La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36367)
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, ettei Lorenzo mihinkään lähde. Täällä luettujen tietojen perusteella on M isä. Totuutta en tiedä.
Tuota en muista, että Petra olisi Teresalle kertonut tulleensa rais katuksi? Ei kaikki pysy muistissa, mutta sen muistan, että Jimenan avioliittoon alkujaan vaikutti hänen vanhempansa ja varsinkin Cruz. Manipuloi täysin Jimenaa. Jopa lahjan ostamisesta Manuelille ja miten käyttäytyä, olla M seurassa.
Ainoastaan valeraskaus oli Jimenan oma keksimä, johon Crutzilla ei ollut osaa eikä arpaa. Kertokaa, jos muistan väärin?
Petra oli aika surullinen kun Cruz oli vissiin silloin poissa. Hän kertoi jostain rengistä(en muista oliko renki) joka katseli häntä. Mä vaan sain väärän käsityksen .
Historiallinen höpinä ei minua haittaa. Häpeäkeni voin tunnustaa, ettei minulla ole puolistakaan sen ajan tavoista mitään käsitystä. Nämä markiisin ja paronin arvonimetkin oli täysin uutta. Sarjasta saa enemmän irti, kun näkee asioita selitettynä auki. Muuten ei jokainen asia välttämättä edes aukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuel on kyllä hiton komee mies,harmi kun joutuu esittämään tollasta tahdotonta nössömiestä. Ei pääse komeus kukkimaan vaikka silmät lupaa paljon enemmän. On espanjalaisilla upeat hiukset,sekä miehillä että naisilla. Harmaantuvat kyllä melko nuorina ja alkavat näyttämään vanhoilta aikaisemmin kuin suomalaiset mutta nada.
En muista oliko Espanjassa vai Kreikassa jo vauvoilla kultainen korvakoru korvassa. Somaa😊Pienellä vauvalla sarjassa kultainen ranneketju, lieneekö sekin yleistä noissa maissa vieläkin.
Minusta ei ole somaa satuttaa vauvaa laittamalla korviin reiät.
Tuota en ajatellut. Aina kun vein lapseni neuvolaan, kehuttiin ja lässytettiin, l
Täytyy lisätä, kirjoitin lässyttämisestä neuvolakäynnin yhteydessä. Väärä ilmaisu, hoitaja rauhoittavalla äänellä sai lapseni luottamuksen. Lapseni ei koskaan pelännyt pistäjää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitemmälle mennään sitä epätodennäköisemmältä ja suorastaan naurettavalta tuntuu yhdistää Manu ja Hana lemmenpariksi.Eihän ne sovi yhteen ollenkaan,siis minun mielestäni.
Samaa mieltä, jotenkin inhottaa heidän ihastus toisiinsa, kuitenkin herra ja piika. Ei Gruz tykkäisi kun tietäisi. En voi kuvitella että Jana olisi rouvana tuolla.
Mitä sitten vaikka on herra ja piika? Rakkaus ei katso aatelisarvoja.
Ihan klassinen asetelma rakkausromaaneissa, näytelmissä ja elokuvissa. Mahdoton/sopimaton rakkaus on jännittävämpää kuin sovelias, ja siitä saa siis enemmän tarinaa aikaan. Ja onhan niitä todellisuudessakin ollut, mutta harvemmin kaunista loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi Catalinalla on aina oltava se joku rätti päässä? Onko tuo sen tukka peruukki, jota on pidelttävä sen huivin avulla?"
Catalinaa näyttelevällä Carmenilla taitaa olla sen verran lyhyet hiukset, että on helpompi piilottaa hiuslisäkkeen ja omien hiusten rajaa huivilla. Huivi kuuluu myös roolihahmon imagoon. Myös Cruzia näyttelevällä Evalla puolipitkät hiukset, joiden vuoksi hänellä on hiuslisäke. Otsahiukset molemmilla omat.
Onhan se välillä ilman huivia. Onko silloin eri lisäke?
Voi olla eri lisäke tai sitten kampaaja on joutunut käyttämään enemmän aikaa kampauksen tekoon ja viimeistelyyn, että näyttää luontevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuelin on äitee pilannut,eihän tollaseksi muuten mies kasva. Yhden poikkeuksen on Manu tehnyt ja jos en väärin muista niin eikös hän ekalla kaudella kirjeitse pyytänyt Janaa lähtemään kanssaan pois. Olisi kaiketi sen toteuttanut mutta Jana löysi kirjeen liian myöhään. Manuel on liian kiltti ja tunnollinen äidin poika vaikka vähän kovistelikin viuhkan löytymisestä Cruzia.
Ehkä sarjan suosio onkin siinä kun sarjassa on vahvoja naisia. Miesten vellihousuus alleviivaa tätä.
Naisethan tätä katsoo ja varmasti vahvat naishahmot on keskimäärin naiskatsojille mieluisia. Miehet on sit vähän sivuroolissa nössyköinä.
Vierailija kirjoitti:
"Possupuistoa" (Po su puesto) hoetaan sarjan joka jaksossa ja monessa jaksossa useamman kerran/jakso.
Suomen nuorisohan vastaa melkein kaikkeen "Joo". He eivät osaa muodostaa kokonaisia lauseita, saati virkkeitä, joissa olisi päälause ja sivulause. TikTokissako nykynuoriso on äidinkielen tunnit ja muutkin tunnit?
Voisko tämmöisen väsyneen "nykynuorison" haukkumisen jättää johonkin muuhun ketjuun? Niitäkin ketjuja nimittäin riittää. Täällä voitaisiin vaikka puhua kunnioittavasti ihan kaiken ikäisistä katsojista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuelin on äitee pilannut,eihän tollaseksi muuten mies kasva. Yhden poikkeuksen on Manu tehnyt ja jos en väärin muista niin eikös hän ekalla kaudella kirjeitse pyytänyt Janaa lähtemään kanssaan pois. Olisi kaiketi sen toteuttanut mutta Jana löysi kirjeen liian myöhään. Manuel on liian kiltti ja tunnollinen äidin poika vaikka vähän kovistelikin viuhkan löytymisestä Cruzia.
Ehkä sarjan suosio onkin siinä kun sarjassa on vahvoja naisia. Miesten vellihousuus alleviivaa tätä.
Naisethan tätä katsoo ja varmasti vahvat naishahmot on keskimäärin naiskatsojille mieluisia. Miehet on sit vähän sivuroolissa nössyköinä.
Tämä on vähän trendi nykyisin. Minun on ainakin vaikea ottaa juonta silloin vakavasti, kun vahva nainen muka rakastuu johonkin lammasvässykkään.
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhistus, Analla on jossain videossa nenässä rengas. En voi ymmärtää enkä sietää moista koristusta kenelläkään. Ihan kuin roikkusi räkä nenästä. Miten tommoista rengasnenää voi edes niistää? Nenärengas on nykyisin kovasti muotia. Niitä näkee paljon. Toivottavasti menee tämä villitys nopeasti ohi. Sohaisinkohan nyt muurahaispesää?
Sopii hänelle hyvin, mutta voit lohduttautua sillä, että niitä harvoin pidetään eliniän.
Vai vahvat naishahmot? Miesten hyväksikäyttäjiä, tappajia ja valehtelijoita. Tyyliin jättää pilleri kuolevalle antamatta ja sylkeä vielä, että helvetissä tavataan.
Vierailija kirjoitti:
Historiallinen höpinä ei minua haittaa. Häpeäkeni voin tunnustaa, ettei minulla ole puolistakaan sen ajan tavoista mitään käsitystä. Nämä markiisin ja paronin arvonimetkin oli täysin uutta. Sarjasta saa enemmän irti, kun näkee asioita selitettynä auki. Muuten ei jokainen asia välttämättä edes aukea.
Minä olen vähän semmoinen historianörtti ja siksi on oikein kiva kun siitä puhutaan. Välillä kyllä hämmästyn miten vähän jotkut on perillä elämästä ennen vanhaan, kun kysytään itselle ihan selviä asioita, mutta toisaalta kiva jos tämmöinen sarja saa jotkut kiinnostumaan :) ja ihan olen kirjoista, museoista ja internetistä näitä opiskellut kun kiinnostaa, en ole kovinkaan vanha enkä ole tuntenut ketään joka olisi voinut näin vanhoista ajoista mitään muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vai vahvat naishahmot? Miesten hyväksikäyttäjiä, tappajia ja valehtelijoita. Tyyliin jättää pilleri kuolevalle antamatta ja sylkeä vielä, että helvetissä tavataan.
No onhan tässä muitakin. Ja onhan ne vahvoja naishahmoja ne pahiksetkin, vaikkakin huonolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi taitaa olla ihan yleisestikin telenovelan ja saippuan kaltaisissa sarjoissa näkymätön. Salatuissa elämissä ei ole kukaan poltellut kohta 15 vuoteen. Viinaa ja huumeita senkin edestä. Siksi promesassakaan ei luultavasti poltella. Isoja sikareita kylläkin näkynyt mutta tavalliset tupakat ja savukkeet eivät koskaan näyttele mitään roolia.
Nykyään on niin. Vanhoissa sarjoissa poltellaan paljon enemmän. Tupakointi ei vaan enää ole muodikasta, päin vastoin, joten sitä ei näytetä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut, että on Janan kasvot pyöristyneet.
Manuelille vissiin raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskauteen tarvitaan tietty aktiviteetti ja heillä sitä ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttelijän pyöristyvät kasvot tuskin liittyy mitenkään sarjan tapahtumiin. Ei tän tason sarjoissa laiteta näyttelijöitä lihomaan tai laihtumaan roolihahmonsa tekemisten perusteella. Hassua miten jotkut ihmiset eläytyy sarjaan niin täysin, että unohtaa näyttelijöillä olevan omakin elämä sarjan ulkopuolella. Luin jonkun salkkarinäyttelijän haastattelua joskus ja siinä hän kertoi miten häntä puhutellaan tyyliin kaupassa roolihahmonaan ja moititaan tämän tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi taitaa olla ihan yleisestikin telenovelan ja saippuan kaltaisissa sarjoissa näkymätön. Salatuissa elämissä ei ole kukaan poltellut kohta 15 vuoteen. Viinaa ja huumeita senkin edestä. Siksi promesassakaan ei luultavasti poltella. Isoja sikareita kylläkin näkynyt mutta tavalliset tupakat ja savukkeet eivät koskaan näyttele mitään roolia.
Ai Promesassa ei polteta, koska Salkkareissakaan ei? Eiköhän se ole ihan kansainvälinen tapa nykyään, että TV-sarjoissa ja leffoissa ei juurikaan enää tupakointia näytetä.
Vierailija kirjoitti:
Korvikset vauvoilla on mielestäni ihanat,keskieuroopassa niitä näkyi jo 70-luvulla,kauniisti puetut vauvat upeissa vaunuissaan ja korvikset pitsimyssyn lisäksi. Kaunista! Omalleni en halunnut kuitenkaan laittaa. Promesan miesten korvia en ala seuraamaan,ei sellasiin kande huomioonsa kohdistaa. Komeita miehiä!!!
Espanjankielisissä maissa Espanjassa, Meksikossa ja Etelä-Amerikassa on traditio laittaa tyttövauvoille korvikset, jotta ne tunnistaa tytöiksi. Korut laitetaan usein jo synnytyslaitoksella.
Vaikka kuinka olen nyt viime aikoina tarkkaillut La Promesan miesten korvia, en ole niissä korvisreikiä erottanut. Onko minulla huonommat silmät kuin muilla vai toisilla isommat kuvaruudut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai Promesassa ei polteta, koska Salkkareissakaan ei? Eiköhän se ole ihan kansainvälinen tapa nykyään, että TV-sarjoissa ja leffoissa ei juurikaan enää tupakointia näytetä.
Ei tupakointia tv-sarjoissa enää ole, se on varsinkin sisätiloissa (studioissa) kuvattaessa hankalaa ja jopa tulipalon vaara.