La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (31532)
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten varmistui, että Cruz oli melkein 20v. aiemmin määrännyt Romulon tappamaan Leocardian.
Romulo ei pystynyt tappamaan ja päästi Leocardian menemään, kun tämä lupasi poistua maasta, eikä koskaan palaisi.
Leocardia kuitenkin palasi ja nyt Cruz otti Romulon puhutteluun asiasta...
Tämän takia kai jotkut ovat ajatelleet, että Doloresin ampuja olisi Romulo ja silläkään kertaa ei ammuttu oikeasti. Ohi vain ja Dolores näytellyt mukana. Vikaan olisi mennyt se kun Janan piti mennä Curron kanssa Ramonan luokse, mutta jäikin kiinni.
En skippaa mitää, turha kysellä. Katselen rauhassa jaksot pitkin viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Markiisittaren päätä särki taas.
Migreeniä.
Vierailija kirjoitti:
En skippaa mitää, turha kysellä. Katselen rauhassa jaksot pitkin viikkoa.
Turha vastata kun kaiken katsot.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiheita te nykyisin skippaatte? Itsellä Marian ja Samuelin jutut.
Ne, ja kaikki keittiöjutut, Santos-/Pelicere-jutut, sekä lapsellisen salakäytäväjutun. Jää vähän katsottavaa. (Myös kaiken Martinaan liittyvän olen aina skipannut.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, ja kaikki keittiöjutut, Santos-/Pelicere-jutut, sekä lapsellisen salakäytäväjutun. Jää vähän katsottavaa. (Myös kaiken Martinaan liittyvän olen aina skipannut.)
Samat minä paitsi että Maria ja Samuel katson.
Vierailija kirjoitti:
Santos vihdoin luki äitinsä jättämän kirjeen. Odotan mielenkiinnolla, kun myös Petralle selviää tarinan koko totuus...
Pellicerin kirje, Santos, Piia, Petra-kohdat kelaan kaikki. Turhaakin turhempi juonenpitkittäjä.
Olen lakannut lukemasta juonipaljastuksia facebook-ryhmässä. On tullut niin paljon uusia hahmoja ,että ei ole mitään järkeä lukea etukäteen kun ei tunne ketään muita kuin ne jotka on olleet alusta asti La promesassa. Sitäpaitsi menee jännitys jos tietää mitä tulee tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen lakannut lukemasta juonipaljastuksia facebook-ryhmässä. On tullut niin paljon uusia hahmoja ,että ei ole mitään järkeä lukea etukäteen kun ei tunne ketään muita kuin ne jotka on olleet alusta asti La promesassa. Sitäpaitsi menee jännitys jos tietää mitä tulee tapahtumaan.
Itse en siellä ole käynyt. Omin avuin olen löytänyt jotain. Ja ei kovin kauas ole minunkaan järkevää vielä mennä. Joitain pääkohtia kuitenkin, ei niinkään niitä uusia hahmoja
Vierailija kirjoitti:
Aika yllättävää, että luolan salahuoneessa oli toimiva sähkövalo!
Se tarkoittaa ainakin sitä, että huonetta on käytetty lähimenneisyydessä, siis ei esim. sata vuotta sitten. Milloin sähkövaloa alettiin käyttää?
Entä jos Cruz ei ole synnyttänyt yhtään lasta, vaan sekä Manu että Leonor ovat muiden naisten synnyttämiä. Ovi Cruzin huoneesta salakäytävään olisi kätevää tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yllättävää, että luolan salahuoneessa oli toimiva sähkövalo!
Se tarkoittaa ainakin sitä, että huonetta on käytetty lähimenneisyydessä, siis ei esim. sata vuotta sitten. Milloin sähkövaloa alettiin käyttää?
Entä jos Cruz ei ole synnyttänyt yhtään lasta, vaan sekä Manu että Leonor ovat muiden naisten synnyttämiä. Ovi Cruzin huoneesta salakäytävään olisi kätevää tässä.
Manu ja Leonor ovat hyvin erinäköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marialla taas hauskat selitykset ja ajatuksenjuoksu, kun tohotti Samuelin jalkaleikkausta 😂
Jotenkin niin mautonta ja lapsellista
Joo, tyrkky Maria on todella luotaantyöntävä. Olen ymmärtänyt että Samuel joutuu sairaalaan ja Maria on kuin takiainen sen kimpussa. Samuel parka ei voi paeta mihinkään kun Maria ahdistelee.
Mitä sitten katsot? Tuntuu, että lähes kaiken kelaat.
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti kaikki uudet hahmot ovat olleet täysin joutavia rönsyjä, joilla ei ole ollut mitään merkitystä juonen kanssa. Juonihan on: Paljastuvatko Cruzin hirmuteot, saavatko Jana ja Manuel toisensa (saivat), ja - hohhoijaa - paljastuuko Janan&Curron äidin Doloresin "salaisuus"? - Nyt tullut uusi hahmo, Leocadia, on merkityksellinen v a i n, jos hän paljastaa Cruzin. "Jännitys" tässä sarjassa on ajat sitten täysin väljähtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marialla taas hauskat selitykset ja ajatuksenjuoksu, kun tohotti Samuelin jalkaleikkausta 😂
Joo, tyrkky Maria on todella luotaantyöntävä. Olen ymmärtänyt että Samuel joutuu sairaalaan ja Maria on kuin takiainen sen kimpussa. Samuel parka ei voi paeta mihinkään kun Maria ahdistelee.
Maria on todella rasittava räpätäti. Jäänyt jotenkin lapsen asteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria on todella rasittava räpätäti. Jäänyt jotenkin lapsen asteelle.
Vaikuttaa ns. heikkolahjaiselta
Sähkövaloa alettiin käyttää 1880-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TVE tekee päätöksen La Promesasta sen jälkeen, kun uusimmat katsojaluvut vuotivat. https://share.google/5awdhA9V9ieQhvvzU
Kiitos käännösneuvosta. Käytin sitä. Kokeilen tuoko käännöksen linkkiin.
No eipä tuo, mutta jos joku haluaa, voi käyttää selaimen kääntäjää.
Tuon käännöksen mukaan La Promesan katsojalukuihin ollaan tyytyväisiä.
Tuo otos on ensimmäiseltä neljännekseltä jolloin oli Januelin häät, Janan ampuminen ja kuolema. Toiselta neljännekseltä en ole katsojalukuja nähnyt onko edes julkaistukkaan.
Viime perjantaina oli pohjalukemat 708 000 ja jälkikatsojia oli 120 000, puolet katsojista hävinnyt. Eli huonosti menee.
Oho, kohtalaisen k
Tällaiset ikuisuussarjat saa jatkumaan vaikka kuinka ja kauan, kun jatkuvasti tuodaan uusia ihmisiä ja takerrutaan johonkin asiaan jakso toisensa jälkeen. Aivan varmaa, että mahdollista viidettä kautta en enää katsoisi, koska en halua sitoa itseäni tähän loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Marian ja Samuelin juttu on nykyisin ärsyttävintä antia tässä sarjassa. Pappi halusi lähteä yksin avustushommiinsa ja muijan piti yrittää väkisin vängetä mukaan. On se kauheeta, kun ei pääse nussimaan pappia, vaikka niin tekee mieli. Ennen Mariasta jopa piti, ei enää.
Oho, kohtalaisen kehnot luvut. Jos vertaamme meillä Suomessa vastaava 700 tuhannen katsojaluku täyttyy Salkkareilla jaksoa kohden. Espanjassa on monin kertaisesti enemmän ihmisiä kuin meillä.