Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20844)

Vierailija
20081/20844 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavoltti on yksi suosikeistani uudelta albumilta. Kärtsän sanoitukset ovat yleensä aika täynnä erilaisia viittauksia ja tämä biisi on saanut sekä nimensä että vaikutteita myös lyriikoihin tästä suorassa lähetyksessä heitetystä voltista:

https://areena.yle.fi/1-65029043

Sama löytyy myös YouTubestä, mikäli sitä haluaa käyttää mieluummin:

Vierailija
20082/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voidaankin laittaa Hesarin syyksi, jos K:n albumi ei menesty! Lehtihän antoi 5 tähteä The Curelle, jonka albumi myy kuin häkä ympäri maailmaa.

Hyvinhän albumi on menestynyt nyt jo. Todella positiivisesti se on otettu vastaan sekä Suomessa että monessa muussakin maassa. Ei siis ole tarvetta syyttää ketään mistään menestyksen puutteesta, mutta se ei poista sitä seikkaa, että ei se Hesarin arvostelu mitään ammattimaisuutta edustanut.

Onko se "menestynyt"? Alku oli tietysti hyvä, mutta nyt näyttää olevan jo vähän laskusuunnassa.

Mikä hitto sua vaivaa, ihan oikeasti? Miten voi joku olla noin julmetun pessimistinen 😅

Realismi vaivaa. Ja sinua ilmeisesti realismin puute. Esimerkiksi Spotifyn Suomen listalla on ainoastaan yksi Käärijän biisi, Mirellan biisejä on 14.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20083/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuosta HS kritiikistä: 

Helsingin Sanomat on poistunut (ainakin toistaiseksi) X:stä ( ent.Twitter).

Viimeiseksi tviitiksi jäi K:n albumin arvostelu K:n kuvalla.

En väitä että K sai Hesarin lähtemään mutta mikä ironia universumilta.

Vierailija
20084/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voidaankin laittaa Hesarin syyksi, jos K:n albumi ei menesty! Lehtihän antoi 5 tähteä The Curelle, jonka albumi myy kuin häkä ympäri maailmaa.

Hyvinhän albumi on menestynyt nyt jo. Todella positiivisesti se on otettu vastaan sekä Suomessa että monessa muussakin maassa. Ei siis ole tarvetta syyttää ketään mistään menestyksen puutteesta, mutta se ei poista sitä seikkaa, että ei se Hesarin arvostelu mitään ammattimaisuutta edustanut.

Onko se "menestynyt"? Alku oli tietysti hyvä, mutta nyt näyttää olevan jo vähän laskusuunnassa.

Mikä hitto sua vaivaa, ihan oikeasti? Miten voi joku olla noin julmetun pessimistinen 😅

Realismi vaivaa. Ja sinua ilmeises

Sinulla on ollut kovat odotukset kun odotit nähtävästi, että Viisujen aikainen suosio jatkuisi K:lla koko uran ajan samanlaisena. Aika kova vaatimus myös, että Suomen top 50 listaa pitäisi hallita alt räpillä, etenkin kun K:n kuuntelijoista arviolta puolet on ulkomailta. Aiempi kirjoittaja mainitsi, että fanit on albumista innoissaan, mikä on totta. Fandomissa ollaan todella tyytyväisiä levyyn ja fanit sitä kuuntelevat. Se että suuri yleisö ei sitä kuuntele samalla tavalla kuin CCC:ta ei ole yllätys kun alt räp ei ole valtavirtaa, kuten esim. pop. 

Vierailija
20085/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Spotify-listaa hallitsevat aika voimalla kotimaiset räppärit, ainakin tällä hetkellä. Mirella pistää kampoihin lauluillaan, minkä ehtii, mutta listaa voisi kuvailla anniltaan melko yksipuoliseksi.

Vierailija
20086/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Spotify-listaa hallitsevat aika voimalla kotimaiset räppärit, ainakin tällä hetkellä. Mirella pistää kampoihin lauluillaan, minkä ehtii, mutta listaa voisi kuvailla anniltaan melko yksipuoliseksi.

Tilanne on periaatteessa ihan tavanomainen eli listan huipulla on nimenomaan poppia ja suomiräppiä. Kärtsä ei kuulu kategoriaan suomiräp, eikä mun mielestä hänen tyylistään voi käyttää edes nimitystä alt räp, sillä räppäys ei ole suurin määrittävä tekijä hänen musassaan. Kta ei voi oikein lokeroida, kun sekoittuu, pop, edm, industrial, metal, rock jne. Ei hän oikein itsekään osannut sanoa omasta musiikistaan kuin, että se on Käärijä-style (europassin live). Tämä kombo ei suurelle yleisölle mene läpi kuin biisi kerrallaan. Kyllä yksittäiset sinkut CCC:n jälkeen kaikki ovat nousseet top10 ja monet on pysyneet top50 viikkoja. 

Sit toisekseen, Spotify ei tule kertomaan yksistään tämän albumin menestyksestä. Odotetaanpas nyt vaan siihen perjantaihin klo 17 (muistaakseni), kun virallinen lista julkaistaan.

Vierailija
20087/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Kärtsän biisejä on itse asiassa kuunneltu Spotifyssakin ihan hyvin. Onhan siellä Autiomaa sijalla 26 tälläkin hetkellä, eikä niitä muitakaan albumin biisejä mitenkään huonosti ole kuunneltu myöskään. Lisäksi Kärtsän albumia on myös ladattu ahkerasti, kun se on pysynyt korkealla sekä Apple Musicin että iTunesin listoilla monta päivää. Epäilen myös, että albumista saatetaan ostaa myös fyysisiä versioita aika paljon.

Vierailija
20088/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Kärtsän biisejä on itse asiassa kuunneltu Spotifyssakin ihan hyvin. Onhan siellä Autiomaa sijalla 26 tälläkin hetkellä, eikä niitä muitakaan albumin biisejä mitenkään huonosti ole kuunneltu myöskään. Lisäksi Kärtsän albumia on myös ladattu ahkerasti, kun se on pysynyt korkealla sekä Apple Musicin että iTunesin listoilla monta päivää. Epäilen myös, että albumista saatetaan ostaa myös fyysisiä versioita aika paljon.

Joo, "ihan hyvin".

Vierailija
20089/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, "ihan hyvin".

Niin? Ei Kärtsän tarvitse olla kaikista striimatuin koko ajan ja joka kerta kun jotain julkaisee, ollakseen menestyvä. Menestyvä! Siinä sulle uusi sana pohdittavaksi.

Itse olen ostanut cd:n, ja täytyy sanoa että mun osalta se vähentää kyllä striimauksia. Periaatteellisista syistä käytän Spotifyn ilmaisversiota, joten en kuitenkaan voi koko aikaa kuunnella siellä juuri niitä biisejä mitä haluaisin.

Vierailija
20090/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, "ihan hyvin".

Niin? Ei Kärtsän tarvitse olla kaikista striimatuin koko ajan ja joka kerta kun jotain julkaisee, ollakseen menestyvä. Menestyvä! Siinä sulle uusi sana pohdittavaksi.

Itse olen ostanut cd:n, ja täytyy sanoa että mun osalta se vähentää kyllä striimauksia. Periaatteellisista syistä käytän Spotifyn ilmaisversiota, jjoten en kuitenkaan voi koko aikaa kuunnella siellä juuri niitä biisejä mitä haluaisin.

Minä fanitan Kärtsää eniten käymällä keikoilla ja lisäksi olen ostanut sekä Fantastista että Cha Cha Cha Mixtape LP:t ja nyt tilannut People's Championista sekä CD:n että LP:n. Eli kuuntelen kyllä Kärtsän biisejä paljon, mutta en juurikaan Spotifyn kautta. Luulen, että esimerkiksi tällä Mirellalla on faneina paljon heitä, ketkä kuuntelevat biisejä lähinnä Spotifyn kautta paljon ahkerammin verrattuna esimerkiksi Kärtsän faneihin.

Vierailija
20091/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varma että mun vuoden ylivoimaisesti kuunnelluin artisti Spotifyssa tulee olemaan Joost, vaikka olen kuitenkin ensisijaisesti Kärtsän fani, ja varmasti olen Käärijälle enemmän rahaa vuodessa tuottanut. Ei nää aina kulje ihan käsi kädessä.

Vierailija
20092/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua verrata Mirellaa ja Käärijää toisiinsa. Musiikki on ihan erilaista ja niillä on eri kuulijakunta ja fanit. Käärijää joko rakastetaan, tai jostain kumman syystä halutaan, ettei hän menestyisi. Sitä en ymmärrä: Sä haluut nähä, kun mä flomaan taas ojaan kuraiseen..

Vierailija
20093/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse seurata kun yle päivittäin kehuu ja mainostaa tuota täyttä paskaa

Vierailija
20094/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse seurata, mutta hakeudut silti tähän pieneen ketjuun, joka pitää erikseen hakea kun ei nouse missään esiin. 😂 Ei Yle mainosta myöskään enää K:ta, se oli Viisuvuosi jolloin oli enemmän esillä. Lopeta nyt se K:n Googlailu ja seuraaminen niin voit olla ihan pimennossa hänen tekemisistään ja menestyksen tasosta. Sitten voit vapaasti miettiä ihan mitä haluat ilman faktoja. 

Vierailija
20095/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän mahdat puhua? Paskan määritelmä on niin kovin erilainen meillä kaikilla. Toisaalta en menisi julkisesti edes anonyymipalstalla haukkumaan kenenkään musaa paskaksi sen takia, etten siitä itse tykkää.

Vierailija
20096/20844 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon varma että mun vuoden ylivoimaisesti kuunnelluin artisti Spotifyssa tulee olemaan Joost, vaikka olen kuitenkin ensisijaisesti Kärtsän fani, ja varmasti olen Käärijälle enemmän rahaa vuodessa tuottanut. Ei nää aina kulje ihan käsi kädessä.

Tässä sinulle kuva kaveruksista Amsterdamin keikalta! :)

https://x.com/joostsubs/status/1851012099750973866?t=kXMvI4rnk7KAOt_zS6…

Vierailija
20097/20844 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli viime vuonna kaikki kuunnelluimmat biisit Käärijältä, ja tänä vuonna ihmettelen jos jokainen ei ole Joost 😅

Vierailija
20098/20844 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän K:lla menee kun on päässyt tänään julkaistuun verokoneeseen jossa on viime vuonna yli 120 000 e tienaavat.

Hyvä Kärtsä !!

Vierailija
20099/20844 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärtsä oli hetki sitten vieraana Vikin ja Köpin Naurumaratonissa, kävivät kynsistudiolla laittamassa Käärijä-tyyliin geelikynnet. Vierailun aikana myös oli yhteistekstari-tempaus, jossa kehoitettiin kaikkia kääryleitä (ja toki myös muita hyvää tekeväisiä ihmisiä) kantamaan kortensa kekoon ja lahjoittamaan tekstiviestillä 5€ Mieli Ry:lle nuorten mielenterveystyöhön. Tuon yhteistekstarin myötä pottiin tuli lisää n. 10 000 euroa! Hyvä kääryleet!

Vierailija
20100/20844 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärtsä oli hetki sitten vieraana Vikin ja Köpin Naurumaratonissa, kävivät kynsistudiolla laittamassa Käärijä-tyyliin geelikynnet. Vierailun aikana myös oli yhteistekstari-tempaus, jossa kehoitettiin kaikkia kääryleitä (ja toki myös muita hyvää tekeväisiä ihmisiä) kantamaan kortensa kekoon ja lahjoittamaan tekstiviestillä 5€ Mieli Ry:lle nuorten mielenterveystyöhön. Tuon yhteistekstarin myötä pottiin tuli lisää n. 10 000 euroa! Hyvä kääryleet!

Taisi olla viimekin vuonna Kärppy mukana tuossa Naurumaratonissa. Ainakin jossakin hyväntekeväisyyshuutokaupassa hän huusi sen ananasleikkurin! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi