Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (33134)

Vierailija
12241/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää La Promesan moninaiset parisuhdeongelmat. Oikeassa elämässä tuolla tyylillä kukaan ei menisi naimisiin vaan jahkailtaisiin loputtomiin ollaanko yhessä vai ei. Martinan venkoilu alkaa kyllästyttää. Varmaan jossain vaiheessa Curro itse katkaisee välit Martinaan, eikä ota enää takaisin. 

Minua ainakin ärsyttää Manuelin ja Janan jotenkin niin teennäinen suhde. Lisäksi tuo Manuelia esittävä tyyppi on jotenkin niin pinnallinen. 

Vierailija
12242/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Alonsolle tullut mieleen, että Curron uhka on lähtöisin yllättävän läheltä? 

Vielä ensimmäisellä kaudella Alonso pyrki Cruzin makuuhuoneeseen. Jos tietäisi vaimonsa teoista, voisi Alonsolle tulla ahdistus ja äityä lääkitsemään sitä liikaa konulla.

Curro kyllä jo ehdotti Alonsolle kapteenia salamurhaajaksi. Häneltä sellaista voisi odottaa.

Cruz osaa hyvin peittää oman osallisuutensa puheillaan ja eleillään.

Alonson naiivius vaimonsa suhteen on kyllä aika epäuskottavaa. Lisäksi se, että halusi Curron jäävän vielä vuodepotilaaksi tätä suojellakseen on aika epäuskottavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12243/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Pelayon ja Jeronimon asekauppa on naurettavaa puuhastelua ... "piilotetaan aselaatikot hillopurkkien alle" -ihan kun pikkupojat olis piilottamassa  sängyn alle jotain kiellettyä :D 

Tuossa sarjassa on kyllä paljon epäuskottavaa, kuten juuri tuo asekauppa, kun aseita säilytetään hillovarastossa ja käydään asekauppaa vilkkaassa kartanossa.😅 Muutenkin juonta saisi vähän nopeuttaa eikä vatvoa samoja asioita jakso toisensa jälkeen. 

Vierailija
12244/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, kun kapteenista annettiin aiemmin niin viriili kuva, kun pelehti innolla sen yhden naisen kanssa jonka nimeä en muista. Nyt lojuu kartanolla kuukausitolkulla tekemättä mitään. Ei töitä sen enempää kuin seksikkään. Turha koko ukko.

Tämä ei ole Big Brother, jossa näytetään kaikki mitä asukkaat tekevät.

Kapteeni(kin!) ihan varmasti käy suihkussa, vessassa, parturissa, huorissa ja kaikenmaailman asioillaan missä milloinkin tarvitsee jo ihan omankin huushollinsa pyörittämiseen ym, mutta niitä ei näytetä, koska eivät ole juonen kannalta oleellisia.

Vierailija
12245/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curro ei ole niin tyhmä kuin vaikuttaa vaan kapteeni on häntä alistanut. Poika miehistyy siinä. Adolf ei ole ollenkaan luterilaisten nimi edes. Se on ihan muissa uskonnoissa ja alueilla. Yhtä paljon kuin hakaristi ei ole kristittyjen vaan hindujen merkki. Jotkut on sitä sodassa käyttänyt ( ketkä ?). Älkää vaan sekoilko että kaikki maan olisi yhtä luterilaista uskontoa mikä on helvetin valhe. 

Vierailija
12246/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää La Promesan moninaiset parisuhdeongelmat. Oikeassa elämässä tuolla tyylillä kukaan ei menisi naimisiin vaan jahkailtaisiin loputtomiin ollaanko yhessä vai ei. Martinan venkoilu alkaa kyllästyttää. Varmaan jossain vaiheessa Curro itse katkaisee välit Martinaan, eikä ota enää takaisin. 

Minua ainakin ärsyttää Manuelin ja Janan jotenkin niin teennäinen suhde. Lisäksi tuo Manuelia esittävä tyyppi on jotenkin niin pinnallinen. 

Minua sen sijaan tympii tuo Janan kylmäkiskoisuus ja katkeruus. Hän on joka käänteessä syyllistämässä Manuelia tämän syntyperästä. Kuitenkin hän, Jana, on itse tähän "leikkiin" ryhtynyt, eli: "Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestää".

Vierailija
12247/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, kun kapteenista annettiin aiemmin niin viriili kuva, kun pelehti innolla sen yhden naisen kanssa jonka nimeä en muista. Nyt lojuu kartanolla kuukausitolkulla tekemättä mitään. Ei töitä sen enempää kuin seksikkään. Turha koko ukko.

Tämä ei ole Big Brother, jossa näytetään kaikki mitä asukkaat tekevät.

Kapteeni(kin!) ihan varmasti käy suihkussa, vessassa, parturissa, huorissa ja kaikenmaailman asioillaan missä milloinkin tarvitsee jo ihan omankin huushollinsa pyörittämiseen ym, mutta niitä ei näytetä, koska eivät ole juonen kannalta oleellisia.

Eikös tämä Ayala jo näpäyttänytkin kapteeni La Matalle, että hän on kunnostautunut sotilasuraansa enemmän bordellien petipaineissa? Vai tulkitsinko kommentin väärin?

Vierailija
12248/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yx luritus. YouTube Jeesus pay IT all. Amerikkalainen hihhuli biisi. 

Vierailija
12249/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua sen sijaan tympii tuo Janan kylmäkiskoisuus ja katkeruus. Hän on joka käänteessä syyllistämässä Manuelia tämän syntyperästä. Kuitenkin hän, Jana, on itse tähän "leikkiin" ryhtynyt, eli: "Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestää".

Samaa mieltä. Tosi raivostuttava, ei viitsi edes katsoa. Samoin hän esiintyy Curron kanssa aina kaikkitietävänä ja määräilevänä. Ensi viikolla Jana saa tietää, että Alonso on Curron isä. Mahtaa nostaa metelin siitäkin.

Vierailija
12250/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Ayalan kreivi on kyllä varma homo.

Vierailija
12251/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vera on ällöttävä

Vierailija
12252/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäi Pelayo Catalinalle kiinni. Ero tuli

Vierailija
12253/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä uskomatonta tuo pokkurointi ja alistuminen Cruzin ja palvelijoiden välillä. Onko tosiaan tuohon aikaan ollut noin kuin sarjassa esitetään? Eihän palvelijat ole tuossa valossa edes ihmisiä.

Kyllä, on aika totuuden pohjalta, tuohon aikaan oli todella kuin "kahden kerroksen väkeä". Palvelijoilla oli vain velvollisuuksia ei juurikaan oikeuksia. Niellä piti kaikki nuhteet ym. ei auttanut kapinoida vastaan vaikkakin olisi ollut oikeassa. Jos erotettiin, etkä saanut suosituksia, uuden paikan saaminen oli vaikeaa... Ei ollut" "piikarukan / lakeijan" elämä helppoa!! 

Vierailija
12254/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan Petran poika (Feliciano) Cruzin isän tekosia?

On kerrottu jo MONTA KERTAA, että ei ollut, ei!

No onko kuitenkaan totuutta kerrottu?

Älä sinä ihminen hermoile, vaikka täällä samat asiat toistuu. Ei kaikki ole katsoneet sarjaa alusta asti kuten sinä vissiin olet.

Muutenkin toi huutokirjaimin kirjoittelu ei ole mukavaa.

Hassua, ennen isoilla kirjaimilla "korostettiin" jotakin seikkaa lauseessa, nykyään se tulkitaan "huutamiseksi"!!! Jo on aikoihin eletty 🙈🙈, saivarointia!! 

Vierailija
12255/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä nyt tuntuu kun paholainen on kaiken ja kaikki sähköistänyt. 

Vierailija
12256/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköistetty maailma. Jeronimo liikkuu ympäriinsä kuin aave. Curron ampuja oli kuka. Kapteeni itse ? Tämähän on mustaa komediaa. Vähän kierot silmät Virtueesilla. Hänkin sekoaa kohta. Taas Abel sai rahaa lahjuksena. 

Vierailija
12257/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina menettää kaikki miehet jatkuvalla poraamisella. Curro ottaa toisen naisen. 

Vierailija
12258/33134 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cruz oli yksi vauvasieppaajista, tunnistin silmistä, oli siellä taka-alalla, se nainen, joka tuli myöhemmin paikalle

Vierailija
12259/33134 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martina menettää kaikki miehet jatkuvalla poraamisella. Curro ottaa toisen naisen. 

Mitä tuo Martina yleensä tekee muuta kuin kikattaa ja hienostelee. Vain Catalina on työtä tekevä tuossa ylimystöporukassa. Sen sijaan pslveluskunta on ahkeraa. Ärsyttää ja suututtaa tosi paljon tuo pokkuroinnin pakko, mitä tuo palveluskunta joutuu harjoittamaan. Toivottavasti tämä sarja on sellainen, että paha saa lopulta palkkansa. Ja sarja pitäisi jossain vaiheessa osata myös lopettaa eikä pitkittää sitä samojen asioiden vatvomisella. 

Vierailija
12260/33134 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInusta hän ei ole pinnallinen. Hän pyristelee siinä verkossa, minkä aateluus ja isonveljen kuolema toi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi