La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (28175)
Vierailija kirjoitti:
Tämä toinen kausi vaikuttaa huonommalla kuin ykköskausi. Monta jaksoa jankutetaan samaa. Ei oikein päätä eikä häntää.
Tämän viikon jaksoista olen katsonut yhden ja toista jaksoa katsoessa nukahdin. Ei tarvi ainakaan laudanumia 😅
Totta. Taisivat sarjantekijät ahneuksissaan haukata liian ison palan. Tuota jankkausta ja salaisuuksien paljastumisen viivyttelyä ei jaksa kukaan. Olisi voinut olla hyvä sarja pienemmässä paketissa. Ei kohta enää edes kiinnosta Janan äidin kohtalo, muistaako sitä edes Janakaan kun pitää Marian hääpukua nyplätä?
Martinan ja sen uuden tytön juonikuvio on aivan tylsä. Ei kiinnosta yhtään ja liian dramaattisesti Martinasta tehty yhtäkkiä joku itkevä hissukka. Meikin määrääkin vähennetty ja tehty tätimäisempi kun muka räiskyvämpi Beatriz tuli kuvioihin. Häätäisi Alonso jo mokoman likan pihalle, ketä kiinnostaa? Täytetarinaa niin kuin keittäjien koulutunnitkin. Jimenastakaan ei päästy eroon vaan teki comebackin Manuelin elämään. Liikaa epämiellyttäviä hahmoja ja epäolennaisia tarinoita, jotka hallitsevat juonta ja päätarina unohtunut kokonaan. Huomaan kelailevani enemmän ja enemmän ohi tiettyjen kohtausten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin sitä kun Catalina sanoi antavansa rintakorun Manuelin tyttärelle, ja sanoi että Manuelin tytär perii markiisittaren arvon koska on markiisin tytär. Onhan Catalinakin markiisin tytär, eikä ole markiisitar. Välillä tuntuu että tässä päästetään suusta ihan mitä tahansa mistä aiheesta tahansa.
Minä en tuota huomannut. Espanjan "hija" on tytär ja "hija" poika, joten olisiko ollut kääntäjän sekaannus.
Catalina ei olisi muutenkaan perinyt arvonimeä, koska hänellä on kaksi veljeä, jotka olivat etuoikeutettuja markiisin arvonimeen, ikäjärjestyksessä.
hija = tytär, hijo = poika
Vierailija kirjoitti:
Jimena jää kiinni valheistaan. Taas oli Jana kuuntelemassa Jimenan iloista puhelua äidilleen tulevassa jaksossa kertoo siitä Manuelille.
"Kuinka hän voi todella hyvin, eikä muista edes raskauttaan."
Äitikään ei ilmeisesti tiedä, että Jimena on valehdellut raskaudestaan.
"Taas" en nyt äkkiseltään muista, Jimenan puhelu, mut mikä muu? Suutelun näkeminen, oletin sen olevan 'ohikulkumatkalla nähtyä'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tuota huomannut. Espanjan "hija" on tytär ja "hija" poika, joten olisiko ollut kääntäjän sekaannus.
Siis hija tarkoittaa molempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai olisiko sittenkin ollut puhe Manuelin syntymättömän (pojan) tulevasta vaimosta, espanjaksi miniä on "hija (en ley)"?
Voi olla niinkin. En osaa espanjaa. Joku sanoi että on helppoa mut mulle on tästä sarjasta jäänyt mieleen vaan pari sanaa.
Candelan keimailu opettajan edessä on kuin jostain farssista. Ei vaikuta kovin hyvältä näyttelemiseltä. Muuten pidän kyllä hänestä, on niin räväkkä.
Säikähtänyt ja peloissaan oleva ei itke, kuten Martina. Sarjan tekijät eivät ihan ymmärrä.
Aivan kauhea hahmo se Beatriz kyllä ja Alonson pitäisi itse häätää se pois. Ei tuota montaa jaksoa pysty katsomaan ja ihmetyttää myös Catalinan sinisilmäisyys Lorenzoa kohtaan. Martinakin asiaa ihmetteli.
Manuel voisi lähteä koko kartanosta ja ottaa Janan mukaansa. Ei taida välittää muutenkaan tulevasta markiisin roolista, vaan rakastaa lentämistä ja lentokoneiden kehittämistä yli kaiken. Jana voisi opiskella lisää jotakin, esim. lääketiedettä. Vai pääsivätkö naiset 1900-luvun alussa miesten lailla opiskelemaan, ei ainakaan köyhät ja alaluokkaiset.
Vierailija kirjoitti:
Säikähtänyt ja peloissaan oleva ei itke, kuten Martina. Sarjan tekijät eivät ihan ymmärrä.
Kyllä voi itkeä. Olen itkenyt peloissani monta kertaa. Ihmisiä on erilaisia
Minä en oikein tajua Janan ja Manuelin ihastumisia, eivät sovi yhteen. Jänskättää Beatrizen salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kauhea hahmo se Beatriz kyllä ja Alonson pitäisi itse häätää se pois. Ei tuota montaa jaksoa pysty katsomaan ja ihmetyttää myös Catalinan sinisilmäisyys Lorenzoa kohtaan. Martinakin asiaa ihmetteli.
Manuel voisi lähteä koko kartanosta ja ottaa Janan mukaansa. Ei taida välittää muutenkaan tulevasta markiisin roolista, vaan rakastaa lentämistä ja lentokoneiden kehittämistä yli kaiken. Jana voisi opiskella lisää jotakin, esim. lääketiedettä. Vai pääsivätkö naiset 1900-luvun alussa miesten lailla opiskelemaan, ei ainakaan köyhät ja alaluokkaiset.
Manuelilla ei ole rohkeutta. On saamaton hissukka. Nautin sarjasta niinä pieninä hetkinä kun Manuel piti puoliaan.
Ihmettelin kun Martina oli silmät itkussa ja Alonso vaan tuijotteli. Eikö ole muka vähän outoa käytöstä bestiksen kanssa kun toinen hymyilee leveästi ja toinen murheen murtama? Eiköhän minkä lie salaisuuden paljastaminen ole pienempi paha kun katsella tuota sekopää Beatriziä? Ei oikeastaan edes kiinnosta Martinan salaisuus, lähinnä vaan toivon jo tuon koko juonikuvion päättymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin sitä kun Catalina sanoi antavansa rintakorun Manuelin tyttärelle, ja sanoi että Manuelin tytär perii markiisittaren arvon koska on markiisin tytär. Onhan Catalinakin markiisin tytär, eikä ole markiisitar. Välillä tuntuu että tässä päästetään suusta ihan mitä tahansa mistä aiheesta tahansa.
Catalina ei olisi muutenkaan perinyt arvonimeä, koska hänellä on kaksi veljeä, jotka olivat etuoikeutettuja markiisin arvonimeen, ikäjärjestyksessä.
Tarkoitat varmaankin että "hija"=tytär ja "hijo"=poika.
Just näin. Typo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hija tarkoittaa molempia?
Ei, vaan oli typo, kuten tuossa totesin. Hijo tarkoittaa poikaa.
Kertoisiko joku lyhyesti, miksi Petra on niin uskollinen Cruzille, liittyy johonkin asiaan, mitä Cruz on tehnyt Petran hyväksi. Minulta meni ohi tämä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko joku lyhyesti, miksi Petra on niin uskollinen Cruzille, liittyy johonkin asiaan, mitä Cruz on tehnyt Petran hyväksi. Minulta meni ohi tämä juttu.
Tämä sattui yli 20 vuotta sitten. Muuan renkipoika oli katsellut Petraa sillä silmällä ja lopulta raiskannut tämän. Tapahtuman jälkeen Petra alkoi odottaa lasta. Hän ei olisi selviytynyt raskaudestaan, ellei avulias nuori Cruz olisi auttanut Petraa. Päättyikö odotus keskenmenoon vai syntyikö lapsi, en tiedä. Veikkaan, että syntyi, ja Cruz järjesti lapsen sijaiskotiin. Tästä asiasta Petra tuntee edelleen kiitollisuutta Cruzille. Oikaiskaa jos käsitin väärin.
Espanjalaiset eivät osaa tehdä sarjoja . Promesa ja Grand Hotell, samat tekijät ja surkeita kummatkin sarjat. Olen Promesasta surannut muutaman viimeisen jakson ykköskaudella, ja nyt tätä kakkoskautta muutaman jakson, nyt saa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sattui yli 20 vuotta sitten. Muuan renkipoika oli katsellut Petraa sillä silmällä ja lopulta raiskannut tämän. Tapahtuman jälkeen Petra alkoi odottaa lasta. Hän ei olisi selviytynyt raskaudestaan, ellei avulias nuori Cruz olisi auttanut Petraa. Päättyikö odotus keskenmenoon vai syntyikö lapsi, en tiedä. Veikkaan, että syntyi, ja Cruz järjesti lapsen sijaiskotiin. Tästä asiasta Petra tuntee edelleen kiitollisuutta Cruzille. Oikaiskaa jos käsitin väärin.
Kiitos, ihan oikein varmasti, koska hänen poika ilmestyy joskus tähän sarjaan, näin oon lukenut joltakin, joka seuraa
sarjaa Espanjan malliin. kysyjä
Vierailija kirjoitti:
Espanjalaiset eivät osaa tehdä sarjoja . Promesa ja Grand Hotell, samat tekijät ja surkeita kummatkin sarjat. Olen Promesasta surannut muutaman viimeisen jakson ykköskaudella, ja nyt tätä kakkoskautta muutaman jakson, nyt saa riittää.
Ok. Ei sun tarvi sitä täällä ilmoittaa, emme jää kaipaamaan
Vierailija kirjoitti:
Vätys ja munaton Manuel siirtyi lopullisesti mustalle listalle kun pyysi Janaa huolehtimaan kierosta valehtelija vaimostaan. Olin alunperin näiden kahden (Manuelin ja Janan) suhteen kannalla, mutta nyt on käsikirjoittajat pissineet omille nilkoilleen sillä jahkailuilla ja muka jännittävällä juonikuviollaan tappaneet koko romanssin. Toivon Janan saavan kunnon miehen rinnalleen. Manuel ei sitä ole, pysyköön tuo lässyttäjä kieron Jimenansa pelinappulana.
Jimena on ollut siis 2 viikkoa raskaana? Nyt jo väsyttää kävellessä ja nilkat turpoaa 😄 Manuel on tosiaan hölmö jos noita valheita uskoo. Jimenalla kiire saada oikea pulla uuniin? Tai ehkä riitti että sai Manuelin kieltätymään työtarjouksesta ja voikin kohta dramaattisesti ilmoittaa keskenmenostaan.
Kuinkahan kai Pia on ollut raskaana ? Koko sarjan ajan . Aikajana hieman sekaisin , muutama kuukausiko vain mennyt ?
Aika outoja sarjan naiset noin yleensä. Ehkä Teresa on paras tai ainakin parhaasta päästä. Vaikuttaa tosi aika pitkältä että joutuisin ehkä käyttämään emännänjatkoa jos haluaisin suudel... oho ähhh!!! Ehkä muuten oltaisiin yhteen sopivia kunhan joku häätäisi Teresan entisen miesystävän jonka nimeä en edes halua muistaa. Niihh...
Tämä toinen kausi vaikuttaa huonommalla kuin ykköskausi. Monta jaksoa jankutetaan samaa. Ei oikein päätä eikä häntää.
Tämän viikon jaksoista olen katsonut yhden ja toista jaksoa katsoessa nukahdin. Ei tarvi ainakaan laudanumia 😅