Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (30013)

Vierailija
29781/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jana varoitti yhtenään curroa mutta nyt kuitenkin itse paljasti kuka hän on suoraan Cruzille ja Leocadialle .  

Vierailija
29782/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cruz sanoi Petralle ettei tämä pysty vai Currolle , todistamaan Tomasin murhaa .  Vaikka on verimatto .  Nykyään osataan tehdä jo veritestit kuin keisarin leikkaus kuin verensiirtoa. Jana uhkasi viimepäivänään Cruzille että mennään yhdessä poliisille . Äitinsä murha .  Aika tyhmää kyllä huutaa Cruzille .  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29783/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee pikkasen yli tuo palvelusväen vollaaminen. Huutoitku. Pia on itkenyt joka jaksossa, mutta nyt tuli överit hänenkin mittapuullaan.

Pia ei ole kyllä itkenyt joka jaksossa. Mutta näyttää siltä, että jotkut ovat nyt ottaneet Pian silmätikukseen. 

Ei niin. Sarjan alussa tuskin ollenkaan, myöhemmin kyllä, mutta silloinkin ajoittain.

Vierailija
29784/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti ihan tarkistaa Lopen sukunimi (=Ruíz). En ikinä muista sitä.

Vierailija
29785/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sarjassa ei ole kuin suruja ja murheita ja vastoinkäymisiä ja tappoja, murhia ja kuolemia. Häätkin on päättyneet aina katastrofiin (Tomás, Manuel ja Pia ja Manuel uudelleen). Katsottu on, saas nähdä kauanko jaksan enää. Jotenkin synkkää juttua koko ajan ja ilkeitä ihmisiä. Sinänsä mielenkiintoista ajankuvaa on ollut kiva seurata.

Mutta miten todellisia ajankuvaus on?

Vierailija
29786/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nähdä kuinka kauan nämä Pian mollaajat jaksavat jatkaa. Vai onko kyseessä yksi ja sama henkilö näiden  mollauskommenttien kirjoittaja? 

Trollit länkyttää niin kauan, kun niitä ruokkii. Lakkaa siis sinäkin ruokkimasta.

Vierailija
29787/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan Janan kuolema koskettava ja läheisten suru valtava, mutta täytyy kyllä sanoa, että minua harmittaa enemmän Cruzin lähtö sarjasta kuin Janan.

Vierailija
29788/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasiko kukaan, kuinka Leocadia hieman säpsähti, kun hän sai kuulla Janalta, kuka hänen äitinsä oli. Sillä hetkellä minulle tuli tunne siitä, että hänellä tulee olemaan näppinsä pelissä Janan kuoleman kanssa. 

Vierailija
29789/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan Janan kuolema koskettava ja läheisten suru valtava, mutta täytyy kyllä sanoa, että minua harmittaa enemmän Cruzin lähtö sarjasta kuin Janan.

Sitten meitä on kaksi samalla tavalla ajattelevaa La Promesan katselijaa.

Vierailija
29790/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainoa  hankaluus  on Angelan ja Loren suhde. On siinä  äiti, uhraa  tyttärensä  omien rikostensa peittelyyn. Toivottavasti  eivät mene vihille. Koko perhe ihan ihmeissään."

Olenkin ihmetellyt, kun täällä on asiasta mainittu. Että Curro ja Angela karkaavat yhdessä, mutta Lore lähtee perään ja saa heidät kiinni ennnen Italian rajaa.

Mutta miten Lore voisi naida Angelan, kun on jo naimisissa? Vai käykö nirhaamassa vaimonsa jossain välissä? Vai Leocadiako sen tekee?

Tämä alkaa jo muistuttaa Kauniita ja rohkeita.

Eugenia tulee kartanoon ja muutaman muun tapahtuman jälkeen kuolee. Lore on leski. 

Lorenzo nyt ei ole ollut kummoinen siippa: kaikkea muuta kuin läsnäoleva ja lisäksi häntäheikki.

Vierailija
29791/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa nähdä kuinka kauan nämä Pian mollaajat jaksavat jatkaa. Vai onko kyseessä yksi ja sama henkilö näiden  mollauskommenttien kirjoittaja? 

Trollit länkyttää niin kauan, kun niitä ruokkii. Lakkaa siis sinäkin ruokkimasta.

1. Trollille ei kannata antaa minkäänlaista huomiota.

2. Ilmoita trollit asiattomiksi; nämä vakiotrollaajat on modelle enemmänkuin tuttuja. Mitä useampi ilmoittaa, sitä siistimpänä palsta pysyy. 

Vierailija
29792/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ainoa  hankaluus  on Angelan ja Loren suhde. On siinä  äiti, uhraa  tyttärensä  omien rikostensa peittelyyn. Toivottavasti  eivät mene vihille. Koko perhe ihan ihmeissään."

Olenkin ihmetellyt, kun täällä on asiasta mainittu. Että Curro ja Angela karkaavat yhdessä, mutta Lore lähtee perään ja saa heidät kiinni ennnen Italian rajaa.

Mutta miten Lore voisi naida Angelan, kun on jo naimisissa? Vai käykö nirhaamassa vaimonsa jossain välissä? Vai Leocadiako sen tekee?

Tämä alkaa jo muistuttaa Kauniita ja rohkeita.

Eugenia tulee kartanoon ja muutaman muun tapahtuman jälkeen kuolee. Lore on leski. 

Lorenzo nyt ei ole ollut kummoinen siippa: kaikkea muuta kuin läsnäoleva ja lisäksi häntäheikki.

Eikä ole Loresta liikemieheksikään (case: hillobisnekset menivät kerta kaikkiaan myttyyn).

Vierailija
29793/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt katsoa dona Pian huoneen tapetteja. Näyttää todella samalta kuin Boråstapetin vihreä Hip rose. Mutta ei kai  Espanjassa 1800-1900-luvulla sellaisia ole voinut olla?

Jos olisi, niin siinäpä sitä olisikin sattumaa kerrakseen.

Vierailija
29794/30013 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas pidin kovasti Janasta. Hän edusti tässä pahassa sarjassa lempeyttä ja hyvyyttä. Mutta sarjan luonteeseen sopii, että tuollainen ihminen raivataan pois. 

Vierailija
29795/30013 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko kukaan, kuinka Leocadia hieman säpsähti, kun hän sai kuulla Janalta, kuka hänen äitinsä oli. Sillä hetkellä minulle tuli tunne siitä, että hänellä tulee olemaan näppinsä pelissä Janan kuoleman kanssa. 

Leocadian äitikö? En muista tämmöistä juttua. Kuka se sitten on?

Vierailija
29796/30013 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armando Solomando.

Vierailija
29797/30013 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa Pia kävi ottamassa myrkkynäytteen.    Vilahti se kohta sitten katosi .  

Tätä jaksoa ei vielä ole ollut, joten juonipaljastus tähän. Pia käy Janan haudalla, ehkä ottaa näytteen silloin. Suunnilleen jaksossa 83.

Vierailija
29798/30013 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas pidin kovasti Janasta. Hän edusti tässä pahassa sarjassa lempeyttä ja hyvyyttä. Mutta sarjan luonteeseen sopii, että tuollainen ihminen raivataan pois. 

No Cister Rubio raivaa lähes kaikki kartanon tutut hahmot pois. Ottaa  tilalle Leolle lojaaleja tyyppejä. 

Vierailija
29799/30013 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jana ja lapsi tulee takaisin.  Tehtiin sama kuin Pialla aikasemmin,eli sanottiin kuolleen vaikka teki katoamistempun säilyttääkseen henkensä. Tämä Espanjan sivulta bongattu.

Valitettavasti näin ei ole tapahtunut. Espanjan ajassa La Promesa on jatkunut jo yli puoli vuotta Janan kuoleman jälkeen. 

Espanjassa oli paljon näitä vääriä juonipaljastuksia, kun ihmiset olivat niin järkyttyneitä tapahtumien kulusta. Arturo S (Manuel) joutui nauhoittamaan erillisen tiedotuksen, että ihmiset muistaisivat La Promesan olevan täysin sepitettyä tarinaa ilman tosiasioiden pohjaa. 

Kertoo vaan miten typeriä aikuiset ihmiset voi olla sepitetyn tarinan suhteen, jos Manuelin esittäjä joutui antamaan tuollaisen lausunnon. 

No samantapainen ilmiö on kun hahmon näyttelijää nykivät ja neuvoen puhuttavat  kaduilla miten  kannattaa toimia ihmissuhteissa. Sekoittavat reppanat  faktan ja fiktion.

Vierailija
29800/30013 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jana kertoi Lecadialle, että hänen äitinsä on Dolores, siis Janan äiti. Ei Leocadian äidistä kukaan puhunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme