Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Vierailija kirjoitti:
käärijän menestyksellä ei oo mitään tekemistä suomenkielisyyden kanssa, vaan sen kanssa että se oli toissavuoden euroviisujen meemibiisi lol
meemibiisi my ass. Tiedätkö muuten, että silloin viisujen aikoihin mm. yksi jenkkiläinen musikologi teki oikein syväanalyysin tosta biisistä ja kehui sen rakenetta ja analysoi tarkkaan sitä kokonaisuutta, erityisesti ylisti sitä, miten oikeasti hyvin tehty biisi on. Toi juttu julkaistiin ihan arvostetussa lehdessä kaikenlisäksi.
Ja et nyt tainnut ymmärtää mitä sanoin suomenkielisyydestä... Kai ymmärrät, että suomenkielistä musiikkia ei ole helppo viedä ulkomaille ihan sen takia, että kukaan ei ymmärrä sanoja. Yleensä suomalaiset bändit yms. kiertää maailmalla enkunkielisellä musalla. Tajuatko, että se on helpompi vastaanottaa. Kärtsyn menestystä on just se, että hänellä on kuuntelijoita ja faneja Euroopassa, jotka tulee keikoille siitä huolimatta, että biisit on suomenkielisiä.
Väännänkö ratakiskosta seuraavaksi.
Käärijä on juuri sitä, mitä musiikkiteollisuus nykyään on: pinnallista, laskelmoitua ja täysin sisällötöntä. "Cha Cha Cha" on pelkkä meemibiisi, joka ei kestä tarkempaa kuuntelua. Suosion taustalla ei ole lahjakkuus, vaan markkinointikoneisto ja hetkellinen buumi. Suomenkielinen musiikki voi menestyä ilman kikkailuja, mutta Käärijä ei ole muuta kuin läpimainostettu ilmiö, joka ei jää historiaan musiikillisena merkkipaaluna.
Miksei se opettele paremmin enkkua, jotta sais oikeasti normaali kokoisen venuen?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata noille trolleille vastailla edes. Siellä ne sormet nihkeinä näppäimistöllä haukkuu muita, kun tietää tasan tarkkaan, että he ei tule itse koskaan saavuttamaan elämässään edes murto-osaa siitä, mitä Kärtsä. Nytkin K vetää keikkaa Puolan faneilleen, nauttii elämästään ja siitä mitä on saavuttanut. Trolleilla ainut ilo on muiden arvostelu ja mammapalstalaisten huomion saaminen hetkeksi. Onhan se oikeastaan aika surullista.
Jep, täällä kyllä huomaa aika selkeästi syrjäytymisen ja mielenterveyden ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata noille trolleille vastailla edes. Siellä ne sormet nihkeinä näppäimistöllä haukkuu muita, kun tietää tasan tarkkaan, että he ei tule itse koskaan saavuttamaan elämässään edes murto-osaa siitä, mitä Kärtsä. Nytkin K vetää keikkaa Puolan faneilleen, nauttii elämästään ja siitä mitä on saavuttanut. Trolleilla ainut ilo on muiden arvostelu ja mammapalstalaisten huomion saaminen hetkeksi. Onhan se oikeastaan aika surullista.
Trollit ei ole syynä kritiikkiin, vaan se, että Käärijä on saanut huomiota lähinnä meemikulttuurista eikä musiikillisesta arvostuksesta. Se, että hän kiertää ja nauttii hetkestä, ei tee hänestä automaattisesti taiteellista huipputason artistia. Suosio ei ole tae laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, täällä kyllä huomaa aika selkeästi syrjäytymisen ja mielenterveyden ongelmat.
Tällainen kommentti on paitsi perusteeton, myös täysin toisten ihmisten aliarvioimista. Mielipiteitä ja kritiikkiä voi esittää ilman, että lankeaa alentaviin ja loukkaaviin yleistyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kärtsän ura on kyllä hiipunut uskomattoman nopeasti. Nopeasta katoaa maine ja suosio, ei voi muuta sanoa.
Ootko sä se sama tyyppi, joka aiemmin päivällä teki oikein erillisen ketjun Käärijän mollaamiselle?
Käärijä on juuri sitä, mitä musiikkiteollisuus nykyään on: pinnallista, laskelmoitua ja täysin sisällötöntä. "Cha Cha Cha" on pelkkä meemibiisi, joka ei kestä tarkempaa kuuntelua. Suosion taustalla ei ole lahjakkuus, vaan markkinointikoneisto ja hetkellinen buumi. Suomenkielinen musiikki voi menestyä ilman kikkailuja, mutta Käärijä ei ole muuta kuin läpimainostettu ilmiö, joka ei jää historiaan musiikillisena merkkipaaluna.
Nyt sitten tuli veetin iskä paikalle. Joka ainoa sana tossa kirjoituksessa paljastaa sen, että et tiedä Kärtsästä yhtään mitään, etkä hänen biiseistään tai muustakaan. Turhaa pätemistä sulta, kun et ymmärrä kuitenkaan. Heippa sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan mieletön meno näyttää olevan tuolla Krakovassa! Hienoa, että puolalaiset fanit pääsivät vihdoin kokemaan Kärtsän keikan. :D Te tänne jostakin ilmaantuneet Kärtsän vähättelijät, hyvää joulua vaan teillekin ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen!
Suosion ja hetkellisten keikkojen takana ei ole mitään todellista musiikillista arvoa. Kärtsän menestys perustuu vain pinnallisiin ilmiöihin, ei kestävään taiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käärijän menestyksellä ei oo mitään tekemistä suomenkielisyyden kanssa, vaan sen kanssa että se oli toissavuoden euroviisujen meemibiisi lol
meemibiisi my ass. Tiedätkö muuten, että silloin viisujen aikoihin mm. yksi jenkkiläinen musikologi teki oikein syväanalyysin tosta biisistä ja kehui sen rakenetta ja analysoi tarkkaan sitä kokonaisuutta, erityisesti ylisti sitä, miten oikeasti hyvin tehty biisi on. Toi juttu julkaistiin ihan arvostetussa lehdessä kaikenlisäksi.
Ja et nyt tainnut ymmärtää mitä sanoin suomenkielisyydestä... Kai ymmärrät, että suomenkielistä musiikkia ei ole helppo viedä ulkomaille ihan sen takia, että kukaan ei ymmärrä sanoja. Yleensä suomalaiset bändit yms. kiertää maailmalla enkunkielisellä musalla. Tajuatko, että se on helpompi vastaanottaa. Kärtsyn menestystä on just se, että hänellä on kuuntelijoita ja faneja Euroopassa, jot
Kylläpä sinua harmittaa K:n menestys. Kateus ja katkeruus toisen saavutuksista oikein tihkuu kirjoituksestasi. Tiedätkö, K ei ole se ongelma vaan sinä itse. Tee jotain elämällesi niin ei tarvitse muiden tekemisiä kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollit ei ole syynä kritiikkiin, vaan se, että Käärijä on saanut huomiota lähinnä meemikulttuurista eikä musiikillisesta arvostuksesta. Se, että hän kiertää ja nauttii hetkestä, ei tee hänestä automaattisesti taiteellista huipputason artistia. Suosio ei ole tae laadusta.
Itse omasta brändistähän hän on tehnyt yhden ison meemin, niin en ymmärrä miksi tulee yllätyksenä että fanikuplan ulkopuolella hänet nähdään pelkkänä meeminä, eikä minään muka vakavana artistina edustamassa suomenkielen yms.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vain jokin jättiskandaali pystyyn. Seiska lehti repii otsikoita ja levyt myy. Ja keikkoja tulee lisää
Juuri näin. Skandaalit ja provokaatio myyvät nykyään paremmin kuin musiikki. Käärijän OnlyFans-tili on täydellinen esimerkki siitä, kuinka halpa huomiokulttuuri ja rahastus vievät taiteen edelle. Se, että joutuu turvautumaan tällaiseen, kertoo kaiken tarpeettomasta pinnallisuudesta ja syvällisyyden puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttäviä nää trollit mut pakko olla samaa mieltä (tosi vasten tahtoani), että 900 on oikeesti aika mini venue, eikä oo mitenkään ihmeellistä saada täyteen ulkkarina omalla kielellä (anteeks, oon tapahtuma alalla 😣😔) Ei sillä että sillä olisi mitään väliä käärijän menestyksen kannalta.
Itse olen katsonut minkälaisissa paikoissa muut suomalaiset artistit keikkailevat ulkomailla, niin ei tuo Krakovan keikkapaikka mitenkään pieni ole, vaikka se noista kolmesta Kärtsän Puolan keikkapaikoista onkin pienin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten tuli veetin iskä paikalle. Joka ainoa sana tossa kirjoituksessa paljastaa sen, että et tiedä Kärtsästä yhtään mitään, etkä hänen biiseistään tai muustakaan. Turhaa pätemistä sulta, kun et ymmärrä kuitenkaan. Heippa sullekin.
On kyllä melkoisen naiivia väittää, että kritiikki olisi pelkkää pätemistä, koska ei fanita samaa ilmiötä. Kärtsä ei ole suojassa kritiikiltä, vaikka joku yrittäisi väittää toisin. Se, että ei ostaisi jokaista hetken huumaa ja pintaliitoa, ei tarkoita, että ei ymmärtäisi musiikista tai taiteesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et edes tiedä mitä meemikulttuuri tarkoittaa. K ei ollut meemi vaan ilmiö, joka meni läpi Suomen ja Viisuyleisön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja et nyt tainnut ymmärtää mitä sanoin suomenkielisyydestä... Kai ymmärrät, että suomenkielistä musiikkia ei ole helppo viedä ulkomaille ihan sen takia, että kukaan ei ymmärrä sanoja. Yleensä suomalaiset bändit yms. kiertää maailmalla enkunkielisellä musalla. Tajuatko, että se on helpompi vastaanottaa. Kärtsyn menestystä on just se, että
On helppo väittää, että kritiikki perustuu kateuteen, kun ei haluta kohdata totuutta. Käärijän menestys ei ole ongelma itsessään, vaan se, että se perustuu pinnallisuuteen ja hetkellisiin ilmiöihin, ei aidolle taiteelle. En kadehdi, vaan kyseenalaistan kulttuurin, joka nostaa tällaiset ilmiöt korkealle ilman syvällistä sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttäviä nää trollit mut pakko olla samaa mieltä (tosi vasten tahtoani), että 900 on oikeesti aika mini venue, eikä oo mitenkään ihmeellistä saada täyteen ulkkarina omalla kielellä (anteeks, oon tapahtuma alalla 😣😔) Ei sillä että sillä olisi mitään väliä käärijän menestyksen kannalta.
Itse olen katsonut minkälaisissa paikoissa muut suomalaiset artistit keikkailevat ulkomailla, niin ei tuo Krakovan keikkapaikka mitenkään pieni ole, vaikka se noista kolmesta Kärtsän Puolan keikkapaikoista onkin pienin.
Meinasin siis päinvastoin. Eli miten ulkkari artistit (erityisesti ei ne kovin isoja kieliä edustavat) esiintyy Suomessa. Ei mulla ulkomailta oo kokemusta, täältä vaan 😅😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin siis päinvastoin. Eli miten ulkkari artistit (erityisesti ei ne kovin isoja kieliä edustavat) esiintyy Suomessa. Ei mulla ulkomailta oo kokemusta, täältä vaan 😅😆
No mitä nämä bändit on on, joita tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kommentti on paitsi perusteeton, myös täysin toisten ihmisten aliarvioimista. Mielipiteitä ja kritiikkiä voi esittää ilman, että lankeaa alentaviin ja loukkaaviin yleistyksiin.
Ei vaan ihan validi. Elämäänsä tyytyväiset ja normaalin sosiaalisen elämän omaavat ei hakeudu faniketjuihin purkamaan omaa katkeruuttaan haukkumalla artistia. Eikä he edes seuraa artisteja, joista ei ole kiinnostuneet tai käytä aikaansa heidän haukkumiseen, vaan keskittyy asioihin, joista saa hyvää mieltä. Se, että et itse tajua oman käytöksesi toksisuutta, kertoo juuri siitä, että ongelmia on.
Kertoo paljon faneista kun ei osata edes artistin nimeä kirjoittaa oikein.