La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (43520)
On miltei vitsi, kun Leocadia puhuu vain reseptillä saatavista lääkkeistä. Noin kiero nainen saa hankittua haluamiaan troppeja laittomastikin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on oiva tilaisuus erkaantua tämän sarjan katselusta, kun tulee kesätauko. Mikä helpotus!
Saamme pitää kunnon kesäloman🤭 Syksyllä, kunnolla levänneinä jaksamme taas jatkaa LaPromesan parissa.
Vierailija kirjoitti:
On miltei vitsi, kun Leocadia puhuu vain reseptillä saatavista lääkkeistä. Noin kiero nainen saa hankittua haluamiaan troppeja laittomastikin.
Lorenzo myös tietää mistä kaikenlaista laitonta saa. Carillin herttuan (Veran isä) kanssa on tekemisissä. Lope näki sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petra Teresalle: "Ehkä vaatteet tosiaan tekevät naisen."
Siinä oli piikki mukana Petran ilmettä myöten, jota täydensi hänen välitön poistumisensa paikalta, jolloin Teresa jäi yksin.
Kun ei pääse yli siitä, että pudotettiin taloudenhoitajattaresta sisäköksi.
Voi, miten kaunis Angela olikaan täydessä tällingissä. Mahtaako Curro ehtiä ajoissa paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä alkoi uusi sarja jossa tuo Ana/Jana on mukana ja sitä vähän aikaa katsoin ja mietin, että miten ihmeessä pidin tuosta henkilöhahmosta La Promesassa. Semmonen sössöttävä hössötin aika hampaat näkyvissä ja semmosta omituista muikistelua.
Joo. Ienhymy sillä on. Joku täälläkin joskus sen huomasi..
Terveet on ikenet, ei ien tulehdusta.
Vierailija kirjoitti:
Pia on hysteerikko.
Ketkä kaikki tietävät, mitä Pía teki Cruzin paroni-isälle? Tietääkö esimerkiksi Santos? Kyseisellä tiedolla olisi nimittäin helppo kiristää rouva Adarrea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alonso ja Manuel voisivat sanoa Lorenzolle, että karkottavat hänet La Promesasta, mikä olisi pitänyt sanoa jo aikaa sitten. Ehkä hänellä ei olisi sitten niin hinkua mennä naimisiinkaan, kun ei voisi kiusata Angelaa Curron nenän edessä.
On kyllä yksi ihmeellisyys tuo Lorenzon vetelehtiminen kartanossa, nyt suunnitteilla kaikkien aikojen häät. Ei voi ymmärtää mikseivät Lujanin miehet tartu asiaan ja häädä kapteenia. Onko tätä kukaan pystynyt selittämään että miksi miksi miksi....
No se nyt johtuu ihan vaan siitä, että olis ihan hemmetin tylsää, jos kartanoon olis käsikirjoitettu oleskelemaan vain oma väki: Alonso, Manuel (nyt Adriano avioliiton ja lasten kautta) ja Martina osa-aikaisesti.
Mitä ihmettä me sit muka katsottais (ja kiroiltais), jollei vaikkapa Lorenzo olis tuomassa suolaa soppaan??
Lorenzzo De La Matä, vahvajalakanen, viekas ja lempeesilimäne armeijan komistama hahmo pitää yllä kiinnostuksen kartanon jokapäeväseen elämään. Kun ei kulumallakaan lähre tahra irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia on hysteerikko.
Ketkä kaikki tietävät, mitä Pía teki Cruzin paroni-isälle? Tietääkö esimerkiksi Santos? Kyseisellä tiedolla olisi nimittäin helppo kiristää rouva Adarrea.
Teresa tietää, Maria tietää, kuollut Jana tietää, Ricardo muistaakseni ? Santos eppäileepi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä alkoi uusi sarja jossa tuo Ana/Jana on mukana ja sitä vähän aikaa katsoin ja mietin, että miten ihmeessä pidin tuosta henkilöhahmosta La Promesassa. Semmonen sössöttävä hössötin aika hampaat näkyvissä ja semmosta omituista muikistelua.
Joo. Ienhymy sillä on. Joku täälläkin joskus sen huomasi..
Janalla on selvä purentavika. Kumma kun ei ole aikoinaan korjattu noin näkyvää avopurentaa. Purenta aiheuttaa myös sitä sössötystä. Minä tiedän kun on korjattu purenta. Kannattaisi Anankin harkita.
Ana ja Jana tapetilla nyt. Purenta ja ikenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä alkoi uusi sarja jossa tuo Ana/Jana on mukana ja sitä vähän aikaa katsoin ja mietin, että miten ihmeessä pidin tuosta henkilöhahmosta La Promesassa. Semmonen sössöttävä hössötin aika hampaat näkyvissä ja semmosta omituista muikistelua.
Joo. Ienhymy sillä on. Joku täälläkin joskus sen huomasi..
Janalla on selvä purentavika. Kumma kun ei ole aikoinaan korjattu noin näkyvää avopurentaa. Purenta aiheuttaa myös sitä sössötystä. Minä tiedän kun on korjattu purenta. Kannattaisi Anankin harkita.
Ana ja Jana tapetilla nyt. Purenta ja ikenet.
Janalla ei ole avopurentaa. Hammaslääkärinä tunnistan kyllä avopurennan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Känkkäränkkä vauhdissa...
Juu.
Kiva laulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alonso ja Manuel voisivat sanoa Lorenzolle, että karkottavat hänet La Promesasta, mikä olisi pitänyt sanoa jo aikaa sitten. Ehkä hänellä ei olisi sitten niin hinkua mennä naimisiinkaan, kun ei voisi kiusata Angelaa Curron nenän edessä.
On kyllä yksi ihmeellisyys tuo Lorenzon vetelehtiminen kartanossa, nyt suunnitteilla kaikkien aikojen häät. Ei voi ymmärtää mikseivät Lujanin miehet tartu asiaan ja häädä kapteenia. Onko tätä kukaan pystynyt selittämään että miksi miksi miksi....
Alonsohan on vuosien varrella muutamaankin kertaan ajanut Lorenzoa pois. Kun tämä on lähtenyt, on hän kuitenkin palannut takaisin. Aiemmin se tapahtui Cruzin (naimisissa Cruzin sisaren kanssa) ja Curron (isäoletettu) vuoksi.
Sittemmin Lorenzon rooli on laajentunut muihinkin Lujaneihin (mm. Catalinan hillobisnes ja Pelayon asekaupat, Margaritalle maanomistuksen siirtyminen ja palvelusväen lakkohankkeet).
Lisäksi Lorenzolle on kirjoitettu yhden pääpahiksen rooli, jota on käytetty monenmoiseen konnuuteen, juonitteluun, valtataisteluun ja murhasuunnitelmiin. Lorenzoon liittyvät tai tukeutuvat kaikki ne, jotka ajavat omia tarkoitusperiään hänen kauttaan ja hänen avullaan.
Se on juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuel pilasi Lorenzon häiden perumisen kun haki Curron pällistelemään tilannetta. Sen nyt arvasi ettei Lorenzo suo Currolle sellaista iloa. Typerä teko Manuelilta, kyllä hänen pitäisi tietää miten paljon Lore vihaa Curroa. Mikä se Loren vihan syy muuten on? Silloin kun hän oli Curron vankina väitti rakastaneensa Curroa vauvana? Tai oliko sekin vaan valhetta että pääsis irti siteistä.
Eipä saanut Lorenzo neljäsosaa kartanosta!
Eikä saa prinsessaakaan lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia on hysteerikko.
Ketkä kaikki tietävät, mitä Pía teki Cruzin paroni-isälle? Tietääkö esimerkiksi Santos? Kyseisellä tiedolla olisi nimittäin helppo kiristää rouva Adarrea.
Teresa tietää, Maria tietää, kuollut Jana tietää, Ricardo muistaakseni ? Santos eppäileepi.
Ei kai Pia tuota olisi kertonut edes Ricardolle? Tämä ei ollut muistaakseni vielä kartanossa silloin eikä nähnyt koko äijää. Naisporukan suurena salaisuutena tuo pysynee, vaikka Santos tosiaan kovasti yritti nuuskia. Hänellä on vainu, koska itse on monessa suhteessa epäluotettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä alkoi uusi sarja jossa tuo Ana/Jana on mukana ja sitä vähän aikaa katsoin ja mietin, että miten ihmeessä pidin tuosta henkilöhahmosta La Promesassa. Semmonen sössöttävä hössötin aika hampaat näkyvissä ja semmosta omituista muikistelua.
Joo. Ienhymy sillä on. Joku täälläkin joskus sen huomasi..
Janalla on selvä purentavika. Kumma kun ei ole aikoinaan korjattu noin näkyvää avopurentaa. Purenta aiheuttaa myös sitä sössötystä. Minä tiedän kun on korjattu purenta. Kannattaisi Anankin harkita.
Ana ja Jana tapetilla nyt. Purenta ja ikenet.
Janalla ei ole avopurentaa. Hammaslääkärinä tunnistan kyllä avopurennan
"Semmonen sössöttävä hössötin aika hampaat näkyvissä ja semmosta omituista muikistelua."
Jaa noh jos tuo esitystyyli on ohjaajan käsky.
Promesassa hän joutui olemaan päinvastoin, enimmäkseen rauhallinen melkein iloton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Santos voisi tulla Suomeen ja toimia Vara-Willenä. Niin ovat samannäköisiä (kuin kaksi marjaa).
Palstallahan on kiellettyä puuttua ihmisten ulkonaisiin piirteisiin, eritoten kapteenin, ettei kukaan loukkaannu.
Kukahan sen on kieltänyt.
Ei kukaan ja nyt voin sanoa, että olipa ärsyttävä jakso kun Martina ja se maatyöläinen olivat siinä takan edessä. Martina ulkoilutti koko ajan hampaitaan aivan kuin olisi ollut joku vam mai nen.
Minua ei ärsyttänyt yhtään, kiva kohtaus enkä huomannut Martinan hampaita tuijottaa.
Tuo Martinan näyttelijän näytteleminen on vaatimatonta. Edelleenkään hän ei osaa eläytyä esitettävään rooliin, vaan pyörittää silmiä ympäriinsä, etsii kameraa ja miettii, mitenköhän tässä pitäisi näytellä ja esittää itseään. Hymyilee ja vilkuilee tilanteissa, joissa roolihenkiö ei hymyilisi. Jäykkä ja epäluonnollinen. Näyttelee välillä ihan hyvinkin, kun unohtaa esittää itseään.
Petran Felicianoa esittänyt erinomainen näyttelijä sanoi hyvin: täytyy paneutua siihen, mitä esitettävä henkilö tuntee ja näytellä sen mukaan.
Jännää kuinka erilailla ajattelemme näyttelijöistä, minusta Martina istuu rooliinsa yhtä hyvin kuin muutkin. Rooli on ollut koko ajan kiinnostava kasvutarina enkä ole huomannut mitään vilkuiluja. Täytyypä tarkkailla tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia on hysteerikko.
Ketkä kaikki tietävät, mitä Pía teki Cruzin paroni-isälle? Tietääkö esimerkiksi Santos? Kyseisellä tiedolla olisi nimittäin helppo kiristää rouva Adarrea.
Teresa tietää, Maria tietää, kuollut Jana tietää, Ricardo muistaakseni ? Santos eppäileepi.
Kiitos! T. Kysyjä
Siinä oli piikki mukana Petran ilmettä myöten, jota täydensi hänen välitön poistumisensa paikalta, jolloin Teresa jäi yksin.