Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (28119)

Vierailija
2121/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse yli ollenkaan jos en tiedä miten Martinan käy ja mitä lurkki Beatrice hautoo 😁

Vierailija
2122/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks täällä kirjoitetaan ihan eri sarjasta? La Promesassa ei ole henkilöitä Hhhhhana ja Hhhhimena. Menkää omalle palstalle.

Itsekin katsonu sarjaa huomiseen jaksoon asti, mutta en tiedä tuon nimisiä henkilöitä. Ei kiva, kun sekotetaan kaksi sarjaa yhden otsikon alle. Oletko ystävällinen ja tee oma aloitus katsomallesi sarjalle, tämä on La Promesa ketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2123/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko kaikilla uudet jaksot. Itse en saa jaksoja näkyviin YLE Areenassa, Apple TVtä käytän.

Mulla rupes toimimaan vähän myöhemmin kuin tavallisesti areenalla.

Vierailija
2124/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko kaikilla uudet jaksot. Itse en saa jaksoja näkyviin YLE Areenassa, Apple TVtä käytän.

Toimivat kyllä minulla.

Vierailija
2125/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks täällä kirjoitetaan ihan eri sarjasta? La Promesassa ei ole henkilöitä Hhhhhana ja Hhhhimena. Menkää omalle palstalle.

Itsekin katsonu sarjaa huomiseen jaksoon asti, mutta en tiedä tuon nimisiä henkilöitä. Ei kiva, kun sekotetaan kaksi sarjaa yhden otsikon alle. Oletko ystävällinen ja tee oma aloitus katsomallesi sarjalle, tämä on La Promesa ketju.

Oletteko te ihan tosissanne? 

Vierailija
2126/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä toi Beatriz. Martina on niinkuin olisi hädissään, ja luulen että Alonso tajusi ettei tytöillä ole niin lämpimät välit kun mitä he väittää.

Vierailija
2127/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? No kyllä, ei kiva kun sekotetaan joku muu sarja tähän ketjuun. Vai alanko minä kirjoittaa tässä mitä Salatuissa elämissä tapahtuu?

Vierailija
2128/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? No kyllä, ei kiva kun sekotetaan joku muu sarja tähän ketjuun. Vai alanko minä kirjoittaa tässä mitä Salatuissa elämissä tapahtuu?

Kannattaa siinä tapauksessa pitää korvat auki ja kuunnella kun seuraavan kerran katsoo La promesaa. 🙂

Ps. Eihän tuollaisia nimiä ole kellään!

Vierailija
2129/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii jo minullakin, aamulla ei vielä toiminut.

Vierailija
2130/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se varmaan myrkyn lykkäsi. Curro paljasti, kuka kertoi suutelusta. Vaikkei sitä suoraan näytetty, sellainen mielikuva jäi. Ja saa nähdä, mitä Lorenzo tekee Janalle? 

Epäilen, että opettaja on kirjoittanut Simonan kirjeet? Mitä tästä tuumitte?

Jimena tuskin on raskaana, jotain piti keksiä, ettei Manuel lähde Milanoon, näin epäilen.

Beatris ei sitten lähde kulumallakaan, tympäsee koko nainen 🤨

Vierailija
2131/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tämä!

Espanjan kielessä J-kirjain lausutaan voimakkaana H:na.

Vierailija
2132/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Espanjan kielessä J-kirjain lausutaan voimakkaana H:na"

Niin, entä sitten? Jos kirjoitetaan Jana, niin sitten se kirjoitetaan niin, eikä kuten sanotaan, Hana. Koettakaa tajuta!

Vierailija
2133/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nettikirjoittelut on sellasia ettei aina tiedä mitä toinen  tarkoittaa. Esim. Ei pysty päättelemään luulisi joku oikeasti että Hhhhimena ja Hhhhana kuuluu toiseen sarjaan vai oliko se vitsi. Kun ei ole sitä elekieltä 🤔

Vierailija
2134/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Espanjan kielessä J-kirjain lausutaan voimakkaana H:na"

Niin, entä sitten? Jos kirjoitetaan Jana, niin sitten se kirjoitetaan niin, eikä kuten sanotaan, Hana. Koettakaa tajuta!

Jokainen sen on tajunnut mutta. Jos täällä kirjoitetaan vitsillä noin niin ei se maailmaa kaada? Vai kaatuiko se? Ei tää niin kuoleman vakavaa ole. 

Vierailija
2135/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole opettaja joten en tiedä onko sellaisia oppilaita jotka alkaa vääntää jostain satukirjasta kuin eivät ymmärtäisi että se on satua.

Tosiaan opetuskohtauksissa nää rouvat vaikuttaa oikeasti tyhmiltä. 

Jos Lope kertoi Candelalle totuuden menneistä niin silloinhan Candela tietää että Simona osaa lukea ja kirjoittaa kun kerran ne kirjeet kirjoitti itse. Mut tosiaan tässä sarjassa tuppaa käsikirjoittajilta "unohtumaan" et mitä olikaan kirjoitettu viimeksi, ehkä tahallaan. 

Älykkyys on sitä että ymmärtää abstraktioitakin. Tyhmille pitää olla konkreettista.

Vierailija
2136/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti käsikirjoittajat on joku isompi työryhmä

Vierailija
2137/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole opettaja joten en tiedä onko sellaisia oppilaita jotka alkaa vääntää jostain satukirjasta kuin eivät ymmärtäisi että se on satua.

Tosiaan opetuskohtauksissa nää rouvat vaikuttaa oikeasti tyhmiltä. 

Jos Lope kertoi Candelalle totuuden menneistä niin silloinhan Candela tietää että Simona osaa lukea ja kirjoittaa kun kerran ne kirjeet kirjoitti itse. Mut tosiaan tässä sarjassa tuppaa käsikirjoittajilta "unohtumaan" et mitä olikaan kirjoitettu viimeksi, ehkä tahallaan. 

Älykkyys on sitä että ymmärtää abstraktioitakin. Tyhmille pitää olla konkreettista.

Mitä haluat tällä sanoa?

Vierailija
2138/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä sarjassa kyl mennään päivä kerrallaan , alusta asti eletty vuotta 1913 , tiedän tämän koska youtube algometri vilautti minulle joulujaksoa , tosiaan kun oli puhetta janan ja curron isästä niin , ei käsikirjoittajat nyt niin julmia ole että , kokoajan toisensa kimpussa olleet manuel ja jana ovatkin täti ja siskonpoika , eli janan isä olisi edes mennyt paroni , tällöin jana olisi cruzin sisko ja näin ollen manuelin täti, vaikka cruz olisi saanut manuelin toisen miehen kanssa ja curro olisi paronin poika , joten hän olisinkin cruzin ja äitinään pitämänsä naisen veli , niinku täällä on arveltu niin menee enemmän siihen suuntaan että curron ja janan isä on alonzo ja manuelin sekä leonorin isä  kapteeni mata

Ohis, mutta voisitko opetella käyttämään pisteitä ja isoja alkukirjaimia. Ne helpottaisivat lukemista huomattavasti. Nyt on kuin puuroa kauhoisi. 

Vierailija
2139/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässä sarjassa kyl mennään päivä kerrallaan , alusta asti eletty vuotta 1913 , tiedän tämän koska youtube algometri vilautti minulle joulujaksoa , tosiaan kun oli puhetta janan ja curron isästä niin , ei käsikirjoittajat nyt niin julmia ole että , kokoajan toisensa kimpussa olleet manuel ja jana ovatkin täti ja siskonpoika , eli janan isä olisi edes mennyt paroni , tällöin jana olisi cruzin sisko ja näin ollen manuelin täti, vaikka cruz olisi saanut manuelin toisen miehen kanssa ja curro olisi paronin poika , joten hän olisinkin cruzin ja äitinään pitämänsä naisen veli , niinku täällä on arveltu niin menee enemmän siihen suuntaan että curron ja janan isä on alonzo ja manuelin sekä leonorin isä  kapteeni mata

Ohis, mutta voisitko opetella käyttämään pisteitä ja isoja alkukirjaimia. Ne helpottaisivat lukemista huomattavasti. Nyt on kuin puuroa kauhoisi. 

Sitä on rasittavaa lukea mutta täytyy huomioida että esim.lukihäiriöt on todellisia.

Vierailija
2140/28119 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, raskasta luettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan