La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (28072)
Vierailija kirjoitti:
Outoa että lentäjäpoika kuvittelee pärjäävänsä lentokilpailuissa jollain yli 15 vuotta vanhalla Bleriot XI kopiolla. Koska perheen T Ford näyttää olevan vuosimallia 1925 on kyseinen sisäkön entisöimä kone vähintään 15 vuotta ja lentokoneiden kehitys oli huikeaa tuolloin. Silti ei minua haittaa. Hyvä sarja ja espanjalaissarjoissa tuollaiset, ehkä tahallaan tehdyt pikku virheet ovat suola sarjalle ja katsojille.
Manuel on jo voittanut yhden noista lentokilpailuista ja sai ihan hyvän rahapalkinnonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vois toi Manuel edes vähän yrittää viihdyttää Jeminaakin kun kerran meni hänen kanssaan naimisiin.
Jeminakin olis tyytyväisempi kun pääsis välillä Manuelin kanssa kävelylle.
Kyllä siinä innostus Jimenaan menee, kun tajuaa että toinen on huijannut hänet naimisiin kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Manuel: Jana, kaikki elämässäni kulkee kohti sinua.
Voiko ihanampi olla.
Joka kerta kun katson kohtauksen, tulee kyyneleet liikutuksesta silmiin. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois toi Manuel edes vähän yrittää viihdyttää Jeminaakin kun kerran meni hänen kanssaan naimisiin.
Kyllä siinä innostus Jimenaan menee, kun tajuaa että toinen on huijannut hänet naimisiin kanssaan.
Manuelin perhe sai hyvät myötäjäiset, jolla maksella kartanon velkoja.
Mahtaakohan Lorenzo loppujen lopuksi olla pahempi psykopaatti ja huijaa Cruzin lisäksi Elisaa?
Vierailija kirjoitti:
Voiko ihanampi olla.
Mies puhuu ihan mitä vain pilpendaalin eteen. Manuel ei ole tässä poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan Lorenzo loppujen lopuksi olla pahempi psykopaatti ja huijaa Cruzin lisäksi Elisaa?
Toivottavasti. Olen erittäin pettynyt, jos Lorenzo antaa jonkun naikkosen huijata itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kiitti keskustelua ja piti kiinnostavana muun muassa sitä, mihin kukin kiinnittää huomiota ja miten eri tavoin asioita nähdään.
Siksi kerron ohiksena ämän yksityiskohdan: Sarjassa juodaan hyvin usein yrittiteetä. Suosituin lienee "lehmistee", tarkoittaa tarkasti lehmuksenkukkateetä.
Olin kauan sitten kirjoitusten jälkeen Pariisissa au pairina. Huushollissa oli jo iäkäs espanjalainen taloudenhoitaja, joka oli perheineen joutunut jättämään elämänsä Espanjassa Francon takia. Hän laittoi meille aina yrittiteetä, ja usein juuri lehmuksenkukkateetä. Tämä Isabel ja hänen kohtalonda luoda uusia elämä toisessa maassa tuli vahvasti mieleen näistä yrttiteekohtauksista.
Minä ostin aikoinaan mistään mitään tietämättä ihan randomilla lehmuksenkukkateepusseja Kanarialta tuliaisiksi itselleni ja oli yllättävän hyvää yrttiteetä. Harmi kun
Se on espanjaksi tila.
Ikeassa myydään lehmuksenkukkamehutiivistettä, on tietysti eri kuin tee, mutta hyvää sekin.
Tarkoitatko ehkä seljankukkamehua?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jäänyt vähän epäselväksi, että tunteeko Lorenzon ennestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tunteeko Lorenzo ja Elisa toisensa ennestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko ihanampi olla.
Hömppäsarjana minä La Promesaa pidän mutta kiva sitä silti on katsella eli en kovin vakavasti suhtaudu henkilöihin ja koko tarinaan - silti minusta Manuel aidosti ihailee ja kunnioittaa Janaa ja on aidosti rakastunut. Mainitsemaasi asiaa hän saisi ihan varmasti aika monelta naiselta jos vain sen perään olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kiitti keskustelua ja piti kiinnostavana muun muassa sitä, mihin kukin kiinnittää huomiota ja miten eri tavoin asioita nähdään.
Siksi kerron ohiksena ämän yksityiskohdan: Sarjassa juodaan hyvin usein yrittiteetä. Suosituin lienee "lehmistee", tarkoittaa tarkasti lehmuksenkukkateetä.
Olin kauan sitten kirjoitusten jälkeen Pariisissa au pairina. Huushollissa oli jo iäkäs espanjalainen taloudenhoitaja, joka oli perheineen joutunut jättämään elämänsä Espanjassa Francon takia. Hän laittoi meille aina yrittiteetä, ja usein juuri lehmuksenkukkateetä. Tämä Isabel ja hänen kohtalonda luoda uusia elämä toisessa maassa tuli vahvasti mieleen näistä yrttiteekohtauksista.
Minä ostin aikoinaan mistään mitään tietämättä ihan randomilla lehmuksenkukkateepusseja Kanarialta tuliaisiksi itselleni
Eestikaupasta voisi löytyä, Virossakin juodaan paljon lehmuksenkukkateetä.
Minua vähän häiritsee, kun Elisa soitti jollekin muutama jakso sitten, että suunnitelma toimii tms. Sitten kuitenkin vaikuttaa, että on Lorenzon kanssa ollut alunperinkin suunnittelemassa tämän perintöhomman. Vai vedättääkö Elisa myös Lorenzoa jonkun toisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko ihanampi olla.
Hömppäsarjana minä La Promesaa pidän mutta kiva sitä silti on katsella eli en kovin vakavasti suhtaudu henkilöihin ja koko tarinaan - silti minusta Manuel aidosti ihailee ja kunnioittaa Janaa ja on aidosti rakastunut. Mainitsemaasi asiaa hän saisi ihan varmasti aika monelta naiselta jos vain sen perään olisi.
Niin, saisi vaikkapa vaimoltaan Jimenalta.
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän häiritsee, kun Elisa soitti jollekin muutama jakso sitten, että suunnitelma toimii tms. Sitten kuitenkin vaikuttaa, että on Lorenzon kanssa ollut alunperinkin suunnittelemassa tämän perintöhomman. Vai vedättääkö Elisa myös Lorenzoa jonkun toisen kanssa?
Minä mietin myös tuota puhelua. Vai oliko Lorenzo silloin poissa "kotoa"? Tuskin kuitenkaan soittelisivat, kun voivat vaihtaa kuulumisiaan sitten la Promesassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se vaan oma vaimo napostele, kun kuuma sivuihastus kutittelee kikkelin juuressa. Näin se menee tosielämässäkin. Hyvä, että tämä on pidetty realistisena.
Aika rivosti ilmaistu. Mutta Manuelhan harhaanjohdettiin ja huiputettiin naimisiin Jimenan manipuloinnin ja valemustojen toimesta, kiireesti ennen kuin miesparan muisti alkoi toimia. Sama kuin olisi lääketokkurassa huumattuna pantu allekijoittamaan jokin asiapaperi. Nyt Jimena sitten kiukuttelee ja murjottaa, kun ei saakaan mitä vaatii.
Manuel esitti kiinnostunutta jimenan rahojen takia ennen onnettomuutta joten sai mitä ansaitsi. Hoitaisi nyt hommansa aviomiehenä. Itse aloitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tunteeko Lorenzo ja Elisa toisensa ennestään?
Minulle ainakin tuli sellainen kuva että tuntevat ennestään ja myös kieroilevat yhdessä. Elisa tosin soitti sen oudon puhelun josta ei tiedä kieroileeko jonkun muun kanssa myös vai oliko puhelimessa Lorenzo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko ihanampi olla.
Niin, saisi vaikkapa vaimoltaan Jimenalta.
Nii-in. Mutta kun ei kiinnosta Jimena eikä kukaan muukaan nainen, ainoastaan rakkautensa kohde eli Jana.
Voiko ihanampi olla.