La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (28175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan oli typo, kuten tuossa totesin. Hijo tarkoittaa poikaa.
Kirjoitin kysymyksen ennenkuin laitoit sen olleen typo 🙂
Vierailija kirjoitti:
Ajankulu sarjassa on kyllä vaikea määritellä.
Itse otaksuisin, että sarjan alusta nyt viimeksi Suomessa nähtyihin jaksoihin, olisi alle yksi vuosi.
Käsikirjoittajat ovat vissiin ajatelleet että ei ole niin hirveän suurta väliä jos sattuu olemaan jonkun verran "pieniä" virheitä. Ei ne katsojat kuitenkaan mitään tajua 🤔
Vierailija kirjoitti:
Aika outoja sarjan naiset noin yleensä. Ehkä Teresa on paras tai ainakin parhaasta päästä. Vaikuttaa tosi aika pitkältä että joutuisin ehkä käyttämään emännänjatkoa jos haluaisin suudel... oho ähhh!!! Ehkä muuten oltaisiin yhteen sopivia kunhan joku häätäisi Teresan entisen miesystävän jonka nimeä en edes halua muistaa. Niihh...
Olisko sillä niin väliä vaikka ei häädettäisi enää, ei ne oo enää yhdessä 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Beatriz sairastaa vai mitä se Martina sanoi Alonsolle?
Samaa mietin, oli to. 29.2 jaksossa
Ei se mitää sairasta, jos ei kostonhimo sairastuta.
Martina heitti hatusta että Beatriz sairastaa alakuloa, johon kuuluu surullisuutta ja itkuisuutta. Nykyään se olis varmaan masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoja sarjan naiset noin yleensä. Ehkä Teresa on paras tai ainakin parhaasta päästä. Vaikuttaa tosi aika pitkältä että joutuisin ehkä käyttämään emännänjatkoa jos haluaisin suudel... oho ähhh!!! Ehkä muuten oltaisiin yhteen sopivia kunhan joku häätäisi Teresan entisen miesystävän jonka nimeä en edes halua muistaa. Niihh...
Kyllä täällä varmaan voi ihan reilusti sanoa suudella 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina heitti hatusta että Beatriz sairastaa alakuloa, johon kuuluu surullisuutta ja itkuisuutta. Nykyään se olis varmaan masennusta.
Samaa taudinkuvaa sanoi Beatrice Martinasta Currolle. Mutta, Curro ei halunnut kuunnella mitään negatiivista juoruilua Martinasta tai muistakaan. Oikein!
Vierailija kirjoitti:
Salvador, pelastaja käännettynä sai shokin jouduttuaan sotaan etu rintamaan ja vangiksi siellä.Yhtään oikeaa pappia ei näy lohduttamassa mutta lääkäri on antanut rauhoittavia.Laudanumia.Kuten saa Eugenia.Heti kun Eugenialta vähennettiin lääkettä hän puhui ja muisti nimet asiat tapahtumat.Lorenzo päätti tuhota koko promesan.
Salvadorilla on purkki tuota lääkettä taskussaan, josta nappaa pillerin tuskiinsa ja kuvitelmiinsa. Laudanumiako?
Oikeesti, yks näkee perhoskokoelman, ja kysyy "ovatko ne kuolleita"! Ei kun eläviä perhosia täällä pidetään lasin takana.
Ei kukaan voi olla noin tyhmä! Ja taas katsojia aliarvioitiin. Miten sais itsensä ihan vaan katsomaan tätä ajattelematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salvador, pelastaja käännettynä sai shokin jouduttuaan sotaan etu rintamaan ja vangiksi siellä.Yhtään oikeaa pappia ei näy lohduttamassa mutta lääkäri on antanut rauhoittavia.Laudanumia.Kuten saa Eugenia.Heti kun Eugenialta vähennettiin lääkettä hän puhui ja muisti nimet asiat tapahtumat.Lorenzo päätti tuhota koko promesan.
Salvadorilla on purkki tuota lääkettä taskussaan, josta nappaa pillerin tuskiinsa ja kuvitelmiinsa. Laudanumiako?
Tuskin on laudanumia. Ei kai sitä ollut pillereinä. Ja muutenkin siinähän oli sekä oopiumia että alkoholia niin ois vaikuttanut eri tavalla. Eugenia oli ainakin ihan pihalla.
Pitiköhän tohon aikaan oikeasti palvelijoiden kysyä isäntäväeltä lupa, saako nukkua samassa huoneessa miehensä kanssa? Tuntuu ihan järjettömältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otaksuisin, että sarjan alusta nyt viimeksi Suomessa nähtyihin jaksoihin, olisi alle yksi vuosi.
Käsikirjoittajat ovat vissiin ajatelleet että ei ole niin hirveän suurta väliä jos sattuu olemaan jonkun verran "pieniä" virheitä. Ei ne katsojat kuitenkaan mitään tajua 🤔
Minulle on opetettu pienestä asti että muiden maiden asukkaat ovat tyhmempiä kuin me suomalaiset. Luultavasti sarja on tehty heille (ja espanjalaisille) eivätkä he huomaa kuinka huono sarja on. Vain me suomalaiset huomaamme sen. Nyt harmittaa. Jos olisin vähän eli hiukan tyhmempi niin pitäisin sarjaa hyvänä. Useimmiten pidänkin sitä hyvänä mutta syvällä mielessä tiedän ettei se ole edes niin hyvä kuin luulen. ;-(
Mä en pidä muiden maiden asukkeja tyhmempinä. Jotenkin vaan tuntuu että jotkut kohtaukset on ihan idioottimaisia, just kuin jossain farssissa tai huonossa komediassa. Voi olla sekin että tässä sarjassa hahmot on tosi paljon karrikoitu, eli heidän luonteensa tulee niin korostetusti esiin. Huolestunut on liiallisen huolestunut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä varmaan voi ihan reilusti sanoa suudella 🙂
Minä miehenä tykkäisin eniten Martinan pehmeän pyöreästä seurasta. Curro on onnen poika, kadehdin🙂
Vierailija kirjoitti:
Pian raskaus alkoi pian kauden alussa vai oliko peräti jo parinolle raskaana. En enää muista. Joka tapauksessa itse tapahtumat ovat menneet vähän liiankin lujaa, kun on kuollut muitakin hahmoja välissä ja Jimena mennyt uusiin naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviääköhän tuo paronittaren ja Lorenzon juttu koskaan? Samaa ympyrää pyöritetään ja asutaan toisten kotona täyshoidossa vaikka markiisi sanoi Catalinalle, että nyt ei ole vieraiden aika. Ja miten se Martinan tuttu voi vaan olla siellä, kun markiisi on ainakin kaksi kertaa sanonut Martinalle, että nyt se likka ulos? Mihinkään ei puututa kuitenkaan.
Olisi kiva, että johonkin asiaan saataisiin joskus päätös.
Kun Cruz palaa muutaman viikon päästä, ajaa paronittaren kartanosta (samassa juonessa Lorenzon kanssa).
Paronitar ei jäänyt leskeksi sattumalta vaan leskeytyi koska tappoi oman äijänsä. Varmaan tämän on Cruz saanut selville ja saa heitettyä muikkelin pihalle kartanosta.
Huomenna sitten Stubb rakastelee illalla vaimoaan pressana.
Varmaan heruu iisisti Suzannelta.
Voi kiesus!
Harvoin törmää ketjuun, joka on NÄIN täynnä käsittämättömiä sepustuksia ilman minkäänlaisia ymmärrettäviä lauserakenteita ja välimerkkejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa taudinkuvaa sanoi Beatrice Martinasta Currolle. Mutta, Curro ei halunnut kuunnella mitään negatiivista juoruilua Martinasta tai muistakaan. Oikein!
Mun mielestä se puhui manipuloinnista ja jostain sellaisesta mutta väittikö se että M on masentunut, en muista?
Vierailija kirjoitti:
Huomenna sitten Stubb rakastelee illalla vaimoaan pressana.
Varmaan heruu iisisti Suzannelta.
Ja tämä liittyy mihin?