Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (33132)

Vierailija
3081/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Martina minusta huonokaan ole, mistä tämä arvio tulee? Dos Vidas-sarjassa hän oli kyllä mielestäni parempi.

Salvadoria näyttelevä oli myös siinä sarjassa.

Vierailija
3082/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeestiko Lorenzo on Manuelin isä,ja Alonso Janan ja Curron.en ole tiennyt vaikka aktiivisesti seuraan palstaa ja mielenkiinto on 100%.lisää uusia paljastuksia,please!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3083/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikeestiko Lorenzo on Manuelin isä,ja Alonso Janan ja Curron.en ole tiennyt vaikka aktiivisesti seuraan palstaa ja mielenkiinto on 100%.lisää uusia paljastuksia,please!!!

Janan isä on joku muu, joka oli kuollut kun Jana oli vauva. Oletettavasti Doloresin aviomies, koska ei kai aviottoman lapsen äitiä olisi palvelijaksi otettu. 

Vierailija
3084/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha ja vakiintunut pari

Kumma kun ihmiset pitää n.50 vuotiaita vanhoina. 

Vanha aviopari tarkoittaa paria joka on ollut vuosikymmeniä yhdessä, turha vetää herneitä nokkaan joka asiasta. 

Ihan asiasta toiseen, Agatha Christien kertomuksessa sanottiin : ovelle tuli vaikeasti liikkuva, harmaatukkainen, viisikymppinen nainen.Luin tätä, kun juuri olin täyttänyt 60 😃🙄

Vierailija
3085/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole herneitä, en voinut vetää niitä mihinkään. Just luin ennenkuin kirjoitin, pari juttua siitä kuinka sen ikäisiä haukuttiin vanhoiksi. Se jäi päähän, ylireagoin. Sorry. 

Kyllä 50 vuotta täyttäneet ovat jo vanhoja. Itse olen melkein 70v. Ollaan realisteja. Henkisesti voi olla nuorekas, mutta fyysisesti 50-kymppinen on vanha.

Vierailija
3086/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha aviopari tarkoittaa paria joka on ollut vuosikymmeniä yhdessä, turha vetää herneitä nokkaan joka asiasta. 

Ihan asiasta toiseen, Agatha Christien kertomuksessa sanottiin : ovelle tuli vaikeasti liikkuva, harmaatukkainen, viisikymppinen nainen.Luin tätä, kun juuri olin täyttänyt 60 😃🙄

Joo mutta ennen ihmisten elinikäkin oli pienempi. Minä olen 54 enkä todellakaan ole vanha! Joskus tuntuu siltä enkä tietenkään ole samanlainen kuin 30 vuotiaana, onneksi, mutta vanha en ole. 

Vierailija
3087/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole herneitä, en voinut vetää niitä mihinkään. Just luin ennenkuin kirjoitin, pari juttua siitä kuinka sen ikäisiä haukuttiin vanhoiksi. Se jäi päähän, ylireagoin. Sorry. 

Kyllä 50 vuotta täyttäneet ovat jo vanhoja. Itse olen melkein 70v. Ollaan realisteja. Henkisesti voi olla nuorekas, mutta fyysisesti 50-kymppinen on vanha.

Ihmiset säilyvät nuorekkaampana nykyään kuin edellinen sukupolvi.

Varmaan siihen vaikuttavat pukeutuminen, elintavat, ammatit (entisaikaan tehtiin paljon ruumiillista raskasta työtä).

Itse olen 65-vuotias ja minua luullaan 50-vuotiaaksi.

Vierailija
3088/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tottakai ihminen on fyysisesti vanhempi kuin parikymppinen. Herranen aika,  tänä.päivänä 50 on ihan eri kuin joskus aiemmin. Et sinäkään vielä ole ikäloppu vaikka tolla sun logiikalla sitä oletkin. 

Vierailija
3089/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran luin lehtileikkeen 1900-luvun alun sanomalehdestä. Mieleeni jäi lause: "29-vuotias vanha rouva".

Tiedän kyllä, että maataloudessa "vanhalla emännällä" tarkoitettiin sukupolvenvaihdoksessa seuraavalle sukupolvelle tilaa tehnyttä. Mutta tuskin silloinkaan 29-vuotiaan lapset vielä olivat sen ikäisiä, että sukutilaa pyörittivät.

Vierailija
3090/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ennen ihmisten elinikäkin oli pienempi. Minä olen 54 enkä todellakaan ole vanh

Niin, mutta tää sarjahan sijoittuu yli 100 vuoden taakse, vielä vanhempaan aikaan kuin Christien kirjat. Eli viisikymppiset on itseasiassa olleet jo aika vanhoja tuohon aikaan. Tosin Cruz saattaa olla reippaasti allekin 50, jos on n. parikymppisenä avioitunut niinkuin tapana oli. Alonso voi olla kymmenisen vuotta häntä vanhempi, hänhän ehti olla monta vuotta naimisissa sen edellisen vaimon kanssa. 

Vierailija
3091/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Cruz surmasi Tomasin?

Tomas oli poikapuoli. Halusi tittelin omaa lihaa ja verta olevalle pojalleen.

Eikä pelkästään sen takia, vaan koska Tomas olisi paljastanut että Cruz tappoi Doloresin.

Vierailija
3092/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Martina minusta huonokaan ole, mistä tämä arvio tulee? Dos Vidas-sarjassa hän oli kyllä mielestäni parempi.

Dos  Vidas sarjassa hänellä oli parempi rooli.

Vierailija
3093/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viisikymppinen ole fyysisesti vanha. Ihminen parhaassa iässä.

Vierailija
3094/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti;

Joo mutta ennen ihmisten elinikäkin oli pienempi. Minä olen 54 enkä todellakaan ole vanh

Niin, mutta tää sarjahan sijoittuu yli 100 vuoden taakse, vielä vanhempaan aikaan kuin Christien kirjat. Eli viisikymppiset on itse asiassa olleet jo melko vanhoja.

Niin no mähä  kirjoitinkin että ennen ihmisten elinikä on ollut lyhyempi. Tota juuri tarkoitin  tänä päivänä se ei pidä enää paikkaansa.

Vierailija
3095/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Cruz surmasi Tomasin?

Tomas oli poikapuoli. Halusi tittelin omaa lihaa ja verta olevalle pojalleen.

Eikä pelkästään sen takia, vaan koska Tomas olisi paljastanut että Cruz tappoi Doloresin.

Nimenomaan. Tomasin virhe oli mennä yöllä kertomaan tälle murhaajattarelle, että " tiedän kaiken".  Olihan Cruz jo päivällä häissä uhkaillut Tomasia  näitten tanssiessa pakollista "äiti"-/äitipuoli - sulhanen tanssia. 

Vierailija
3096/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sitten joskus vihdoin viimein lopussa, kun Cruzin veriset salaisuudet paljastuvat, kerrotaan sekin, millaisen puhelun Cruz otti vankilaan poliisipäälikölle / Violet paralle vähän ennen kuin syytön Violet täysin yllättäen hirttäytyi. 

Vierailija
3097/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuullut lapsena, että eräs sukulainen täyttää 45v. Olin kysynyt äidiltä: kuoleeko setä?

Tuohon aikaan 50v oli jo korkea ikä, ainakin työn raskaan raatajilla.

Nyt keski-ikäisiä, jos sitäkään.

Vierailija
3098/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yli 50 v on jo vanha, kysy vaikka ala-asteen lapsukaisilta😂

Vierailija
3099/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joo lasten mielestä, pienemmän lapsen silmissä on varmaan 40- vuotiaskin vanha. Ei sitä silti pidetä totuutena. 

Vierailija
3100/33132 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yli 50 v on jo vanha, kysy vaikka ala-asteen lapsukaisilta😂

Lasten suusta kuulee totuuden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi