Onko mahdollista saada 10 pitkän matikan kokeesta?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mahdollista - on, jos sulle uppoaa esim. geometria helposti niin voit saada geometrian kurssista/kokeesta kympin vaikka muut kurssit/kokeet olis 7-8.
Kuinka paljon opiskelua vaatii?
Pitää ensin määritellä normaaliälyinen. Mutta on se mahdollista eikä vaadi niin paljon vaivaa kuin reaaliaineet.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ensin määritellä normaaliälyinen. Mutta on se mahdollista eikä vaadi niin paljon vaivaa kuin reaaliaineet.
Noin 100äo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollista - on, jos sulle uppoaa esim. geometria helposti niin voit saada geometrian kurssista/kokeesta kympin vaikka muut kurssit/kokeet olis 7-8.
No se nyt ihan riippuu siitä sun oppimiskyvystä, itse sain 8-10 (kurssista riippuen) ihan vaan tunneille osallistumisella + läksyillä. Tiedän että osa laski kaikki kurssin tehtävät ja jotkut vielä sen päälle muuta. Tietääkseni olen ihan normaaliälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se nyt ihan riippuu siitä sun oppimiskyvystä, itse sain 8-10 (kurssista riippuen) ihan vaan tunneille osallistumisella + läksyillä. Tiedän että osa laski kaikki kurssin tehtävät ja jotkut vielä sen päälle muuta. Tietääkseni olen ihan normaaliälyinen.
Oon saanu yläkoulussa kymppejä matikasta niin ihan ok?
itse olin pettynyt jos en saanut kymppiä
Kyllä mun tytär sai usein, vieläpä erikoispitkästä matikasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiheita pitkän matikan lisäks on erikoispitkässä matikassa? Ois kiinnostanut mut mun lukiossa ei ole sellasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiheita pitkän matikan lisäks on erikoispitkässä matikassa? Ois kiinnostanut mut mun lukiossa ei ole sellasta
Kalajuttuja!
Muutta siis jos vaikka differentiaalilaskennan perusteet sekä algoritmit -kurssit nappaa valinnaisiksi, niin onhan se pitkä sitten erikoispitkä. Oliskohan lukujonot ja sarjat kuulunut valinnaisiin vielä.
Ja matikka-/lt-lukioissa ehkä vielä matikkakerho lisäks emt?
Kyllä voi saada kymppejä, mutta se vaatii, että pohjat ovat hyvät peruskoulusta ja että tekee töitä koko kurssin ajan, opettelee peruskaavat ulkoa, ettei tarvitse koko ajan plerata Maolin taulukkoa ja on myös matemaattisesti lahjakas. Sadan pisteen ÄO ei siihen riitä. ja ai niin, se vaatii vankat perslihakset, että jaksaa istua ja opetella ja laskea. Naapurilta välitunnilla kopsatut kotitehtävät = hätinä seiska kurssista, usein vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalajuttuja!
Muutta siis jos vaikka differentiaalilaskennan perusteet sekä algoritmit -kurssit nappaa valinnaisiksi, niin onhan se pitkä sitten erikoispitkä. Oliskohan lukujonot ja sarjat kuulunut valinnaisiin vielä.
Ja matikka-/lt-lukioissa ehkä vielä matikkakerho lisäks emt?
Ei meidän lukiossa ole mitään differentiaalilaskennan perusteet-kurssia kunpa olis
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi saada kymppejä, mutta se vaatii, että pohjat ovat hyvät peruskoulusta ja että tekee töitä koko kurssin ajan, opettelee peruskaavat ulkoa, ettei tarvitse koko ajan plerata Maolin taulukkoa ja on myös matemaattisesti lahjakas. Sadan pisteen ÄO ei siihen riitä. ja ai niin, se vaatii vankat perslihakset, että jaksaa istua ja opetella ja laskea. Naapurilta välitunnilla kopsatut kotitehtävät = hätinä seiska kurssista, usein vähemmän.
Kuinka monen pisteen ÄO sitten riittää? Pohjat on hyvät peruskoulusta, luulisin ainakin näin.
Olen myös valmis tekemään kunnolla töitä.
Mä sain geometriasta, muut kurssit meni kasilla. Musta tuli humanisti, että hukkaan meni nekin. 😆 Mut yliopistoon toki pääsin suorilta.
Kyllä. Ja kirjoittaa laudaturi pitkästä matikasta ja mennä sen jälkeen opiskelemaan yhteiskunnlais-humanitis tdk:n, kuten isäni sisko teki.
Normaaliälyinen voi olla hyvinkin älykäs tai hyvinkin tyhmä. Normaaliin älykkyyteen mahtuu iso skaala älykkyyden asteita. Keskivertoälykkään äo on 100 paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Normaaliälyinen voi olla hyvinkin älykäs tai hyvinkin tyhmä. Normaaliin älykkyyteen mahtuu iso skaala älykkyyden asteita. Keskivertoälykkään äo on 100 paikkeilla.
Tarkoitin keskivertoa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoispitkä. Osaako mamma kertoa, miten tällainen kurssi menee lukion kursseihin? Tai moduuleihin. Saako useamman suorituksen samalla?
Onnistuu kyllä eikä äo:n tarvitse olla yli 130 sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu kyllä eikä äo:n tarvitse olla yli 130 sitä varten.
Hyvä. Kiitos