Tekeekö täällä joku Colewsale salaatin itse?
Kommentit (37)
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Laitan siihen kokonaisen raaan lantun kuorineen sekä keittämätöntä riisiä. Perhanan hyvää ja suosittelen.
Miltä tuntuu olla noin tyhmä ja vielä larpata naista?
Nimeni on Emma K. ja sukupuolelta nainen.
Taitaa Emma Kari syödä enimmäkseen ravintolassa tai vanhempiensa luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti - erittäin helppo tehdä. Mandoliinilla kaali ja sipuli suikaleiksi. Porkkana raastetaan raastinraudalla. Kastikkeeksi majoneesi+sinappi+sitruuna+suola+pippuri+msg maun mukaan. Sekaisin ja vetäytymään.
Sipuli ei kuulu coleslaw-salaattiin. Vain kaalia ja porkkanaa.
Kyllä kuuluu - reseptejä on yhtä monta kuin tekijöitäkin.
Minä teen Wholesale salaattia itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti - erittäin helppo tehdä. Mandoliinilla kaali ja sipuli suikaleiksi. Porkkana raastetaan raastinraudalla. Kastikkeeksi majoneesi+sinappi+sitruuna+suola+pippuri+msg maun mukaan. Sekaisin ja vetäytymään.
Mikä on msg?
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Laitan siihen kokonaisen raaan lantun kuorineen sekä keittämätöntä riisiä. Perhanan hyvää ja suosittelen.
Miltä tuntuu olla noin tyhmä ja vielä larpata naista?
Nimeni on Emma K. ja sukupuolelta nainen.
Ei ole.
Olen tehnyt kotona cowslave salaattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Coleslaw ei ole sellainen ruoka, jolle olis vain yksi ainoa oikea resepti tai ainesosat. Sipuli on yksi ihan yleisistä aineksista siihen.
Nimikin tarkoittaa vain kaalisalaattia (tulee Hollannin sanasta koolsla, eli kaalisalaattia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa järkytys tilata vaikkapa grillillä annos johon kuuluu coleslaw-salaatti ja siellä olisikin raakaa sipulia seassa. Onneksi en ole koskaan törmännyt tällaiseen "reseptiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Coleslaw ei ole sellainen ruoka, jolle olis vain yksi ainoa oikea resepti tai ainesosat. Sipuli on yksi ihan yleisistä aineksista siihen.
Nimikin tarkoittaa vain kaalisalaattia (tulee Hollannin sanasta koolsla, eli kaalisalaattia).
Niinpä, kaalisalaatti. Ei sipulisalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa järkytys tilata vaikkapa grillillä annos johon kuuluu coleslaw-salaatti ja siellä olisikin raakaa sipulia seassa. Onneksi en ole koskaan törmännyt tällaiseen "reseptiin".
KVG - heti ensimmäisessä reseptissä on sipulia :D
Mäpäs tein tänään töissä sellaset 40 kiloa Coleslawia.
Mä laitan (kermaviili/jugurtti)kastikkeeseen usein sweet chili kastiketta. Kokeilkaa, tulee hyvää!
Joskus heitän sekaan myös pakasteherneitä.
Kesällä mun kaali-porkkanasalaattiin kuuluu myös sipulinvarsisilppu.
Tietty. Inhoan kaupan mössöjä.
Helppo salatti, raastetaan vaan kaikki vadille ja maustetaan turkkilaisella jugurtilla, tilkalla majoneesia, sinappia, suolaa ja pippuria. Laitan sitruunaa tai limeä jos sattuu olemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KVG - heti ensimmäisessä reseptissä on sipulia :D
Google näyttää hakutuloksia käyttäjän aikaisemman hakuhistorian ja oletetun kiinnostavuuden perusteella eikä siitä tällaisessa asiassa voi oikein päätellä mitään.
Esimerkiksi itselleni tulee ensimmäiseksi sipulia sisältämätön k-ruoan "coleslaw eli amerikkalainen kaalisalaatti" -ohje. Taidan kyllä tämän ketjun myötä seuraavaksi kokeilla sipuliversiota ihan mielenkiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Colewsalesta en tiedä, coleslaw'ia teen aika usein. Teen itse allergioiden takia, kauppojen salaateissa on aineksia, jotka eivät käy. Ja onhan se halvempaa tehdä itse.
En menisi takuusen että on halvempaa, mutta parempaa on.
Kaali maksaa alle euron kilo, joten halpaa se kyllä on. Tosin ei sitä jaksa montaa kiloa pelkkää kaalisalaattia syödä, vaan voi tehdä muitakin ruokalajeja kun kokonaisen kaalin ostaa.
Silloin kun kevätkaalit ovat parhaimmillaan, sitähän syö ihan sellaisenaankin... Mutta kysymykseen, joo, teen itse usein coleslawin, tulee parempaa kuin kaupan valmiit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Colewsalesta en tiedä, coleslaw'ia teen aika usein. Teen itse allergioiden takia, kauppojen salaateissa on aineksia, jotka eivät käy. Ja onhan se halvempaa tehdä itse.
En menisi takuusen että on halvempaa, mutta parempaa on.
Kaali alle euron kilo, porkkanoille voi laskea 0,10€ kilohinnan (itsekasvatettuja omalla kasvimaalla), sekaan pilkon itsekasvatettua valkosipulia, jolle en laske enää kilohintaa, sen verran kauan tuo on ollut kasvatuksessa, turkkilaista jukurttia ja perusmajoneesia, vähän mausteita ja sinappia. Kilohinnaksi tullee joku 2€/kg, joka on aika lailla vähemmän kuin kaupan halvin coleslaw vähän yli viiden euron kilohinnalla.
Teen myös perunasalaatin itse, koska se on ainoa keino saada sitä ilman sipulia. Sille tulee kilohintaa reippaasti vähemmän, koska potut, se pääraaka-aine, on omaa tuotantoa. Maustekurkuille on tullut tekovaiheessa jonkin verran hintaa (sokeri, etikka, suola+mausteet) mutta aika vähän niitä menee tuohon.