Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20844)

Vierailija
20121/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmäilin läpi Papermagazinen insta-kuvia, eivätkä ne herättäneet halua tutustua niihin paremmin ja tarkemmin. Suurin osa näyttää olevan suomalaiselle täysin tuntemattomia tyyppejä. Lehti ilmestyy nykyään enää neljä kertaa vuodessa.

Ai suomalaisille ovat tuntemattomia Doja Cat, Halsey, Tove Lo, Kylie Minogue, Kim Petras, Tate McRae, Lady Gaga, Paris Hilton jne. Siis noihan on supertähtiä. Oli siellä toki jotain pienempiäkin nimiä ja miehiäkin, mutta nämä nyt nopeasti bongasin.

Tunnistin Hiltonin kuvasta, en muita.  Doja Cat tai Halsey eivät sano edes niminä mitään.

Taidat olla vanhempaa ikäluokkaa sitten. Kyllä nuo nuoremmille ovat tuttuja.

Vierailija
20122/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmäilin läpi Papermagazinen insta-kuvia, eivätkä ne herättäneet halua tutustua niihin paremmin ja tarkemmin. Suurin osa näyttää olevan suomalaiselle täysin tuntemattomia tyyppejä. Lehti ilmestyy nykyään enää neljä kertaa vuodessa.

Ai suomalaisille ovat tuntemattomia Doja Cat, Halsey, Tove Lo, Kylie Minogue, Kim Petras, Tate McRae, Lady Gaga, Paris Hilton jne. Siis noihan on supertähtiä. Oli siellä toki jotain pienempiäkin nimiä ja miehiäkin, mutta nämä nyt nopeasti bongasin.

Tunnistin Hiltonin kuvasta, en muita.  Doja Cat tai Halsey eivät sano edes niminä mitään.

Tosin minä, joka noita tuossa luettelin aiemmin, taidan olla jo mummoikäinen, vaikken itseäni sellaiseksi tunnista. Itselläni jäi popkulttuurin seuraaminen vähiin ruuhkavuosina, mutta myöhemmin olen taas kiinnostunut seuraamaan musiikkia aika laajalla skaalalla. (ts. ei aina ole ikäkysymys)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20123/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä, että iästä riippumatta pitää kyllä olla aika kiven alla elänyt, mikäli ei ole edes kuullut Lady Gagasta.

Vierailija
20124/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sex = Money on vihdoinkin ylittänyt Spottarissa miljoonan rajan!

Vierailija
20125/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sex = Money on vihdoinkin ylittänyt Spottarissa miljoonan rajan!

Ylittyi jo eilen, tänään ei ole vielä päivittyneet uudet lukemat.

Vierailija
20126/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän sitten menee nuoremman ikäluokan raja. Taidan olla väliinputoaja kun mullekaan nuo ei sano mitään, vaikka en usko olevani "vanhempaa ikäluokkaa". Ärsyttää tää iänikuinen ikäluokkajaottelu.

En seuraa julkkiksia tai musiikkiskeneä yleisesti, joten siksi en ehkä monesta tiedä mitään. Seuraan vain niitä harvoja ja valittuja jotka mua ihan tosissaan kiinnostaa.

Vierailija
20127/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missähän sitten menee nuoremman ikäluokan raja. Taidan olla väliinputoaja kun mullekaan nuo ei sano mitään, vaikka en usko olevani "vanhempaa ikäluokkaa". Ärsyttää tää iänikuinen ikäluokkajaottelu.

En seuraa julkkiksia tai musiikkiskeneä yleisesti, joten siksi en ehkä monesta tiedä mitään. Seuraan vain niitä harvoja ja valittuja jotka mua ihan tosissaan kiinnostaa."

Ei tämä minunkaan mielestäni ole mikään ikäkysymysasia. Itseäni lähinnä ihmetytti se väite, että "Suurin osa näyttää olevan suomalaiselle täysin tuntemattomia tyyppejä." Hassua väittää näin sen takia, ettei itse näitä kyseisiä henkilöitä tiedä. Todennäköisesti suuri osa suomalaisista on kuitenkin kuullut esimerkiksi Lady Gagasta tai Kylie Minoguesta.

Vierailija
20128/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän myöhäisherännyt K:n levyn suhteen, mutta PC on ihan mahtava kokonaisuus. Olen nyt kuunnellut sitä luupilla pari päivää ja se paranee koko ajan. Pakko ihailla K:n monipuolista äänenkäyttöä biiseissä. Yllättäen levyn suosikeiksi on nousseet Ready to go ja Takavoltti jopa ohi Autiomaan, jota aluksi enemmän kuuntelin. 

Vierailija
20129/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin olen joka vuosi jossain määrin seuraillut tätä Naurumaratonia, mutta tänä vuonna näin Käärijä-fanina tää on tuntunut erityisen kotoisalta. On ollut Käärijää vierailijana, on soitettu Autiomaata, Mic Maccia, Trafikia ja Fantastista, annettu huutokaupattavaksi K:n €viisu t-paitaa ja muutenkin Käärijä mainittu moneen kertaan, ja chatissa myös näkynyt välillä Sonny kirjoittelemassa, ja ties mitä muuta 😊

Tänä vuonna myös ensimmäistä kertaa itse osallistuin lahjoittamalla, täytyy sanoa että on K:n ansiota 😊

Vierailija
20130/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Missähän sitten menee nuoremman ikäluokan raja. Taidan olla väliinputoaja kun mullekaan nuo ei sano mitään, vaikka en usko olevani "vanhempaa ikäluokkaa". Ärsyttää tää iänikuinen ikäluokkajaottelu.

En seuraa julkkiksia tai musiikkiskeneä yleisesti, joten siksi en ehkä monesta tiedä mitään. Seuraan vain niitä harvoja ja valittuja jotka mua ihan tosissaan kiinnostaa."

Ei tämä minunkaan mielestäni ole mikään ikäkysymysasia. Itseäni lähinnä ihmetytti se väite, että "Suurin osa näyttää olevan suomalaiselle täysin tuntemattomia tyyppejä." Hassua väittää näin sen takia, ettei itse näitä kyseisiä henkilöitä tiedä. Todennäköisesti suuri osa suomalaisista on kuitenkin kuullut esimerkiksi Lady Gagasta tai Kylie Minoguesta.

Ei anna lainata tuota alkuperäistä viestiä, mutta tämä just. Jos ei itse seuraa yhtään kansainvälistä popkulttuuria niin eihän siitä voi lähteä yleistämään ettei suomalaiset tiedä :D Itselleni yhtä lukuunottamatta kaikki listalla oli tuttuja nimiä.

Tuo ikäluokkaheitto lähti Paris Hiltonista, sehän oli kuuluisa joskus 2000-luvun alussa kun muut on sitten nousseet julkisuuteen myöhemmin, osa ihan lähivuosina.

Vierailija
20131/20844 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän myöhäisherännyt K:n levyn suhteen, mutta PC on ihan mahtava kokonaisuus. Olen nyt kuunnellut sitä luupilla pari päivää ja se paranee koko ajan. Pakko ihailla K:n monipuolista äänenkäyttöä biiseissä. Yllättäen levyn suosikeiksi on nousseet Ready to go ja Takavoltti jopa ohi Autiomaan, jota aluksi enemmän kuuntelin. 

Levy muodostaa oikeasi hienon kokonaisuuden ja ajatuksella on myös valittu biisien järjestys. Uudet biisit ovat minusta kaikki hyviä ja itse ihastuin erityisesti siitä, miten hyvältä People's Champion loppujen lopuksi kuulostaa levyllä, kun siinä kunnolla pääsee kitarariffit esiin. Olen myös samaa mieltä seuraavan kirjoituksen ja kommenttien kanssa:

https://www.tumblr.com/jedibinx/766479242485792768/i-dunno-man-ending-t…

Vierailija
20132/20844 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levyllä on myös monipuolista äänenkäsittelyä :)

Vierailija
20133/20844 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levyllä on myös monipuolista äänenkäsittelyä :)

Taisit käyttää väärää sanaa, tarkoitit varmaan monipuolista äänenkäyttöä... Kärtsältä löytyy matalia ääniä, rouheata kurkusta vedettyjä osuuksia, kirkasta laulua ja noita tehosteena käytettyjä keikaisuja ja muita tehostejuttuja. Toki tämä levy on mainiosti tuotettu ja Allu ym. ovat kyllä taitavia rakentamaan kaikista elementeistä hienon ja toimivan kokonaisuuden

Vierailija
20134/20844 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt myös Norjan Masked Singer -ohjelmassa esitettiin CCC. Aikaisemmin se oli jo Ruotsin vastaavassa mukana myös.

Vierailija
20135/20844 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Kärtsän biisejä on itse asiassa kuunneltu Spotifyssakin ihan hyvin. Onhan siellä Autiomaa sijalla 26 tälläkin hetkellä, eikä niitä muitakaan albumin biisejä mitenkään huonosti ole kuunneltu myöskään. Lisäksi Kärtsän albumia on myös ladattu ahkerasti, kun se on pysynyt korkealla sekä Apple Musicin että iTunesin listoilla monta päivää. Epäilen myös, että albumista saatetaan ostaa myös fyysisiä versioita aika paljon.

Mä ostin CDn, varmaan 20v siitä kun edelllisen kerran ostin fyysisen levyn😅

Vierailija
20136/20844 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Kärtsän biisejä on itse asiassa kuunneltu Spotifyssakin ihan hyvin. Onhan siellä Autiomaa sijalla 26 tälläkin hetkellä, eikä niitä muitakaan albumin biisejä mitenkään huonosti ole kuunneltu myöskään. Lisäksi Kärtsän albumia on myös ladattu ahkerasti, kun se on pysynyt korkealla sekä Apple Musicin että iTunesin listoilla monta päivää. Epäilen myös, että albumista saatetaan ostaa myös fyysisiä versioita aika paljon.

Sinulla on sitten soitin soittamista varten, harvalla enää on.

Vierailija
20137/20844 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime yönä unta Käärijästä. Mukava mies.

😄

Vierailija
20138/20844 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta kyllä mulla ainakin löytyy nopealla laskulla n. 8 laitetta joilla voi kuunnella cd-levyä. Itsekään ennen Ccc mixtapea en ollut kyllä fyysistä levyä ostanut ainakaan kymmeneen vuoteen.

Vierailija
20139/20844 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta kyllä mulla ainakin löytyy nopealla laskulla n. 8 laitetta joilla voi kuunnella cd-levyä. Itsekään ennen Ccc mixtapea en ollut kyllä fyysistä l

Samoin! Ei ole vars CD/soitinta mutta muut laitteet

t. Se 20-b sitten edellisen levyn ostanut 

Vierailija
20140/20844 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta kyllä mulla ainakin löytyy nopealla laskulla n. 8 laitetta joilla voi kuunnella cd-levyä. Itsekään ennen Ccc mixtapea en ollut kyllä fyysistä l

Onpas siinä laitteita kerrakseen! Meillä ei voi soittaa cd-levyjä enää kuin autossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi