La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (33377)
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan työnnä kieltä ulos suusta englantia tai espanjaa puhuessaan niinkuin tämä näyttelijä.
Jää sievästi hampaitten tasolle normaalisti.
Espajan kielessä C ääntyy kirjainten e ja i edellä (esim. Barcelona, gracias = kiitos) samankaltaisena äänteenä kuin []/th englanninkielisessä sanassa thanks. Samoin ääntyy z-kirjain.
Kuitenkin esim. Andaluciassa (E-Espanjassa) C ääntyy kuten s (cereal = vilja).
Paronittaren puheessa tuo äänne (kieli) korostuu häiritsevästi ja jonkin verran myös Janan. Janaa näyttelevä Ana on Valladolidista, jossa ilmeisesti c ja z äänetään kuten th. Tuo paronitarta näyttelevä Lisi Linder on kuitenkin Andaluciasta, jossa noin ei äännettäisi.
Muiden puheesta tuota äännettä ei juurikaan huomaa/se ei häiritse vrt. esim. Pia ja Teresa, joita näyttelevät naiset ovat keski-Espanjasta kuten Jana
Tosin useimmissa espanjalaisissa sarjoissa on joku/joitakin, joilla tuo äänne korostuu.
Liikaa höpötellään yhdestä ja samasta asiasta. Tekisi mieli kelata eteenpäin enkä menettäisi mitään. Ehkä on jo alkuinnostus laantunut.
Maanantaina uudet 5 jaksoa Areenaan.
Gregorio myrkyttää Piaa. Että saisi kokonaan itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Teresalla ällö luomi ylähuulessa. Häiritsee liikaa. Miksei leikkaa tuollaista pois?
Sopii muuten hyvin yhteen öklö-Mauron kanssa. Molemmat yhtä luotaantyöntäviä ja rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, että Martina salaa? - - aiemmin jo oli vaivautuneen oloinen, kun Alonso meinas soittaa Martinan isälle. Ja nyt tämä yllätysvieras..
Kuka se on se yllätysvieras ja millä haluaa pilata Martinan elämän?
Villi veikkaus, kyse on tyttöjen välisestä "intiimistä ystävyydestä" jonka takia Martinan vahnemmat ovat heittäneet tämän kotoaan pihalle ja siksi tuli La Promesaan, muka viattomasti vain sukuloimaan.
Villi veikkaus,että Martina vokotteli Beatricen poikaystävän ja siitä Beatrice sitten suuttui.
Naah, aivan liian simppeli ja pliisu syy välirikolle. Luultavasti Martina kärähti suhteesta ja pakotettiin vanhempien toimesta lopettamaan se ja
Jos heillä on ollut suhde, niin se on ehkä kaatunut siihen että tuo naikkonen vaikuttaa hullulta stalkkerilta ja Martina oli aivan kauhusta lamaantunut nähdessään hänet. En jotenkin kuitenkaan usko suhdekuvioon vaan jostain muusta kyse. Oli miten oli, niin ärsyttää se, ettei Martina uskoudu vaikka Catalinalle ja pyydä apua häätöön. Tuskinpa mitään rikosta kuitenkaan taustalla.
vie nyt vähän jopa iloa katselusta tämä vastenmielinen Beatrice. En tykkää tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teresalla ällö luomi ylähuulessa. Häiritsee liikaa. Miksei leikkaa tuollaista pois?
Sopii muuten hyvin yhteen öklö-Mauron kanssa. Molemmat yhtä luotaantyöntäviä ja rumia.
Niin sitä on erilaisia näkemyksiä. Mun silmään Teresa on todella kaunis ihminen ja Mauro samaten. Tai siis näyttelijänsä.
Olipa muuten ihana nähdä miten Petra alkaa tosissaan hajoilemaan kun joutuu tekemään oikeita töitä.😂 Pia kysyi myös erittäin osuvasti että kuvitteleeko Petra asettuvansa Cruzin perheen yläpuolelle kun vaatii päästä katsomaan. Ai että. 😅
Beatriz vaikuttaa jotenkin pelottavalta. Tuskin tässä mitään naisten välistä on ollut vaan kyse on miesasioista tai muusta. Martina ei kovin helposti mene tollaiseksi kun Beatrizin lähellä menee.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin että "kieli hampaiden välissä" keskustelu voisi jo vähitellen loppua.
Ei herneitä nenään, kiitos!
Anteeksi. Aiheesta sen verran vielä, ei ole kyllä häirinnyt mua ollenkaan. Jotain jollain tavalla seksikästäkin siinä on. Oon kyllä aina viehättynyt etelä-euroopan kulttuurien elävävyydestä versus tää kotimainen eleetön ilmeettömyys.
Halusin tuoda esiin eriävän mielipiteen. Meitä on monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, että Martina salaa? - - aiemmin jo oli vaivautuneen oloinen, kun Alonso meinas soittaa Martinan isälle. Ja nyt tämä yllätysvieras..
Kuka se on se yllätysvieras ja millä haluaa pilata Martinan elämän?
Villi veikkaus, kyse on tyttöjen välisestä "intiimistä ystävyydestä" jonka takia Martinan vahnemmat ovat heittäneet tämän kotoaan pihalle ja siksi tuli La Promesaan, muka viattomasti vain sukuloimaan.
Villi veikkaus,että Martina vokotteli Beatricen poikaystävän ja siitä Beatrice sitten suuttui.
Naah, aivan liian simppeli ja pliisu syy välirikolle. Luultavasti Martina kärähti suhteesta
Mulla oli kans kaiken aikaa olo, et menisi nyt hyvä nainen, avautumaan jollekin asiasta, oli kyse mistä vain, Catalinalle, Currolle Manuelille tai vaikka Simonalle. Sillä se kaikki sit järjestyisi hyvinpäin.
Jostain muka vakavasta on kyse, kun Martina noin peittelee ja on ihan kauhuissaan. Suhdekuviota epäilen myös, ehkä just näitten "ystävien" välillä.
Beatrice on ehkä vähän alemmista piireistä, oli niin ihastuksissaan paikasta + ulkoinen olemus meikkeineen.
Ikävän oloinen ihminen joka tapauksessa, voisi olla hyvää bestis-materiaalia Himenalle.
Vierailija kirjoitti:
Ihme tuuliviiri on Manuelkin Jimenan kanssa . Välillä raivoaa ja hetken päästä on hyvässä suin .
Nooh, mistään mahtaa johtua. Taidettiin hoitaa aviolliset velvoitteet välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin että "kieli hampaiden välissä" keskustelu voisi jo vähitellen loppua.
Ei herneitä nenään, kiitos!
Anteeksi. Aiheesta sen verran vielä, ei ole kyllä häirinnyt mua ollenkaan. Jotain jollain tavalla seksikästäkin siinä on. Oon kyllä aina viehättynyt etelä-euroopan kulttuurien elävävyydestä versus tää kotimainen eleetön ilmeettömyys.
Halusin tuoda esiin eriävän mielipiteen. Meitä on monenlaisia.
Mäki jostain syystä pidän katsella ja kuunnella kun paronitar puhuu. Oliko hänen nimensä Elisa/Eliza. Ymmärrän toki kielen olevan ällöttävä asia. Käärijän kieli ulkona poseerausta on samalla tavalla parjattu. Ilmeisesti on enemmänkin ihmisiä, joita kieli jostain syystä ällöttää.
No jos kielet ällöttää, niin jättäkää katsomatta, ei tarvi koko aika valittaa. Mä inhoon esim.Putosta ja en katso sitä. Niin helppoa se on. Eli turvat tukkoon asiasta.
Alkaa jo kyllästyttämään koko sarja. Nämä keittiörouvatkin, ensin muka halutaan oppia lukemaan ym sivistyä ja mennään oikein edäsimieheltä pyytämään lupaa ja sitten kun opetusta järjestetään pistetään koko homma läskiksi. Mitä he oikein sitten halusivat.
Tämän kai oli tarkoitus olla hauskaa mutta käsikirjoittaja tekee Simonasta ja Candelasta aivan pellejä tyhmiä. Kiusallista. Ainoa hauskuus oli kun Mauro meni Romulolle tunnustamaan, että hän luovuttaa, hauskasti näytelty kohtaus.
Näinkö mä unta vai suuteliko Curro ja Martina?
Mua alkaa ällöttää tää palsta. Ei tartte kun sanoa mielipiteensä jostain niin heti leimataan valittajaksi. Me ollaan kaikki erilaisia ja pidetään eri asioista. Ilmeisesti kuitenkin täällä ei saa sanoa "väärää" mielipidettä ilman että tulee paskaa niskaan. Pitää vaan kehua, kiitellä ja olla mielinkielin. Se se vasta ällöttää enemmän kuin se kieli. Maailma on mennyt koko ajan huonompaan suuntaan. Ihmiset on todella ilkeitä toisilleen. Sad but true.
Vierailija kirjoitti:
Näinkö mä unta vai suuteliko Curro ja Martina?
Mua alkaa ällöttää tää palsta. Ei tartte kun sanoa mielipiteensä jostain niin heti leimataan valittajaksi. Me ollaan kaikki erilaisia ja pidetään eri asioista. Ilmeisesti kuitenkin täällä ei saa sanoa "väärää" mielipidettä ilman että tulee paskaa niskaan. Pitää vaan kehua, kiitellä ja olla mielinkielin. Se se vasta ällöttää enemmän kuin se kieli. Maailma on mennyt koko ajan huonompaan suuntaan. Ihmiset on todella ilkeitä toisilleen. Sad but true.
Kyllä suuteli ja tuota suutelemista riittää koko kauden ON/OFF jaksosta toiseen. Tosi rasittavaa, että tuosta Martinasta (huono näyttelijä) on tehty suurin piirtein päähenkilö tälle kaudelle ja Jana ja Manuel vilahtaa silloin tällöin kuten tähänkin saakka eikä mitään tapahdu.
Olen samaa mieltä, että tämä on omituinen palsta, kun tänne ilmaantuu näitä määräilijöitä, mitä saa kirjoittaa ja mitä ei.
Harmittaa hiukan mutta muakin on alkanut kyllästyttämään. Kaipaisi lisää ryhdikkyyttä ja asioiden etenemistä. Jaksoissa käydään monta kertaa samat asiat uudelleen läpi. Joskus onnistuu tulemaan jonkinlainen koukku hetkeksi. Tässä selvästi on samaa vibaa kuin Salkkareissa. Jaksoja tehdään tiuhaan tahtiin ja käsikirjoitus on jatkuva, jolloin kausien välissä ei ole mitään järkevää logiikkaa ja aikaisemmin kirjoitetut asiat muuttuvat. Jaksomäärä ja jakson kesto huomioiden ensimmäisellä kaudella oli jo tuplasti enemmän materiaalia mitä Salkkareissa on koko vuotena. Muuten sarjoja ei voi verrata toisiinsa vaikka La promesa onkin espanjalainen telenovela eli saippuasarja.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa jo kyllästyttämään koko sarja. Nämä keittiörouvatkin, ensin muka halutaan oppia lukemaan ym sivistyä ja mennään oikein edäsimieheltä pyytämään lupaa ja sitten kun opetusta järjestetään pistetään koko homma läskiksi. Mitä he oikein sitten halusivat.
Tämän kai oli tarkoitus olla hauskaa mutta käsikirjoittaja tekee Simonasta ja Candelasta aivan pellejä tyhmiä. Kiusallista. Ainoa hauskuus oli kun Mauro meni Romulolle tunnustamaan, että hän luovuttaa, hauskasti näytelty kohtaus.
Minä olen törmännyt tuollaisiin oppilaisiin, joten ei käsikirjoituksessa ole mitään vikaa.
Naah, aivan liian simppeli ja pliisu syy välirikolle. Luultavasti Martina kärähti suhteesta ja pakotettiin vanhempien toimesta lopettamaan se ja lähtemään kotoa. ja siksi joutunut lemppaamaan Beatrizin ja siksi tämä kantaa kaunaa.