Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisin tiennyt mihin tämä maa on menossa, en olisi hankkinut lapsia

Vierailija
24.08.2023 |

Olen aivan valtavan ahdistunut uudesta hallitusohjelmasta ja tulevista leikkauksista. Elämme jo nyt täysin kädestä suuhun, mitään ei jää säästöön ja koko ajan saa kitkuttaa. Lasten isä on menettänyt työkykynsä tapaturmassa, itse haen koko ajan töitä ja olen toisen lapseni omaishoitaja, joten en voi tehdä kovin paljon töitä, sitten kun niitä saan.

Meillä ei ole mitään ylimääräistä, ei suoratoistopalveluita, emme syö ulkona, emme käy elokuvissa, kahviloissa, osta mitään ylimääräistä, emme parturissa, emme missään. Laskumme koostuvat vuokrasta, sähköstä, vedestä, kotivakuutuksesta ja jätekuljetuksesta, kaikki on kilpailutettu ja ovat halvimmat mahdolliset. Nyt vielä tulossa pakollinen biojäte, jonka tyhjäys maksaa melkein 9e/kerta ja tyhjäys joka toinen viikko.

Ostamme pelkästään X-tra ja Rainbow-tuotteita, ainoa "merkkituote", jota ostamme on ketsuppi (Heinz), mutta siinä se. Hyödynnämme kaikki alennukset ja käynkin aina ilta-alessa, kun lapset ovat nukkumassa. Tänä vuonna ruoan hinta on noussut ihan valtavasti ja olen laihtunut 10kg ja olen nykyään alipainoinen. Jotta lapsille on tarpeeksi ruokaa, minun on pakko syödä vähintään 2 viikkoa kuukaudesta pelkkää kaurapuuroa ja silti tekee tiukkaa. Olen itkenyt ahdistuksesta koko viikon, koska lapsille on pakko ostaa vaatteita, kun vanhat ovat jäämässä pieniksi. Esikoinen on niin iso, että on vaikea löytää enää kirppareilta sitä kokoa, pienemmälle onneksi löytyy yleensä hyvin, mutta kirppareillakin hinnat ovat nykyään aika kovat. Onneksi nykyään on Facebookin roskalavat. Ja kaikki turha ja ylimääräinen, osa myös puolitarpeellisesta kotoa on myyty pakon edessä.

En todellakaan tiedä, miten tulemme selviämään, jos ja kun kaikki leikkaukset menevät läpi. Jos olisin tiennyt tämän, en olisi tehnyt lapsia ja itken sitäkin, koska koen siitä syyllisyyttä, koska lapset ovat minulle todella rakkaita, enkä osaa kuvitella elämää ilman heitä.

Olen vain todella ahdistunut.

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsia tehdään niin niitä tehdään tilanteessa jossa ITSE pystyy vastaamaan asioista, ei muiden tuen voimin. Kuvastaa hyvin tätä nykyajan asennetta, muut vastuussa asioista, en itse.

Etkö tiedä, että elämä voi radikaalisti muuttua? Aloittaja esim. kertoo miehensä menettäneen tapaturman vuoksi työkykynsä. Elämä on arvaamatonta. Ja miksi ihminen ei saisi pyytää apua? Toivon, että elämä sinua opettaa.

Kaikille näille kommentoijille, älkää työntäkö vastuuta yhteiskunnalle ja sitä kautta toisten veronmaksajien harteille. Henkistä tukea tulee saada, mutta taloudellisesti pitää pystyä omavaraisuuteen. AP kertoo ukkonsa menettäneen työkykynsä tapaturmassa, mutta voisiko hän sitten hoitaa muksut ja AP mennä täyspäiväisesti töihin?  On vain ratkaisuja.

Miten esim. neliraajahalvaantunut hoitaa kaksi lasta, joista toinen on erityistarpeinen? Tai krooninen kipupotilas, joka ei voi olla jaloillaan kuin 5 min kerrallaan? Yllättäen sokeutunut?

Voi olla, että elämä opettaa kaikkia empatiakyvyttömiä kommentoijia vielä kovalla kädellä. Kuka tahansa teistä voi olla AP:n kaltaisessa asemassa jo ensi kuussa. Ja sehän teitä tässä pelottaa, eikö? Että sinäkin säästöinesi ja täydellisen terveytesi ja hyvän ammattisi kanssa olet vain kahden tai kolmen vastoinkäymisen päässä vapaapudotuksesta ja täydestä kaaoksesta.

AP, olet upeasti jaksanut pitää pinkkaa kasassa. Nyt on aika pyytää ja vaatia apua niiltä yhteiskunnan tukiverkoilta, että pärjäätte sinne parempaan huomiseen!

Vierailija
42/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että kaikki kommentoijat eivät suunnittele mitään tai elä sen hetken tilanteensa mukaan? Miljoona pankkitilillä, mutta hamstraatte kaikki halpuutetut tuotteet ja pihistelette kaikessa, "jos kuitenkin nyt iskee lama/työttömyys/trombi/uusi hallitus on sadistinen"?

Sitä elämää saa ja kuuluu suunnitella ja elää! Kaikkeen ei todellakaan voi varautua ja on todella julmaa syyllistää ihmisiä siitä, kun oman tilanteen mukaan on eletty ja sitten käy jotain odottamatonta, niin jotenkin mystisesti se ihminen on "ihan itse ryssinyt asiansa".

Kannattaisi olla hyvät suhteet sukuun ja vanhempiin.

Ai mut mites tämä nyt sopii yhteen perhe on stanasta ja tuhottava- opetuksen kanssa? Valtio varmasti ottaa lapset huomaavaiseen syleilyynsä jatkossa. Ällös huoliko siitä! Voitte elää huolettoman vapaata sinkkuelämää jälleen kun perheytymisen yrittämisestä viisaasti luovuttu. Kokeilla vaikka hehkutettua seksityötä, siinä saattaa olla mukavat tienestit luvassa ja saa ihan itse päättää kaikesta mihin suostuu. Mahtavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsia tehdään niin niitä tehdään tilanteessa jossa ITSE pystyy vastaamaan asioista, ei muiden tuen voimin. Kuvastaa hyvin tätä nykyajan asennetta, muut vastuussa asioista, en itse.

Etkö tiedä, että elämä voi radikaalisti muuttua? Aloittaja esim. kertoo miehensä menettäneen tapaturman vuoksi työkykynsä. Elämä on arvaamatonta. Ja miksi ihminen ei saisi pyytää apua? Toivon, että elämä sinua opettaa.

Kaikille näille kommentoijille, älkää työntäkö vastuuta yhteiskunnalle ja sitä kautta toisten veronmaksajien harteille. Henkistä tukea tulee saada, mutta taloudellisesti pitää pystyä omavaraisuuteen. AP kertoo ukkonsa menettäneen työkykynsä tapaturmassa, mutta voisiko hän sitten hoitaa muksut ja AP mennä täyspäiväisesti töihin?  On vain ratkaisuja.

No kyllä se ääni kellossa muuttuu, kun osuu omalle kohdalle. On niin helppo huudella ylimielisesti vastuunkantamisesta, kun itsellä elämisen edellytykset kunnossa. Joo ja älä nyt vaan kuvittele, että olet niin paljon parempi, ettei sinulle voisi käydä huonosti.

Vierailija
44/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- millainen tapaturma, saitteko siitä jotain korvauksia vakuutuksesta tai muualta? Onko työkyvyttömyys pysyvä vai väliaikainen? Jos pysyvä, onko eläkeasiat jo laitettu vireille?

- ottakaa yhteyttä sinne sossuun, ei ne ruokittuja ja vaatetettuja lapsia huostaanota, jos niitä ei pahoinpidellä. Sieltä voidaan myöntää harkinnanvaraista tukea esim. lasten hankintoihin. Myös harrastuksia voidaan tukea.

- Kirkon diakoniatyö, Pelastakaa Lapset ry, SPR, Hope ry... käykää kaikki läpi. Näiden kautta voi saada lapsille toimintaa (helpottaa ruokalaskua,jos syövät muualla välillä) ja vaatteita.

- ja saatteko kaikki teille kuuluvat tuet, omaishoidon tuet ja miehen mahdolliset kuntoutustuet? Tässäkin ohjaisin ottamaan yhteyttä sinne sossuun, esim. aikuissosiaalityöhön, jossa voidaan katsoa onko tukiasiat kunnossa. Se on melkoinen viidakko tavalliselle tallaajalle.

Kannattaa korostaa, että perheessänne on meneillään kriisi (miehen onnettomuus ja työkyvyttömyys), sillä monet palveluista ovat kriisipalveluita.

Mies oli töissä huoltamolla, nosturi petti, kun mies oli alla. Sai pahan tällin päähän, aivovaurio. Asian käsittely on vielä kesken, kun kävi vasta viime vuonna. Miehen tilannetta seuraillaan, tällä hetkellä väliaikainen työkyvyttömyys, lääkärit kuitenkin epäilevät, että tulee olemaan pysyvä työkyvyttömyys. Pelkään myös sitä taistelua, että pääseekö mies työkyvyttömyyseläkkeelle jos todetaan työkyvyttömäksi, kun olen lukenut paljon näitä, että ei pääse, kun Kelan lääkärit toteavat työkykyiseksi.

Kiitos vinkistä! Yritän saada lasten vaatteisiin tuota harkinnanvaraista.

Kirkolta saamme ruoka-avustusta, mutta tuo vaateasia pitää selvittää, joku muukin siitä jo mainitsi.

Saamme mielestäni kaikki meille kuuluvat tuet, koska saamme toimeentulotukea muiden tukien päälle. 

Kiitos vinkeistä!

Vierailija
45/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ilmeisesti virhe kirjoittaa tänne, oloni on vain entistä kurjempi.

En voinut tietää että miehelleni käy tapaturma, en voinut tietää että yt-neuvottelut iskevät työpaikalleni, en voinut tietää että joudumme käyttämään kaikki säästöön saadut rahat (olivat oman kodin ostamista varten) olisi pakko käyttää elämiseen kun kaikki kävi samaan aikaan. En voinut tietää, että toinen lapseni on niin sairas, että minusta tulee hänen omaishoitajansa, eikä mieheni voi tätä vastuuta itselleen ottaa oman tilanteensa takia, jonka takia en voi tehdä "tarpeeksi" töitä, kun niitä taas saan. En voinut tietää, että vaikka kävin tunnollisesti koulut ja hankin ammatin, en saakaan töitä jos työttömyys iskee, ettei palkkaa haluta enää maksaa jne jne jne. 

MISTÄ MINUN OLISI PITÄNYT KAIKKI TIETÄÄ ETUKÄTEEN?

Ap

Tsemppiä. Täällä hiukan sama. Täältä ei ikävä kyllä saa kuin pahan mielen. Muista, että täällä pyörii myös tyyppejä, joilla ei ole mitään muuta halua kuin lytätä muita. On myös meitä, jotka toivomme muille vilpittömästi hyvää ja voimia jaksamiseen

Vierailija
46/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistin ne elämän realiteetit jo vuonna -94, enkä tehnyt niitä lapsia. 

Samoin. Vuosi taisi olla 1992 jolloin olin 17-vuotias.

Vierailija
47/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osin aiheeseen liittyen ja hieman ohi aiheen, niin olen miettinyt sitä, että kun ainakin omassa lähipiirissä korona-aika vaikutti paljon ihmisten mielenterveyteen, mikähän superpommi mt-ongelmien suhteen on tulossa näiden leikkausten johdosta, jos toteutuvat.

Kyllä sitä tietää, että suomalaisena sitä on maailman mittakaavassa tosi hyväosainen, mutta pakko sanoa, että korona vaikutti paljon elämääni mm. laukaisten masennuksen, josta olen vähitellen alkanut toipua ja ihan ok kunnossa mutta vähän herkässä tilanteessa vielä silti. Jotenkin ei nyt kaipaisi tähän mitään lisästressiä.

Onkohan tuon hallitusohjelman teossa ollut mukana ketään esim. Terveyspuolen asiantuntijoita? Tai onko tehty mitään arvioita siitä, että lisääntyykö työkyvyttömyys toimien seurauksena ja tilanne voi kääntyä vain huonompaan?

Jotenkin tuntuu, että on unohdettu se, miten henkisesti raskaita vuosia juuri on eletty. Meitäkin on tässä maassa, jotka ovat kamppailleet työkyvyn kanssa ja ovat äärirajoilla jaksamisensa suhteen, ei me kaikki olla pummeja jotka haluavat vain lorvia kotona.

Heitäkin on, mutta hallitusohjelma iskee mielestäni paljon ikään kuin vääriin kohteisiin. Omalla kohdalla se on aiheuttanut jo nyt huolta, mm. unettomuutta ja stressin lisääntymistä.

Vielä: esimerkiksi yksi asia, joka on mielestäni todella huonosti valmisteltu/tutkittu, on tuo asumistukijuttu. Onhan se selvää, että vuokrat ovat karanneet käsistä erityisesti pk-seudulla. Olen kuitenkin ihan varma, että jos tilannetta yritetään ratkaista tukien vähentämisellä, seuraukset tulevat olemaan karut.

Osalla ihmisistä ei yksinkertaisesti ole mahdollista asua vaikka Helsingissä enää - koska hyvin suurella todennäköisyydellä vuokranantajat eivät ala - ainakaan heti tai edes lähitulevaisuudessa - laskemaan vuokrien hintoja tukien verran. Ja pienituloiselle ne muutama sata euroa voi olla kriittinen summa arjessa selviämisen kannalta.

Pahimmassa tapauksessa ihmisiä joutuu muuttamaan muualle ja jopa menettämään työnsä, lapset joutuvat vaihtamaan koulua jne. En tiedä, miten todennäköistä tuo olisi, mutta en ihmettele vaikka menisi tuohon, koska tiedän jo nyt monia (työssäkäyviä!), joilla ei olisi varaa asua ilman tukia Helsingissä, ja siis ihan perus asunnossa, ei missään luksustiloissa.

Jotenkin tuntuu, että väärä taho laitetaan kärsimään tuossa asiassa, pitäisi yrittää hoitaa muullakin tavoin, painostamalla jollain tavalla vuokranantajia vuokrien laskuun jne

Miksi verovaroilla pitäisi mahdollistaa asuminen kalliilla alueella. Ei monellakaan duunarilla, jotka ei saa tukia ole varaa asua Helsingissä. Kyllä ne markkinat jossain vaiheessa toimii ja hinnat laskee kun ei ole vuokralaisia tai ostajia.

Vierailija
48/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa otsikossa jo sanottu: en olisi tehnyt lapsia, jos olisin tiennyt.

Vierailija
49/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä minun olisi pitänyt tietää vuosia sitten, että miehelleni käy tapaturma, jonka johdosta menettää työkykynsä ja itse saan monoa yt-neuvotteluissa? Lapset olemme tehneet kun kaikki oli "hyvin", emme tukien varassa.

Ap

Ehkä vähän ilkeästi sanottu, mutta niin se menee vähän maailman jokaisessa maassa, että elintaso laskee todella reilusti, jos työkyky menee alta eikä vakuutusta saa 100% korvausta. Ei mikään valtio kustanna sitä täysin.

Vierailija
50/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistohallitus on kieltämättä vienyt kaikki lisääntymishalut. 

Vierailija
51/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea pysty ennakoimaan. Eikä niin minusta voi ajatella, että vasta kun on miljoona säästössä, niin saat luvan lisääntyä.

Työttömyyden, sairauden, jne voi ennakoida.

Vierailija
52/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- millainen tapaturma, saitteko siitä jotain korvauksia vakuutuksesta tai muualta? Onko työkyvyttömyys pysyvä vai väliaikainen? Jos pysyvä, onko eläkeasiat jo laitettu vireille?

- ottakaa yhteyttä sinne sossuun, ei ne ruokittuja ja vaatetettuja lapsia huostaanota, jos niitä ei pahoinpidellä. Sieltä voidaan myöntää harkinnanvaraista tukea esim. lasten hankintoihin. Myös harrastuksia voidaan tukea.

- Kirkon diakoniatyö, Pelastakaa Lapset ry, SPR, Hope ry... käykää kaikki läpi. Näiden kautta voi saada lapsille toimintaa (helpottaa ruokalaskua,jos syövät muualla välillä) ja vaatteita.

- ja saatteko kaikki teille kuuluvat tuet, omaishoidon tuet ja miehen mahdolliset kuntoutustuet? Tässäkin ohjaisin ottamaan yhteyttä sinne sossuun, esim. aikuissosiaalityöhön, jossa voidaan katsoa onko tukiasiat kunnossa. Se on melkoinen viidakko tavalliselle tallaajalle.

Kannattaa korostaa, että perheessänne on meneillään kriisi (miehen onnettomuus ja työkyvyttömyys), sillä monet palveluista ovat kriisipalveluita.

Mies oli töissä huoltamolla, nosturi petti, kun mies oli alla. Sai pahan tällin päähän, aivovaurio. Asian käsittely on vielä kesken, kun kävi vasta viime vuonna. Miehen tilannetta seuraillaan, tällä hetkellä väliaikainen työkyvyttömyys, lääkärit kuitenkin epäilevät, että tulee olemaan pysyvä työkyvyttömyys. Pelkään myös sitä taistelua, että pääseekö mies työkyvyttömyyseläkkeelle jos todetaan työkyvyttömäksi, kun olen lukenut paljon näitä, että ei pääse, kun Kelan lääkärit toteavat työkykyiseksi.

Kirkolta saamme ruoka-avustusta, mutta tuo vaateasia pitää selvittää, joku muukin siitä jo mainitsi.

Saamme mielestäni kaikki meille kuuluvat tuet, koska saamme toimeentulotukea muiden tukien päälle. 

Kiitos vinkeistä!

Eli työtapaturma? Tuosta pitäisi tulla työnantajan/yrityksen vakuutuksen puolelta sitten mojovat korvaukset, toivottavasti pian. Muistakaa vaatia kunnon korvaukset, älkää antako yrityksen hyssytellä asiaa. (Tietty jos mies itse oli yrittäjä, asia on toinen).

Sosiaalipuolelta voidaan muuten myös kirjoittaa puoltolausunto halvemman asunnon löytämiseksi nopeammin.

Toivottavasti miehesi alkaa kuntoutumaat hyvin!

Vierailija
53/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lisääntyminen on oma ja vapaaehtoinen valinta!

Vierailija
54/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu. Sanot suoraan sen, että pelkäät lastenne vaarantuvan köyhyytenne takia. Huostassa lapset ainakin saa ruokaa, vaatteita ja kaikki kulunsa korvattua. Teidän kaltaisia on tulossa paljon lisää.

No eihän se nyt voi olla ratkaisu, että lapset otetaan pois vanhemmilta, koska hallitus tuhoaa talouden! Ja mitäs sitten, jos kaikilta köyhiltä otettaisiin lapset? Järjestelmä on jo nyt ylikuormittunut, eikä resurssit riitä ja aika kurjat olot lapsilla on, mitä uutisista saa lukea. Juu rikotaan vaan perheet ja saadaan sitten uusi traumatisoitunut sukupolvi, kun ilman mitään oikeaa syytä on hajotettu perheet.

Lasten hoitaminen ja ylläpito laitoksessa tai sijaiskodissa, se vasta kallista onkin. Se maksaa yhteiskunnalle moninkertaisesti enemmän kuin että tuetaan perhettä tässä ja nyt.

Vierailija
55/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko säästää. Edellisen hallituksen kulutusjuhlat ovat ohi, ja nyt on maksun aika. Velat pitää maksaa pois. Jos Suomi ei maksa, luottoluokitus laskee, kukaan ei anna enää lainaa, ja silloin viimeistään ajetaan alas antelias sosiaaliturvajärjestelmä. Marinin hallitus biletti, ja vierittää nyt syytä seuraavalle hallitukselle, joka on realistisempi. 

Vierailija
56/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on harmillista, ettei ihmiset ylpeydessään pyydä apua kanssaihmisiltä. Vain juopot ja narkit pyytää, heillä ylpeys mennyttä muutenkin, mutta he pyytää vain siihen aineeseen. Itse auttaisin jos joku oikeasti köyhä pyytäisi. Joskus olen tarjoutunut auttamaan kun kuullut somessa näitä juttuja, mutta apua ei otettu vastaan koska se olisi vain pois toimeentulotuesta jos tilille laittaa. Siksi niitä autettavia pitäisi tuntea lähialueelta että voi käteisenä antaa tai tuoda ruokaa. Yksi etäauttamisen mahdollisuus olisi maksaa toisen laskuja.

Eli tässä harmittelen kun kirjoitellaan netissä sen sijaan että puhuttaisiin ihmisille ympärillään.

Suora ruoka-apu saajan toivomuksen mukaan olisi hyvä tapa auttaa. Samoin ruokakaupan lahjakortti. Jos epäilee rahanhallinnan olevan hukassa, niin mielellään lahjakortti pienehköllä summalla useita kertoja peräkkäin.

Vierailija
57/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä minun olisi pitänyt tietää vuosia sitten, että miehelleni käy tapaturma, jonka johdosta menettää työkykynsä ja itse saan monoa yt-neuvotteluissa? Lapset olemme tehneet kun kaikki oli "hyvin", emme tukien varassa.

Ap

Minkälaista on olla omaishoitaja lapselle jolla on laktoosi-intoleranssi? :DD Mene töihin.

Sanoinko niin? Jos nyt aivan välttämättä haluat tietää, niin lapsi on yli 7-vuotias, ei opi pois vaipasta vaikka päälläni seisoisin, ei puhu, ei pysty kommunikoimaan, ei ymmärrä yhtään syy-seuraussuhdetta, on täysin vahdittava jne. Onko siinä sinulle tarpeeksi infoa vai haluatko vielä lisää?

Ap

Vierailija
58/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea pysty ennakoimaan. Eikä niin minusta voi ajatella, että vasta kun on miljoona säästössä, niin saat luvan lisääntyä.

Älä sinäkään jaksa olla lapsellinen. Jokainen pystyy kyllä ennakoimaan millaisen elintason pystyy itselleen luomaan esim omalla koulutuksellaan. Yli 70% ihmisistä on elänyt yli varojensa jo paljon ennen tätä nykyään aikaa. 

Vierailija
59/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä!

Eli työtapaturma? Tuosta pitäisi tulla työnantajan/yrityksen vakuutuksen puolelta sitten mojovat korvaukset, toivottavasti pian. Muistakaa vaatia kunnon korvaukset, älkää antako yrityksen hyssytellä asiaa. (Tietty jos mies itse oli yrittäjä, asia on toinen).

Sosiaalipuolelta voidaan muuten myös kirjoittaa puoltolausunto halvemman asunnon löytämiseksi nopeammin.

Toivottavasti miehesi alkaa kuntoutumaat hyvin!

Oli työtapaturma, tutkinta on menossa työturvallisuuden puolelta. Työnantaja syyttää työntekijöitä huolimattomuudesta tai hydrauliikan pettämistä. Toivon, että selviää pian.

Kiitos!

Ap

Vierailija
60/161 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 60 v ja "kun ajat ovat tällaiset ei voi sitä ja tätä..." aika ollut koko tämän ajan. Lisääntyminen on kyllä omavalintainen "uhkapeliä". Kuitenkin voi valita lisääntyykö.