Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (30015)

Vierailija
29841/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leocadia tappoi Janan.

Vierailija
29842/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsojamäärät jatkavat nousuaan vaikka kuinka vastustusta on. Nyt  viimeinen  oli jo 15,1

Yhyy! Yhyy! 😭😭😭

Eikö mukaan yhtään auta, että MINÄ julkisesti kitisen ja ilmoitan lopettavan katselun??! YHYY! YHYY! 😳😭😭

Monet tuttuni ovat sanoneet, että katsominen loppui tähän. Janan kuolema liikaa 

M. O. T.

Näin yksinkertaisia ihmisiä on siis ihan oikeasti olemassa.

Siis ketkä ovat yksinkertaisia, ne jotka katsovat vai ne jotka eivät katso. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29843/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

R. Pellicer ihasteli P. Adarren käsiä.

Vierailija
29844/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsojamäärät jatkavat nousuaan vaikka kuinka vastustusta on. Nyt  viimeinen  oli jo 15,1

'Vastustajia' on isoääniset vinkujatädit foorumeilla, joissa samanmieliset tädit myötäilee ---> syntyy käsitys, että 'kaikki muutkin' ovat samaa mieltä 😂🤣

Vierailija
29845/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten todellisia ajankuvaus on?

Yllättävän todellista. Jos on puhuttu taiteesta, musiikista tai kirjallisuudesta esimerkiksi ja on mainittu nimiä, olen googlaillut heitä ja oppinut monenlaista Espanjan historiasta.

Nämä yksityiskohdat taiteesta, muodista ym on kiitettävän hyvin huomioitu sarjassa ja pitävät monen katselijan mielenkiintoa yllä. 👍👍👍

Vierailija
29846/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meni Promesasta hohto, Cruzin ja Janan poistumisen myötä. Hyviä näyttelijöitä, kuten kaikki muutkin, siis nämä jotka ovat sarjassa kauan olleet. Nämä uudet sen sijaan eivät kiinnosta yhtään. Murhia murhien perään, myrkytyksiä on tapahtunut paljon, mutta yhtäkään ei ole ratkaistu. Sukulaisuussuhteiden sekamelskaa, äiti ja isäpuolia, veli ja sisarpuolia, kuka on kenellekin sukua loppujen lopuksi?

"...yhtäkään ei ole ratkaistu".

Tämä ongelma syntyy ennen muuta siitä ratkaisusta, että kaikkien surmien tekijät selviävät Janan surmanteon näyttämisen yhteydessä.

Nythän me joudumme Suomessa odottamaan puoli vuotta, ennen kuin se tapahtuu. 

Vierailija
29847/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassua, että Alonso ei hahmona tuo sarjaan yhtään mitään. Muuta kuin tyhmyyttä. Joku täällä jo sanoikin että suunnilleen miesvauva. Kummalliseksi kirjoitettu rooli. Rupeaa jo tympimään. En taida jaksaa 300 jaksoa seurata että tietää miten tarina lopulta meni. 

Alonso on melkein aina hukassa.

Alonsosta ei ole pääosaan, eikä melkein sivuosaankaan.

Vierailija
29848/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy! Yhyy! 😭😭😭

Eikö mukaan yhtään auta, että MINÄ julkisesti kitisen ja ilmoitan lopettavan katselun??! YHYY! YHYY! 😳😭😭

Vaihda tuttusi, ne on väärässä 😂

Hänen tuttunsa on varmaankin facebook-tuttuja... siellä kun ei voi antaa alapeukkuja 😅🤣

Vai pannaanko vanhainkodissa telkkari kiinni?

Joo laittakaa ihmeessä, jos boomerit noin ahdistuvat siitä, että maailma ei enää pyöri heidän mielipiteidensä ympärillä.

Vierailija
29849/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan Janan kuolema koskettava ja läheisten suru valtava, mutta täytyy kyllä sanoa, että minua harmittaa enemmän Cruzin lähtö sarjasta kuin Janan.

Niin minuakin, Cruz kuului niin yäydellisesti kartnon asioihin, Jana etupäässä taustalla hissukseen. Jotenkin ponneton hahmo.

Vierailija
29850/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttävää, kun Leocadia kävi muka lohduttelemassa Manuelia. Mokomakin Cruzin manttelinperijätär.

Vierailija
29851/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy! Yhyy! 😭😭😭

Vaihda tuttusi, ne on väärässä 😂

Hänen tuttunsa on varmaankin facebook-tuttuja... siellä kun ei voi antaa alapeukkuja 😅🤣

Vai pannaanko vanhainkodissa telkkari kiinni?

Joo laittakaa ihmeessä, jos boomerit noin ahdistuvat siitä, että maailma ei enää pyöri heidän mielipiteidensä ympärillä.

Mitenkähän mummot oikeasti jakselee tämän surun kanssa. Omassa tuttavapiirissäni minun lisäkseni vain muiden äidit hoivakodissa katselevat sarjaa.

Vierailija
29852/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi röyhkeä Teresa joka itse päättää että korjaa pois Janan tavarat. Muutkin palvelijoista, aina sekaantuva Romu ja nenäkäs Maria F, läksyttävät aatelisia. Kohtahan ne ottaa vallan Promesassa. Ei hyvä.

Vierailija
29853/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä että pääosan esittäjä, se mielenkiintoisin kuoli. Espanjalaisissa elokuvissa ja sarjoissa ei yleensä ole onnellinen loppu, pääosan esittäjä kuolee mitä raaimmalla tavoin tai kaikki kuolevat lopuksi. Olen ollut yllättynyt ja miettinyt miten siellä eri tavoin ajatellaan. Toisaalta yllättyminen on ollut piristävääkin, että ähää, enpä arvannut.

Gran Hotel päättyi kuitenkin hyvin. Ja muutkin sarjat mitä minä olen katsonut 🤔

Niinpä. Miksi La Promesan pitäisi olla tästä poikkeus?

Muistakaamme La Promesan alkuperäisen tarinan, jonka Manuel kertoi Jimenalle. Siinä kartanon nuori markiisi menetti rakkaansa, mutta onnistui kuitenkin löytämään uuden rakkauden ja perustamaan perheen. 

Olisiko tämä Manuelinkin tilanne sarjan lopussa?

Vierailija
29854/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä päätin kans lopettaa sarjan. Nyt seuraan vain somea. Tulevat tapahtumat etenee todella surkeella käsikirjoituksella. Ihmettelen jos ei näy katsojamäärässä. 

On se jännää kun täällä vannotaan että seuraaminen loppuu ja kuitenkin katsojaluvut kertovat eri tarinaa. Turhaa kukuttelua.

Vierailija
29855/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä päätin kans lopettaa sarjan. Nyt seuraan vain somea. Tulevat tapahtumat etenee todella surkeella käsikirjoituksella. Ihmettelen jos ei näy katsojamäärässä. 

On se jännää kun täällä vannotaan että seuraaminen loppuu ja kuitenkin katsojaluvut kertovat eri tarinaa. Turhaa kukuttelua.

Ei Suomesta ole vielä katsojalukuja.

Vierailija
29856/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy! Yhyy! 😭😭😭

Kunhan kiukuttelevat.

Vierailija
29857/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ricardo Pellicer on nyt vihdoinkin todella rentona, hyväntuulisena ja hänellä on pilkettä silmäkulmassa. Sitä se rakkaus teettää.

Totta, ekaa kertaa kiinnitin mieheen huomioni.

Vierailija
29858/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän mummot oikeasti jakselee tämän surun kanssa. Omassa tuttavapiirissäni minun lisäkseni vain muiden äidit hoivakodissa katselevat sarjaa.

Jollei mummoikäiselle ole jo selvinnyt, että elämä jatkuu, vaikka Janasta ( ja mummosta) jo aika jättäisi, niin nyt onkin hyvä kohta sulatella sitä... Jana ei (eikä mummo) ole maailman ja elämisen keskipiste. 

Vierailija
29859/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rtve:n sivuilla kun katselin tulevien jaksojen kuvauksia, niin lähinnä Leocadia, Lorenzo ja Angela pyörivät niissä jaksosta toiseen.

Vierailija
29860/30015 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa Catalina jäi kaipaamaan Cruzia jossakin määrin, mikä on mielestäni häneltä melkoinen tunnustus.

Minäkin kaipaan vaikka ei säälin häivähdystäkään ole  syyttömään vangitsemiseen. Niin paljon pahaa on saanut aikaan että hyvä hyvä kun vangittiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan