La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36367)
"Possupuistoa" (Po su puesto) hoetaan sarjan joka jaksossa ja monessa jaksossa useamman kerran/jakso.
Suomen nuorisohan vastaa melkein kaikkeen "Joo". He eivät osaa muodostaa kokonaisia lauseita, saati virkkeitä, joissa olisi päälause ja sivulause. TikTokissako nykynuoriso on äidinkielen tunnit ja muutkin tunnit?
Jana on kaunis, mutta minä nautin enemmän Cruzin, Margaritan ja Petran näyttelijäntyöstä. Anu Sinisalossa tosiaan olisi jotakin samaa kuin Cruzissa, hänkin on muuntautumiskykyinen ja ilmeillään näyttelevä.
Mutta toki tässä sarjassa kokemus painaa, tosin Lopekin on hyvä ja Manuel, mutta hänellä taitaa olla pitkä ura jo takanapäin.
Jana on todella kaunis, isot silmät, kaunis hymy. Ja osaa jopa näytellä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut sarjat tai elokuvat ovat 'Toiveuusintoja' tai 'Toivesarjoja'. Ihmettelen, m i n n e voi lähettää toivomuksia??
Esim. Rantahotelli pitäisi ehdottomasti uusia 1.kaudesta alkaen! Ehkä Promesan joskus viiden vuoden päästä?
Vai keksiikö Yle itse näitä "toivomuksia", kun löytää arkistostaan halvalla ostettuja, jo vähän pölyyntyneitä sarjojaan ja elokuviaan, joilla taas täyttää ohjelmatilaa?Ylelle voi muistaakseni lähettää suoraan sähköpostia, ainakin Areenan asioissa voi. oLen itse toivonut vuosien varrella muutamia sarjoja tai elokuvia uusittaviksi, varmasti moni muukin , ja ne ovat toteutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut sarjat tai elokuvat ovat 'Toiveuusintoja' tai 'Toivesarjoja'. Ihmettelen, m i n n e voi lähettää toivomuksia??
Esim. Rantahotelli pitäisi ehdottomasti uusia 1.kaudesta alkaen! Ehkä Promesan joskus viiden vuoden päästä?
Vai keksiikö Yle itse näitä "toivomuksia", kun löytää arkistostaan halvalla ostettuja, jo vähän pölyyntyneitä sarjojaan ja elokuviaan, joilla taas täyttää ohjelmatilaa?Ylelle voi muistaakseni lähettää suoraan sähköpostia, ainakin Areenan asioissa voi. oLen itse toivonut vuosien varrella muutamia sarjoja tai elokuvia uusittaviksi, varmasti moni muukin , ja ne ovat toteutettu.
Tekijänoikeudet määrittelee, voiko jotain sarjaa esittää uusintana vai ei. Esim. mielestäni yksi parhaita suomalaisia sarjoja "Vuoroin vieraissa", jossa olivat pääosissa mm. Tiina Lymi, Marja Packalen, Risto Tuorila, Eero Aho, YLEllä ei ole oikeuksia sitä nykypäivänä uusia, koska tekijänoikeuden omistajat eivät anna siihen lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Manuel on nynny.
Nynnyltähän Manuel vaikuttaa. Tottelee kiltisti vahvaluontoista äitiään. Jimena haistoi heti Manuelin heikot kohdat ja tiesi mistä narusta vetää. Hän keksi valeraskauden ja sen varjolla sai Manuelin pysymään kotona. Tosin outoa, että nuorikko ei halunnut nähdä maailmaa ja lähteä Italiaan. Manuelkin olisi siellä menestynyt lento-osaamisellaan ja rahasta ei olisi ollut puutetta. Lentopelko se näytti voittavan kaiken järjellisen toiminnan. Onhan Manuel hirveän vastuuntuntoinen, ja vaimon lapsenodotus sai hänet ottamaan kaikessa huomioon tämän raskauden. Mikä pettymys Manuelille, kun raskaus meni kesken. Hän todellakin tuntui haluavan sen lapsen ja hänhän oli luopunut niin paljosta hänelle itselleen tärkeästä. Jospa Manuel lopultakin heräisi ja katselisi ympärilleen, että mitä kartanossa oikein tapahtuu, ja mikä käärme hänen äitinsä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facessa myös heille voi laittaa viestiä, ja sivuilla on palautelomake, silläkin voi.
Vierailija kirjoitti:
Joku ei siis tiedä että Margaritalla on neljännes Promesasta ja Alonson lupaus olla niin kauan kuin itse haluavat. Jännä olis nyt tietää hieman tulevasta. Eiks kukaan osaa kertoa?
Feliciano kuoleman jälkeen hänen isänsä conde de Ayala tulee selvittämään, kuka hänet ampui. Jää vetelehtimään La Promesaan. Rakastuvat Margaritan kanssa. Martina alkaa raivokkaasti vastustamaan suhdetta ja keksii kaikenlaista.
Odotan mielenkiinnolla, kun Petran entinen rakastaja saapuu La Promesaan... mitä kaikkea siitä seuraa ja miten kukakin käyttäytyy tilanteessa jne.
Huhu(?!) kertoo, että Petra olisi vielä kiinnostunut ko. herrasta, mutta tämä tosiaan tykästyy Margaritaan...
Jostain jäänyt mieleen vielä sellainen huhu, että ko. hrahenkilö olis alunperin Cruzin ystävä nuoruudesta/ lapsuudesta(!?) - - jos näin on, niin tulee mielenkiintoiset kuviot...
Vierailija kirjoitti:
Aika mulkku mies toi Abelkin on, kun lähti tohon Jimenan vedätykseen mukaan. Olevinaan Manuelin kaveri. Lisäksi otti pokkana Janan myötätuntohalit vastaan kuin parhaansa tehnyt sankari.
Onko Abel naimisissa?Milloin tämä palastettu, oon katsonut mielestäni kaikki jaksot?
Manuel on tollo, eikö nyt aviomiehenä huomaa että vaimo on viimeisillään raskaana. Vaimo vokotteli puistossakin hoitamaan aviollisia velvollisuuksia raskautuakseen. Sarja on outo, ihmettelen suurta suosiota , vai onko sekin puppua. Onko kaikilla miehillä peruukki, tosi tuuheat tukat kaikilla. Mikä vie meidän miehiltä karvat päästä? Partaa yrittävät kiskoa vimmatusti esiin😄😃
Tämä on nopealla tahdilla tehty sarja, senkin vuoksi joitakin ristiriitaisuuksia, mutta kuitenkin koukuttava. Jaksot jää kohtiin, joista on taas mielenkiintoista jatkaa. Tämä Jimenan raskaushan oli ihan hupijuttu, eikös kamaripalvelija näe emäntäänsä ilman jotakin kauhtanaa. Jokainen nainen tietää, että rinnat ja vartalo muuttuu ekan 5 kk aikana, tätä aikaahan esitettiin ja tuon ajan raskaus näkyy ulospäin, minullakin jo paljon aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Possupuistoa" (Po su puesto) hoetaan sarjan joka jaksossa ja monessa jaksossa useamman kerran/jakso.
Suomen nuorisohan vastaa melkein kaikkeen "Joo". He eivät osaa muodostaa kokonaisia lauseita, saati virkkeitä, joissa olisi päälause ja sivulause. TikTokissako nykynuoriso on äidinkielen tunnit ja muutkin tunnit?Tunnetko kaikki Suomen nuoret? Kivankokoinen tuttavapiiri sulla 🙂
Oma nuoreni vastaa "kyllä". Eikä toki kaikkeen. Eikä ole Tiktokissa .
Sinun nuoresi taitaa olla poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ei siis tiedä että Margaritalla on neljännes Promesasta ja Alonson lupaus olla niin kauan kuin itse haluavat. Jännä olis nyt tietää hieman tulevasta. Eiks kukaan osaa kertoa?
Feliciano kuoleman jälkeen hänen isänsä conde de Ayala tulee selvittämään, kuka hänet ampui. Jää vetelehtimään La Promesaan. Rakastuvat Margaritan kanssa. Martina alkaa raivokkaasti vastustamaan suhdetta ja keksii kaikenlaista.
Odotan mielenkiinnolla, kun Petran entinen rakastaja saapuu La Promesaan... mitä kaikkea siitä seuraa ja miten kukakin käyttäytyy tilanteessa jne.
Huhu(?!) kertoo, että Petra olisi vielä kiinnostunut ko. herrasta, mutta tämä tosiaan tykästyy Margaritaan...
Jostain jäänyt mieleen vielä sellainen huhu, että ko. hrahenkilö olis alunperin Cruzin ystävä nuoruudesta/ lapsuudesta(!?) - - jos näin on, niin tulee mie
Silloin kun Petra kertoi Teresalle menneisyydestään niin mä sain käsityksen että olis joutunut raiskatuksi. Ei se sitten ollutkaan niin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Manuel on tollo, eikö nyt aviomiehenä huomaa että vaimo on viimeisillään raskaana. Vaimo vokotteli puistossakin hoitamaan aviollisia velvollisuuksia raskautuakseen. Sarja on outo, ihmettelen suurta suosiota , vai onko sekin puppua. Onko kaikilla miehillä peruukki, tosi tuuheat tukat kaikilla. Mikä vie meidän miehiltä karvat päästä? Partaa yrittävät kiskoa vimmatusti esiin😄😃
Ai viimeisillään raskaana?
Häiritsi vähän, kun ihmisistä tehtiin niin tyhmiä. Kukaan ei ihmetellyt, että "raskaana" olevalla Jimenalla oli suurinpiirtein litteämpi vatsa kuin kellään muulla. Väsymystä ja valitusta riitti mutta hoikka olemus ei muuttunut miksikään. Kova kyyläkaksikko Petra ja Cruzkaan ei tajunnut yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai viimeisillään raskaana?
Laskujeni mukaan oli jo yli 9 kk🤣
Manuelin on äitee pilannut,eihän tollaseksi muuten mies kasva. Yhden poikkeuksen on Manu tehnyt ja jos en väärin muista niin eikös hän ekalla kaudella kirjeitse pyytänyt Janaa lähtemään kanssaan pois. Olisi kaiketi sen toteuttanut mutta Jana löysi kirjeen liian myöhään. Manuel on liian kiltti ja tunnollinen äidin poika vaikka vähän kovistelikin viuhkan löytymisestä Cruzia.
Kukaan Promesassa ei ole hengenvaarallisesti lihava eikä dieeteistä puhuta vaikka päivät pitkät istuskellaan joko teellä tai ruokapöydässä. Pahaa tekee kun mm Cruz istuu jäykäksi tällättynä tuolissa ja lukee kirjaa. Ennen äänikirjoihin siirtymistä minä luin hieman leppoisammissa paikoissa. Tuo pukeutuminen ja asujen vaihto mm ruokailuun taisi olla ainoa päivän saavutus eivätkä siitäkään selvinneet itse.
Rantahotellistahan on uusi kausi. YLEllä ei ole kuulema enää oikeuksia aiempiin kausiin.