Miksi iltapäivälehdet uutisoivat sellaisten ihmisten kuolemista joista 90% ihmisistä ei ole ikinä kuullutkaan?
Joka päivä melkein tulee uutinen jonkun henkilön kuolemasta, etusivulla, ja ajattelen "literally ketä??"
Kommentit (16)
Nyt on alkanut tulla "uutisia" kuten: "Kun poliisi vei kilvet, Jade painoi kaasua teinityttö hurjasteli yli 200 km/h". Jutusta sitten ilmenee että on semmoinen paikallislehtitasoinen uutinen Australiasta. Kova tarve klikkauksille selvästi kun otsikosta voi saada käsityksen että olisi ihan kotimainen tapahtuma. Ei ole edes ainoa, näitä on ihan viimeaikoina ilmaantunut.
Samaa olen ihmetellyt. Hyvin usein on iso otsikko henkilöstä, josta en ole ikinä kuullutkaan.
Kuinka moni oli tätä ennen kuullut esimerkiksi tuosta saksalaisesta ampumahiihtäjästä? Itse en seuraa ko. lajia lainkaan niin en muista kuulleeni koskaan.
Kesätoimittajat kyttäävät silmä kovana somefeedejä edes pienen uutisen toivossa, joihin kaikki kelpaa. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Hyvin usein on iso otsikko henkilöstä, josta en ole ikinä kuullutkaan.
Kuinka moni oli tätä ennen kuullut esimerkiksi tuosta saksalaisesta ampumahiihtäjästä? Itse en seuraa ko. lajia lainkaan niin en muista kuulleeni koskaan.
No minä ainakin, vaikka en seuraa talvilajeista kuin mäkihyppyä.
Tänäänkin isot otsikot jostain 98-v mummosta, ihan tuntematon nimi
muutama päivä sitten oli muusikko Roope - öööööö joka oli joku pikkukylän trubaduuri josta muu suomi ei ole ikinä kuullutkaan
"ja ajattelen "literally ketä??""
Mitä siansaksaa tämä on?
Oletan että et ole teini etkä kolmekymppinenkään, miksi siis tuommoista sekasotkua!
Anteeksi, mutta minua häiritsee vielä enemmän ap:n tapa kirjoittaa "literally ketä". Onko vaikeaa puhua suomea suomena?
Vierailija kirjoitti:
muutama päivä sitten oli muusikko Roope - öööööö joka oli joku pikkukylän trubaduuri josta muu suomi ei ole ikinä kuullutkaan
tarkoitat varmaan sitä maikkarinkasvoa joka nukkui lusikassa vaikka likka ei tiennyt ja sai tuomion, koira niminen bändi? Tms
Joskus syynä on se, että vainajan nimi muistuttaa jonkun kuuluisamman henkilön nimeä. Siitä sitten saadaan klikkejä kun ihmiset luulee että se kuuluisampi tyyppi on kuollut.
Jotain sinne mainosten väliin täytyy saada eikä me osata muuta. Vai haluatko lehden täyteen pelkkiä orgasmitakuujuttuja?
- Toimittelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tarkoitat varmaan sitä maikkarinkasvoa joka nukkui lusikassa vaikka likka ei tiennyt ja sai tuomion, koira niminen bändi? Tms
Muusikko Roope Nykänen, 28, on kuollut
Roope Nykänen oli muusikko Mikkelistä.
Joko kyseessä toimittajan mielestä tunntetumpi henkilö kuin oikeasti onkaan tai sitten toimittajan tarvitsee saada tietyllä syklillä jotain julkaistavaa.
Iltapaskoihin tarvitaan juttuja sadoittain ja sen takia suurin osa on roskaa ja piilomainontaa. Siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muusikko Roope Nykänen, 28, on kuollut
Roope Nykänen oli muusikko Mikkelistä.
Neverheard.
Melkein tulee uutinen? Jos se vasta melkein tulee niin silloinhan se ei ole vielä tullut.