tekee ammattitaitoista viihdettä.

Joo, kiva kun siillä pääsee vähän etäämmälle viisutaakoista (K vs Loreen draamat, bolerot, lapsiystvällisyys) kun T on ihan eri musasuunnasta oleva henkilö kuin viisut, ja koko biisi ja T: kanssa häärääminen tuntuu eräänlaiseltä hyväntahtoiselta "kiitos kaikille, oli kivaa, mutta nyt mennään eteenpäin"-viesti viisuyleisölle. Olisi jotenkin tosi ankeaa jos tämä olisi ollut yhteisbiisi jonku viisu-liitännäisen artistin kanssa, vaikka olisi joku tosi tunnettu. Nyt tuntuu että T oli oikeasti paras mahdollinen pari tähän juttuun.

Ja on niin kiva tietää että K saa tehdä tällaista pitkään fanittaman idolinsa kanssa, ja kyseinen idoli on vielä ihan täysillä messissä, eikä silleen että "joo, voin mä jotain tehdä jos jaksan. Mikä sun nimi olikaan?". Siis ajatelkaa mikä unelmien täyttymys K:lle! Varmaan parempi kuin mitä edes viisuvoitto olisi ollut.

Vierailija
2568/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, tuossa sanassa on J????

T: ääliö

Vierailija
2569/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala! Selaisin n. 750 kommenttia k&t TikTok videosta ja kyllä niistä n. 95% on b:stä eli satojahan noita shippaajia on. En osaa nähdä noita kommentteja vitseinä vaan itkunaamoja täynnä olevien lasten/nuorten aitoina reaktioina. Ehkä pidän tätä isompana juttuna kun onkaan, mutta minusta noi kommentit on kamalaa luettavaa.

Vierailija
2570/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä K&T on niin ihanan kevyttä seurattavaa, ei mitään painavaa tunnelastia mukana, vaan voi ottaa popparit esiin ja katsoa, kun pojat tekee ammattitaitoista viihdettä.

Joo, kiva kun siillä pääsee vähän etäämmälle viisutaakoista (K vs Loreen draamat, bolerot, lapsiystvällisyys) kun T on ihan eri musasuunnasta oleva henkilö kuin viisut, ja koko biisi ja T: kanssa häärääminen tuntuu eräänlaiseltä hyväntahtoiselta "kiitos kaikille, oli kivaa, mutta nyt mennään eteenpäin"-viesti viisuyleisölle. Olisi jotenkin tosi ankeaa jos tämä olisi ollut yhteisbiisi jonku viisu-liitännäisen artistin kanssa, vaikka olisi joku tosi tunnettu. Nyt tuntuu että T oli oikeasti paras mahdollinen pari tähän juttuun.

Ja on niin kiva tietää että K saa tehdä tällaista pitkään fanittaman idolinsa kanssa, ja kyseinen idoli on vielä ihan täysillä messissä, eikä silleen että "joo, voin mä jotain tehdä jos jaksan. Mikä sun nimi olikaan?". Siis ajatelkaa mikä unelmien täyttymys K:lle! Varmaan parempi kuin mitä edes viisuvoitto olisi ollut.

Eikö joku kirjoittanut q&a:sta, että koko collab oli peräti Tn aloitteesta. entistä siistimpää.

Vierailija
2571/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...sääliö? 😂

Vierailija
2572/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala! Selaisin n. 750 kommenttia k&t TikTok videosta ja kyllä niistä n. 95% on b:stä eli satojahan noita shippaajia on. En osaa nähdä noita kommentteja vitseinä vaan itkunaamoja täynnä olevien lasten/nuorten aitoina reaktioina. Ehkä pidän tätä isompana juttuna kun onkaan, mutta minusta noi kommentit on kamalaa luettavaa.

Jep.. yäks! Mutta toivon että K jatkaa tätä postaamista! Siedätyshoitoa shippaajille, aika kuluu ja projektit vaihtuvat! 

Vierailija
2573/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...sääliö? 😂

Minä en ole ainoa jonka pitää opetella kirjoittamaan :D

Vierailija
2574/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Tommy homma on selvää näyttelyä, en ymmärrä, miten joku näkee jotain kemiaa tässä, paljon aidompi yhteys B:n kanssa, en pysty shippaan kuin K&B

Vierailija
2575/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...sääliö? 😂

säälittävä ääliö?

Vierailija
2576/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...sääliö? 😂

Minä en ole ainoa jonka pitää opetella kirjoittamaan :D

Tää osu kyllä hienosti omaan nilkkaan! 🤣

Vierailija
2577/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että mitä jos olet treffeillä jonkun kivan tyypin kanssa ja päädytte sitten viettämään iltaa kotiisi. Siirrytte makkarin puolella ja vasta sitten muistat, että makkarisi kattoa ja seiniä koristaa Luluxan maalaukset Käärijästä ja Bojanista.

Vierailija
2578/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteepi muute viestejä molemmista ketjuista. Ilta-änkyrällä taitaa olla kova kiire.

Vierailija
2579/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahlasin myös kommentteja läpi ja suurin osa kuulosti silti läpältä mun korvaan eli ei siellä tosissaan porukka ole tuomitsemassa ja kauhistelemassa. Lähinnä sillai puoliksi vitsillä, että "Bojan has left the chat" ja "What about Bojan?", kun K hommailee suihkussa Tommyn kanssa.

Vierailija
2580/20845 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän Jokereiden ja K:n fanikunta risteää paljon ja se johtuu juuri tuosta Euroviisu bromancesta ja shippauksesta. Esimerkiksi Twitterissä on aika vähän K fanitilejä, jotka eivät toisi esiin lainkaan Bojania ja Jokereita ja vice versa.

Mutta 9999.9% faneista ei pyöritä fanitilejä, siihen puuhaan tarvitaan tietynlainen intensiivisyys ja pakkomielle. Juuri sellainen pakkomielle joka kumpuaa shippikulttuurista. Pyrkimys analysoida kummankaan oikeaa fanikuntaa (eli musiikin kuuntelijoita) twitterin fanitilejen pohjalta on siis äärimmäisen harhaanjohtavaa. Oikeasti, miten monta noista edes kuuntelisivat kummankaan musiikkia ellei heillä olisi shipattavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän