La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (28050)
Aina kun Pian näyttelijää mollataan, pahoitan mieleni hänen puolestaan. Pian hahmohan on perustaltaan fiksu, hymyilevä, ystävällinen ja varsin empaattinen. Mutta miettikää, millaista naiskohtaloa hän esittää. Ensin tuli toistuvasti röyhkeästi raiskatuksi, josta tuli raskaaksi. Irtisanomisen pelossa meni naimisiin työkaverin kanssa, joka osoittautui rikolliseksi. Tämä yritti tappaa niin lapsen kuin Pian itsensäkin. Nyt tämä hirviö on vapautunut vankilasta ja etsii La Promesasta heitä. Haluaisimpa nähdä naisen, joka ei olisi yhtä peloissaan ja epätoivoinen kuin hän. Kyllä siinä tulisi itku ja kasvoistakin se varmasti näkyisi.
Pian hahmohan tosiaan on olemassaan hymyilevä ja empaattinen, mutta kun käsikirjoituksen kärsimysjaksoja liikaa toistetaan ja pitkitetään, niin se jatkuva ylidramaattinen vollaaminen ja vääntelehtiminen alkaa todellakin ärsyttämään.
Eikä silloin ole kysymys Pian näyttelijän mollaamisesta. Hänhän vaan tekee työtään vaikeroidessaan.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että Catalina muuttaa takaisin päärakennukseen.
Näyttelijän lomat on pidetty, niin voi palata normikuvauksiin.
Mä oon odottanut, että miten Simonan näyttelijän seuraava loma järjestetään, kun on aina aika tiiviisti kuvauksissa mukana. Viimeksi tais olla sairaana, mutta siitä on jo aikaa..
Vierailija kirjoitti:
Mä oon odottanut, että miten Simonan näyttelijän seuraava loma järjestetään, kun on aina aika tiiviisti kuvauksissa mukana. Viimeksi tais olla sairaana, mutta siitä on jo aikaa..
Entäs Cruz ja Alonso?
Cruz oli aikoinaan pidemmän poissaolon "parantolassa". Välillä lyhyempiä aikoja poissa ryhmätilanteista (ruokailut ym.) "päänsäryn" ym takia.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on joo ihan mielenkiintoista seurata ja pohtia, miten palapeli kasataan.
Ehkä Simona kohta voi taas sairastua tai käydä jossain matkoilla, kun Lopekin palasi keittiöön?
Vierailija kirjoitti:
Martinahan on kaikkeen syyllinen. Hän ampui Curroa ja Felicianoa ja myrkytti Ayalan. Valeasuisena Jimenana myös yritti polttaa Catalinan ja samoin valeasuisena Cruzina pisti Tomásin hengiltä. On siinä meillä tylsä Martina. Hoiteli kaikki pahat teot, vaikka ei tainnut aina olla edes paikalla. Hoitoon vaan tollainen epävakaa nainen.
OK. Joku nuori nainen ampui, mutta ei vättämättä Martina. Ehkä joku de la Matam porttolakaveri?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Ayalan kreivi lavasti Martinan syylliseksi, omaan myrkytykseensä. Haluaa hänet pois oman suhteensa tieltä.
Minä kyllä epäilen mustasukkaista Petraa
Välissä tuntuu, että joku ammattiyhdistyshenkilö on kirjoittanut tuon juonen? Kaikille yhtä paljon juonenkäänteitä ja palstatilaa ja siks tää alkaa vähän rassaan, kun pitää katsoa mitä Virtues touhuaa, mitä Lope touhuaa ja sen kymmenen muuta sarjan henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kutsuiko Cruz Catalinaa taikinanaamaksi?!
Tämä oli kyllä yllättävä sanavalinta.
Piti ihan kelata pykälä taaksepäin, kun meni niin nopeasti ohi ja tuntui sanana istuvan huonosti edes Cruzin suuhun...
Liekö joku kääntäjän päähänpälkähdys? Sarjan käännöksissähän on aika paljon kaikenlaista kömpelyyttä.
Käännökset tässä tehdään tosiaan aika vasemmalla kädellä (=halvalla); joku tsuit tsait vähän paikkailee automaattikääntäjää. Erikseen on ne sarjat, joissa käännöksetkin on oikeasti hyvin tehty ja mietitty.
"Käännökset vasemmalla kädellä". Vasenkätiset ei pidä ilmaisusta
Anteeksi mutta oletko kätisyysrasisti? Katso peiliin!
<
Anteeksi, mikä on "kätisyysrasisti"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kutsuiko Cruz Catalinaa taikinanaamaksi?!
Tämä oli kyllä yllättävä sanavalinta.
Piti ihan kelata pykälä taaksepäin, kun meni niin nopeasti ohi ja tuntui sanana istuvan huonosti edes Cruzin suuhun...
Liekö joku kääntäjän päähänpälkähdys? Sarjan käännöksissähän on aika paljon kaikenlaista kömpelyyttä.
Saiko joku espanjan kielen taitoinen kiinni, mitä sanaa Cruz käytti tossa kohtaa? Keskusteli Lorenzon kanssa sen jälkeen, kun Martina oli heivattu parantolaan.
Ehkä se taikinanaama on suomeksi ihan hyvä käännös. Cruz mielestäni sanoo Repápalo (googlaa), joka on usein aamiaiseksi syötävä ruokalaji. Hän viitannee Catalinan hiukan epäpuhtaaseen ihoon.
Eiköhän tuo "kätisyysrasismi" tarkoita sitä, että sanoessaan jotain tehdyn vasemmalla kädellä vähän huonosti loukkaa mukamas vasenkätisiä ihmisiä. Voisi sanoa paremminkin, että jotain on tehty toisella kädellä ja ei loukkaa ketään.
Mistä kumpuaa Cruzin tuntema pohjaton inho Catalinaa kohtaan? Toki tyttö on omapäinen ja epätyypillinen tuon ajan nainen. Onko syy vain se kun ei ole Cruzin tekemä? Ja tuntee selvästi alemmuutta Alonson yhä kaipaamaan entistä vaimoaan kohtaan joka oli Catalinankin äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun kerroit, mahdatko tietää myös kuka seuraavaksi on jäämässä lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Seuraan nyt muutaman jakson jäljessä kun en ole ehtinyt katsoa. (Juonipaljastuksia toki selaillut) Nyt olen sairaslomalla ja on ollut aikaa kiriä.
Mutta siis toi Virtudes! Että mua ärsyttää se 😅 Toki käytökselle voi olla syy mikä selviää myöhemmin mutta on jo pitempään ärsyttänyt hänen käytös. Toinen kuka ärsyttää on Martina! Lapsellinen kiukuttelija hänkin. Santosista ei varmaan tarvitse edes puhua! Nytkin läppii tossa Veraa! Catalinan käytöskin ärsyttää 😅
Harvinaisen tylsiä jaksoja ollut jo pitempään. Oon kelannut paljon ja kelannut ihan jaksojakin kokonaan ohi. Käy liian pitkäveteiseksi. Muutenkin moni hahmo on alkanut ottamaan päähän. Vois nyt vähän edetä tää sarja ja tota lapsellista kiukuttelua vois olla vähemmän.
Joo, mulla vähän sama juttu. Aikaisemmin oli kivaa, kun kiva tunti edessä, katson nimittäin jakson kerrallaan. mutta nyt usein toivon jo, että jakso päättyis ja koko sarja tähän kauteen. areenassa on niin paljon hyvää katsottavaa, että aina löytynee uutta ja mielenkiintoista. Jos nimeän jonkun näyttelijän, joka sais mun puolesta häipyä kokonaan, niin Virtudes.
Cruz ei voi sietää itseään älykkäämpiä naisia, jotka uskaltavat sanoa hänelle vastaan. Sellaisia ovat mm. Catalina ja Jana. Cruz tuntee näiden naisten taholta itsensä uhatuksi ja näistä on silloin päästävä eroon tavalla tai toisella, jos vain mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo "kätisyysrasismi" tarkoita sitä, että sanoessaan jotain tehdyn vasemmalla kädellä vähän huonosti loukkaa mukamas vasenkätisiä ihmisiä. Voisi sanoa paremminkin, että jotain on tehty toisella kädellä ja ei loukkaa ketään.
Nuo alapeukuttajat eivät nyt ymmärtäneet koko tätä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo alapeukuttajat eivät nyt ymmärtäneet koko tätä asiaa.
Eivätkä edellenkään ymmärrä.
Nuo Virtudes ja Santos, byääähh. Virtudes aina tuo pöhkö naurunaama ja sama Santosilla. Niiin epämiellyttävää. Vetäseisi Vera kuonoon Santosia kun seuraavan kerran tulee väkisin imemään kaulaa..
Vierailija kirjoitti:
Nuo Virtudes ja Santos, byääähh. Virtudes aina tuo pöhkö naurunaama ja sama Santosilla. Niiin epämiellyttävää. Vetäseisi Vera kuonoon Santosia kun seuraavan kerran tulee väkisin imemään kaulaa..
On tuo nolo mies. Väkisin pitää yrittää rakkautta saada. Käytös sama kuin niillä jotka asemaansa hyväksikäyttäen väkisin panevat piikoja. Ei varmaan mene kauan kun tekee ilmoituksen Verasta tämän vanhemmille kun huomaa pelin menetetyksi.
Catalina sai nyt sitten uuden heilansakin kartanon puolelle Cruzin ihmeteltäväksi😁